Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ONNEA, ONNEA ISOT SYLILLISEN Haaveileva Pupu ja Liinuska! Mahtavia uutisia! Miltä nyt tuntuu? Muistan itse, että ei sitä uutista ymmärtänyt alkuun ollenkaan ja kauhu ja onni vuorottelivat mielessä.

Oli ihana kuulla Laureli sinun uutisiasi. Onneksi pikkupojalla on kaikki muut asiat kunnossa. VArmasti sopeutumista se vaatii ja on vielä joskus kova paikka teidän pikkuisellenne ja teile itsellekin. Opettajana voin lohduttaa, että pikkuprinssinne tulee pystymään käymään täysin tavallista kouluakin. Tottakai se toisen käden sormien puuttuminen tulee vaikuttamaa hänen elämäänsä monin tavoin. Olen itse pohdiskellut tuota toisen käden sormien puuttumista, koska vuoden päästä mulle on tulossa luokalle poika (jos otan ekaluokan ja oon ylipäätään töissä), jolta puuttuu toisen käden sormet. Hän tulee normaaliin luokkaan. Avustajan apua ja vanhemmilta ja terkkarilta saatavaa koulutusta tietysti tarvitaan opettajallekin, jottta voin pienen pojan huomioida parhaalla mahdollisella tavalla. Pitää sitten kertoa sinulle, miten tämän pienen koululaisen koulutaival alkaa ja miten menee. Itse otan lapsen vastaan haasteena ja omana oppimiskokemuksenani. Liikuntatunnit varmasti ovat ne hankalimmat ja eriyttämistä vaativat.

Olihan tuo ihanaa kuulla, että prinsessa meille tulee. Tyttöolo mulla koko ajan olikin, en voinut edes kuvitella tyypin olevan poika. Se on se äidinvaisto... Onko Pauliinalle herännyt tyttö- tai poikaoloa vielä?

Käytiin viime viikolla Ikeassa ostelemassa pikkuiselle kaikkea tarpeellista. Olen myös nettihuutokaupasta huutanut parvekevaunut, hoitopäydän ja kylpyammeen telineellä. Isot säästöt siitä. Nyt pitäisi Saksasta tilata ihan oikeat käyttövaunut noiden parvekevaunujen ohelle. Jotenkin vaan silti pelottaa noiden hankintojen tekeminen. Entä, jos meneekin vielä kesken tai tulee joku mahakuolema? Aina helpompi, mitä vähemmän olisi omaisuutta haalinut lapselle. Epätodennäköistä ja lähes mahdotontahan se on, mutta sellaista tapahtuu. Tällaiset pelot välillä kummittelevat.

Maha on alkanut todella kasvaa. Nyt ei kyllä pysty enää peittelemään raskaanaoloa. Mulla on alkaneet myös harjoitussupistukset. Ne ovat ihan kivuttomia, mutta vetävät mahan ihan kovaksi ja hengittäminen silloin on työlästä. Tuntuu, että vaapunkin etennpäin kuin ankka. Ketterä liikkuminen on menneisyyttä. :( No ei saa valitttaa, palkinto odottaa syyskuussa.

Mukavaa työ- tai lomaviikkoa kaikille!

Pope + 26+0 huomenna

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska81:
Tein testin aamulla... plussa! :) Päivä mennyt sukujuhlissa, ihan ymmyrkäisenä täällä ollaan. Teen varmuuden vuoksi vielä huomenna uuden testin, vaikka vahvaa plussaa näytti kyllä nytkin.

Onnea Pu!! :)

Onnea Liinuska!
Kuulostaa samalta kuin täällä, raidat oli kirkkaat kuin marimekon paidassa :D Pakko silti käyttää vielä se viimeinen testi ihan vaan tuplavarmistuksena.

Hyvää iltaa!
Täällähän oli varsin mahtava uutinen odottamassa! :) Todella paljon onnea Liinuska! Ihan mahtava juttu! <3 Onnea, onnea!! :) Todellakin nämä plussat tulevat isommissa paketeissa!

Onnea Liinuska81. Isot halaukset teille miolemmille Pupu ja Liinuska, plussajunan kyytiin nousun kunniaksi. Halauksia samoin Laurelille hyvien uutisten vuoksi.

Sitten hieman omanapaisuutta...
Täällää on taidettu liittyä Tinttisen kimppan kipujen suhteen MUTTA nyt olen saanut bongattua oviksen myös oikealta puolelta. Vasemmalata ovisplussia on tullutkin mutta ei koskaa oikealta. Mulla on viikon päästä gyne, katsotaan mitä siellä sitten tapahtuu ja sanotaan. Sitä odotellessa... Päästäisiinpä me Tinttisen kanssakin jo kyytiin...

Voi kurjuus Pre, jos smaan junaan oot mun kanssa joutunut. Tuo toinen juna ois ollu paljon kivempi...

Kannattaa gyneä varten kirjata kaikki menkkaoireet ja sellasetki, jotka ei tunnu välttis menkkoihin liittyvän, ylös. Sillä tavalla muistaa kaiken kertoa sitten sille tohtorille. Toivottavasti sulle sattuis hyvä gyne. Jos haluat vaihtaa ajatuksia enemmänkin, niin voit laittaa mulle postia tuohon aiemmin tänne laittamaani osotteeseen.

Mie koitan täällä töissä kärvistellä. Herätessä jo sattui mahaan ja pahemmin ei ole helpottanut aamun myötä. Mutta jospa jaksais päivän kahlata läpi.

Kiitos ihanaiset onnitteluista! :)
On kyllä niin uskomatonta, ei oo vielä mennyt tajuntaan. Paitsi pikkuinen alkio muistuttaa olomassaolostaan kyllä tälläkin hetkellä huonon olon muodossa. Oksua ei oo tullu, mutta sellainen voimakas huimaava olo iskee aina välillä.

Mä oon vieläkin ihan "hyvässä shokissa" kun mehän ei oltu ehitty edes aloittamaan sitä varsinaista yritystä vielä. Ollaan kyllä naurettu miehen kanssa että eihän sen näin helppoa pitänyt olla, olin jo henkisesti varautunut piiitkään yrittämiseen. Nyt jäi se vaihe tavallaan kokonaan kokematta. Tunnen jopa vähän syyllisyyttä kun niin monet yrittävät niin pitkään... :(

Tein tosiaan testin eilen aamulla, ja koko päivä automatkoineen meni sukujuhlissa. Ehdittiin siis vasta illalla miehen kanssa juttelemaan. Hän on kyllä suhtautunut asiaan kaiken kaikkiaan ihanasti. <3

Onko Pu:lla ollut millaisia oireita?

Mua harmittaa hirveesti kun tuli kolme päivää sitten juotua yks sidukka ja toissapäivänä kaverin synttäreille kolme drinksua. Mitään humalaa en siis kehittänyt, mutta toivon sydämestäni ettei pienelle ole aiheutunut näistä mitään vahinkoa... :/ Jos vaan olisin tiennyt.....

Toinen asia mitä pohditaan on tulevat häät. Että pidetäänkö ne nyt kuitenkin alkusyksystä (jolloin olen n. rv 18 jos kaikki sujuu hyvin) vai siirrämmekö ne suosiolla ensi kesään. Kutsut on jo lähetty mutta muuten ei tuottaisi suurta vaivaa siirtääkään. Raskausviikolla 18 taitaa kuitenkin masu pömpöttää jo näkyvästi??? ;) Ei sillä että sen salaisuus enää silloin tarvitsisi ollakaan. Kylläpäs elämä heittää välillä eteen ihania pulmia ratkottavaksi. =)

Me ootetaan teitä kovasti Tinttinen, Pre, Alice ja muutkin plussajunan kyytiin mukaan!!

Huh huh, onpas taalla ollut sapinaa viikonlopun aikana! Suuret onnittelut Haaveileva Pu ja Liinuska! Toivotaan, etta plussat pysyvat tiukasti matkassa 9 kk:n ajan. Mihinkas teilla osuu lasketut ajat? Lisatkaapa ne meidan listaan. Hassua, etta teista molemmille tuli plussat ikaankuin yllatyksena, eikos Pu:llakin ollut yritys viime aikoina jokseenkin jaissa niiden kohtausten vuoksi? Kylla siina varmasti on peraa, etta silloin helposti tarppaa, kun sita vahiten odottaa.

Liinuska, tosiaankin rv 18 maha mita todennakoisemmin jo nakyy, itse olen nyt 18+1 ja raskaus ei varmasti jaisi kenellekaan epaselvaksi, jos haapukuun nyt pukeutuisin. Mutta miksi siis ette menisi naimisiin ihan suunnitelmien mukaisesti? Kyllahan se maha saa nakya. Itse veikkaisin, etta olisi varmasti paljon raskaampaa suunnitella ja jarjestella haita ensi vuonna pienen vauvan juuri synnyttya.

Nyt loputkin haaveilijat sitten plussajunaan mukaan! Jokos ne Lenakin luomumenkat tuli?

Ms. Feelgood rv 18+1, jolla mahassa kovasti potkitaan ja heitetaan kuperkeikkaa.

Juu luomumenkat tuli jo ja meni. Joskin vähän oudot oli, tosi runsaat ja kesti kauan. Nyt pitäis olla hedelmälliset päivät meneillään (kiitos vielä tikuista, niitä on ahkerasti käytetty!) Hyvä juttu, jos kierto tosiaan nyt normalisoituisi. Edellinen kun kesti 6 vk...

Onko teillä Liinuska isotkin häät tulossa? Kyllä munkin mielestä hyvin voi häät pitää, vaikka maha näkyisikin ihan selvästi.

Onpas täällä hiljaista tällä viikolla!

Jokos Lenakilla on ovis bongattu?

Millaset häät Liinuskalla on suunnitelmissa? Ja minä voin yhtyä edellisiin, että mun mielestä vauvamasu ei estä häitä! Itse asiassa minusta sellaiset äitiysmalliset hääpuvut on tosi kauniita!

Mulla taitaa nyt olla tältä kierrolta ovis taas ohi. Tänään on alkaneet neljä päivää kestäneet oviskivut vähän helpottaa. Nyt taas piinaillaan pari viikkoa. Mutta usko on nyt kyllä koetuksella tämän asian kanssa, ja olenkin varma, että jälleen kerran se täti sieltä pyyhältää paikalle... Ens kierrossa varustaudutaan sitten täsmäiskuun kera ovistikkujen (Pauliinalle suuri kiitos! =). Se saattaakin sitten jäädä viimeiseksi luomukierroksi ennen leikkausta. Jos hyvä tuuri käy ja pääsen pian operoitavaksi.

Hello!
Hhehe, Tinttisen täsmäiskut! Peukutukset. :) Tosiaankin on kyllä ollut tosi hiljaista täällä. Kesälomillako kaikki on?

Minäkin olen kyllä sitä mieltä, että Liinuska voi oikein hyvin tanssia häitä syksyllä. Itse olin tänä vuonna ystävänpäivänä häissä, joissa morsian oli raskaana ja vauvamasu näkyi oikein söpösti. Morsian oli oikein kaunis. Ei se masu menoa näyttänyt haittaavan. Ja olen kanssa samaa mieltä, että pienen vauvan kanssa voisi olla raskasta järjestää häitä. Valvomista ja sen semmoista voi olla aika paljon... Ja omat mitatkaan eivät välttämättä ole vielä siinä vaiheessa tulleet ennalleen.

Kukas se olikaan, joka kyseli minun vauva suunnitelmistani. Niin siis, meillä on se tilanne, että ensin minun pitäisi saada tuo tutkinto valmiiksi ja sitten katsotaan uudelleen. Kuume vaivaa kyllä välillä tosi paljon. Olenkin kuvannut itseäni hang around -jäseneksi.

Jep, mulla on tosi kovat oviskivut. Pari kiertoa sitten jouduin lähtemään töistä kesken päivän ja menin lekuriinkin kun säikähdin niiden rajuutta. Sain silloin gyneltä uusia pillereitä ja nyt tuon litalginin voimalla pystyn olemaan töissä oviksenkin aikaan. Ja sitten syön myös välillä miranaxia ja vatsansuojalääkettä. Kipu tuntuu koko ajan, mutta pystyn istumaan! Nää kivut kestää kolmesta neljään päivään. Samoin mulla nousee lämpö ja välillä reilustikin, eli reilusti yli 37. Mutta jospa se skopia helpottas tilannetta...

Ei tällaset oviskivut taida olla ihan tavallisia, vaikkakin viime kertainen lääkäri kuittas nää oviskivut sillä, että jotkut naiset vaan tuntee oviksen kipuna...

Mulla oli myös eilen kunnon oviskivut, vaikken ennen moisesta ole kärsinyt. Alaselkäkin oli niin kipeä että. Tikku näytti eilen melko vahvaa viivaa, tänään jo ihan haaleaa. Kurjaa Tinttiset kipuiluviikot. Kyllä on hyvä, jos saat helpotusta tuohon vaivaasi. Ja toivottavasti se helpotus tulisi plussan muodossa!

ISOT onnittelut Pu:lle ja Liinuskalle! Ihania uutisia! <3

Täällä on ollut niin kiire töiden, koulujuttujen ja opinnäytetyön kanssa ettei juuri muuta ole elämään mahtunut. Toisaalta ihan hyvä niin ei ole niin kerennyt piinailla vauvajuttuja! Tänään kp24/26, saas nähä kurvaako täti kylään. Nyt kyllä tuntuu siltä, että kyllä se täti tulee, koska niin kovin jomottelee. Mutta odotellaan!

Täytyy rientää takaisin töihin!

Heip!

Ei se raskaus häitä estä, toivottavasti vain pahoinvointi on jo ohi siinä vaiheessa, kun häitä juhlitte. Vauvamasu on oikein sievä hääpuvun allakin. Meill' on tuo naimisiinmeno jäänyt tekemättä, vaikka iäisyys yhdessä on jo oltu...

Toissapäivänä käytiin hakemassa esteettömyystodistus (siis avioliittoa varten) ja eilen ostamassa sormukset!!! Ollaan siis menossa naimisiin, mutta ihan kaksin vain ja salassa kaikilta. Aiotaan toteuttaa naimisiinmeno lomamatkalla. Matkakohteessa on suomalainen pappi, joka voisi vihkiä, jos nyt päivä vain hänelle sopii. Jos ei saada päivää sopimaan, niin mennään juuri ennen matkaa Suomessa naimisiin. Aikamoinen repäisy! Oon vain sitä mieltä, että haluan lapseni syntyvät avioliittoon. Hääpuvun- tai siis sellaisen ihan valkoisen kesämekonkin ostin jo... Kaikki on siis valmista, kunhan pappi vain vastaisi...

En tiedä miten vanhemmat tulee pettyneeksi, kun eivät häihin pääse... No avioliittoa ne toivovat lapsenkin takia jo..

Heippa hei!
Onnea Pope! Tosi ihana juttu. Popesta tulee rouva! Hii! <3 <3 Minusta tuollainen salainen juttu on tosi ihana juttu. Jännää taas, kun me täällä saadaan tietää tällaiset jutut, mutta muilta pysyy salassa. Tässä siis ollaan vähän kuin sisäpiiriläisiä. Minkälaiset sormukset ostitte?

Minä kanssa haluaisin, että vauva syntyisi avioliittoon. Mutta katsotaan nyt miten käy. Me ollaan kanssa oltu pitkään yhdessä, mutta eipä olla edes kihloihin päästy. Heh. Eipä se haittaa, ei.

Mukavaa päivää kaikille. <3

Tässä päivitettyä listaa:
Papunen84 12.6, YK2
Alice76, 17.6, YK6
Talitinttinen 19.6, YK 8
Pre 23.6, YK8
elliisa YK2
Lenaki

Plussanneet:
Haaveileva Pu 6.6, YK5
Pope 21.9. (YK2)
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood 08.11 (YK1)
Pauliina35 30.11 (YK1)
Liinuska81 11.2.

Päivitin listaan lasketun aikani nettilaskurin mukaan. Mulla käynnistyisi siis huomenna 6. raskausviikko. Varasin tänään neuvolasta ensikäynnin ajan ja sain jo kasan esitteitäkin mukaan, kun kävin siellä ihan paikan päällä varaamassa aikaa työmatkalla.

Onnittelut popelle tulevasta rouviintumisesta!! :) Minäkin olen aina halunnut, että lapset syntyisivät avioliittoon. Salahäät ei kuulostaisi ollenkaan hassummalta vaihtoehdolta! ;)
Me ei kyllä enää voida liueta salaa vihille, kun kaikki jo tietävät ja odottavat juhlia. Joku kyseli niin meille on tulossa sellaiset keskikokoiset, vähän alle 100:n hengen juhlat. Nyt kun asiaa on hetki sulateltu, niin hääjärjestelyt jatkuvat entiseen malliin. Täytyy varmaan ottaa yhteyttä pukuliikkeeseen, että onko pukua tarpeen tullen mahdollista isontaa esim. nyörityksen avulla. Nyt ostetussa puvussa on onneksi kasvunvaraa (oli tarkoitus pienentää), mutta en tiedä riittääkö se viikolla 17+ vaan vaatiko järeämpiä korjauksia.

Papusella pian jännät paikat... Toivotaan että tädin punainen ferrari kurvaa kaukaa teidän kodin ohi!! bd

Päivitin listaan lasketun aikani nettilaskurin mukaan. Mulla käynnistyisi siis huomenna 6. raskausviikko. Varasin tänään neuvolasta ensikäynnin ajan ja sain jo kasan esitteitäkin mukaan, kun kävin siellä ihan paikan päällä varaamassa aikaa työmatkalla.

Onnittelut popelle tulevasta rouviintumisesta!! :) Minäkin olen aina halunnut, että lapset syntyisivät avioliittoon. Salahäät ei kuulostaisi ollenkaan hassummalta vaihtoehdolta! ;)
Me ei kyllä enää voida liueta salaa vihille, kun kaikki jo tietävät ja odottavat juhlia. Joku kyseli niin meille on tulossa sellaiset keskikokoiset, vähän alle 100:n hengen juhlat. Nyt kun asiaa on hetki sulateltu, niin hääjärjestelyt jatkuvat entiseen malliin. Täytyy varmaan ottaa yhteyttä pukuliikkeeseen, että onko pukua tarpeen tullen mahdollista isontaa esim. nyörityksen avulla. Nyt ostetussa puvussa on onneksi kasvunvaraa (oli tarkoitus pienentää), mutta en tiedä riittääkö se viikolla 17+ vaan vaatiko järeämpiä korjauksia.

Papusella pian jännät paikat... Toivotaan että tädin punainen ferrari kurvaa kaukaa teidän kodin ohi!! bd

Onnea Popelle jo näin etukäteen rouviintumisesta!

On muuten tosiaan aika jännää, että me täällä kuullaan kaikkien salaisuudet vähän niinkuin ennakkoon! Hih, onpas kivaa kuulua sisäpiiriin! ;)

Onkos Papusella mitään oireita? Jännäks menee.

Niin te olette luotettuja sisäpiiriläisiä! Täällä voi niin anonyymisti kirjoitella! :) Ostettiin mulle sellainen yhdistelmäsormus, jossa on toinen rengas kelta- ja toinen rengas valkokultaa. Siinä keltakultaisessa on 7 pientä timanttia. (Timantti jokaisesta vuodesta, joka ollaan yhdessä oltu)- Miehellä on kans kelta- valkokultainen sormus. Keskellä kulkee se keltakultaraita, reunoilla valkokultaa.

Ollaan niin monet häät miehen kanssa järkätty kavereille, oltu seremoniamestareina, kaasoina ja bestmanneina, että ei ole enää virtaa eikä kiiinnostusta omien häiden järjestämiseen. Me ollaan ehkä tyyppeinä sellaisia, että pystytään organisoimaan, juontamaan, soittamaan ja laulamaan kaikki häät. Nyt on taas yhdet häät heinäkuun alussa, jossa meillä on melkoinen rooli taas päällä. Ihan kivaa se on, mutta itselle ei jaksa alkaa järjestään...

Me ei olla edes kihloissa sormusten kanssa. Nimellisesti ollaan kyllä kihloissa, nimittäin on sovittu, että naimisiin mennään ja ollaan kihloissa, mutta emme tarvitse kihlautumisen todisteeksi sormusta. Riittää tuo meidän kahdenkeskeinen tieto ja luottamus siihen. Siksi halutttiin se yhdistelmäsormus molemmille, ikäänkuin kihla- ja vihkisormus samassa.

Käytiin tänään ostamassa vaunut perheemme tulevalle prinsessalle. Nyt puuttuu enää pinnasänky. Yritetään löytää sekin käytettynä. Käytettynä ollaan jo ostettu hoitopöytä, amme telineellä ja parvekevaunut. Kaikki vaatteet saatiin jo sukulaiselta, rintarepppu, hoitoalusta, kantoliina jne... Eli valmista on, syntyis vaan jo! :)

Yhteistyössä