Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Potta ostettiin jo vuosi sitten ja alettiin kertomaan mikä se on. Nyt on pikkasen hoksannut mikä kyseinen vekotin on. Ja suostuu siihen joskus istumaan. Usein sanoo ei vaikka kuinka narraisi. Myös itkee ja on välillä vihainen kun yrittää suostutella. Vieläkö jollain olisi vinkkejä?
Jo vuosi sitten? Onko se sinusta aikaisin, jos 2-vuotiaalle ostaa potan? Ei ihme, jos lapsi ei vielä 3-vuotiaanakaan tajua potan päälle mitään. Meillä on potta otettu käyttöön alle vuoden ikäisenä ja molemmat on olleet kuivia reilusti alle 2-vuotiaana. Mun mielestä lapsella pitää olla mahdollisuus pissata muuallakin kuin housuihinsa. Pakottaa ei tietenkään saa, eikä ole tarvinnutkaan. Molemmat ovat reilusti alle 2-vuotiaina alkaneet itse pyytää vessaan, kun on ollut hätä.
Aamen. Löytyihän keskuudestamme täydellisin äiti.
Kuka on puhunut täydellisyydestä? En vaan ymmärrä miksi jotkut ei edes tarjoa lapselle mahdollisuutta pottailuun ennen 3 vee ikää. Hautova vaippa näin kesäkuumalla ei ole yhtään kiva. Ei sillä ole mitään tekemistä täydellisyyden kanssa. Lapsella on tietyt herkkyyskaudet milloin oppinen käy helpommin ja 3-vuotiaalla se on tässä asiassa jo mennyt ohi.
Kun vertaat omaa vastaustasi muiden kirjoituksiin niin huomaat täydellisyytesi. Kritiikkiä saa antaa, mutta omaa kehua en kaipaa vaan hyviä ideoita mitä olenkin jo kiitettävästi saanut.
Ahaa. Eli jos mun lapset ovat olleet valmiita vaipattomuuteen alle 3-vuotiaana, mun pitäisi olla ihan hiljaa ja hävetä asiaa. Kysypä vaikka neuvolasta, niin yleensä kuivaksi oppimisen herkkyyskausi on 1,5-2-vuotiaalla lapsella. Mut eihän se lapsi itsestään opi. Jos potan näkee ensimmäisen kerran vasta siinä vaiheessa kun herkkyykausi on jo menossa ohi, niin toki se oppiminen silloin käy hitaammin. Minkä minä sille voin jos 1,5-vuotias nyppii märkää vaippaansa pois ja huutelee samalla yök yök. Olisko pitänyt sanoa hänelle, että olet liian pieni vielä, jatka vaippaan pissaamista, ettei kukaan vaan luule, että äiti kehuskelee? Tai olisko pitänyt olla päästämästä potalle, kun lapset on sinne itse pyytäneet roikkumalla vessan ovenkahvassa. :kieh: Mitenkään erityisen ylpeä en ole lapsistani tässä asiassa, mutta pakko myöntää, että pirun tyytyväinen kun ei enää tarvii kantaa selkä vääränä vaippoja kaupasta kotiin ja kotona roskiin vähän väliä.