Inhoan neekereitä, sanoo Tukiainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tänään otsikoissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Olen myös sitä mieltä, että Kanadan malli maahanmuutossa on hyvä: jos joltain alalta uupuu koulutettua työvoimaa, avataan maahanmuutto siltä osin ja otetaan maahan koulutettuja työntekijöitä. Sillä, mistä maasta he tulevat, ei ole väliä, kunhan työnsä osaavat.

Juuri näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Ja tämähän on loputon kierre: niin kauan, kun on rasisteja, ja niitä ihmisiä, jotka eivät edes vaivaudu tutustumaan vieraisiin kulttuureihin, on myös vaikeampaa maahanmuuttajien sopeutua. Niin kauan voivat nuoret maahanmuuttajat huonommin ja oireilevat, kun heihin kohdistuu perusolettamuksia ymmärtämättömien taholta.

Eikö maahanmuuttajat voisi tutustua vieraisiin kulttuureihin ja yrittää kunnioittaa ja sopeutua niihin? Kovin nihkeää tuntuu olevan joidenkin mamujen sopeutuminen Suomeen, kun ei 20 vuoden maassa oleskelun jälkeenkään ole viitsitty opiskella puhumaan valtaväestön kieltä, jonka osaaminen on elämässä menestymisen avain.

Alkuperäinen kirjoittaja Dumle:
Sinä siis yleistät kaikki maahanmuuttajat yhteiskunnan tuilla eläviksi? Tuossa sinun kirjoituksessasi kyllä näkyy hyvin selvästi ennakkoluuloisuus ja rasismi.

Dumle, etitkö mulle tilaston, missä suurin osa mamuista on vaikka töissä Suomessa? Ei taida löytyä. Se ei ole ennakkoluuloa, vaan tietoa. Ei ole järkeä ottaa enempää, kuin mitä pystytään työllistämään.

Jos ihminen ei käy töissä, alkaa ongelmainen käytös koska on TYLSÄÄ. Suomalaisetkin alkaa juopottelemaan ja rellestämään, viimestään sit ku ollaan työttömiä. Sama koskee ulkomaalaisia. Ks. Ruotsi. Ne on ihan kuusessa ulkomaalaistensa kanssa, kun ovat ottaneet enemmän kuin mitä ovat pystyneet hyvin kouluttamaan. Ei mitään järkeä tuossa hommassa.

Ja tämähän on loputon kierre: niin kauan, kun on rasisteja, ja niitä ihmisiä, jotka eivät edes vaivaudu tutustumaan vieraisiin kulttuureihin, on myös vaikeampaa maahanmuuttajien sopeutua. Niin kauan voivat nuoret maahanmuuttajat huonommin ja oireilevat, kun heihin kohdistuu perusolettamuksia ymmärtämättömien taholta.

Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:
Sinä siis yleistät kaikki maahanmuuttajat yhteiskunnan tuilla eläviksi? Tuossa sinun kirjoituksessasi kyllä näkyy hyvin selvästi ennakkoluuloisuus ja rasismi.

Tsori vaan, mutta näin on aika yleinen tilanne. Olen nimettäin asunut mamu-alueella. Ei siellä käyny kuin pari tyyppiä töissä. Siinä sulle totuus. Kantsii tutkia noita rikostilastoja ja muita, siinä sulle rasismia. Ja vaikkapa Helsingin sanomien linjaa..siinä on sulle rasismia. Valkoisia kohtaan.

Se on ihan totta, että mamun on vähän vaieke saada töitä, jos sitä kieltä ei opettele. Piste. Tiedän itekki, ku oon opintojen ohessa tehnyt siivoushomnmia ja yrittänyt opastaa mamuja. On tosi vaikeeta! Eivät usko, eivät kuuntele, eivät ymmärrä eikä heidän puhettaan ymmärrä. Eli mun mielestä on parempi, että otetaan pienempi määrä ja käytettäs se sama määrä paremmin heidän koulutukseensa. Näin heillä ois paljon paremmat mahikset opiskella kunnolla ja saada kunnon työ ja palkka. Näin siitä ois yhteiskunnalle hyötyä. Kun taas noista mun opastamista, joista kukaan ei saanu mistään töitä puutteellisen kielitaidon myötä. Eli ihan turhaan opiskelevat kolme vuotta jotain laitoshuoltajan tms tutkintoa, kun eivät saa töitä. Pitäs olla paljon tehokkaampi Suomen kielen opetus. Sitten kun asiat ymmärtää, niin voi tehdä töitä. Se on myös siis tälle maahanmuuttajalla paljon mukavampaa, kun ymmärtää mitä siihen omaan työkuvaan kuuluu. Ei tarvitse olla epävarma, tuntea epämukavuutta..ja niin edelleen. Ja ehkä vois tehdä jotain muutaki, ku niitä siivoushommia..jotka ovat muuten tosi kuluttavia kropalle.

Kyllä kaikki ne maahanmuuttajat, joihin olen tutustunut, ovat ihan kohtuullisen hyvin tunteneet suomalaista kulttuuria. Kielen oppiminen ei ole kaikille niin helppoa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikö maahanmuuttajat voisi tutustua vieraisiin kulttuureihin ja yrittää kunnioittaa ja sopeutua niihin? Kovin nihkeää tuntuu olevan joidenkin mamujen sopeutuminen Suomeen, kun ei 20 vuoden maassa oleskelun jälkeenkään ole viitsitty opiskella puhumaan valtaväestön kieltä, jonka osaaminen on elämässä menestymisen avain.

Olen myös sitä mieltä, että Kanadan malli maahanmuutossa on hyvä: jos joltain alalta uupuu koulutettua työvoimaa, avataan maahanmuutto siltä osin ja otetaan maahan koulutettuja työntekijöitä. Sillä, mistä maasta he tulevat, ei ole väliä, kunhan työnsä osaavat

SAk ei vain tykkää ulkomaisesta työvoimasta. Sehän rapauttaa suomalaisen duunarin mahdollisuuden rahastaa mahdollisimman paljon työnantajia. Sossuelättimamut kyllä kelpaavat SAK:llekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vais niin:

Dumle, etitkö mulle tilaston, missä suurin osa mamuista on vaikka töissä Suomessa? Ei taida löytyä. Se ei ole ennakkoluuloa, vaan tietoa. Ei ole järkeä ottaa enempää, kuin mitä pystytään työllistämään.

Jos ihminen ei käy töissä, alkaa ongelmainen käytös koska on TYLSÄÄ. Suomalaisetkin alkaa juopottelemaan ja rellestämään, viimestään sit ku ollaan työttömiä. Sama koskee ulkomaalaisia. Ks. Ruotsi. Ne on ihan kuusessa ulkomaalaistensa kanssa, kun ovat ottaneet enemmän kuin mitä ovat pystyneet hyvin kouluttamaan. Ei mitään järkeä tuossa hommassa.

Maahanmuuttajien joukossa on toki paljon työttömiä. En sitä kiistä, mutta tosiaan heitä on niin monesta eri maasta että tilanne on aika erilainen eri kansallisuuksien kesken. Esimerkiksi somalit ja ruotsalaiset niin siinä on aika suuri ero työssäkäynnin ja yhteiskunnan tuilla elämisen suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kyllä kaikki ne maahanmuuttajat, joihin olen tutustunut, ovat ihan kohtuullisen hyvin tunteneet suomalaista kulttuuria. Kielen oppiminen ei ole kaikille niin helppoa!

Mikäs siinä kielen oppimisesssa on niin kovin vaikeaa? Oppihan sitä jokainen peruskoululainenkin.

Suomalaisen kulttuurin tunteminen ja sopeutuminen ovat kaksi eri asiaa.

Kulttuurin tunteminen on tärkeää ymmärtämisen kannalta. Molemmin puolin. Ja mitä tohon kielen oppimiseen tulee niin... *huoh*
Onkin ihan sama asia opiskella peruskoulussa enklantia, kun aikuisena suomea (samalla kun tekee töitä ja huolehtii perheestään ja yrittää selvitä kaikista maahanmuuttobyrokratian kiemuroista jms.)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Mikäs siinä kielen oppimisesssa on niin kovin vaikeaa? Oppihan sitä jokainen peruskoululainenkin.

Suomalaisen kulttuurin tunteminen ja sopeutuminen ovat kaksi eri asiaa.

Ok, palstan "rasistit", kysytään näin:

Hiertääkö sinua, jos Suomeen muuttaa asumaan henkilö, joka on saanut koulutuksen ulkomailla ja tulee tänne tekemään asiantuntijatason työtehtäviä? Henkilö maksaa veronsa siinä missä muutkin ja opettelee paikallisen kielen siinä määrin, että arki tämän kielitaidon varassa pelaa. Haittaako sinua tässä vaiheessa henkilön tumma ihonväri?

Esim. minun eksäni on korkeasti koulutettu henkilö, joka on kokopäivätöissä koulutustaan vastaavassa työpaikassa. Hän on opetellut kielen ja pystyy tavanomaiseen keskusteluun suomeksi. Hän ei elä tukien varassa, vaan pikemminkin kustantaa verojen muodossa tukia toisille. Ahdistaako tällainen ihminen teitä? Ja jos kyllä, niin miksi?

Turha noiden kanssa on oikeasti vääntää, kun ei ne osaa itselleenkään ahistustaan perustella. Kyllä niitä ahdistaa. Jos eräskin palstarasisti puhuu "mutakuonoista", niin ihan puhtaasti se ihonväri rassaa.

Hiertääkö sinua, jos Suomeen muuttaa asumaan henkilö, joka on saanut koulutuksen ulkomailla ja tulee tänne tekemään asiantuntijatason työtehtäviä? Henkilö maksaa veronsa siinä missä muutkin ja opettelee paikallisen kielen siinä määrin, että arki tämän kielitaidon varassa pelaa. Haittaako sinua tässä vaiheessa henkilön tumma ihonväri?

Esim. minun eksäni on korkeasti koulutettu henkilö, joka on kokopäivätöissä koulutustaan vastaavassa työpaikassa. Hän on opetellut kielen ja pystyy tavanomaiseen keskusteluun suomeksi. Hän ei elä tukien varassa, vaan pikemminkin kustantaa verojen muodossa tukia toisille. Ahdistaako tällainen ihminen teitä? Ja jos kyllä, niin miksi?

Alkuperäinen kirjoittaja toistan:

=VALKOISTEN VIKA. Niinmpä niin =D

Onks seki v alkoisten vika, jos tumma ihminen Yhdysvalloissa pitää huumeita ja tummaihoisia ihmisiä erottamattomina? Seki on varmaan MUN vika, vaik niillä on vielä tummaihonen pressaki (joka on muuten jostain kumman syystä kasvatettu valkoisten perheessä).

Onko mun vika, jos noi romanit heittelee sakkolaput jorpakkoon ja pysäköit tahallisesti väärin? Kokemusta on tästä. Tää toki on mun vika, koska maksan verot ja tämä mahdollistaa tuon välinpitämättömyyden. Onks mun vika, et heidän kulttuurissaan ei kehoteta koulun- ja työssäkäyntiin? Ja tämä on siis AINA ollut näin. Seki on siis mun vika, ku oon kerta valkoinen.

Onks mun vika, kun Afrikassa kerta toisensa perään kansa haluaa presidentiksi diktaattorin, joka kavaltaa valtion varoja? No totta kai sekin on mun vika!

Sekin on mun vika, että Afrikassa väestö kasvaa, vaikkei siihen ois varoja. Niissäkin maissa, joissa ei ole valkoinen mies käynyt sotimassa. Totta kai se on mun vika. Samoin on mun vika, ettei kumia käytetä ja HIV leviää. Siellä kun on yleistä vähän nusasta ympäri kyliä. Tää vapaamielisyys on varmaan kans meikäläisten vikaa.

Toivottavasti oikeesti tutkit vaikkapa maahanmuuttajien rikostilastoja ja muita!

Paljos on sun veroprossa? Toivottavasti maksa huomattavan osan tästä lystistä, koska itse ainakin haluaisin edes vähän ohjata meidän veromenoja.

http://suomaliansanomat.blogspot.com/2008/03/astrid-thors-syytt-suomalaisia.html

Tääi on huvittavaa, et Thorsin mielestä me täällä opettetaan muslimeille kunniamurhat, henkiset ja fyysiset väkivallat (tosi yleisiä ko. uskonnon edustajiilla) ja muut. Näinhän se menee =D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No hyvä!!! Huh! Ton möläytyksen jälkeen munkaan ei tarvii enää yrittää hampaat irvessä pitää pinkeistä pikku porsaista.

Oot vaan kateellinen Tukiaiselle hänen isoista xxxxxxxxxx.

No mut nehän on silikonit =) Kuka vaan voi hankkia semmoset.

No hyvä!!! Huh! Ton möläytyksen jälkeen munkaan ei tarvii enää yrittää hampaat irvessä pitää pinkeistä pikku porsaista.

Aivoistako puhut nyt? :D

Tiesitkö ettei aivojen koko korreloi älykkyyden kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Mut ihmettelen, et kukaan haluu, kömpelön näköinen emäntä.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Ai silikoniaivot? :D

Ei ahdista, lähinnä ehkä sellainen neutraali asenne. Asia erikseen nämä Suomeen tulevat "pakolais"-loiset :kieh:

Jos mä oisin sille kade, oisin siksi, koska ihmiset tulee sitä katsomaan ja se saa näkyvyyttä, ihan syyttä. En hänen ulkoisista avuista.

Uusimmat

Yhteistyössä