Imukuppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos sulla on takana lapsen menetys imukuppisynnytyksen jälkeen, niin KUKAAN ei TODELLAKAAN voi pakottaa sua synnyttämään uudestaan imukupin avulla. Jos terkka ja pelkopoli suhtautuvat nihkeästi sun huoliin (mun mielestä tuollaisen kokemuksen jälkeen kuuluisi päästä AINA pelkopolille kun on uudestaan raskaana) niin minä marssisin vaikka pankkiin, ottaisin lainan ja menisin yksityissairaalaan synnyttämään. Siinä vaiheessa mulle olis ihan sama, paljonko menee rahaa.

Täytyy muistaa että vauvoja kuolee kaikenlaisiin synnytyksiin. Samoin äitejä. Ettei kannata sitä hysteeriaa pelkkään imukuppiin suunnata.
Itse pelkäsin jostain syystä imukuppia esikoista odottaessani. Pahin pelkoni oli että vauva ei suostuisi syntymään vaan jouduttaisiin kiskaista imukupilla ulos. Mun tsäkällä tietenkin niin kävikin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihan silkäpiitä karmii se naisparkojen huuto, kun imukuppia laitetaan. Se tuskanhuuto on jotain ...

Mä en edes tuntenut kun imukuppi laitettiin paikoilleen.. Ja tieto siitä että tilannetta(1h15min ponnistusaika kuumeessa) helpotetaan jollain oli jo itsessään niin hyvä ettei olis haitannu kipu enää sen muun tuskan päälle.

Yhteistyössä