Isompaa pesuetta haaveilevat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja tässä vielä meille Plussajuna!!
001.gif

Aijuu; kattox kukaan eilen 4D-dokumenttia,
jossa käsiteltiin kaksosraskauksia ja jotain ihme syndroomaa,
joka on aikas yleinen, kun toinen vauva vie liikaa verta verenkierrosta
ja toinen ei saa tarpeeksi....
Aivan kauhee!!

Nyt mä vihdoin tajusin senkin,et miksi meitä juoksutettiin siellä
perskeleen ultrissa ja sydänäänissä ja kokeissa niin paljon,
silloin otti kyllä aivoon juosta kesken työpäivän aina jossain,
oli mun mielestä ajanhaaskausta ja turhaa ihmisten juoksuttamista....
ja kyllä annoin kuuluakin pariin otteeseen, ettei oikein mulle sovi tämmönen,
kun pomo ei maksa pian palkkaa, kun työpäivät hukkuu juoksemiseen....

( Oikeessahan varmaankin olivat, kun onhan toi tuplaraskaus aina riski.
Silloin sitä ei tajunnut eikä edes ajatellut,
että vois jotain häikkää tulla, kun kaikki sujui kuiteskin pelotteluista
huolimati niin hyvin....)

Näin julkisesti nyt siis pyydän nöyränä ANTEEKSI, Anteeksi , ja ANTEEKSI kaikilta,
joiden päivän olen pilannut Helsingin Kätilöopistolla silloin vuonna 1998...
E-he...parempimyöhäänkuineisilloinkaan...e-he.

Täällä naureskelen teitin jutuille, mutten kerkiä enempiä kirjotella :-)
Pitäs tää typy laittaa nukkuun ja ite hyökätä vaatehuoneen raivaukseen. Aikas paljon lähdössä vaatteita Uffe-poitsulle ;-)

Onnex tossa pysäkillä on penkki, johon mahtuu kyllä muutkin odottelemaan.... =o}
Vaatehuoneen raivausprojekti olis meilläkin ajankohtainen -
nii, ja vaatekaapit kans - ja vintti.
Phuh! Niin paljon ois tehtävää, että taidan jättää ( tänäänkin ) tekemäti...

Liittyy ilmeisetikkin tähän (kin) vuodenaikaan tuo kaappien raivaus. Itse (joo, omakehu haiskahtaa!) olen vaatekaapit saanut ojennukseen, meneillään on vintin siivous.. ja kikkeliskokkelis, kaksi hiirtä ollaan loukutettu ja taasen viimeyönä kuuntelin yhtä vipeltäjää joka ravasi edes takaisin seinän takana Grrrr!
Meillä on ollut kaksi kissaa mitkä on hyvin pitänyt nuo kurissa, mutta tämä parempi hiirestäjä katosi kesällä :( On hiirillä ollut juhlaa, kun tämä toinen kissa on sen verran "hienohelma" ettei moiseen rupea! Ja arvatkaas onko vintissä hiiren papanoita! Ja joka kerta kun siirrän jotain tavaraa, pelkään että sieltä juoksee joku hirvittävä monsterihiiri!! Kääk!

Jep, termarit mukaan ja pysäkille istumaan, niin ja hei Kirveet kanssa!! (Tarviihan se juna saada pysähtymäänkin!! ;) )

Ei kirveitä, vaan otetaan nätit pienet pikkarit, pitsiä ja silkkiä,
niitä kun heilutellaan niin pysähtyy isompiki.....

Papu teidän mestarihiirestäjäkisuli on muuttanu meidän autokatoksen
katolle...siellä se perskule jahtaa niitä hiirusia joka yö,
ja joskus mouruaa niin, että hirvittää....( oisko koti-ikävää ? )
Meiltä hiirulaiset loppuu pian varmaan, joten tule hakemaan pois....
( mä vähän ihmettelinkin jo, et kenen kipsu meille muutti ?? )

Nonniin, löytyihän se reissaaja kisu! No, vaikka meillä onkin kissoja, tai siis kissa, niin kyllä tuollaiset villit tai puolivillit leikkaamattomat (eli mouruavat ja kuseksivat) kissat on rassaavia! Meillä siis nuo kollit leikattiin heti kun se oli mahdollista. Ja tatuoitiin, rokotettiin.
Vinkki, jos teillä on vesipyssy tai hyvä suihkupullo niin rupea ruittimaan kissaa vedellä! Kyllä vetää sellaiset herneet nenuunsa, ettei takas tule! Toinen keino on ne appelsiinit/sitruunat piha piiriin, kissat inhoaa sitrushajuja!
Muuten, missäs päin suomea olittekaan? Ja ihan muuten vaan, minkä näköinen se
kissa on?

Heh, jos vetäisin päälleni jotkut oikein vimpan päälle sexyt alusvaatteet, niin kyllä juna painais ohi niin lujaa kuin pääsis.... tai sitten se kuski menettäis tajunsa ja se pysähtyis.... hmmm... jos ottais varuksi kylpytakin siihen päälle ja jos sitten näyttää että juna menee ohi, niin *tsädää*, heittäis takin jorpakkeeseen ja ketkuttais pefaa kuskille =)

e055.gif

Hiphei, täällä sit kirjautuneena, tää näyttää vähän erilaiselta kuin muuten... Tohon ylös ei ainakaan vielä tullut mitään kuvaa, saa nähdä tuleeko se sit kun painan tuota vastaa nappulaa??? Mut tuollainen olo on jos se näkyy... Yli viiteen vuoteen ekan kerran iski herpes huuleen, se varmaan kertoo tämän likan ressistä... Plääh, yritän taas pari minuuttia tehdä töitä...

Muuten, missäs päin suomea olittekaan? Ja ihan muuten vaan, minkä näköinen se
kissa on? Kyseli Papu.

Länsi-uudellamaalla asustellaan ja kissa on harmaa-musta tiikeriraitainen.
On täällä ollut yksi karvisenkin näköinen kissa pyörimässä,
mutta sitä ei ole muutamaan viikkoon näkynyt...

Joo, hei; toi kylpytakkihomma ois just hyvä, siis kun on näin kylmät säätkin....
Mutta taisin kyllä jo tänviikon junasta myöhästyä,
kun massu on ihan pallona ja rintoja kivistää just silleen,
että pian saapuu tuttu vierailija........blaah.
Mut mä sit pidän sen täällä ( lukitsen komeroon ! )
ettei se tule teille muille, jooko ?

a020.gif

Et kyllä vielä heitä pyyhettä kehään Joox! Niin kauvan kun tätiä ei näy, mahkuja on!!

Jep, eipä ole meidän kisuli, tuollainen raidallinen olis kyllä kiva. Meidän kadonnut kolli on ihan saman näköinen kuin se Latz kissa. Samoin toinen mutta paljon paksumpi!!

Kamalaa!! Kuulin juuri radiosta että Tuusulan ylä-asteella on ollut ampumista?! Vanhemmat ei saa yhteyttä lapsiinsa. Voi ei... kunhan ei kenellekkään olisi tullut vahinkoa. Voi ei ... kurkkua kuristaa...
Miten tälläista voi tapahtua.... täällä.

Tuo Jokelan juttu on karmaiseva. Sain tänään linkin sähköpostiini, missä oli kotisivut, mis tää tyyppi suunnitteli tuota hyökkäystä..me luulimme silloin sitä vielä huonoksi vitsiksi :(

Te olette ihan höpöjä, hieno dösäpysäkki.

Joox, et huomannut kun sen niin hiljaa tuolta kuiskailin ;}
Ja kiitos vinkistä, mutta olemme itseasiassa pk-seudulta noin 300 km pohjoiseen.. On paikka mielessä, kun vielä oltaisi samaa mieltä!

Ulkona räntää ja liukasta -> polvessa pesäpallon kokoinen mustelma.
Pientä minun murheeni verrattuna Jokelan uhrien vanhempien murheisiin. Ei jaksa ymmärtää ihmismieltä, miksi pitää tuhota muiden elämä vaikkei omastaan pidäkkään *huokaus*

Täällä suruissani niiskutan ja nuuskutan....
mä oon sellainen
etten voi edes leffoja katsoa, missä joku kuolee tai hukkuu tai sairastuu vakavammin....
Soitin isälle ( asuvat tuusulassa toisella puolen,onneksi ) että kuinkas kylillä jaksellaan,
hän luki nää kaikki tappajan manifestit paikallislehdestä mulle.
Ihmeellistä tässä on se,
ettei kukaan ole mitenkään puuttunut tämän tappajan touhuiluun,
kun ovat kuitenkin huomanneet puheistaan ja teoistaan,
ettei kaikki ole kohdallaan.....
Kun hän ilmoittaa kaikkien nähden netissä tappavansa kaikki ylimääräiset,
koska hänellä on valta niin tehdä, ettei tyhmiä ja epäkelpoja ihmisiä jää tänne,
niin miksei kukaan reagoi ?

MIKSI HELVETISSÄ EI PUUTUTA ASIOIHIN AJOISSA ???? !!!!!!! ?

Minä ainakin olen sellainen puuttuja, että vaikka tiedän jonkun vetävän herneen nenäänsä niin puutun epäkohtiin kotona, tarhassa, kotipihalla ja koulussa
( ja joskus töissäkin tulee puututtua vähän...)
Mutta siis lasten asioissa epäkohtiin on puututtava pikimmiten.
Asiallisesti, ei hysteerisesti.

Pelotti tässäkin se, että mun pikkusisko on vasta 15 täyttänyt,
mutta onneksi ei ollut tässä koulussa....

Ukolla on tänään synttärit, joten jotain juhlan aihettakin löytyy
ja päästään iltasella kaakkua taas mässäilemään...

Parempaa Torstaita ( täällä märkää & pimeää ) Kaikille :o)

Jep, eipä tässä ole mielessä oikeastaan mitään.
Luin äsken uutisista että yksi uhreista oli 3- ja 5-vuotiaiden yksinhuoltaja äiti. Itkuhan siinä tuli.

Laitan tähän perään kiertotekstarin minkä sain eilen, jos te ette ole sitä saaneet :

Laitathan tämän viestin mahdollisimman monelle tiedoksi. Huomenna (eli tänään) illalla sytytämme muistokynttilän Jokelan kouluammuskelun uhreille keittiön ikkunalle kello 18. Olethan sinäkin mukana muistamassa nuoria koululaisia ja opettajaa, jotka vielä keskiviikko aamuna uskoivat elämään ja tulevaisuuteen.

Eipä muuta, laittakaa tuo kiertoon.

Järkyttävää,ei vieläkään tahdo mieli uskoa moista kauhua...
TUota en tiennytkään että yh-äiti menehtyi,olikohan hän se terveydenhoitaja..
Hirveetä.Meillä oli lapsetkin aika järkyttyneitä,varsinkin vanhin.Puhuttiin paljon illalla siitä.
vanhimmalla on niin vilkas mielikuvitus että Myyrmallin nälkeen hän näki reppuselkäisiä pommimiehiä esim Näsineulan hississä.

Onneks puhuu näistä mulle,sillä kaameeta olis kantaa yksin pelkojaan.

Joox,mä katoin se dokkarin myös..Minkä kokoiset sun tuplat olivat syntyessään?
Mulla oli tosi samankokoiset,eli ei hajuakaan tuosta syndroomasta.
eli a-vauva,poika 2870 g ja 48 cm
b-vauva,tyttö 2870 g ja 47 cm.
tyttö tosin näytti pyöreämmältä vaan ihan samanpainoiset olivat,punnittiin kahteen kertaan kun luulivat saman lapsen punninneen,vaan grammalleen samat oli painot.

Päivä ei oikein tahdo lähteä käyntiin tuo JOkelan tapaus vaan päässä.Menetyksen kokeneena,käyn itse sitä läpi aina kun jotain näin järkyttävää sattuu.
Omaisilla hirvittävä tuska,ahdistus.Sattuu heidän puolesta...
Sattuu tuon ampujan vanhempien,veljen puolesta.

Niin turhaan...
nyyh..

Tota kynttilän sytyttämis-viestiä pukkaa nyt kokoajan kännyyn...
Ei sillä, ihan hyvä, mut ei jaksais kokoajan samaa.

Meillä poistu on vielä kotona mun kanssa ja aivan kypsänä....
en voi uloskaan päästää, ja mä olen niiiiiiiiiiiiin tylsää seuraa, että !

Kata: Herra A 2890g , 47,5 cm ja Herra B 2560 g 47,5 cm
eli aikas samaa kokoa kumpainenkin,
vaikka arvioivat edellispäivänä isomman kooksi max.1800 g...

Meillekään ei edes vihjattu tollaisista,
mutta kontrollissa aina sanoivat, että seurataan tarkemmin,
kun on monikkoraskaus....
mulla ei tosin ollut mitään hajua synnyttämään mennessä
edes sellaisesta asiasta kuin limatulppa....
kun hoitsu tuli kysymään vesien loristessa pitkin sängynreunaa,
et " minkäsvärinen se limatulppa oli, ehditkö katsomaan ? "
Minä: HÄH ?? Siis mikä oli ?? pitiks mun jotain sellasia vahtia...jaa ??
( se hoitsu vaan tuijotti haavi auki mua...)
Meillä siis oli synnytysvalmennusta tasan 1 tunti Helsingin monikkoperheet ry:n järjestämänä ja kierros kätilöopistolla.....
Oltiin siis pihalla kuin postilaatikot.

Nonniin...tulipas tässä nyt muutakin asiaa ja ajatusta mieleen,
joten eiköhän meikäläiselläkin päivä tästä virkisty....

-Jahas...soittivat tässä välissä, että vihdoin pääsen käden vaivojen kanssa ihan neurologin juttusille ensviikolla- ja toivon mukaan magneettikuvauksiinkin pian....

Mun vanhin veli oli ollut edellisenä päivänä Jokelan koululla tutustumiskierroksella, se kun on Kellokoskella opena. Oli vähän tolaltaan kun mietti että jos eilen ois ollut siellä... Tuntee muutenkin niitä psykologeja ja muita kun ne on kouluilla samat.

Mä vaan mietin että se jäbä pääsi liian helpolla kun kuoli, olis pitänyt jäädä henkiin katsomaan aiheuttamaansa surua, ihan vellihousu oli kun ei jäänyt tekojensa seurauksia miettimään!! Sehän halusi julkisuuteen, olis nyt jäänyt siinä paistattelemaan ja mulle olis ainakin tullut parempi mieli kun olis saanut 50 v kuritushuonetta!! Puuh, sainpas purettua... : /

Samalla mietin että mikä ihme saa ihmiset ylentämään itsensä jumalasta seuraavaksi, tiedän muitakin tyyppejä jotka kuvittelee olevansa muiden yläpuolella ja voivansa päättää miten täällä maailmassa eletään... ei vaan tajuu!!

Huoh, tänään on meidän 1 v hääpäivä mut ei kauheen iloinen olo kyl nyt... No ehkä kakkua vois pesueelle tänään tarjota, kai se riittää. Juhlitaan sit vuoden päästä kun mukelokin on jo pihalla...

*Huoh* Olen sulkenut radioni. En jaksa enään kuunnella kertauksia ja tuntoja eilisen ammuskelun tapahtumista. Olen aivan liian herkkä tai sympaattinen tai jotain.... Enkä nyt voi pillittääkkään koko päivää töissä, kyllä se menisi jo hieman yli!
Vähättelemättä ollenkaan muiden surua ja tuskaa, niin ajatelkaas miltä tuon ampujan vanhemmista tuntuu! On erittäin erittäin itsekästä (joo ja tietty sairasta ym ym) riistää toisilta elämä, sen päälle vielä omansa, eikä ajatella ollenkaan kuka sen syyllisyyden (puhun lähinnä henkisestä) siitä teosta joutuu kantamaan.
Se siitä, nyt en halua enään "mällätä" tällä asialla. Tiedän että joudun tätä asiaa vielä poikien kanssa käsittelemään, keskimmäinenkin kysyi jo eilen ... Äiti, miksi? ....

Joox, hienoa että pääset tutkimuksiin käden kanssa! Mitenkäs muuten on olot ?? bd
Ompas teillä ollut mukavan kokoiset kaksoset, Kata ja Joox!
Mä en kykene katsomaan tuollatteita dokkareita..

Titti, nyt teet itsellesi oikein aurinkoisen "drinksun" , appelsiini mehua tai jotain muuta maukasta, keltaista mehua, kaikki valot päälle ja vaikka lemppari cd soimaan! Sitten rupeat miettimään paaaaaljon iloisia asioita! Öh, vaikka kukkia, kesää, hääpäivän kunniaksi vaikka teidän ensirakastumista/kohtaamista.... mikä vain saisi mielesi piristymään. Ja paljon onnea hääpäivänäsi, juhlikaa kunnolla vain! Osta/ laita jotain muutakin herkkua ja tee ihmeessä jos jaksat sen kakun! Nyt lähtee iiiiso voimapuhku sulle *PUUUUH*!

Jasså... jos vaikka tähän päätteeksi omaa napulia! Menkka jomotuksia... mulla kun ei ikinä ole alkuraskaudessa ollut mitään raskausoireita, niin en tiedä yhtään mitään. Muuta kuin ne menkka jomotukset... pöh.... Piinaviikko tosiaan! Ja Joox, nyt heti kertomaan mikä on sun tilanteesi!!