Isompaa pesuetta haaveilevat 14

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokos hait sitä mehua ja helpottaako olo yhtään ?
Nimim. olenvaanutelias lallallaaaa....

Itelle pitäis hakea kunnon kuuri, ni jaksaisi taas...joojoo;yritän muistaa ens kauppareissulla

SIIS jos me oltais ehditty sinne junan pysäkille kaikki yhtäaikaa,
oispa aikas mahtavat plussauspippalot tiedossa...
oltiinkohan me eri vauvuissa, kun en teitä sieltä bongannu ?
Noh, anyway, ois silti mahtavaa....( hymyilee, hullu , itekseen ajatukselle...)

Kuten arvattiinkin, Jokelan tapahtumat saa kaikki hullut liikkeelle:
Surullista, niin surullista....
Tässä plazan etusivulla ollut juttu:

Netissä uhattu Kirkkonummen Kirkonkylän ala-astetta
9.11.2007, 10.55 (päivitetty 11.22)

Kirkonkylän ala-astetta Kirkkonummella on uhattu netissä. Poliisi kävi koulussa aamulla, mutta ei pidä tilannetta vaarallisena. Vanhemmat ovat kuitenkin hakeneet pienimpiä lapsia pois koulusta.

Kirkkonummen poliisi on tiedottanut kouluihin, että pois haluavat lapset saavat lähteä. Kolmasluokkalaisen isä kertoi STT:lle, että hän sai viestin noutaa lapsensa pois koulusta. Myös valtaosa lapsen luokkatovereista on noudettu kotiin. Isän mukaan vanhemmat ovat enemmän huolissaan kuin lapset.

Poliisin mukaan koulupäivä voi jatkua normaalisti.

Titti, mulla kanssa joustava työaika -> aina myöhässä ;)

Joox, mulla tuo lukihärö edelleen "suomentaa" kirjoitus virheet =)

Voi vide, eihän tätä jännitystä kestä!! Nyt likat pidetään junan ovenkarmeista kynsin ja hampain kiinni!!

Joo, on muuten tuo HärkäAppi aika pakkaus.... Mutta hyvin sen kanssa tullaan toimeen, se on ainakin suora ja rehti ihminen, toisin kuin anoppi :(

Ja arvatkaas mitä muuta.. isäntä on saanut etelänmatka kuumeen ja varailee jo matkaa kovasti..... JOS oliskin "pullat uunissa", niin mitenkähän käy...

Jaa mikäs niissä härissä on sit niin hankalaa?? Ainoa mitä mä oon kuullut että lapsina ne on yleensä äärimmäisen hellyydenkipeitä sylikissoja, sopii mulle!! Tietty materialismi on kuulemma negatiivista mutta mitäs muuta?? Mulle siis tulossa härkävauva, kertokaas vähän kokemuksia...

Voi elämä! Mistä noita pipipäitä aina ryömiikin esille :( ... Kunnon rangaistukset niille nyt heti vaan, tietäväthän muutkin pipipäät pysyä koloissaan. Mutta niinhän se aina, kun lööpeissä/uutisissa ja ihan kaikkialla mällätään tragedioilla (ihmisten aiheuttamilla), niin aina siitä syntyy se jälkiaalto.

Tarvii kyllä sanoa, että omastakin ylä-asteikäisestä pojasta on pieni huoli päällä myös. Koulu on todella iso ja sellaiseen joukkoon mahtuu vaikka mitä.
Tästä pääsenkin taasen vaahtoamaan.... Eli, meillä ala-aste on ihana pieni kyläkoulu, jossa kaikki tuntevat/tietävät toisensa ja esim. kiusaamiseen puututaan nopeasti ja "kovalla kädellä", kaikki asiat myös selvitetään myös loppuun asti. Jos siellä on joku esim. kovasti allapäin, se huomataan; kaverit ja opettajat tekevät parhaansa että asia selviää.
Siitä sitten lähdetäänkin hyvin suureen kouluun. Ylä-asteella on noin 700 oppilasta (en nyt ihan varma tuosta määrästä ole, mutta seiska luokkalaisiakin on noin 200!), rehtori tuntui olevan pallo hukassa, kertoi meille vanhempain tutustumis illassa esim. että välitunnilla YRITETÄÄN puuttua jos siellä tapahtuu väkivaltaisuuksia (esim liian kovaa mopotusta), mutta ei he kotimatkoja valvo. Huumeitakin siellä kuulemma joskus liikku/liikkuu (poliisi on joskus tehnyt sinne ratsiankin!), opettajat ei tunne oppilaita jne jne jne. Itse olen huomannut, että välitunti valvonta on ihan onnetonta/olematonta, oppilaat esim. käyvät avoimesti läheisessä pusikossa tupakalla.. Opettajia on kyllä valvomassa sisätiloja välitunneilla, ettei mitään varasteta luokista tai hajoteta.

Eli, se on aivan liian iso koulu!!! Kukaan ei tunne toisiaan, opettajatkaan eivät edes tunnista oppilaitaan.

Mun mielestäni lapset (ja vanhemmatkin) joutuvat kärsimään siitä, että pieniä kouluja lakkautetaan ja kaikki oppilaat tungetaan isoihin persoonattomiin laitoksiin, suuressa joukossa on pelottavan helppoa joutua yksin.

Pikkukoulut kunniaan!

Huh, taas meni paasaukseksi. Silloin kun käytiin tutustumassa tuohon kouluun, niin todella toivoi, että olisi syntynyt "hopea lusikka" suussa, tai voittanut edes lotossa, niin saisi lapset muualle kouluun.

eeeenmänyt tiedä, onko härkä nyt niiin hankala tapaus. Itsepäinen osaa olla viimeisen päälle, vaikka olisikin jossain asiassa väärässäkin. Arvostan kyllä juuri sitä rehellisyyttä ja uskallusta seistä sanojensa takana. Härkä on rohkea... niin ja juntti, uhmaiässä saattaa olla aikasmoinen.. (heh, millainenkohan appi oli uhmaiässä..)
Mun mielestä kaksonen kyllä kiilaa "vaikeudessaan" härän ohi reippaasti... ja jousimies. Meillä kyllä lapsista tuo kala on hankalin, kun ei oikein aina tiedä että mistä päin tuulee, onko "lintu vai kala"... ja hirvittävän herkkä.

Meillä härkä tyttö, hellyydenkipeä ja suloinen pikku keijukainen,
erittäin aurinkoinen yleensä aina,
mutta perskule miten paha ääni siitä lähtee,
kun komentaa...ja hiton jääräpäinen on.
Sosiaalinen kyllä, ja muita ottaa huomioon, mutta vain silloin,kun itelle sopii....
jos ei sovi, kaikki saa kyllä kuulla kunniansa.
Ja saa kyllä tahtonsa läpi asiassa kuin asiassa ( yleensä muualla kuin kotona )
ja sitten myhäilee tyytyväisenä kun kaikki toteutuu hänen mielnsä mukaan.

Meillä kotioloissa ( tai kaupassa, tai missä vaan ) ei pompota lapset aikuisia,
asialle pannaan oitis stoppi, jos sitä yrittää.
Äiti kun on sellainen "Wanhankansan" käytöstapojen kannattaja,
rajoja paljon, rakkautta enempi.
Eli meillä aikuiset sanoo viimeisen sanan, eikä lasten oikkujen mukana mennä.
Hyvää harjoitusta on tietenkin saanut poikien kanssa näistä kasvatusmetodeista...

Tietenkin rajat laajenee, kun lapset kasvaa ja vastuuta antaa iän mukaan enempi.

Ihanaa on, kun koulusta ja tarhasta tulee aina sillointällöin kiitosta,
kuinka meillä vanhemmat haluaa kasvattaa ja olla mukana lasten arkisissa jutuissa =o}
Hyvin paljon kun näkee sellaisiakin, joilla ei vanhemmat paljon välitä,
meilläkin naapureiden mukulat on olleet jo 2-vuotiaasta asti yksinään pihalla,
ei ole omat vanhemmat opastamassa,
vaan me naapurin sedät ja tädit olemme saaneet kunnian opastaa heidänkin
lapsiaan asioissa mitä saa ja mitä ei saa tehdä...

Phoh. tulipas vuodatus.

Hei, on mulla oikeesti omakin elämä.
Missäs kaikki muut on *huhuuu*-?? Elkäähän jättäkö minuu yssin!?

Ja, huomasin juuri kun kalenteria tuossa räpelsin, että tädin päivä olis tänään tai viimeistään huomenna..... rupes jänskättää iiiiihan kauheesti! Alavatsakaan ei ole enään kipeä.. hartiat ja lonkat ja selkä kylläkin, mutta mene tänään jumpalle =)

Apua... Mä oon ite kaksonen, saadaan varmaan sit kalistella sapeleita jatkuvasti... En kyl ihan tyypillinen kaksonen ole, nouseva vaaka tasoittaa luonnetta aika paljon. Mun vanhin on jousimies ja se on kyl näistä olemassaolevista kaikkein kiltein ja auttavaisin, mistäköhän sit johtuu... No mut onhan näiden kanssakin pärjätty, kai tän vikankin kanssa.

Kiva Joox, kun olet mun kanssa täällä!

h050.gif

Joox, kuvailit aikaslailla meidän tyttöä, 3.v mutta se on rapu =) Ja aikasmoinen hurmaaja tyttö onkin!
Poikia (myös isäänsä) pyörittää 10-0!! Ja jos ei saa tahtoaan periksi, ottaa kyyneleet kehiin, niin tietää ettei pojat kestä sitä ja antavat myöten, mikä asia sitten olikaan. Ikävä kyllä (tytölle) äitiin ei nuo päde, mä oon niin julma ;), eräs äiti totesikin mulle, että kyllä tulee isukki olemaan suuressa lirissä vielä tyttönsä kanssa.

Jep, mutta kyllä meilläkin on "pääpojona" se että vanhemmat kasvattavat lapsia, ei päinvastoin. (vaikka tuleehan siinä itsekkin kasvettua lasten myötä, mutta ymmärtänette varmaan)
Meillä _oli_ sellainen tuttava perhe, jossa lapset määräsi tahdin, kuria ei noilla mukeloilla ollut ollenkaan, eikä mitään muutakaan. Joskus kävi oikeen sääliksi noita lapsia. Ainakin silloin kun ei tehnyt mieli antaa selkää sille joka teki viitan verhoista ja pomppi meidän pöydällä!!!!

Mielen kiintoinen koktaili Titti, kaksosta ja vaakaa... Minä nimittäin olen vaaka (nousevaa skorpparia) ja isäntä on kaksonen (nouseva jousimies), välillä kyllä niin arvaamaton.

Tästä muuten lohkee pieni vitsikin; mun äiti on jousimies ja nouseva kaksonen. Mieheni on kaksonen ja nouseva jousimies.... Vanhempiaan ei voi valita, mutta puolisonsa valitsee itse, että olisihan sitä "helpommankin" voinut valita. Tosin, eipä se ukkoparkakaan aina (???) helpolla pääse ;)

Äh, nyt menee kyllä jo jonninjoutavaksi, niskasta tiukka ote ja töihin papu!!! (potkii itteänsä pefaan täällä)

Oho, täällähän saadaan viikonloppu jännittää oikein urakalla!! Superpeukut nyt teille!!!

Nuo Jooxin tytön kuvaukset sopii kyl ihan mun neitsytkuopuksellekin! Aivan kauhea komentamaan ja tosi kova ääni on. Aamuisin aina huutaa että "likat, autoon!!!" Eilen korismatsissa huuteli että " tuomari!!" ja "äiti älä patuta (taputa)!!" Välillä saa jo raivarit kun sitä pelkästään katsoo, huutaa että "ei saa!!" . Kyl mä sit pärjään sen härän kanssa... ; )

Mut joo mullakin on aika kova kuri lapsille, mun lapset ei todellakaan haistattele mulle kuten eräässä tuttavaperheessä 10 vuotias oli äidilleen tehnyt!! Joteskin nekin sen ymmärtää että rakkaudella niitä komennan. Hyvin selitetyt kiellot yms menee perille aika hyvin.

...Hih!
Meidän pojat on vaakoja, toinen erittäin voimakkaasti skorpionin luonteinen....
apua.
Nii, ja sit me vanhuxet ollaan skorpioneja, pokien isä tosin neitsyt.
Ja appiukkokin on neitsyt.

Tyttö sanoi eilen ukolle, kun ukko taputti mua pyllylle(*punastuu*) ohi mennessään-
" Nyt Isi kyllä pyydät Äidiltä anteex ja HETI ! "
Ukko siihen : ai siis miks?
Tyttö: no kun mä näin, että sä löit äitiä ja niin ei saa tehdä !
...vähänkö meitä nauratti....

Puutun tei galluppiin vaikken enää kuulukkaa tänne :)
Ite oon skorppari,mies jousimies,vanhin poika oinas,tyttö leijona ja nuorin poika härkä.

Siit mehusta....en oo ostanu *myöntää nolona*.Joteki en uskalla ku sanottu ettei lisä rautaa ennen vkkoa 12 ja jostai luin et yrtit voi aiheuttaa keskenmenoa....
En nyt halua vahingossakaan aiheuttaa mitään vahinkoo tulevalle tyypille :) joten kärsin nyt olostani kk:den loppuun.

Plussa onnee kaikille....pysykööt täti kaukana teistä :) !!!!

Vieläkö yksi: Täällä minäkin vaan riekun vaikka viikkoja jo 14+1, aika hiljainen on tuo meidän toukokuisten ketju niin täytyy täällä lenuta... Eipä nuo näytä pahastuneen, ainakaan vielä.

Toivottavasti viikonloppuna ilmoittavat jännäilijät olostaan, olisi kiva kuulla plussauutisia!!! Peukkuja jo kolottaa kun niin paljon ollut pystyssä.

Mulla ihana vapaahetki, tytöt lähti mummin ja papan kanssa mökille, mies ja kolme poikaansa menivät korisharkkoihin, täällä kotona vaan toi 16-v joka valuu tuolla sohvalla. Taidan mennä vähän seljälleni...

Hyvää viikonloppua kaikille!!

Kuului tänne edelleen tahi ei,
niin tervetulleita olette minun puolestani ainakin ;o) !
Haluan kyllä kuulla uutisia kuinka odotus etenee - niin,
ja tuleeko uusia haaveita heti pian perään....

Joku päivä sitten oli just täällä puhetta siitä, ettei teidän tosiaankaan
tarvitse mihinkään kadota,
vaikka olettekin jo plussanneet...

Kivaa Weekendiä jokaiselle erikseen ja kaikille yhdessä =o}
Ja mukavaa isänpäivää isukeille !

Jep, elkäähän nyt kadotko minnekkään! Kyllä te edelleenkin kuulutte tänne, isompia kun ollaan :)

Vieläkös yksi, nyt sitten reippaasti kipität apteekkiin ja haet sitä juomaa! Kun sulla on huono olo, niin arvaas millainen olo vauvalla on...
Apteekissa voit kysyä sitten farmaseutilta vaikka, että mites tämä asia on. Toi on ihan varmasti joku taas uus juttu, ettei rautalisää saa otta kuin joskus viikolla se ja jossain kaukana.. Jos veren hemoglobiini on liian alhainen, se on myös pahasta vauvalle ja pitää korjata. Itse olen 2,5 raskaudesta tuota lipitellyt, eikä ole muuta seurannut kuin hb pysynyt kunnossa. Ja tuo puoli luku tulee siitä, että 1. raskaudesta sain sitä vasta loppuvaiheessa (kun verta tuli nenästäkin jo joka päivä..) ja 2 seuraavasta raskaudesta olen heti plussattuani ruvennut sitä ottamaan, kun tiedän että mun hemppa laskee samaa rataa kun viikkoja tulee lisää.

Taasko mä paasaan? Anteeksi!

Tittillä ihana oma hetki... vau!

Missäs Haidiiiiii???? Huhuu?

Jahas, minäpä vanhana ilkimys äitinä kävin tänään rokottamassa lapseni >:/
Ja samalla kun kävin apteekissa, ostin Rennietä, närästi niiiiin kamalasti.
Jep ja tein sitten kotona sen nega testinkin. plääh. Onneksi on huomiseksi sovittua menoa, niin ei ehdi niin kamalasti pähkäilemään kotona, tullakko vai eikö tulla....
Koskas Jooxilla testi päivä lähenee? Entäs Haidi?

Jahas, nyt varmistus soitto äidille, joka läx ulkomuailmaan ja sitten nukkumaan, ei tahdo enään simmut pysyä auki.

Oikein mukavaa isänpäivä viikonloppua kaikille!! :)

Jaa testailen...?
Emmä tiiä...ehkä mun kierroilla kannattais testailla joskus ensviikon,
tai vaikka vasta seuraavan viikon lopulla...
Rinnoistakin on kipuilu kaikonnut, tuntuu vaan jotenkin "painavilta"...

Mua joteskin unettais koko ajan, ehkä sen tekee tää ilma.
Tai se, kun on kaikkien lasten kans vuoroviikoin saanut homehtua
vaan sisällä, eikä oo paljon ulkoilmassa käytykään.
Pitäis ottaa itteään niskasta ja mennä lenkille.....
mutta maanantaina menen Ikeaan työkaverin kans heti aamusta -
eikös se käy ihan hyvin lenkistä ;o)

Njaa, ja mä unohdin taas sen kräuterblutsaftinkin ostaa,
kun oli kauppareissu eilen aika härdelliä.
Ehkä, jos tänää menis..
( hyvä paasaus , Papu ! )

Mukavata isienpäivää kaikille !

Halipatsuippa:)
Täällä ollaan ja tiiättekö vaikka raiteet on n. 50m päässä ja juna kulkee ohi muutamiakertoja päivässä, ei siitä jarruja meidän kohdalla löytyny...täti tuli eilen illalla ja niin pirun kiukkusena, ymmärtääkseni lumisade ja liukaskeli oli sen matkaa viivyttänyt, mutta kyllä minäkin sille jo pitkät haistatin, että säikytteli noin:)
Olishan se ollu ihan mukavaa tuo plussa saada, mutta ei tässä hätiä vielä ole...pääsee tuon opiskelun kanssa pidemmälle. Harjoittelu jatkuu, ehkä tulostakin joskus.
Synttärivieraita olis tulossa ja minä vielä yöpaidassa istun, pitäs vissiin alkaa hommiin.
Horoskoopeista...anoppi juuri eilen toi minulle ja miehelle sellaiset horoskooppikortit ja joka sana oli kyllä totta mitä niissä luki:)