M
mm
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Dumle:Maahanmuuttajien joukossa on toki paljon työttömiä. En sitä kiistä, mutta tosiaan heitä on niin monesta eri maasta että tilanne on aika erilainen eri kansallisuuksien kesken. Esimerkiksi somalit ja ruotsalaiset niin siinä on aika suuri ero työssäkäynnin ja yhteiskunnan tuilla elämisen suhteen.
No totta kai. Ei minua häiritse ruotsalaiset maahanmuuttajat -jos tekevät töitä. Itse olenkin koko ajan puhunut, että on ok tulla ihan mistä tahansa, kunhan tekee töitä. Jos ei tee, niin homma onkin sitten ihan eri.
Meillä maksetaan oikeesti tosi paljon veroja. Mies maksaa vielä omasta firmastaankin järkyttävät verot kaupan päälle. Onko nyt sitten oikein, että me ei voida juurikaan vaikuttaa mihin ne laitetaan? Et kiva ku menevät Lähi-itään bordelliin kehitysapuna ja muuta. JES! Tosissaan haluttais vaikuttaa. Mun mielestä se menee niin, että jos joku tosissaan haluaa jotain etnistä ryhmää tänne, niin kustantaa myös viulut. On tosi epäreilua, et jeee..kivaa tuodaan lisää elätettäviä ku ite en maksa juuri mitään niistä..jee. Eihän toi oikeesti oo mitenkään rakentavaa. Mun mielestä on fiksua puhua kriittisesti maahanmuutosta, pakolaisista ja muusta. On paljon järkevämpää ottaa valmiiks koulutettu tänne, siitä seuraavaks fiksua on sit kouluttaa kunnolla se täällä (ei näemmä onnistu tällä hetkellä)..ja ei yhtään fiksua ottaa tänne niitä, joita on pakko elättä äkoko ikä. Kun on noita työttömiä suomalaisiakin. Turvapaikanhakijat on ok, jos ovat vähä aikaa tai pyrkivät jotenkin työllistymään jossain viahessa. Mutta tällä hetkellä nääki hommat on oikeesti kauppatavaraa. Eli jos saat turvapaikan ja sulla ei o operhettä, niin noita perheitä oikeesti myydään! Suomeenhan tällä hetkellä saa tuoda koko perheen ja hyvä ettei suvun mukanaan..ja monesti nämä "teini-ikäiset" pojat onki isoja äijänköriläitä..katos ku passit poltettiin matkalla -ne väärennetytki. Ei tollanen ole minusta reilua. Jos sinusta on, niin toivottavasti sitten kustannat paljon tästä lystistä. Ite haluan reilusti maksaa siitä, mistä on hyötyä.
Ja mitä tulee ruotsalaisiin Suomessa asuviin ja vaikkapa somaleihin, niin veikkaan että työssäkäymisprosentti on hyvin erilainen
Mun mielestä maahanmuutto on ok, jos tullaan tekemään töitä. Vaikkapa kiinalaiset, jotka tulee siivoomaan. Hyvä juttu! Jos vaan saavat ees jonku siedettävän palkan, mutsiitähän on työntekijät itse loppupeleissä vastuussa. Mutta jos se maahanmuuttaminen tai turvapaikan hakeminen esmes on tos vilpillistä eikä koskaan tähtää siihen, että meidän valtio siitä jotenki hyötyis..niin ei siinä hirveesti oo hyötyä. Toki väliaikaisen turvapaikan antaminen on ok, mutta jos se on loppuelämän mitään tekemättä -ei ole ok. Kallista lystiä, kukahan maksais tämänki?
Mun mielestä ei ole rasismia olla kriittinen. Se on tärkeää. Oisko hauskaa olla maahanmuuttaja, joka ei tee koskaan mitään ja elää tuilla? Ei varmasti. On varmaan tosi tylsää. Joten se ois tärkeää myös heille, että saisivat osallistua yhteiskunnan elämään..näin se sopeutuminenki ois parempaa. Eli parempi ottaa pienempi määrä ja satsata tähän pieneen määrään sama raha..kuin tehdä niinku ruotsissa..eli hanat auki ja kaikki haluavat sisään..ja sit heille ei mitään=hirveät ongelmat. Ei ollenkaan hyvä ajatus.