"Isä" ei lasta halua, minä haluan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myttis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä ainakin suuttuisin jos paljastuisi joskus että miehelläni on äpärä jossain päin Suomea. Vielä enemmän suuttuisin jos mieheni ei äpäräänsä olisi edes tunnustanut ja vastuutaan kantanut. Jos miehessä on niin paljon munaa, että seksiä harrastaa ja jos sen seksin seurauksena on lapsi niin pitää miehen sentään olla mies eikä hiiri ja kantaa täysi vastuu lapsesta. Onneksi mieheni on ollut aina järkevä ja on nuoruudessaan käyttänyt ehkäisyä, koska ei ole halunnut lasta.

Ei kaikki miehet edes välttämättä tiedä lapsistaan?

Kun näkee miten rakkaat ja tärkeät meidän lapset ovat isälleen ja miten rakas ja tärkeä iskä on meidän lapsille jotenkin kylmäisi tehdä lapsia tähän maailmaan ajatuksella että kyllä sitä yksin pärjää, laitetaan vain mies maksamaan viulut, ei se lapsi isää tarvitse. Väittäisin että kyllä tarvitsee, jo pienestä pitäen. Lapsen paras on syntyä toivottuna, haluttuna, rakastettuna, myös isänsä toivomina, haluamina ja rakastamina.

Alkuperäinen kirjoittaja isätön;30310965:
Jos isyyden jättää kirjaamatta on se avoin haava vielä vuosikymmenten päästä lapselle. Hän ei ole kelvannut isälle, hänet on hylätty jo aikaa sitten, ennen syntymäänsä. Joka kerta virkatodistusta hakiessa se on tyhjä kohta. Kun kysytään suvun sairauksia on näillä kertoa vain mitä äidin puolelta tietävät, isän puolelta pelkkää tyhjää. Sukulaisia, tukiverkkoa, läheisiä vain äiti ja äidin suku. Mielessä tunne, ettei ole isälle kelvannut, isälle riittänyt, ollut mieleinen. Ei siinä isäpuolet auta, eikä sisaruspuoletkaan. Puolikas ei ole kokonainen, ei vaikka nainen itsekkäästi sitä haluaisi ja toivoisi.

Jokainen kokee nämä asiat eri tavalla, harva onneksi noin rankasti. Keskimäärin on kuitenkin varmasti paljon raskaampaa, jos isä hylkää lapsensa myöhemmin, niin että lapselle jää hänestä muistikuvia. Jos mies ei ole vaan valmis isyyteen ja vetäytyy asiasta pois jo raskausaikana, ei ole hylätty henkilökohtaisesti juuri sitä lasta, vaan ylipäätään isyys.

Parempi siis mielestäni, että isä ei ole lapsen kanssa ollenkaan tekemisissä, jos ei kuitenkaan kykene isyyteen pidemmällä tähtäimellä sitoutumaan.

• Tykkää
Reactions: AivanSama ja chef
Kyllä se jossain vaiheessa alkaa polttelemaan se halu selvittää kuka isä onkaan ja yleensä äiti sen tietää ja kertoo. Ei olisi kiva jos ovikello soisi ja oven takana olisi teini-ikäinen miehen nuoruudenvirhe. Kirjaimellisesti VIRHE.

Periatteessa noin voi käydä kenelle tahansa miehelle. Mun nähdäkseni se, että mies ei ole tiennyt maailmaan syntyneestä lapsesta, ei tee siitä munatonta vastuunpakoilijaa. Meinaatko tosiaan, että jos sulle ilmestyisi oven taakse yllättäen jälkikasvua, sä tuumaisit ensimmäisenä, että vittu mikä VIRHE?
Mun mielestä ihmisessä on oltava vikaa, jos sen luoma ihmislapsi on todella haavoittuvana oven takana ja siittäjä pitää sitä virheenä. Kyllä siinä saa olla aika kylmä, itsekäs ja vittumainen tyyppi.

Periatteessa noin voi käydä kenelle tahansa miehelle. Mun nähdäkseni se, että mies ei ole tiennyt maailmaan syntyneestä lapsesta, ei tee siitä munatonta vastuunpakoilijaa. Meinaatko tosiaan, että jos sulle ilmestyisi oven taakse yllättäen jälkikasvua, sä tuumaisit ensimmäisenä, että vittu mikä VIRHE?
Mun mielestä ihmisessä on oltava vikaa, jos sen luoma ihmislapsi on todella haavoittuvana oven takana ja siittäjä pitää sitä virheenä. Kyllä siinä saa olla aika kylmä, itsekäs ja vittumainen tyyppi.

Kyllä minä tietäisin jos jossain olisi minun lapseni. Olen nimittäin nainen ja täten ainakin vielä tänäpäivänä kyvytön siittämään lapsia. Ehkä joskus tulevaisuudessa koeputkessa kaksi naarasta voi saada myös jälkeläisen. Tietäisin varmasti myös senkin, jos minulta olisi munasoluja punktoitu.

Kyllä minä tietäisin jos jossain olisi minun lapseni. Olen nimittäin nainen ja täten ainakin vielä tänäpäivänä kyvytön siittämään lapsia. Ehkä joskus tulevaisuudessa koeputkessa kaksi naarasta voi saada myös jälkeläisen. Tietäisin varmasti myös senkin, jos minulta olisi munasoluja punktoitu.

Osaat varmaan kuitenkin kuvitella tilanteen teoreettisesti, vaikkei se käytännössä olisikaan mahdollista?

Vaikka perheessä olisikin isä jä äiti, ei se välttämättä silti mikään onni ja autuus ole.

Mä olen elänyt lapsuuteni perheessä, jossa isä oli se hiljainen mörökölli jonka mielestä me lapset oltiin aina tiellä ja liian äänekkäitä. Kun isä tuli töistä, meillä meni radio ja telkkari kiinni, piti olla hiljaista, yleensä meidät lapset laitettiin pihalle häiritsemästä. Kaverit ei uskaltaneet käydä meillä meidän isän vuoksi.
Isä ei koskaan tehnyt meidän lasten kanssa mitään, ei pitänyt sylissä, ei lukenut iltasatua, ei mitään.

Että jos olisin saanut valita, lapsuus ilman isää olisi ollut helpompaa, rennompaa ja luultavasti paljon parempaa.
Ja voitte varmaan arvata, että isäni kanssa en ole nykyään missään tekemisissä. Kun ei missään vaiheessa kehittynyt minkäänlaista tunnesidettä kyseiseen ihmiseen.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Riippuen siitä millaiset tukiverkostot sinulla on, lapsen kasvattaminen yksin saattaa olla todella rankkaa. Muista että lapsi ei ole sitä varten, että antaa elämällesi merkityksen, vaan että sinä olet loppuelämän lastasi varten, antamassa hänelle pohjan sille, että hän voi löytää itse elämälleen merkityksen.

Minulla on kolme lasta ja isän merkitys heille on sanoinkuvaamattoman tärkeä. Mutta se ei tarkoita sitä, etteikö lapsi saisi tarpeeksi rakkautta, vaikka isää ei olisikaan. Yksi turvallinen aikuinen riittää. Mutta ne ovat isot saappaat.

Kaikesta tästä haasteesta huolimatta haluan kuitenkin sanoa, että jos haluat lapsen niin älä tee aborttia kenenkään muun takia. Se on myös päätös jonka kanssa joudut elämään loppuelämäsi jokaisen päivän ja vaikka abortista selvinneitä on monia niin tiedän itse useampia, jotka ovat itsesyytöstensä kanssa todella todella syviin vesiin, vuosiksi.

Kaikkea hyvää sinulle ja vauvallesi.

Vaikka perheessä olisikin isä jä äiti, ei se välttämättä silti mikään onni ja autuus ole.

Mä olen elänyt lapsuuteni perheessä, jossa isä oli se hiljainen mörökölli jonka mielestä me lapset oltiin aina tiellä ja liian äänekkäitä. Kun isä tuli töistä, meillä meni radio ja telkkari kiinni, piti olla hiljaista, yleensä meidät lapset laitettiin pihalle häiritsemästä. Kaverit ei uskaltaneet käydä meillä meidän isän vuoksi.
Isä ei koskaan tehnyt meidän lasten kanssa mitään, ei pitänyt sylissä, ei lukenut iltasatua, ei mitään.

Että jos olisin saanut valita, lapsuus ilman isää olisi ollut helpompaa, rennompaa ja luultavasti paljon parempaa.
Ja voitte varmaan arvata, että isäni kanssa en ole nykyään missään tekemisissä. Kun ei missään vaiheessa kehittynyt minkäänlaista tunnesidettä kyseiseen ihmiseen.

Onkohan sun isäs ollut vasten tahtoaan pakotettu isyyteen? Tuohon aikaan kun olet syntynyt on häpeä äpärästä ollut vielä suurempi kuin nykyään joten kyllähän sitä varsinkin pienemmillä paikkakunnilla on vahingon sattuessa pakotettu naimisiin menemään. Abortti ei ole ollut vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja vahinkolaukaus pimeässä;30311151:
Onkohan sun isäs ollut vasten tahtoaan pakotettu isyyteen? Tuohon aikaan kun olet syntynyt on häpeä äpärästä ollut vielä suurempi kuin nykyään joten kyllähän sitä varsinkin pienemmillä paikkakunnilla on vahingon sattuessa pakotettu naimisiin menemään. Abortti ei ole ollut vaihtoehto.

No pikkusiskoni on saatu alulle lapsettomuushoitojen avulla, joten tuskin me ihan vahinkoja ollaan. (Meillä sisaruksilla isot ikäerot).
Mä olen keskimmäinen meistä sisaruksista ja naimisissa äitini ja isäni olivat jo ennen kuin isoveljeni sai alkunsa.

Mä pidän kahta mun lapsista todella isona virheenä, heidän tulevaisuus meni vituiksi siinä vaiheessa kun heidät pistettiin alulle heidän äitinsä kanssa, se oli viimeinen niitti kun mä erosin heidän äidistään. Mä olen lähestulkoon varma että ainakin toinen heistä tulee pilaamaan monen ihmisen elämän vielä-

Viimeksi muokattu:
Mä pidän kahta mun lapsista todella isona virheenä, heidän tulevaisuus meni vituiksi siinä vaiheessa kun heidät pistettiin alulle heidän äitinsä kanssa,. Mä olen lähestulkoon varma että ainakin toinen heistä tulee pilaamaan monen ihmisen elämän vielä-

Aika... kivuliaasti sanottu.
Jotenkin vaan, ajatellen omia lapsiani, kumpikaan heistä ei koskaan tule olemaan virhe, tuli heistä loppupeleissä millaisia tahansa ja mistä syystä tahansa. Heidän tulevaisuutensa ei määritä sitä, miten tärkeitä ja rakkaita he minulle ovat.

Mä toivon, että sä tarkoitit sanomallasi jotakin muuta, kuin miten mä asian ymmärsin.

Aika... kivuliaasti sanottu.
Jotenkin vaan, ajatellen omia lapsiani, kumpikaan heistä ei koskaan tule olemaan virhe, tuli heistä loppupeleissä millaisia tahansa ja mistä syystä tahansa. Heidän tulevaisuutensa ei määritä sitä, miten tärkeitä ja rakkaita he minulle ovat.

Mä toivon, että sä tarkoitit sanomallasi jotakin muuta, kuin miten mä asian ymmärsin.

Mun toivo on menetetty, lapset vietiin multa pois ex.än toimesta, Sen jälkeen olen mun elämä noiden lasten suhteen on ollut samanlaista kuin katsoisin kahta junaa lähestyvän samalla raiteella, mitään ei ole tehtävissä lopputulos on PAM.

Ei se silti tarkoita ettenkö rakastaisi heitä, rakastan ihan saatanasti.. Toivo on vaan heidän suhteensa mennyt niin kieroon kasvanutta esimerkkiä he saavat.

Viimeksi muokattu:
Mun toivo on menetetty, lapset vietiin multa pois ex.än toimesta, Sen jälkeen olen mun elämä noiden lasten suhteen on ollut samanlaista kuin katsoisin kahta junaa lähestyvän samalla raiteella, mitään ei ole tehtävissä lopputulos on PAM.

Ei se silti tarkoita ettenkö rakastaisi heitä, rakastan ihan saatanasti.. Toivo on vaan heidän suhteensa mennyt niin kieroon kasvanutta esimerkkiä he saavat.

Olen pahoillani.
Älä silti heitä kirvestä kaivoon... ei sitä koskaan tiedä.

Olen pahoillani.
Älä silti heitä kirvestä kaivoon... ei sitä koskaan tiedä.

Heitin jo, 1,5v on kestänyt nyt vieroitus ex toimesta snap, tänä aikana vanhemmasta lapsestani 11v on tullut patologinen valehtelija joka on täysin valmis tekemään ihan mitä vaan saadakseen haluamansa, myöskin kostonhimo joka hänellä on kehittynyt on jotain ihan sairasta..
Voin lyödää vaikka vetoa niin kyseinen tyttö nostaa vielä monen monta raiskaussyytöstä tai vastaavaa elämänsä aikana.. (huom ei ole syyttänyt minua moisesta (ainakaan vielä)-. Uskon myös jo nyt että hän tulee olemaan helposti kykeneväinen henkirikokseen.

Viimeksi muokattu:
Heitin jo, 1,5v snap, tänä aikana vanhemmasta lapsestani 11v on tullut patologinen valehtelija joka on täysin valmis tekemään ihan mitä vaan saadakseen haluamansa, myöskin kostonhimo joka hänellä on kehittynyt on jotain ihan sairasta..
Voin lyödää vaikka vetoa niin kyseinen tyttö nostaa vielä monen monta raiskaussyytöstä tai vastaavaa elämänsä aikana.. (huom ei ole syyttänyt minua moisesta)-. Uskon myös jo nyt että hän tulee olemaan helposti kykeneväinen henkirikokseen.

En mä oikein tiedä mitä sanoa. Olen vaan tosi pahoillani puolestasi ja arvostan sitä, miten brutaalin rehellinen uskallat olla. Useimmat vanhemmat kieltäisivät koko asian.

Olen yrittänyt kieltää, unohtaa ja kaiken siltä väliltä mutta lopputulos ei vaan muuksi muutu, Jos mulla olisikin nyt mahdollisuus ottaa lapseni tänne niin mä en tiedä uskaltaisinko? mä yksinkertaisesti pelkään jo liikaa sitä mihin he nyt pystyvät.

Aika absurdiltahan tää varmaan kuulostaa liki 40v ukonköriläs pelkää lapsiaan mutta niin se vaan on.

Viimeksi muokattu:
On myös uskomatonta, ettei aikuinen ihminen tiedä, että laittaessaan siittimen naisen emättimeen, lopputuloksena voi olla raskaus. Se, se vasta uskomatonta on. Mielestäni jokainen, joka suostuu tällaiseen on myös velvollinen ymmärtämään sen mahdolliset seuraukset.
Että eiköhän kumpikin aikuinen ole tässä tilanteessa ihan vapaaehtoisesti asettanut itsensä tilanteeseen, jossa on seurauksena hedelmöittynyt munasolu.

Mikäli nainen haluaa olla fiksu, niin hän voi jättää kirjaamatta isän lapsen papereihin ja näinollen isää ei ole, jolloin kela hoitaa elatusmaksut.

Nykyaikana raskaus on harvoin vahinko, vaan ainakin toisen (yleensä ainakin naisen) valinta. Isättömyys on yleensä naisen valinta, kun tekevät lapsia sellaisten kanssa jotka eivät isäksi halua.

Nykyaikana raskaus on harvoin vahinko, vaan ainakin toisen (yleensä ainakin naisen) valinta. Isättömyys on yleensä naisen valinta, kun tekevät lapsia sellaisten kanssa jotka eivät isäksi halua.

Jokaisen miehen on siis entistäkin paremmin tiedostettava se, että jos ei jälkikasvua halua, niin on suositeltavaa käyttää kondomia.
Ja siis millään tasolla en kiellä sen olevan melkoisen sairasta, että nainen "huijaa" miehen isäksi. Se on julmaa ja totaalisen väärin.
Siltikin vahinkoja tapahtuu. Jokaisen, joka harrastaa seksiä, on hyvä tietää se. Jos kertakaikkiaan ei siedä ajatusta jälkikasvusta, kannattaa pidättäytyä seksistä.

Kyllä niitä vauvoja on tullut tuttavapiiriin kierukoista ja pillereistä ja ehkäisyrenkaista huolimatta.

Olen yrittänyt kieltää, unohtaa ja kaiken siltä väliltä mutta lopputulos ei vaan muuksi muutu, Jos mulla olisikin nyt mahdollisuus ottaa lapseni tänne niin mä en tiedä uskaltaisinko? mä yksinkertaisesti pelkään jo liikaa sitä mihin he nyt pystyvät.

Aika absurdiltahan tää varmaan kuulostaa liki 40v ukonköriläs pelkää lapsiaan mutta niin se vaan on.

Tosi pelottavaa. Onko muuten koulussa kiinnitetty huomiota tähän käytökseen? Entä onko asialle tehty jotain? Eikö heidän äitinsä ole huolissaan tuollaisesta manipuloinnista?

Tosi pelottavaa. Onko muuten koulussa kiinnitetty huomiota tähän käytökseen? Entä onko asialle tehty jotain? Eikö heidän äitinsä ole huolissaan tuollaisesta manipuloinnista?

Vanhempi on aiheuttanut jo yhden lapsen erottamisen koulusta ;) Koulussa ollaan hyvin tietoisia asioista ja sielläkin opettajat ovat varuillaan kyseisen lapsen kanssa. Olen myös kautta rantain kuullut että on monia vanhempia jotka ovat kieltäneet lapsiensa leikkimisen mun lasten kanssa..
. Heidän äitinsä on se keneltä he ovat esimerkkinsä saanet äitiä ei lasten hyvinvointi ole kiinnostanut tippakaan viime aikoina, Äitinsä on myös polttanut siltansa JOKAISEEN sukulaiseensa, evännyt siis lapsiltaan kaikki muut aikuis kontaktit kuin itsensä ja opettajat.

Ja vanhempi käy tosiaan psykiatrilla, Tuli tosin huomattua että hän vetää tätäkin kuin pässiä narussa.

Heitetään tähän esimerkki, jos vanhempi ei halua vaikka mennä kotiinsa..
Hän saattaa kertoa että joku mies kaappasi hänet, ja se mikä on hulluinta on se että hän saattaa sitten tosiaan vaikka hautaan asti väittää näin käyneen.. En pitäisi ihmeellisenä vaikka tälläisessä tilanteessa syyttäisi nimeltä jotain ihmistä ;)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä