Inhoan neekereitä, sanoo Tukiainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tänään otsikoissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Ei siinä koulutusta tarvita, että tajuaa sen, että ihmisiä me kaikki vain olemme. Kehitysvammaisetkin tajuavat sen, mitä rasistit eivät.

Sinun kannattaisi joskus tutustua "rasisteihin", niin kenties pääsisit ennakkoluuloistasi eroon=)

Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen:
Alkuperäinen kirjoittaja Lillu:
Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen:
Koulutus näkyy siinä, että koulutettu JA fiksu ihminen EI IKINÄ menisi laukomaan tuollaisia asioita kaikelle kansalle, vaikka ehkä syvällä sisällään saattaa tuota mieltä ollakin. Asiat voi muotoilla sivistyneemminkin.

Mielestäsi siis vähemmällä koulutuspohjalla oleva ihminen ei pysty asioita esittämään sivistyneesti?

Yhdistin kaksi eri määrettä ("koulutettu" ja "fiksu"), toki fiksuja ihmisiä löytyy myös vähemmän koulutettujen joukosta. Koulutus yleensä auttaa asioiden hienovaraisemmassa muotoilussa (koska sitähän se "tieteellinen kirjoittaminen" hyvin pitkälle on:) ).

Niinpäs siellä olikin "JA". :) lukihärö :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomessa maahanmuuttopolitiikkaan ei saa suhtautua kriittisesti, vaan se on otettava ylhäältä annettuna. Kriittiset leimataan heti rasisteiksi.

Totta, mutta silti mielestäni tämä lainaamasi vieras osasi hyvin sanoa asian. On ihan oikein kritisoida asioita eri näkökulmista ja nostaa epäkohtia esille. Eivät kaikki tätä tee. Mutta mielestäni siis asiat pitää tehdä perustellen ja oikeita tutkimuksia käytellen. Ei niin, että "neekerit on alkukantaisia ja siks ei tänne..ellei ne oo rikkaita, sit mä voins sellasen ottaa"=D

Ei siinä koulutusta tarvita, että tajuaa sen, että ihmisiä me kaikki vain olemme. Kehitysvammaisetkin tajuavat sen, mitä rasistit eivät.

Sinun kannattaisi joskus tutustua "rasisteihin", niin kenties pääsisit ennakkoluuloistasi eroon=)

Mä tunnen heitä jo muutenkin, valitettavasti. Ihminen, joka luokittelee toisia ihmisiä eri rotuihin tai pitää ihmisiä paremmuusjärjestyksessä ihonvärin mukaan, ei ole mitenkään mieleistäni seuraa.

Lisäys: Olisi tietysti aina kiva kuulla perusteluja omille rasistisille näkemyksille. Usein se tuntuu olevan, että "maasta xyz kotoisin oleva tyyppi teki mulle jotain ja nyt inhoan kaikkia samasta maanosasta kotoisin olevia." Ja tästähän puuttuu logiikka täysin.

Mä tunnen heitä jo muutenkin, valitettavasti. Ihminen, joka luokittelee toisia ihmisiä eri rotuihin tai pitää ihmisiä paremmuusjärjestyksessä ihonvärin mukaan, ei ole mitenkään mieleistäni seuraa.

Niinhän sinäkin panet ihmisiä paremmuusjärjestykseen =)

Kuka on muka toista parempi, emmekö me olekaan samanarvoisia?

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tänään otsikoissa:
Johanna Tukiaisen suusta kajahtaa:
"Inhoan neekereitä, ne on vaan niin alkukantaisia!"

"Vaaleaihoiset ihmiset on vaan älykkäämpiä ja rikkaampia, ylemmällä tasolla."

Keskimäärin ottaen valkoihoiset ovat älykkäämpiä kuin mustat, tulokset puhuvat puolestaan.

ja kukas on tehnyt nää älykkyystestit, joilla tuota älykkyyttä on mitattu ? mustaihoiset afrikkalaisetko ? ja mitä on sitten niin "älykkyys" ? siinäpä kysymys.

Älykkyystestit on suunniteltu niin, että niissä ei kulttuuri- tai koulutustaustalla ole merkitystä. Pärjää niissä muutkin kuin valkoiset, eihän valkoiset ole edes älykkäimpiä.

Samanarvoisia olemme, mutta en todellakaan aio ystävystyä ihmisten kanssa, jotka syrjivät esikoistytärtäni. Mulle riittävät nämä "isänmaan petturi" -huutelut, päälle sylkemiset, pienelle lapselle huutamiset jne. Etenkin vanhusten parissa todella sietämätöntä käytöstä. En ole muutenkaan järin sosiaalinen, joten miksi tuhlaisin aikaani ihmisen kanssa, joka on vakaasti päättänyt inhota tyttäreni värisiä ihmisiä?

Jos tämä samainen ihminen joutuu onnettomuuteen, autan häntä. Annan lasteni leikkiä hänen lastensa kanssa, vaikka homma ei ehkä toimikaan toisinpäin. Mutta en aio muodostaa merkittävää ihmissuhdetta ihmiseen tutustumalla syvemmin, jos hän valmiiksi inhoaa perheenjäsentäni.

Samanarvoisia olemme, mutta en todellakaan aio ystävystyä ihmisten kanssa, jotka syrjivät esikoistytärtäni. Mulle riittävät nämä "isänmaan petturi" -huutelut, päälle sylkemiset, pienelle lapselle huutamiset jne. Etenkin vanhusten parissa todella sietämätöntä käytöstä. En ole muutenkaan järin sosiaalinen, joten miksi tuhlaisin aikaani ihmisen kanssa, joka on vakaasti päättänyt inhota tyttäreni värisiä ihmisiä?

Jos tämä samainen ihminen joutuu onnettomuuteen, autan häntä. Annan lasteni leikkiä hänen lastensa kanssa, vaikka homma ei ehkä toimikaan toisinpäin. Mutta en aio muodostaa merkittävää ihmissuhdetta ihmiseen tutustumalla syvemmin, jos hän valmiiksi inhoaa perheenjäsentäni.

Vai on sinulla oma lehmä ojassa:D

Alkuperäinen kirjoittaja valkoinen:
Onhan tosin valkoiset kautta aikojen tehneet kansanmurhia, orjuuttaneet, riistäneet, ryöstäneet ja raiskanneet muita kansoja ja rotuja. Valkoisen miehen historia on verellä kirjoitettu. Edelleen vanha siirtomaapolitiikka vaikuttaa maailmankaupassa ja politiikassa.

Kautta aikojen on maita valloitettu ja ryöstetty ja pidetty ihmisiä orjina. Ero on vain siinä että afrikkalaiset jaksavat vuosisatojenkin jälkeen valittaa ja valittaa. Valkoiset syyllistetään kaikesta ja vuodesta toiseen ollaan kehitysavun varassa. Kehitysavun onkin todettu olevan erittäin suuri kehityksen este Afrikalle, se pitäisi ihan ensimmäisenä lopettaa jotta Afrikkakin pääsisi kehityksen makuun.

Afrikkalaisetkin jaksavat aina haukkua valkoisia rasisteiksi mutta voisivat kyllä katsoa itseään peiliin. Edes omassa maassa ei kyetä elämään sovussa.

Yksikään ihon värin perusteella ihmisiä syrjivä ei oikeasti pysty perustelemaan mielipidettään. Se tekee rasisteista hieman yksinkertaisia. Siis se, että on voimakkaasti perusteetta jotain mieltä.

Yep, mut ite ainaki puhun realistisen maahanmuuttopolitiikan ym puolesta. (Kuten moni muukin tässä). Ja on huvittavaa, että tämä katsotaan rasismiksi. Ku ei sillä ole mitään tekemistä ihonvärin kans. Vaan sen kans, et maksetaan niin paljon veroja, et haluttais oikeasti vaikuttaa tuohon uuten kuluerään. Ja myös siihen, että aika moni maahanmuuttaja ei sopeudu. Oon sitä mieltä, et ennemmin pienempi määrä+laadukkaampi koulutus heille=hyvät verotulot ja takaisinmaksu.

Munkin mielestä just tää tuksumainen käytös on törkeää, samoin muu rasistinen käytös. Mutta sitten se, et mikä on rasismia. Monet on heti sitä mieltä, että oot rasisti jos et halua maksella sitä sun tätä. Mikä on taas mun mielestä rasismia meitä kohtaan, koska ihan hyvin he voisivat sitten itse kustantaa lystin. Jos jotain haluavat. Vähän sama asia koskee muutakin. Jos haluat jotain, niin maksat siitä.

Kun tasa oikea rasismi on sitä, miksi itse kuvasit..juuri tuota käytöstä ja niin edelleen. Tai ihmisten haukkuminen ihonvärin perusteella (ks. tuksu). En tykkää siitäkään, että valkosten piikkiin laitetaan jonku toisen rikoksia jne. Ks. Helsingin sanomat (jos on suomalainen raiskaaja, se lukee..jos ulkomaalaistaustainen sitä ei lue..tosin nyt ovat muuttaneet linjaa, kun ovat saaneet todella kovaa palautetta ja varmaan vähän isommilta tahoilta). Ja en pidä semmosesta yliherkästä käytöksestä, et jos toinen on vaikka omalla hiellään tienannut rahaa..niin ei mua ainakaan kiinnosta, et se raha sijotetaan nyt sitten Lähi-Itään naisvankilan kunnostukseen, josta sit nää hyypiöt tekee bordelin! Jes! Oisin halunnu valita käyttökohteen edes. Eli realismi on ok. Ei pidä hyssyttellä. Niinkuin Ruotsissa esmes hyssytelty pitkään ja nyt heillä on tosi isoja ongelmia siellä eri mamu-asuinalueilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Dumle:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tänään otsikoissa:
Johanna Tukiaisen suusta kajahtaa:
"Inhoan neekereitä, ne on vaan niin alkukantaisia!"

"Vaaleaihoiset ihmiset on vaan älykkäämpiä ja rikkaampia, ylemmällä tasolla."

Keskimäärin ottaen valkoihoiset ovat älykkäämpiä kuin mustat, tulokset puhuvat puolestaan.

ja kukas on tehnyt nää älykkyystestit, joilla tuota älykkyyttä on mitattu ? mustaihoiset afrikkalaisetko ? ja mitä on sitten niin "älykkyys" ? siinäpä kysymys.

Älykkyystestit on suunniteltu niin, että niissä ei kulttuuri- tai koulutustaustalla ole merkitystä. Pärjää niissä muutkin kuin valkoiset, eihän valkoiset ole edes älykkäimpiä.

Jutalaiset ja aasialaiset pärjäävät paremmin kuin valkoiset. Häntäpäässä on aina N#&%#it.

autta aikojen on maita valloitettu ja ryöstetty ja pidetty ihmisiä orjina. Ero on vain siinä että afrikkalaiset jaksavat vuosisatojenkin jälkeen valittaa ja valittaa. Valkoiset syyllistetään kaikesta ja vuodesta toiseen ollaan kehitysavun varassa. Kehitysavun onkin todettu olevan erittäin suuri kehityksen este Afrikalle, se pitäisi ihan ensimmäisenä lopettaa jotta Afrikkakin pääsisi kehityksen makuun.

Afrikkalaisetkin jaksavat aina haukkua valkoisia rasisteiksi mutta voisivat kyllä katsoa itseään peiliin. Edes omassa maassa ei kyetä elämään sovussa.

Niin, ja mitä sanoo Yhdysvalloissa asuva tummaihoinen mies? "Tummaihoiset ihmiset ja huumeet ovat aina kulkeneet käsi kädessä. Ennen, nyt ja tulevaisuudessa". Mitäs tuohon voi enää sanoa? Kyllä omat olonsa itse järjestävät aika pitkälti, jos tuo on asenne. Onneks Suomessa ei sentääs tuollaisia suurin osa ainakaan ole, mutta ovatkin eri kulttuurissa nyt.

Onhan tosin valkoiset kautta aikojen tehneet kansanmurhia, orjuuttaneet, riistäneet, ryöstäneet ja raiskanneet muita kansoja ja rotuja. Valkoisen miehen historia on verellä kirjoitettu. Edelleen vanha siirtomaapolitiikka vaikuttaa maailmankaupassa ja politiikassa.

Kautta aikojen on maita valloitettu ja ryöstetty ja pidetty ihmisiä orjina. Ero on vain siinä että afrikkalaiset jaksavat vuosisatojenkin jälkeen valittaa ja valittaa. Valkoiset syyllistetään kaikesta ja vuodesta toiseen ollaan kehitysavun varassa. Kehitysavun onkin todettu olevan erittäin suuri kehityksen este Afrikalle, se pitäisi ihan ensimmäisenä lopettaa jotta Afrikkakin pääsisi kehityksen makuun.

Vahva peesi.

Vai on sinulla oma lehmä ojassa:D

Oma lehmä ojassa? Miten tuonkin nyt ottaa? Olemme kaikki maapallon kansalaisia, meidän on tarkoitus osoittaa hyvää tahtoa toisiamme kohtaan, eikä vihaa, inhoa ja sortovaltaa.

Ihminen on ihminen on ihminen. Erilaiset silmät, toiseenlaiset hiukset tai tummempi iho ei muuta sitä faktaa. Oma lehmä ojassa siten, että me kaikki kuulumme ihmiskuntaan. On väärin pitää ketään eriarvoisena ulkonäön tähden.

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Nämä "sivistyneet ja koulutetut" vasta raisteja ovatkin. Katsovat pitkin nenänvartta vähemmän koulutettuja ja asuvat kaupunginosissa joissa ei ole mamun mamua.

No mamut yleensä asuu suht halvoilla alueilla, koska yhteiskunta maksaa sen touhun. Ja näin pitääki olla. Jos on taas rahaa, hekin voivat muuttaa noista pois.

Jos ite oon helvetin rikas, niin varmasti ostaisin kartanon jostain, jossa ei olis naapureissa narkkareita tai mitään muutakaan. Ei se liity mitenkään mamuihin, vaan halpoihin asuntoihin. Vai ootko sitä mieltä, että maahanmuuttajille/pakolaisille pitäis kaikille ostaa oma kartano verorahoilla? Et varmasti. Tai sitten saat kulutusjuhlat maksaa ihan itse.

Kyllähän sitä omaa rauhaa kaivataan, sen tähden muutetaan rivariin ja ok-taloon ja näin. Ei se liity mamuihin sitten yhtään mitenkään.

Sinä siis yleistät kaikki maahanmuuttajat yhteiskunnan tuilla eläviksi? Tuossa sinun kirjoituksessasi kyllä näkyy hyvin selvästi ennakkoluuloisuus ja rasismi.

Ja tämähän on loputon kierre: niin kauan, kun on rasisteja, ja niitä ihmisiä, jotka eivät edes vaivaudu tutustumaan vieraisiin kulttuureihin, on myös vaikeampaa maahanmuuttajien sopeutua. Niin kauan voivat nuoret maahanmuuttajat huonommin ja oireilevat, kun heihin kohdistuu perusolettamuksia ymmärtämättömien taholta.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja juus:

Mm..mutta oon sitä mieltä, että toisaalta se vois ihan hyvin olla vaikka se tummaihonen. AFrikassahan soditaan jatkuvasti, myös siellä, missä valkoinen mies ei ole ollut orjuuttamassa. Eli eiköhän hekin ole hyvin sotahaluisia. Jos he olisivat päässeet ns. valtaan, niin ihan sama homma sittenki ois. Ei eroa mitenkään.

Afrikassa esmes taas ihan vapaehtoisesti raiskataan omia, ryöstetään, riistetään, tehdään kansanmurhia....

Suuri syy Afrikan sotiin ja kahnauksiin on, että valkoinen mies tuli ja jakoi Afrikan viivoitinta käyttäen. Siinä jäi sitten kansojen, heimojen ja sukujen jäsenet eri maihin ja eri maiden alaisuuteen.

Kyllähän Euroopassakin on ollut hurjasti sisällissotia ja on edelleen kaikenlaisia kahnauksia. Eikä kovin kauan aikaa ole Suomessakaan, kun veljet tappoivat toisiaan verisessä sisällissodassa. Voisi kuvitella, että Suomessakin sisällissotia ja erilaisia konflikteja olisi ollut hurjasti enemmän, jos Eurooppa olisi jaettu joskus Afrikan tyyliin.

Suomikin on jaettu aikoinaan Afrikan tyyliin. Kuinka kauan afrikkalaisilla on"oikeus" syyttää historiaa kaikesta? Mikään maa ei kehity jos eletään menneessä ja syytellään aina vain muita.

Afrikassa ei jokaisella heimolla eikä edes joka toisella voi olla omaa maata koska silloin maita pitäisi olla satoja eikä se ole millään tavalla järkevä ratkaisu.

Mitä kehityspolitiikkaan tulee, itse yritän opiskella kehitysasioita ja olen EHDOTTOMASTI sitä mieltä, että olisi parasta jokaisen saada asua kotimaassaan ja että ensisijaisesti jokaisen maan tulisi itse yrittää ratkaista ongelmiaan. Olen melko lailla kansainvälistä adoptiota vastaan ja toivoisin, että jokainen saisi jäädä omaan maahansa, oman perheen pariin, oma kieli, oma kulttuuri jne. Aina maa ei itse kykene ongelmiaan selvittämään, ei kyennyt Suomikaan siihen joka kerta ollessamme kehitysmaa. Silloin tulee auttaa.

Olen myös sitä mieltä, että Kanadan malli maahanmuutossa on hyvä: jos joltain alalta uupuu koulutettua työvoimaa, avataan maahanmuutto siltä osin ja otetaan maahan koulutettuja työntekijöitä. Sillä, mistä maasta he tulevat, ei ole väliä, kunhan työnsä osaavat.

Ainut, minkä poistumista toivoisin on ahneus. Saataisiin nuo tyrannihallinnot pois ja kohti kehitystä!

Sinä siis yleistät kaikki maahanmuuttajat yhteiskunnan tuilla eläviksi? Tuossa sinun kirjoituksessasi kyllä näkyy hyvin selvästi ennakkoluuloisuus ja rasismi.

Tsori vaan, mutta näin on aika yleinen tilanne. Olen nimettäin asunut mamu-alueella. Ei siellä käyny kuin pari tyyppiä töissä. Siinä sulle totuus. Kantsii tutkia noita rikostilastoja ja muita, siinä sulle rasismia. Ja vaikkapa Helsingin sanomien linjaa..siinä on sulle rasismia. Valkoisia kohtaan.

Se on ihan totta, että mamun on vähän vaieke saada töitä, jos sitä kieltä ei opettele. Piste. Tiedän itekki, ku oon opintojen ohessa tehnyt siivoushomnmia ja yrittänyt opastaa mamuja. On tosi vaikeeta! Eivät usko, eivät kuuntele, eivät ymmärrä eikä heidän puhettaan ymmärrä. Eli mun mielestä on parempi, että otetaan pienempi määrä ja käytettäs se sama määrä paremmin heidän koulutukseensa. Näin heillä ois paljon paremmat mahikset opiskella kunnolla ja saada kunnon työ ja palkka. Näin siitä ois yhteiskunnalle hyötyä. Kun taas noista mun opastamista, joista kukaan ei saanu mistään töitä puutteellisen kielitaidon myötä. Eli ihan turhaan opiskelevat kolme vuotta jotain laitoshuoltajan tms tutkintoa, kun eivät saa töitä. Pitäs olla paljon tehokkaampi Suomen kielen opetus. Sitten kun asiat ymmärtää, niin voi tehdä töitä. Se on myös siis tälle maahanmuuttajalla paljon mukavampaa, kun ymmärtää mitä siihen omaan työkuvaan kuuluu. Ei tarvitse olla epävarma, tuntea epämukavuutta..ja niin edelleen. Ja ehkä vois tehdä jotain muutaki, ku niitä siivoushommia..jotka ovat muuten tosi kuluttavia kropalle.

Yhteistyössä