Inhoan yh-äitejä.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuet pois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä inhoan extran hilloja, ne on todella niljakkaita, kyylivät siellä hyllyssä, viettelevät halvalla hinnalla, rivien välistä ehdotuksia että "kyllä, minä maistun ihan yhtä hyvältä kuin dronningholm..."

Sitten kun maistat niin saat pettyä, ylimakeita tyhjän puhujia. Hillomaailman Auervaaroja.
 
  • Tykkää
Reactions: meah
Musta tuntuu että yh:t on ap:n elämän pienin ongelma. Kannattais keskittyä niihin isompin ongelmiin. Tolla sä vaan pakenet ja peittelet ongelmiasi. Oletko perheväkivallan uhri vai miksi sulla on niin paha olla?
 
[QUOTE="vieras";26269101]Musta tuntuu että yh:t on ap:n elämän pienin ongelma. Kannattais keskittyä niihin isompin ongelmiin. Tolla sä vaan pakenet ja peittelet ongelmiasi. Oletko perheväkivallan uhri vai miksi sulla on niin paha olla?[/QUOTE]

Ei minulla ole mitään ongelmia,todella hyvä ja rikas elämä minulla on.
 
Varmasti oli jotain viitteitä jo alkuaikoina että viina kiinnostaa enemmän kuin perhe. Ei ne miehet yhdessä yössä aivan yhtäkkiä muutu.

Nimimerkki kirjoittikin 15 vuodesta eikä yhdestä yöstä, PÖNTTÖ!!! Tai sinä oot kenties niitä ihmisiä jotka eivät 15 vuodessa muutu mihinkään, eivät kehitä itseään. Tosiasia on se että ihmisen kuuluu muuttua, parempaan suuntaan tietysti mutta jotkut eivät mene parempaan vaan huonompaan, valitettavasti.
Sulla on ikävä asenne mutta ehkäpä joskus opit vaikka kantapään kautta.
 
Nimimerkki kirjoittikin 15 vuodesta eikä yhdestä yöstä, PÖNTTÖ!!! Tai sinä oot kenties niitä ihmisiä jotka eivät 15 vuodessa muutu mihinkään, eivät kehitä itseään. Tosiasia on se että ihmisen kuuluu muuttua, parempaan suuntaan tietysti mutta jotkut eivät mene parempaan vaan huonompaan, valitettavasti.
Sulla on ikävä asenne mutta ehkäpä joskus opit vaikka kantapään kautta.

Kyllä minulla on elämässäni ollut vastoinkäymisiä mutta niihin pitää varautua niin olen minä tehnyt.Pitää olla varaa maksaa esim. vuokra jos ero tulee yms.varautumisesta on kaikessa kyse.
 
Kyllä minulla on elämässäni ollut vastoinkäymisiä mutta niihin pitää varautua niin olen minä tehnyt.Pitää olla varaa maksaa esim. vuokra jos ero tulee yms.varautumisesta on kaikessa kyse.

Sä et voi kuule elämässä varautua ihan kaikkeen. Joskus voi mennä elämä niin pieleen ettei säästöt riitäkään. Ja kyllä se on se henkinen pääoma mikä on tässä elämässä tärkeintä tärkeempää kuin suuri pankkitilin saldo. Kunhan olet tasapainoinen, rakastava vanhempi niin lapsi arvostaa sitä enemmän kuin rikasta vanhempaa.
 
Sä et voi kuule elämässä varautua ihan kaikkeen. Joskus voi mennä elämä niin pieleen ettei säästöt riitäkään. Ja kyllä se on se henkinen pääoma mikä on tässä elämässä tärkeintä tärkeempää kuin suuri pankkitilin saldo. Kunhan olet tasapainoinen, rakastava vanhempi niin lapsi arvostaa sitä enemmän kuin rikasta vanhempaa.

Kun sitä voisi vähän miettiä kenen kanssa niitä lapsia tekee ja vaikka ei rikas olisikaan niin voisi miettiä pystyykö niitä itse elättämään, ei lapsi pelkällä rakkaudella elä.
 
Kun sitä voisi vähän miettiä kenen kanssa niitä lapsia tekee ja vaikka ei rikas olisikaan niin voisi miettiä pystyykö niitä itse elättämään, ei lapsi pelkällä rakkaudella elä.

Mistä niitä kristallipalloja voi ostaa joilla voi nähdä millainen ihminen onkaan 15 vuoden päästä? Kyllä sä oot sitten viisas ja kaikkien meidän muiden tumpeloiden yläpuolella... Kuinka sä kestät itseesi ettet tukehdu tuohon ylivoimaisuuteen?
 
[QUOTE="Nisse";26269690]Siis olettaako ap, että kaikki yh:t saa jotakin tukia? Minä en ainakaan ole koskaan edes saanut. Eikä ole tarvetta edes hakea.[/QUOTE]

En oleta mutta aika monet saa ja tuet saisi kaikki lopettaa.
 
[QUOTE="nuuh";26268515]Pitäis vieläkin olla se vanha hyvä systeemi että elatusmaksut käytetään siihen lapseen eli se että kuitit kerätään talteen ja käydään esittämässä ne sossussa mihin ne rahat ovat oikeasti menneet.[/QUOTE]

Miksi helvetissä kuitit pitää esittää sossuun, jos etävanhempi maksaa lapsesta elatusmaksun?

Entä kun lähtökohtaisestikaan elatusmaksu ei riitä edes puoliin lapsen kuluista:

päivähoitomaksu maksimi, mulla aikoinaan 200
ruoka 100
vuokra 200
päälle vaatteet, harrastusvälineet, kengät ja niin edelleen. Ja munko olisi pitänyt säästää kuitit kaikesta? Miksi helvetissä haluat vaikeuttaa ihmisten elämää?

Mulla tilanne se, että kävin töissä, olin hyvätuloinen, maksoin isosti veroa. Ei muita tukia ylimääräisiä tukia kuin lapsilisän yh-korotus ja isän maksama elatusmaksu. Ja minun jolla oli kiire ehtiä viemään lapsi hoitoon, ja ehtiä tekemään täysi työpäivä ja ehtiä hakemaankin hänet hoidosta yksin. Olisi vielä työpäivien aikana pitänyt kiikuttaa jotain kuitteja sossuun!? Jossa en muuten ole asioinut koskaan.
 
Kyllä minulla on elämässäni ollut vastoinkäymisiä mutta niihin pitää varautua niin olen minä tehnyt.Pitää olla varaa maksaa esim. vuokra jos ero tulee yms.varautumisesta on kaikessa kyse.

Kuinka monen vuoden vararahasto sinulla on kasassa? Oletko huomioinut myös sen, että jos teillä ei ole avioehtoa, ja mies on velkaantunut, säästöjäsi käytetään myös velkojen maksuun, niin ettei sinulle jää lanttiakaan.

Oletko varautunut myös siihen, että lapsesi voi sairastua vakavasti, etkä voi käydä töissä. Oletko varautunut myös siihen, että saattaa käydä niin, että lääkäri ei kirjoita todistusta, jonka avulla voit olla kotona, mutta että lasta ei vain voi jättää yksin. Oletko varautunut siihen, että saat kelan karenssin, ja ainoa tulosi on toimeentulotuki.

Minulla on ystävä, joka on tällä hetkellä todellisessa pinteessa, tilanteessa, jossa hänellä on ollut unelmien työpaikka, jonka hän on joutunut jättämään, kun lapsi sairastui vakavasti. Hän ei edelleen voi tehdä töitä, eikä tuloja tule muualta kuin sossusta.

Vaikka teet mitä, kaikkeen et voi varautua!
 
[QUOTE="poikia3";26269863]Kuinka monen vuoden vararahasto sinulla on kasassa? Oletko huomioinut myös sen, että jos teillä ei ole avioehtoa, ja mies on velkaantunut, säästöjäsi käytetään myös velkojen maksuun, niin ettei sinulle jää lanttiakaan.

Oletko varautunut myös siihen, että lapsesi voi sairastua vakavasti, etkä voi käydä töissä. Oletko varautunut myös siihen, että saattaa käydä niin, että lääkäri ei kirjoita todistusta, jonka avulla voit olla kotona, mutta että lasta ei vain voi jättää yksin. Oletko varautunut siihen, että saat kelan karenssin, ja ainoa tulosi on toimeentulotuki.

Minulla on ystävä, joka on tällä hetkellä todellisessa pinteessa, tilanteessa, jossa hänellä on ollut unelmien työpaikka, jonka hän on joutunut jättämään, kun lapsi sairastui vakavasti. Hän ei edelleen voi tehdä töitä, eikä tuloja tule muualta kuin sossusta.

Vaikka teet mitä, kaikkeen et voi varautua![/QUOTE]

Aika monen vuoden vararahasto minulla on ja kyllä pärjäisin vaikka joutuisin jäämään lasta kotiin hoitamaan.
 
Kyllä minulla on elämässäni ollut vastoinkäymisiä mutta niihin pitää varautua niin olen minä tehnyt.Pitää olla varaa maksaa esim. vuokra jos ero tulee yms.varautumisesta on kaikessa kyse.

Just keep telling yourself that :)
Valitettavasti se illuusio elämän täydellisestä hallinnasta on todellakin vain hauraan psyyken suojamekanismi, joka on jo itsessään niin heikko että esim. kaverin yksinhuoltajuus voi todellakin vakavasti horjuttaa sitä :hug:
 
Minä en ole ikinä sossusta hakenut senttiäkään, kelasta saan tällä hetkellä lapsilisän yh-korotuksen kera, muuta en enää sieltäkään saa, kun töihin palasin. Asumistukeakaan en saa, kun omassa talossa asun.
 
Aina valittavat vaikka sossu maksaa kaikki koko elämäsin. Yksikin yh-äiti valittaa koko ajan asumisestaan yms. vaikka sossu maksaa kaiken,tiedän kun se ei käy töissä. Ja omaa tyhmyyttään on yh kun teki juopolle 2 lasta.

siis yhden tälläisen pummin, ja inhoat kaikkia YH-äitejä??
Loistavaa yleistämistä...not.
Itse olen kahden lapsen töissä käyvä, asuntovelallinen YH,
palkka ei päätä huimaa, mutta toimeen tullaan kun osaa organisoida.
Minkään valtakunnan tukia en ole saanut ikinä.että se siitä.
 
Mä olin jonkin aikaa yh-äiti mutta koulutukseltani maisteri ja maksoin/maksan aikamoiset verotulot tällekin maalle. Joten älä please jaksa yleistää kaikkia samaan nippuun! Vaikkakin tässä taas takana varmasti aikamoista provosoimista.

Siis joo. Mun paras kaveri on yh-äiti, mutta samalla myös juristi, joka elättää perheensä iiihan itse. Hyvin pärjäävät. Sama homma serkkuni kanssa, joka tekee duunia sairaanhoitajana.

Itse asiassa nyt kun mietin, niin kaikki mun tuntemani yh:t ovat töissä ja elämä mallillaan.
 

Yhteistyössä