Taalla tuli nyt ilmeisesti mutkia matkaan... eilen illalla myohaan alkoi pahat vatsakiput, tuntui kuin koko vatsa olisi ollut tulessa. Sita pahinta vaihetta kesti pari kolme tuntia, ja sit se vahan helpotti, mutta nukkua en pystynyt kuitenkaan ennen aamuyon tunteja, silloinkin patkissa. Verenvuotoa ei ole ollut tippaakaan, mutta eihan sita ollut Lenakillakaan kuin vasta reilun viikon paasta... Olin yolla aivan varma, etta kyseessa oli keskenmeno, mulla ei tolla tavalla vatsa kipuile koskaan. Soitin synnarin paivystykseen, josta neuvottiin odottamaan, koska vuotoa ei tosiaan ole ilmennyt. Jotenkin pinkea olo ollut alavatsassa koko taman paivan, vaikka kipu onkin mielestani poissa. Aion huomenna soittaa NT-ultran ajankohdasta (ke 29.4), josko sita saisi aikaistettua talle viikolla, jotta saisimme nopeammin selvyyden tahan tilaan. Lahdemme myos vappuaattona rapakon taakse lomalle, joten pakko olisi saada sita ennen selvyys ja asiat kuntoon, mikali huonosti on kaynyt...

Olen nyt viela optimistinen, mutta olemme jo jokseenkin henkisesti valmistuneita kuulemaan huonot uutiset. En ymmarra, mika jarkeenkaypa selitys olisi voinut kivut aiheuttaa, ellei jokin kohdussa (vaikka kipu olikin koko vatsan alueella). No toivotaan, etta selviaa. Ei ole raskausaika stressitonta, ei tosiaankaan...
Pauliina, mulla on kohta 10 vuotta taynna ulkomailla, ja siita suurin osa taalla nykymaassa, joten ihan paikallisessa kielella kommunikoin laakarien kanssa. Jos en aina heti ymmarra, niin pyydan selittamaan uudestaan, ja ei siina yleensa mitaan ongelmia ole.
Sielta perinnollisyyslaakarilta sellaisia uutisia, etta miehelta selvitetaan geenit ja piilevat mahdollisuudet kromosomihairioihin. Taalla on kahdessa yksityissairaalassa mahdollisuus uudenlaiseen yhdistelmaseulontaan, jossa nt-ultra ja verikokeet suoritetaan samana paivana. Laakarin mukaan tuo menetelma on osoittanut antavan 99% varmuuden tuloksiin, joissa downriski ei ole erityisen kohonnut (siis jos riski on pienempi kuin 1/1500). Korkeampien riskien osalta menetelma ei ole aivan yhta tarkka. Ajattelimme tutkia hieman tutkimuskirjallisuutta tuota uutta menetelmaa koskien (ollut kaytossa kuulemma 1.5 vuotta), josko uskaltaisimme luottaa siihen ja lopa luopua lapsivesipunktiosta, mikali tulokset olisivat positiiviset. Siis jos tuo eilinen vatsakipu ei vienyt vauvaa mukanaan

Palailen tarkemmin kunhan paastaan huomiseen ja soittelen muutamia puheluita.
Pauliina, ekana leffasuosituksena tuli mieleen Lucky Number Slevin, jonka nain vahan aikaa sitten, oli aivan loistava. Ja siina on mun suosikki Josh Hartnett
Hyvaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille.