Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulle myös Alice pahoittelut menkoista. Ja haleja myös sinne. Ja Elliisalle pahoittelut negasta, mutta toivottavasti se muuttuis plussaksi.

Papuselle ja miehelle intoa pupuiluun! Toivottavasti tärppi kävis.

Mulla kp 1 antaa kuitenkin taas vissiin odottaa itseään. Aamulla vaikutti sille, että alko kunnon vuoto, mutta laantu heti tiputteluksi. Sais nyt pian alkaa kunnolla kun kerran aikoo alkaa. Ens viikonloppuna ois mökkireissu tiedossa ja ois mukava saunoa ilman tätiä riesana. Ja muutenkin mökkiolosuhteissa on huomattavsti mukavampaa ilman menkkoja.

Nyt tarttee mennä ruokaa laittamaan. Päivä hurahti puutarhalla ja istutuspuuhissa huomaamatta ja unohin laittaa mitään sapuskaa välissä. Huomasin vaan yhtäkkiä, että huimaa ja tajusin vasta siinä vaiheessa, että syödäkin pitäs!

Voi kurjat tätijutut, koittakaa jaksaa! Ja paukku on ihan hyvä hermoihin, eihän se vielä haittaa vaikka tärppi olis tullutkin.
Minä olen siis palannut koulutuksesta kouluttautuneena. Huomasin, että en ole kuten ennen, pitkät ruoka- ja univälit tuottivat ongelma kuten myös bussissa istuminen aamuyöllä. Ennen olen onnistunut nukkumaan miten vain mutta nyt maha tuntuu painavan ja selkä kipeytyvän, joten ei auttanut kuin sinnitellä siellä humalaisten keskellä. Ihana oma sänky!

Heippa!
Pahoittelut tädeistä ja negasta. Miksi? Oi miksi? Tsemppiä kovasti!

Onpas ollut kivan lämmin päivä tänään. Tekisi mieleni painua takaisin ulos tepastelemaan, mutta en taida vaan enää jaksaa, kun äsken söin niin vahvasti. Loppu ilta varmaan menee telkkarin ääressä.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Enpä ole hetkeen aikaan ehtinyt kirjoittelemaan, mutta oon pikaisesti aina välillä käynyt lukemassa teidän juttuja. Hyvä, että Talitinttisellä oli mukava matka! Ja Pauliina ilmeisesti on paraikaa reissun päällä. Hauskaa lomaa, jos nyt satut nettiä lukemaan siellä! Harmi, että täällä on täti vieraillut useammankin luona :-( Mulla alkoi myös tänään menkat, mutta oon siitä kyllä hyvin onnellinen! Kp1 lähti siis käyntiin ja elimistö toimii nyt taas normaalisti toivottavasti. Viimeinen viikko pitäisi vielä jaksaa töissä (ja tekemistä kyllä vielä riittää ihan älyttömästi!) ja sitten koittaa 10 viikon kesäloma, jee! Joko Pope sun työkaverit tietää? Vähiin käy sun työpäivät...

Hei!
Pahoittelut tädeistä ja negan testaamisesta :( ! Koittakaa vaan jaksaa ja uskoa tulevaan! Kyllä se vauva sieltä antaa itsestään kuulua, kun on sen aika. Toivotaan pikaista plussajunaa saapuvaksi taas tähän meidänkin ketjuun.

No nyt työkaverit tietää jo mun raskaudesta ja ensi vuoden suunnitelmista. Oli pakko kertoo toissaviikolla, kun niin kovasti tulevaa lukuvuotta alettiin suunnittelemaan... Yllärihän se kaikille oli! :) Ihanaa, kuusi päivää töitä ja sit alkaa kesäloma ja äitiysloma sitten sen jälkeen heti! Oudolta, haikeelta ja vähän orvolta tuntuu. Mitenhän sitä osaa syksyllä olla, kun koulut alkaa ja jää itse v ain kotiin? Suunnitelen ja valmistelen varmaan miehen puolesta sen lukuvuotta. (Mies myös ope, samalla alalla...) Oon niin kutsumustyössäni, että hirvittää jättää työt sikseen vuodeksi ja olla vaan kotona... No varmasti siihen tottuu ja se on ihanaa, mut nyt tuntuu tosi vaikealta.

Kamppailen kovasti sen kanssa, kerronko oppilaille tilastani vai en? Mitään velvollisuuttahan mulla ei ole kertoa kenellekään yhtään mitään. Kyllä ne sen syksyllä huomaa, kun en tuu. Tuoko vain turhaa huolta ja levottomuutta lapsiin, entä jos tulee vielä keskenmeno, joutuu selittelemään tosi laajalti sitä? Oon ihan kahden vaiheilla ja en tiedä mitä tehdä. Ei olla vieläkään kerrottu edes kaikille kavereille eikä muille sukulaisille kuin omille vanhemmille ja sisaruksille... Ollaan niiiiiiin salaperäisiä.... ;)

Pope + 23 viikkoinen masuasukas

Hyvää alkanutta viikkoa! :)

Höh, tylsä täti kun vieraili niin monen luona!! :( Paitsi Lenakille toivottu vieras! :)

Ihanaa Pope kun olet ammatissa jossa viihdyt ja josta nautit. Kyllä sen aistii oppilaat ja kollegatkin. :) Niin, varmaan riippuu tuo kertominen myös siitä, minkä ikäisiä oppilaasi ovat ja kuinka kauan olet heitä opettanut.

Voi kun olis ihanaa jäädä kotiin kasvattamaan masua ja hoitamaan pienokaista... <3 Nyt on sellanen fiilis, ettei jaksais työ napata ollenkaan, olisin niin valmis hoitamaan lapsia kotona pidempäänkin. Mutta voi olla että loppujen lopuks tulis hinku takasin töihinkin nopeasti.

Satuitteko näkemään eilen Madventuresin, jossa syötiin (grillattua) istukkaa ja napanuoraa?? Oli vielä juontajan veljen tytön.. Hyy, tulee vieläkin paha olo kun ajattelenkin sitä......

Moi!
Täällä jälleen, hiljaista näkyy olevan...
Pahoittelut tädistä niille, jotka eivät sitä kaivanneet :(
..ja onnea hälle joka kaipasi :)

Mä oottelen täällä tätiä, ei ole mitään oireita mihinkään suuntaan ollu nyt pariin päivään. Ja sillähän se jännittää niin pirusti! On ehtiny elää jo kuvitelmissaan sen hetken kun testi näyttää plussaa ja ilon kyyneleet valuu pitkin poskia, kuin myös sen negan ilmaantumisen testiin / tädin saapumisen ennen sitä. On tää hermoja raastavaa touhua! Ukkeli lähtee perjantaina reissuun, eli ennen sitä täytyy testi tehdä. Ja tällä kertaa yhdessä, jospa se antais jotain maagista voimaa :)

Alice76, 23.5, YK5
Talitinttinen 26.5, YK 7
Papunen84 12.6 YK2
Haaveileva Pu, 3.6 YK5
elliisa YK1
Pre 23.6. YK8
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Lenaki

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)

Alice76, 23.5, YK5
Papunen84 12.6 YK2
Haaveileva Pu, 3.6 YK5
elliisa YK1
Talitinttinen 19.6, YK 8
Pre 23.6. YK8
Lenaki

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)

Voi Elliisa, mulla on sormet ja varpaatkin pystyssä teidän puolesta! Toivottavasti täti nyt tajuaa pysyä poissa!!! Olis niin hienoa saada taas plussa tänne meidän ketjuun. Jos siitä alkaisi oikein pitkä plussajuna, jonka kyytiin me muutkin hypättäs.

Mulla alkaa menkat olla pikkuhiljaa taas ohi ja eka kivuton päivä tuntuu olevan pitkään aikaan! Olo on tosi iloinen ja aurinkoinen, vaikka taivas onkin pilvessä! Nuo kipulääkkeetkin kuitenkin väsyttää niin paljon, että niitten aikana oon tosi väsyny ja alamaissa, vaikka suurimmat kivut niillä saa taitettua. Mutta nyt on taas melkein pari viikkoa suhteellisen kivutonta aikaa tiedossa!

Kaikki on tainneet olla nauttimassa aurinkoisista ilmoista viime päivinä kun täällä on ollut niin hiljaista.

Papunen84 12.6 YK2
Haaveileva Pu, 3.6 YK5
elliisa YK1
Alice76, 17.6, YK6
Talitinttinen 19.6, YK 8
Pre 23.6. YK8
Lenaki

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)

Täälläkin on menkat ohi ja kovin odotuksin mennään uuteen kiertoon.

Alice

Täällähän on melko hiljaista ollut... Kevätkiireitä näköjään muillakin kuin mulla ;-)
elliisalle pidän peukkuja!!!

Mä en ole vielä viimeisintä Madventuresia katsonut, voisikin tänään katsoa sen... Kuinka moni teistä katsoo kyseistä sarjaa? On lievästi sanoen erikoisia juttuja niillä siinä... Kuten se jakso, jossa olivat Intiassa, yök! Ihmettelenkin usein, että mistä ihmeestä ne äijät löytääkin niitä paikkoja/tyyppejä!

3 herätystä olisi vielä ennen lomaa... Lauantaina tarvii kyllä bilettää oikein reilusti koko kurjan kevään edestä! :-D

Heippa!
Pikaisesti tervehdys täältä Prahasta! Kirjoitin teille Berliinistä pitkät rimpsut, mutta jostain syystä ne eivät tulleet perille asti. Reissu on mennyt tosi kivasti. Eilen täällä oli mieletön hellepäivä, ihan kuin olisi ollut saunassa. Yöllä tulikin sitten kunnon ukkonen, ja tänään on ollut selvästi viileämpää.

Pahoittelut kaikille (paitsi tietty Lenakille), joille täti on kurvannut visiitille. Täälläkin on peukut ja varpaat pystyssä, että se elliisan nega muuttuisi kuitenkin plussaksi!

Syömiset ovat aiheuttaneet vähän päänvaivaa. Olen ehkä vähän turhankin tarkka, mutta esim. mitään salaatteja en ole uskaltanut syödä (paitsi Mäkkärin hampurilaisten välissä, uskoisin niiden olevan aika puhdasta "standardikamaa", tuleehan ne Suomenkin Mäkkäreiden salaatit kai ulkomailta). Muuten olo on ihan normaali, välillä jopa unohdan olevani raskaana. Täytyy kyllä tunnustaa, että etenkin eilisen hellepäivän aikana Prahan terassien huurteiset tuopit näyttivät tosi kutsuville...

Mutta nyt lähdemme iltakävelylle ja samalla haukkaamaan jotain pientä purtavaa. Halaus teille kaikille, ihanaiset! Ja Lenakille sekä Popelle hauskaa lähestyvää lomanalkua.

Moi!
Saiko Pope kerrottua muksuille vauvasta? Miten tieto otettiin vastaan?
Lenaki on kyllä bileensä ansainnut :)
Olisi ihana lähteä reissailemaan ympäri Eurooppaa! Praha kuulostaakin jo niin romanttiselta kaupungilta... Aika tarkkana varmasti saa syömisten kanssa ulkomailla olla, kunhan se ei mene aivan hysteeriseksi. Kiva että Pauliina on löytänyt yhden tutun ruokapaikan ;)
Tänne on luvattu viikonlopuksi kunnon helteitä, joten mä aion ainakin suunnistaa rantsuun/nurtsille/minne tahansa ihmisten sekaan ottamaan aurinkoa ja ehkäpä muutaman juomankin. Aamulla tekemäni testi oli jälleen nega, joten kuvittelemani "siunattu tila" ei siis vauhtia hidasta. Mies ei usko että eka kierrosta voisi tärpätä ja on siis aivan ärsyttävän "välinpitämätön" koko aihetta ja varsinkin mun innostuneisuutta kohtaan. Mutta toivo elää, ainakin sellanen pieni kipinä.

elliisa kp 29

Muokkasin hiukan listaa niin on helpompi seurata jännäilijöitä, ku menee järjestyksessä. :)

Haaveileva Pu 3.6, YK5
Papunen84 12.6, YK2
Alice76, 17.6, YK6
Talitinttinen 19.6, YK 8
Pre 23.6, YK8
elliisa YK1
Lenaki

Plussanneet:
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)

Täällä olis siis hedelmällinen viikko menossa. Pupuiltu ollaan ahkerasti. Tänään kp 12 ja viime kierrossa sain ovisplussan kp 13, että nyt jännätään tuleeko ovis milloin tässä kierrossa. Laskureiden mukaan se olis la. Tänään on kyllät ollut masu jotenkin omituisesti kipeä ja nippaillut välillä, että toivon sen oviksen pian tulevan! Ja toivottavasti meidän kevät kylvöt tuottais jotain tulostakin. ;)

Olipas kiva kuulla Pauliinasta! Tän vauvakuumeen lisäk mulla on kova matkakuume, mutt toistaiseks ei oo suunnitelmissa reissua ainakaan lähiaikoina. Euroopan matkailu kiinostaisi kyllä ja viimeistään häämatkalle me lähdemme jonnekin kaukomaille!
Pahoittelut tädin vieraakseen saaneille, paitsi tosiaan Lenakille se oli vain hyvä juttu! Ja elliisan puolesta on peukut pystyssä, että negasta tulisikin vielä plussa!

Nyt täytyy taas palata vielä hetkeksi koulu asioiden pariin ennen kuin lähden illaksi harjoitteluun, kiirettä siis pitää.

Voi Elliisa, kurjaa.
Täältäkin on nyt vähän kurjempia uutisia: rakenneultrassa käytiin eilen ja kaikki ei ollutkaan kuten olla pitäisi. Vauvalta puuttuu luultavasti sormet oikeasta kädestä. Pitää mennä vielä tuonne suurempaan kaupunkiin tarkistuttamaan ja tutkituttamaan, että onko näin ja mikä on. Muuten kaikki näytti hyvältä. Ja sanoivat ettei moinen viittaa mihinkään kehityshäiriöön tai muuhun. Aika vellovissa tunnelmissa ollaan, kun ei tiedä, pelottaa ja itkettää ja kauhuskenaariot laukkaavat päässä, onneksi on ihana mies ja ystäviä, jotka jaksavat kuunnella. Ilmottelen teillekin sitten kun selviää tarkemmin.

Voi Laureli! Mua rupesi ihan itkettämään, kun luin sun viestin. Koska te pääsette tarkempiin tutkimuksiin? Näitkö sä itse selvästi myös, että sormet puuttuvat? Varmasti tosi stressaavaa teille! Onneksi ei kuitenkaan viittaa mihinkään kehityshäiriöön. Mun yhdellä kaverilla on puuttunut syntymästään lähtien osa sormista ja hänellä se on lähinnä kosmeettinen haitta, eikä haittaa millään lailla elämää. Ikävää se toki hänellekin on, sitä ei pidä väheksyä. Mä ymmärrän sun pelkosi ja todella toivon, että kaikki kuitenkin olisi hyvin. Ja sehän nyt on positiivistä, ettei mitään kehityshäiriötä tosiaan ole. Lähetän sulle kuitenkin paljon voimia ja tsemppiä!!

VOi Laureli, kurja kuulla, että kaikki ei ollutkaan ihan hyvin. Oliko kaikki muut rakenteet kunnossa? Sydän, keuhkot, munuaiset ja ne tärkeimmät eli aivot? Tottakai tuollainen pysäyttää ja laittaa miettimään. Toivottavasti pääsette pian vielä tarkempaan rakenneultraukseen. Näkikö ultrasta muuten vauvelin sukupuolta?

Sain tällä viikolla kerrottua omille pikkuoppilailla ensi vuoden suunnitelmistani. Olihan ne järkyttyneitä... Suut aukesi ja ilma oli veitsellä leikattavissa. No, enhän minä minnekään katoa, eikä hyvästejä tarvitse sanoa. Nyt tulee vain pikku tauko opetukseeni... Tarkoitus on palailla opeksi sitten vuoden päästä. Mies jää sitten isäkuukaudelle ja hoitovapaalle... Laitoin myös tiedotteen lasten koteihin. Saapa nähdä mikä vastaanotto on ollut kodeissa. No toisaalta, minkäs tuolle voi. Näin on asiat ja minulla on oikeus elää omaa elämääni ja tehdä lapseni silloin kun huvittaa.

Uskomatonta vain, että kaksi aamua enää jäljellä. Haikealta ja vähän vaikealtakin tuntuu luopua, mutta eiköhän tossa kesän aikana pääse mukavasti irti työkuvioista ja pääse loma- ja odotustunnelmiin. :)

Pahoittelut Elliisalle tädistä. Osaisipa se nyt pysyä poissa!!!

Maanantaina mennään taas selvittämään sukupuolta yksityiseen neuvolaan... Saapa nähdä aukeaako jalat tälläkään kertaa

Ollaan lähdössä kesällä etelä-Eurooppaan reissuun. Tosin vähän on mutkia matkassa, koska eipäs lentokoneeseen noin vain mennäkään siinä vaiheessa raskautta. Eli lääkärintodistuksella vain saa lentää viikon 28 jälkeen.

Pope + pikkuinen 23+3

Hei!
Voi Laureli, voimia kovasti teille. Toivottavasti kaikki olisi hyvin. Toivottavasti saatte asiaan pikaisesti lisäselvityyttä. Ajatukset ovat kyllä nyt teidän luonanne. Mutta hyvä, että tuo ei viittaa mihinkään kehityshäiriöön.

Pahoittelut vielä tädeistä. Ei ole mukavaa, ei. Menkoista täälläkin kärsitään, mutta minullahan nuo menkat eivät ole niin iso harmitus kuin teillä yrittäjillä. Ei tämä siltikään kivaa ole, eilenkin menkkakipujen takia sain aikaan varsinaisen kiukkukohtauksen... On tämäkin. Vähän sama fiilis kuin silloin teininä kun opetteli miten siteitä tms. käytetään.

Laureli, olen tosi pahoillani, etta saitte tuollaisia uutisia rakenneultrasta. Toivottavasti asiaan tulee nopeasti varmuus suuntaan tai toiseen, mieluummin tietty niin, etta ne sormet nakyisi uudessa ultrassa. Kerrottiinko teille miksi ne sormet ei joskus kehittyisikaan? Joka tapauksessa paljon jaksamista tuollaisen uutisen kanssa. Lenakilla oli onneksi positiivinen kokemus asian tiimoilta.

Meillakin on uutisia, saatiin tanaan seka ne miehen kromosomitutkimustulokset ja mun veriseulan tulokset. Miehella on normaalit kromosomit, mika on hieno juttu, mutta niin oikeastaan oletettiinkin. Mun veriseulatulos 1/280 on lahella riskirajaa (lukemalla 1/250 tai korkeampi saisi automaattisesti lahetteen lapsivesitutkimukseen). Taalla lasketaan tuo riskiluku vahan eri tavalla kuin Suomessa, ja siihen otetaan verinaytteesta joitakin eri aineita kuin Suomessa (Suomessa tehdaan seulonta ekalla raskauskolmanneksella ja taalla tokalla). Mulla oli lahinna istukkahormoni kohollaan, oli 2.4 kertaa mediaaniarvoa korkeampi. Tutkin asiaa, ja se voi ilmeisesti olla kohollaan kromosomihairion lisaksi vahan mista syysta tahansa, lahinna kai istukan toimintaan liittyen. Ja tuohon mun riskilukuun ei ole viela yhdistetty niskaturvotuslukemaa, joka meilla kuulemma lieventaa riskia. Tulosten tultua huokaistiin vaan miehen kanssa, etta onneksi ollaan menossa ensi viikolla siihen lapsivesipunktioon joka tapauksessa, muuten olisin varmaan peloissani koko loppuraskauden ajan. Ei tassa kylla viela juhlimaan uskalla missaan tapauksessa. No ensi viikolla tiedamme vahan enemman, kun punktion yhteydessa on taas uusi ultra.

Harmin paikka, etta jannailijoilla ei vielakaan tarpannyt! Voi kun olisi joku poppakonsti, jolla saataisiin teidan yritykset hedelmallisiksi. Oikein suututtaa varsinkin pitkaan yrittaneiden puolesta. Pakkoko sen on niin vaikeata olla. Nyt akkia plussia meidan naisille, kuuleeko kukaan...?

Pope: tiesithän, että matkavakuutus ei korvaa mitään raskauteen liittyviä kuluja ulkomailla rv 22 jälkeen? Vähän voi vaihdella firman mukaan, mutta näin yleensä.

Sullahan Ms. Feelgood on jännittäviä hetkiä myös tulossa. Tosi hyvä, että ootte menossa lapsivesipunktioon, niin ei tarvitse koko raskausaikaa stressata. Mä en kyllä noista arvoista ymmärrä yhtään mitään, mutta hyvältä kuulosti mun korvaan, kun sanoit että niskaturvotuslukema lieventää riskiä :-) Mä ainakin luotan siihen, että kaikki on ihan kunnossa teillä.

On kyllä hiljaista ollut plussien suhteen tällä palstalla viime aikoina.. Toivotaan, että tulisi pian kunnon plussapiikki ja me loputkin päästäisi odotustunnelmiin!

Yhteistyössä