Isompaa pesuetta haaveilevat 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirkku32
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en kyllä Titti osaa vastata tuohon muuta kuin että luulisin että jälkitarkastus olis hyvä oottaa.taikka kai sitä haaveilla saa ihan milloin vaan!
Asuuko teillä kaikki miehen lapset nuo kolme siis?
Ymmärrän hyvin että haluaisit vielä yhen...Sitähän sanotaan että naisen elimistö huutaa neljää taikka viittä lasta,se olis kuulemma biologisesti naiselle hyvä määrä.
En tiiä sitte totuudenmukaisuutta.

Mä oon ihan pihalla tuon miehen exmuijan kanssa.
Meillähän asuu tuo bonaripoika ja tällä exällä on tyttö joka on 13 vee myös aiemmasta "hypystä".
No,nyt on paljastunut että esim viime kesänä meni tällä äidillä tosi lujaa,laivalla oli ollut jonkun linnakundinkanssa ja tuo tyttö myös mukana.Tyttö oli puhaltanut 1,8 promillea ja äiti päälle 3...
Järkyttävää.Tyttö oli huostaanotettu ja äiti oli sossussa käynyt keskustelemassa kuulemma.
Tänä naisen sisar puhui näitä että on totuudenperääkin.

Sitten jättää tulematta kotiin,tyttö soittaa tädilleen että äitiä ei näy,voiko hän tulla sinne.
Tyttö polttaa ja juo,niin kai kun äitikin.
Mä pelkään kamalasti mitä tulee olemaan kun tuo bonari kasvaa ja saa noita vaikutteita.Ne tulee meidän perheeseen väkisin..
MÄ en halua joutua pelkäämään moista ja mä oon ihan pihalla.

POika on tosi juro eikä puhu mitään koskaan äidillään olosta.Poliisit kävivät kerran kun äidillä ja silloisella miesystävällä oli käsirysyä ja poika oli siellä.Ei tästäkään mitään sanonut,oli vaan tuppisuuna ja sanoi että hän nukkui eikä tiiä mitään.

Äiti ilmeisesti sanoo ettei saa puhua muuten ei pääse sinne.
Miksi ottaa poikaa sinne kun ei ole tän kanssa.He ovat aina kylässä taikka sitten äiti kuulemma puhuu puhelimessa taikka on netissä.
Siinä heidän jutut.Pelikoneita on pojalla vaikka mitä eikä ikärajoja.Meillä kotona on tarkat rajat ja myös peliajat.

Tällä hetkellä jokaisella lapsella on yksi pelipäivä arkena ja toiset ei saa pelata eikä katsoa ees.
Viikonloppuna pelaavat yhessä jos niinon.

Mun tuo seiskaluokkalainen on ihan lapsi onneks vielä,mutta eilen iski kaamee kammotus että tuo kasvaa ja joutuu kaikelle pahalle alttiiksi...Niin niitä ihania nuoruuden juttujakin on ja ne hälle haluaisin mutta niin paljon kamalaa ja pahaakin.,Teki mieli sulkea huoneeseen ja huutaa että älä kasva,älä enää...

Mua pelottaa noi kalja sun muut tupakka asiat,ollaan paljon puhuttu pojan kanssa ja siitä oon kiitollinen.Ehkäsiystäkin ollaan kovasti puhuttu ja sukupuolitaudeista jne.

Mut pysyis vielä vaan lapsena..
Ja miten käy kaksosten jos bonari tuo noita alko juttuja kovin aikasin tänne meillekin jo.,Ja miten voin sujata bonaria...
En oikein muuta voi kuin antaa kotona mitä voin ja toivoa ettei tuo äiti vielä tuputtais viinaa ja tupakkaa tuolle 8 vuotiaalle...=(

Kamalaa...MÄ en yhtään kestä noita juoppoäitejä.tekee pahaa.Sillä paras kaveri kärsii lapsettomuudesta,heillä yks ihana adoptiopoika mutta toista kovasti toivoisivat.Ja tuollaset ihmiset saa lapsia jotka ei ees arvosta yhtään mitä heillä on.

No,tää oli nyt aika ryöpsähdys...Ai niin viime laivamatkalla kun bonarin äiti tuli kotiin päin oli tä nainen poistettu junasta kun örvelsi niin kännissä siellä.kaameeta.Ja kuinka tyttö joutuu selittelemään äitinsä juttuja kaikille ulkopuolisille ja peittelemään.Pyysin että mies soittais sen kunnan sossuun sillä nuo on aika kaameita juttuja,tyttö ei tiiä koska äiti tulee kotiin ja katoaa päiviksi.
TUon ikäinen tyttö tarvisi mun mielestä ekstrapaljon rajoja ja huomiota.

Voih...

Kurkistus ketjuun kiireen keskeltä

Titille halaus...ja 3km kokemuksella, oikea aika on sitten kun siihen on valmis...suositellaan odottamaan yhdet menkat, ihan jo siksikin, että hedelmöittymisen ajankohta on helpommin tiedossa, mutta kyllähän sen nykyvehkeillä pystyy selvittämään. Toinen lääkärien suositus on sekin, että kohtu kestäisi paremmin kun menkat tai parit olisi ollut välissä ennen utta mahdollista raskautta. On kait jotain tutkittua tietoa, että km kokenut heti uudelleen raskautunut olisi isommassa riskiryhmässä saada uusi km...mutta mene ja tiedä?

Minä odotan perjantaita kun kuuta nousevaa...gynelle meno ja olis tarkotus tästä vauva asiastakin jotain keskustella...siis jos ne taas ehtii. Ajatus asian suhteen menee vuoristorataa, halutaan vauvaa, mutta halutaanko taas lähtee siihen hoitorumbaan??? Välillä haluaisin ja olisin valmis vaikka mihin, välillä taas koko asia ei kiinnosta...että ota tästä selvää:)))
No katsotaan nyt mitä siellä tulee eteen ja ensinnäkin kuka lääkäri siellä on, sillä kaikkien kanssa en pääse ikinä yhteisymmärrykseen.

Heippa!
Kirjoittelen, kun niin kovasti teki mieli, enkä aiemmin ole rohjennut. Oli täällä tuttujakin, nimittäin Tehis ainakin, meillä on samanikäiset pojat..ja oliko Katalla myös, heinäkuussa 2005 syntyneet. Siihen ketjuun olen joskus kirjoitellutkin.

Meillä on tuon 2,5-vuotiaan lisäksi 1v3kk tyttö, ikäeroa siinä siis 1v2kk, ja kolmatta lasta ollaan toivottu nyt marraskuusta lähtien. Totista touhua tämä ei ole, mutta olisi silti ihanaa, jos saisi kolmannen vielä tänä vuonna. Eihän sitä koskaan tiedä. Minulla nuo opinnot kesken vielä, tosin loppu alkaa häämöttää. Lapsiperheessä tuntuu tuo touhuilu vaan jäävän niin vähälle, että joskus ihmetyttää, miten niitä isoja perheitä oikein saa :) Toiveissa siis olisi monta lasta, ainakin viisi - ja tähän siis lisää, jos meille suodaan niin monta. Ei se ihan tosta vaan käy.

Meillä on nyt sairastettu koko porukalla ja kaiketi ihan kunnon flunssaa, kun kuume jatkuu tässä jo toista viikkoa, Onneksi ei näe merkkejä muusta sairaudesta, toivottavasti ei niitä tulekaan. Meillä mies on yrittäjä ja vaihtelevasti kotona, mutta onneksi enemmän juuri nyt.

Lueskelen mielelläni odotushaaveilujanne! Onnea kaikille plussaa toivoville, ja muillekin! :)

Kesä

Tervetuloa joukkoon, Kesä1 =o} !

Laitappas jotakin tietoa itsestäsi, päivitän sinut listallemme.
( ikäsi, lasten synt.vuodet+sen semmoiset )
Eikä mekään täällä niin ryppyotsaisesti suhtauduta lasten"tekoon" - olet varmaan huomannutkin sen jo ;o)

Juu, meillä on ihmetelty vuosia jo ihan samaa;
milloin ne ehtii lisää tekemään,
kun kaikki aika menee nykyisten lasten kanssa ja sitten ei jaksa,
kun ois tilaisuus....

Toivottavasti lunza jo hellittää :
meillä alkaa taas uusi kierros, minä oireilen nyt ekana ja tyttö valitti eilenkin kurkkukipua...Öyks ! ei TAAS...
( jaa mutta mähän sanoinkin, että sitten joulun jälkeen ehdin sairastamaan...)

Heips!! Kiva kiva, uusia joukkoon vaan!! Tervetuloa!

Mulla tänään harmaat hiukset lisääntynyt aika roimasti kun ollaan selvitetty vauvan hautausasioita... Nykyään näyttää siltä että itse ei saa tehdä mitään vaan annettava hautaustoimiston hoitaa kaikki. Eli kukaan ei seurakunnassa eikä sairaalassa eikä oikein missään tiedä oikein mitään.. Tää lähti muutenkin menemään ihan pieleen kun sairaalassa sanottiin ettei kuolintodistusta tälle vaaville anneta kun se oli kuollut alle 22 vk ja oli niin pieni (alle 500 g). Unohtivat vaan mainita että erityisen hautausluvan kuitenkin saa!! Se selvis meille sit eilen ja tänään ihan hoopona soiteltu joka paikkaan ja nyt mies lähti hakemaan vauvaa sairaalasta ja viemään tuhkattavaksi ja ehkä sit ensi viikolla saamme hänet vaarin kanssa samaan hautaan. Huoh, kauhee homma, mies alkaa olla jo ihan romuna... Sepä onkin jännä juttu, se pystyi kohtaamaan vauvan heti sen synnyttyä ja kävi katsomassa sitä vielä myöhemminkin mut nyt se on ihan hajalla. Mä taas en ole pystynyt vieläkään katsomaan vauvaa, en silloin enkä nytkään (kuvasta) mut asiat tulee hoidettua muutoin. Tasapainottava pari näköjään ollaan! ; )

Vanhimman tyttären kanssa oltiin tänään hakemassa sille yörautoja. Kyllä sydäntä särkee kun näkee toisen itkemässä siinä tuolissa, sillä kun on ihan kauhee hammaslääkärikammo!! Kuukauden päästä poistetaan kaksi kulmahammasta ja sit alas tulee kiinteät raudat. Mitenhän ihmeessä siitä selvitään...

Katalle vielä sen verran että miehen tytär on asunut nyt pari kuukautta meillä vakituisesti mut pojat on äitinsä luona. Vanhin täyttää ensi viikolla jo 19 ja se on jo puhunut jos ensi kesänä hankkis oman asunnon. Mut kyl se silti joka toinen vkl on meillä, äitinsä kun ei juuri kotona viihdy niin meillä ainakin saa ruokaa. Sen takia tuo tyttökin tuli meille kun äitinsä ei ole koskaan kotona. Toivottavasti sitä itse osaa olla omille tytöille sen verran hyvä äiti ettei ne karkaa isänsä luokse teini-iässä...

Joo, tässähän tätä taas tarinaa, jos rupeis laittaa ruokaa uuniin... Heippa!!

Kiva,kiva Kesä-joukkoon vaan!!
Joo,samanikäiset nä -05 lapsukaiset juu.

Titti,tuohon kohtaamiseen...Muistan ite kun sisko kuoli niin oli pakko päästä katsomaan silloin samana iltana.Kävin vielä ruumishuoneella katsomassa ja sitten kappelissa kun piti jättää hyvästit,olin ovella enkä kyennytmenemään sisään.Kai päällimmäisenä oli ajatus että nä viimeiset hyvästit ja koitin pitkittää sitä vääjäämätöntä.
Mutta sinänsä oli hyvä että kävin katsomassa,niin monta kertaa on mieli tehnyt tepposet ja oon uskotellut ettei se ollutkaan totta...

Mun neuvo kyllä olis ollut että oisitte yhessä kohdanneet viimeisen kerran ja jättäneet hyvästit..
Mutta jos se sulle mahdotonta niin hyvä että miehesi hoitaa.
Surullista ja kipeetähän tuo tekee.

Ikäviä asioita mutta hienoa että selvisi tuo hautausasia ja voitte haudata pikkuisen.

meillä illalla lääkäri,meen selvittelemään mistä johtuu jatkuva pulauttelu...Joko allergiaa taikka rakenteellista refluksia..

Oon jotenkin ihan puhki,kai oon hengessä ollut mukana kun Miska on 2 yötä valvottanut ukkelia ja mä huonoa omatuntoa kannan ja yritän nukkua...

Ei vaan kehtaa sanoa ukkelille että oon ihan väsyny...

Taas kiireisenä täällä kommentoin ohimennen..mutta luinpahan kaikki kuitenkin!

Titti, en voi kuin myötätuntoisena hymyillä ja tuumailla että olet vahva nainen <3

Kesä1, tervetuloa ketjuun :}

Kata, oletteko te tai joku muu puuttunut tuohon konkreettisesti?
Itse perheväkivallan kohteena olleena voin kertoa että lapset todella kärsivät tuollaisesta ja poikakin on todennäköisesti nähnyt ja kuullut yhtä sun toista ja tuntee olonsa turvattomaksi (ja on tietysti kamalan huolissaan äidistä ja pelkää tälle käyvän jotain) mutta ei vain sitä sitten kerro. Kuitenkin paha olo voi purkautua myöhemmin jollain toisella tapaa.
Vanhempien juopottelu on kamalaa, viime vuosina saanut lukea aivan karmeita uutisia mitä alkoholisoituneet tai muuten ongelmaiset vanhemmat tekevät lapsilleen :(

Hmmh, ajattelin kokeilla mieheen uutta taktiikkaa, että saisin yrityksen aloittamisen viimeistään keväällä ajankohtaiseksi...hirvistyttää vaan että ukko saa tarpeekseen näistä vauvamutinoista :D

Laiska ei jaksa kirjautua, mutta käyhän tämä näinkin:)
Iltoja vaan kaikille...ja kesälle tervetuloa...mites tässä nyt kirjoitetaan sitten kesästä kun ketjussakin on kesä:)) täytyy muistaa laittaa numero perään!!!
Minä täällä punon sotasuunnitelmaa huomiselle gynereissulle:), miestäkin eilen kiusasin...siitä kun ei aina selvää saa millä mielellä se on tän vauva-asian suhteen, välillä mieli muuttuu. Kyselin, että mitäs mä sanon tohtorille jos se kysyy vieläkö meillä yritetään lapsia tehdä...johon mies vastasi, että pyydä sitä gyneä pienentämään samalla vähän reikää, ettei tarttee alkaa koivupölliä väliin laittaa...joo tää on tätä meidän isin kuuluisaa huumoria...josta minä siis en suinkaan suutu, vaan annan samalla mitalla takaisin...uhkasin tilata kuponkiuutisista sille "tekotortun" jos ei puheet muutu:))))))) no pysytään siis alkuperäisessä ajatuksessa, että nyt kevään korvalla aloiteltas avusteiset yritykset, ellei lääkäri muuta kivaa keksi.
Tulee meille ainakin yksi vauva keväällä, kun haetaan perheeseen uusi karvainen nelijalkainen...tämä pieni-iso ei ole vielä syntynyt, mutta kuitenkin alustavasti varattu:) koiraa siis ollaan ottamassa muutamien koirattomien vuosien jälkeen:)
Hauvavauva syntyy nyt tammikuunlopulla, eli luovutus on sitten maalishuhtikuun vaihteessa, eli sopivasti kevätkura aikaan:))
Nyt täytyy suunnata tuonne yöpöydänlaatikolle kaivamaan reseptit ja muut vanhat paperit muistin tueksi huomiselle...lahopää kun ei muista kaikkee!!!

Haidille onnea vaan gynereissuun ;o)

Meikä menee huomenna sinen neurokirurgille;
siellä pähkäilevät, jos leikkaisivat mun kaularangan pullistuman
( joka tätä mun oikean käden hermoa siis painaa niin,
että on hermosärkyyn välillä ihan tuskastunu ! )
niin pääsis joskus töihinkin....

Wish me luck ... e-he,e-he.

Papukin sais jo palata sieltä reissustaan,
vai lieneekö konetta odottelemassa jossain kentällä vuorokausikaupalla...?
Tuntuu kuuluvan tyyliin nykyisin,
pitänee reissuihin varata aina 5 ylimääräistä päivää,
kun menee immeisillä parikin vuorokautta odotellessa koneita...

Odottelusta puheenollen;
meikä varmaan saa tädin vieraakseen viikonlopuksi,
mä sitten kestitsen sitä meillä, ettei se teille muille jaksa piipahtaakaan, jooko ?
Ei sillä, että toivoisin ja odottaisin tätiä, mutta tuntuu että tuloillaan on,
kun vinotuskäyrä vetelee taas aika korkeella........

Heipat kaikille =o} !

Heiputi hei Kesä. Tuttuja tosiaan ollaan aikojen takaa :-)
Tervetuloa joukkoon kirjavaan ;-)
Ehkä taustaillessasi olet vähän päässyt jyvälle, että täällä on sekä konkreettisesti haaveilevia että muutenkaan vaan haaveksijoita.
Teillä onkin tarkoitus oikein tiiviissä tahdissa noita lapsia hankkia. Mites muuten on mennyt noiden kahden kanssa, kun ikäero on noin pieni?
Plussapuhureita sitten sinnekin suuntaan kovasti!

Haidille tsempit gynereissuun! Ja kohtahan se on se kevään korva, eikös vaan? ;-)
Jännityksellä ootellaan, mitä tuleman pitää.

Joox3:lle sitten tsempit toisenlaiselle lekurille!
Onkos tuo muuten joku tosi iso leikkaus, jos sellaiseen päädyt?

Tosi hirvittävältä kuulostaa tuo Katan kertoma. Siis miten tuollaisella äidillä on huoltajuus? Ja todella ikävää, jos nuo kaikki kauheudet sieltä sitten tavalla tai toisella kulkeutuu teidänkin perheeseen. Kyllä tuohon pitäisi puuttua kovalla kädellä! Tsemppiä ja kestämistä sinnekin kovasti.

Omasta navanalusesta sen verran, että tätöstä odotellaan tännekin kovasti viikonloppuna. Ja minä tosiaan odotan, että tulisi. Tässä kaikkien laskeskelmien, kolotusten ja päätelmien jälkeen olen tullut siihen tulokseen, että ovis on ollut 12vrk sitten. Pienenpieni mahdollisuus on, että raskaana olisin. Tuo mahis on kyllä niin pieni, että en siihen mitenkään usko. Huvittavaa, miten vuosi sitten etsiskeli niitä raskausoireita ja nyt kovasti yrittää miettiä, että onhan nämä menkkaoireita,
onhan :-) Oireet on kyllä niin samoja, että eipä niistä selvää ota. Pieni tuhruttelu jäi pariin päivään. Ei auta kuin odottaa. Kyllä vähän jänskättä, miten tässä käy.

Tehis

Ja vieläkin, ou nou :-)
Siis on pitänyt Maisaa huhuilla jo tässä pidemmän aikaa, mutta aina unohtuu. Sattumalta käväisin syyskuisia just äsken vilasemassa ja olikin Maisa siellä pyörähtänyt.
Tuu tännekin Maisa! Taitais olla ihan sopia sun aatokset tänne ;-)

VOi Tehis sua!!=)
Ajatus temppuillut vähäsen,mutta se sallittaneen..
Eilen oltiin lastenlääkärillä ja alettiin Miskalle soijamaito,katotaan loppuuko pulauttelut siihen.Vähän olis oiretta lehmänmaitoallergiaan...
Ens pe lastenpolille ja altistukseen.

Mies oli soittanut exän paikkakunnan sossulle ja sieltä olivat luvanneet tarkkailla ja tehä tarkistuskäyntejä.Eivät olleet tienneet että naisella on toinenkin lapsi..Aika jännä.No hän on yhen lähiäiti ja toisen etä.
Tuo tyttö ei tunne isäänsä ees,oli joku muutaman yön juttu eli on "äitinsä armoilla " aika pitkälti.
Kurjaa.

Mutta ei enempää voi oikein tuohon tilanteeseen tehä kuin toivoa että äiti pysyis kaidalla tiellä.
POika puhui kuinka äiti kerran tuli laivalta silmä mustana ja otassa tikkejä...
Karmeeta.

Mutta nyt siivoilemaan,loppuu tä velttoilu,hui kun alkoi jännittää Tehiksenkin puolesta!!!=)
Aatella jos teille tulis tänä vuonna jo vauva!!!

Heipsunkeipsun!

Täältä rätinheilutusten lomasta kans pieni pyörähdys tässäkin ketjussa. Piti pysähtyä välillä kaffetta hörppimään :-)

Kata, juu kyllä mä olen ajatellu tuota vauva-asiaa :-D Ja sanoisinko aika paniikinomaisissa tunnelmissa. Mutta lapsia saadaan, joten jos näin on käynyt, niin me sitten saadaan viides lapsi <3
Ei tästä vaan nyt mitään selvää ota. Ihan hirvittävät alavatsa- ja selkäjomotukset oli tänä aamuna, mutta ei vaan menkkoja kuulu. Yhtään ei turvota, mikä on ihan outoa. Päinvastoin, kuihtunut olo :-) Odotellaan siis vaan...

Kata, tosi hyvä, että sossusta tarkkailevat. Tuosta touhusta ei voi olla kuin haittaa lapselle. Mahtaakohan tuossa käydä lopulta niin, että poitsu tulee teille kokonaan... Onko äidillä ja sun miehellä siis nyt yhteishuoltajuus?

Jeps, niitä lekurikuulumisia odotellaan...

Tehis

Kukkuu...kuulumisia gyneltä:)
Kerrankin paikalla se toivottu lekuri ja hänellä oli ruhtinaallisesti aikaa, sain nauttia kokonaisen tunnin hänen seurastaan:) kävi papereitani läpi, jutusteltiin ja pähkäiltiin mitä seuraavaksi...päädyttiin siihen, että aloitan tuossa sopivaan saumaan (maalis/huhtikuu) aikana Clomit ja niillä muutama kierto, jos ei plussaa niin sitten inseminaatiot clomien kanssa. Mullahan on jo se metformiini tukemassa tuota sokeri ja rasva-aineiden tasapainoa jne. eli senkin pitäisi suotuisasti vaikuttaa tässä koktailissa. Keltarauhashormonia jatkan edelleen pitämään kiertoa kurissa, merkki vain vaihtuu toiseen sitten kun clomit alkavat.
Tarkkaan pyöritteli paperit mitä tutkimuksia on aikasemmin tehty ja jos tärppää alkaa heti hepariini-hoito, eli piikki päivässä mahanahkaan rv12 saakka, sitten vaihtuu disperiiniin joksikin aikaa ja taas loppuraskaudesta nuo piikit käyttöön, ehkäisemään tukosten syntyä. Ei siis puutu kun sitä plussaa niin pääsisi hommailee kaikkee vähemmän mukavaa...vaan mitäpä sitä ei tekisi, et kaikki etenis haluttuun lopputulokseen.
Ultralla katseltiin sisuksiin ja hieman oli huono näkyväisyys vasemmalle, mutta oletti nähneensä silläpuolen ns. johtofollikkelin, eli kun nyt kp12 niin ovis olisi ihan ovella. Oikealla puolella pieniä munisrakkuloita kasvamassa, mutta ei yhtään niin isoa, että ovikseen niistä olisi tässä kierrossa. Nyt siis relataan muutama kuukausi ja sitten (jos ei miehellä mieli muutu) täyttä höyryä eteenpäin:))
Täytyy ottaa kalenteri käteen ja alkaa merkkailla kiertotietoja ylös tarkemmin...tiedän käydä ajallani apteekissa pillerikuorman:)

Huih, onpas Haidilla hurjat ajat edessä...!! ; ) Toivottavasti kaiken tuon vaivannäön jälkeen todellakin teille toivottu tulos tulee eli vauva! Ja ettei tule pakkopullaa koko hommasta. Peukkuja alan jo nyt virittelemään pystyyn!! Niinkuin tietty kaikille muillekin.

Mä nyt ensin odottelen että tää jälkivuoto loppuis ja sitten seuraavia menkkoja ja ja ja... En tiiä mitä sitten. Mut kauheinta on tää odottaminen, ihan minkä tahansa odottaminen. Päätöksen, raskautumisen, lapsen... Mä oon niiiiin kärsimätön ihminen että haluisin kyl mieluummin sen vauvan kaupanhyllyltä hakea. Ja heti. ; )

Tytöt lähti isälleen, vähän rauhoittui meno täällä. Jos itekin hetkeksi vaakaan menis ja sit ihmettelis taas lisää maailmanmenoa. Heippa!!

Hei!
Kiitos kysymästä, kyllähän me ollaan täällä jakseltu. Tietysti nyt on vähän hankalampi vaihe noiden lasten kanssa, kun alkaa olla tuota uhmaa jo molemmilla ja kiellot ja komennot ovat jatkuvasti käytössä. Olisi paljon helpompaa olla kieltämättä, mutta se nyt ei onnistu :) Kasvatus on siis alkanut meilläkin...

Mekin tosiaan toivoisimme isoa perhettä, ja että ikäerot eivät paivuisi valtaviksi. Nyt kun nuorinkin on toisella vuodella niin pari vuotta tulisi ikäeroksi, jos seuraava antaisi kuulua itsestään. Sitähän on tietnkin päättänyt itselleen, että tulee jos on tullakseen, mutta huomaan minäkin, että eihän se niin mene. Kyllä sitä pettyy, kun onkin toivonut, eikä mitään kuulu. Ja sitten alkaa pelätä, että jos ei kuulukaan... Mutta viisaampaa olisi tietenkin olla ajattelematta.

Teillä on täällä rankkoja kokemuksia. Kovasti voimia kaikille!

Kesä1 , lapset -05, -06

Phoh... täällä on kärsitty tädin tuomasta energiavajuutuksesta,
iski mokoma justiin kun olin siellä neurokirurgin juttusilla....
kääk!
Nyt olen sitten leikkausjonossa, toivottavasti vuoden sisällä pääsen.
pelottaa jo etukäteen; on kuulema isohko operaatio.
Aika kovat on jonot, yli 1000 ihmistä jotka on yli puolivuotta odottaneet.
( nauratti oikeen jälkeenpäin(!) kun siellä odotushuoneessa huomasin kunnon valoissa,
että paidassa on hammastahnaa rinnuksilla, housuissa öljyläikkä reidessä
ja kun mennessä sinne satoi kaatamalla ja tuuli oli melkoinen, olin sitte ripsivärit poskilla ja vielä ne menkatkin alkoi....e-he )
Loistava päivä siis oli ! hyvä fiilis....
Sain bussia odotella lähes puolitoista tuntia pysäkillä,
ihana oli sitten päästä kotiin....
Ajattelin, että nukun loppupäivän, mutta pojat tuli sitten jo koulusta hulabaloo alkoi.
Kauppaanki piti vielä lähteä.

Tässäpä näitä kuulumisia täältäpäin...Missähän se Papu luuraa ???

Ehtoota kaikille!

Voi kurjuus mitä ensimmäisenä luinkaan... Tittille suuren suuret halit! Kelasin taaksepäin ja luin sun tekstisi vauvasi kuolemasta. Olen todella pahoillani puolestanne!
Hyvä että katseet on suunnattu komiasti etiäpäin!

Ja aika hurja teksti oli Kataltakin. Voi lapsi parkoja, ei mullakaan tuollaseen ymmärrystä riitä.

Huh.

Ja uusi äitylikin ollaan saatu mukaan, kiva ja tervetuloa kesä!

Ja sitten, kaikille oikein aurinkoiset terveiset sopivasti paahtuneelta Papulta ;) !
Reissu onnistui hyvin ja oli paljon enemmän kuin osattiin odottaakkaan, upeita kokemuksia ja muistoja kaikille. Ja todellakin, odotimme myös konetta, mutta hyvin kaikki oli järjestetty.

Meillä keskimmäinen poju tuli flunssaan, joten päivät menevät kotosalla ja näin iltaisin töissä.. jee...

Terkkuja terkkuja kaikille!

Tervehdys, Papu =o} !
Ja tervetuloa pimeään, märkään kotomaahan....juu - oli meillä talvikii....
kestikös nyt 3 päivää, kunnes lumet suli.

Mutta siis kiva, kun palasit !

Kiitos Papu ja tervetuloa tänne Suomen ihanaiseen talveen!! Kyl tää tästä elämä voittaa, kaveritkin ovat sanoneet ettei voi kuvitella mun jäävän makamaan murehtimaan tälläisiä asioita, sen verran peruspositiivinen ihminen loppujen lopuksi oon. Kyl tietty välillä itkettää ihan pirusti mut loppujen lopuksi asiat on meillä tosi hyvin, terveitä fiksuja lapsia talo täynnä ja on töitä jne jne... Tällä hetkellä kyl parisuhde on aika järkyllä tolalla, se kun on meillä ollut aina vähän huteralla pohjalla niin tälläiset asiat ravistelee aika voimakkaasti. Mut eiköhän me selvitä ajan kanssa tästäkin.

Mut töihin taas, palataan!!