Isompaa Pesuetta Haaveilevat 16

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ja listaustakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Papu :D

Mä olen syönyt päivässä suurinpiirtein näin: aamupalaksi kaksi paahdettua kaurapalaa, normisti oivariinia ja kaksi kinkkusiivua. Kuppi teetä (no sugar), johon 20 tippaa Frantilan Kevätpuro-uutetta.
Päivällä: Vettä, vischyä, dieettilimua, teetä tms..ja kyytipojaksi esim. rasvaton maitorahka ja hedelmä (eilen meni yksi maissi) tai kevyt salaatti.
Kotona: Rasvatonta jogurttia tms. ja taas ne pari kaurapalaa kinkun kera. Yrttiteetä tai minttuteetä ja niitä Frantsilan tippoja.

Itseasiassa mulla ei ole edes nälkä ollut, ihme ja kumma. Kaiketi jo vischy auttaa siinä niin paljon. Maitorahka täyttää yllättävän paljon.

Suklaatakin olen syönyt parina iltana pari palaa. Loogista siinä on se et kun en ole kieltänyt sitä itseltäni kokonaan niin ei tee mieli :}

Ideana on siis syödä kaloreja noin 1000 päivässä (atkinsit yms olen jo aikoinaan vetänyt niin piti testata jotain uutta ;) . Muistelin siis että kun syö alle 1300 kaloria niin laihtuu pakostakin. Joskus menee allekin ton tuhat.
Lisäksi kun duuni vaihtui niin tuli sellai pieni matka kaupungille ja takasintulomatka pelkkää ylämäkeä. Olen käynyt käveleen sinne ja takas ruokkiksella :} -en siis huvikseni vaan ihan asioilla.

Kuvia voin laittaa suljetulle kunhan mä nyt eka pääsisin sinne! Kun on ollut ongelmaa edes sen sivuston avaamisessa :/

Juu, on tää naisen elämä vähän omituista... Jänskät noi Tittinkin oireet.
Ja minä täällä lähes vollotin, kun katsoin tuolla kermittien suljetulla tuoreimman vauvan otoksia. Voi hyvää päivää!
Vai sama diagnoosi Papulla ;-)

Hei, sitä tulin yhtäkkiä vaan muistaessani sanomana, että Joox3, muistuta mua, että rupatellaan joskus tuosta Asbergerista enempi. On pitäny sitä kommentoida, mut aina unohtuu, ku pikasesti pyörähdän. Niinku nytkin. Mutta muistuta, jooko,
jollen muista :-)

Ohdakkeenkukka, tosi hyvältä kuullostaa! Voi kun kykenis itekkin, mä kuolisin siis oikeesti nälkään! Ei kai.. toi vichy varmaan tekee sen ettei ole niin kamalasti nälkä, tarvii ottaa itseänsä niskasta kiinni ja kokeilla tuota samaa "reseptiä".

Mulla on varmaan joku megaovis menossa, kun ottaa niin kipiää oikealta puolelta. Ei kyllä touhuilutkaan pahemmin huvittaisi... hmm... pitäisiköhän panostaa tänään sen pikkumiehen paluuseen omaan sänkyyn.. ääh päätäkin särkee.. olisikohan sitä vanhaksi tulossa... NO EI!
Nyt kauppaan metsästämään samaiselle pikkumiehelle uutta toppapukua, eilen jo etsiskelin, mutta kaikki on joko liian isoja tai pieniä.
Heippatirallaa!

Me meinataan aloittaa ensi maanantaina vähähiilihydraattinen ruokaremontti, taas. Toissa kesänä oltiin kanssa, sain silloin imetyksen jäljiltä jääneet 4 kiloa aika kivuttomasti pois ja mieheltä lähti 4:ssä viikossa 8 kg. Sillä vaikutti myös kyllä se että ruokailut tuli säännölliseksi. Saa syödä lihaa ja rasvaa vaikka kuinka paljon, nam!! Mussa on varmaan vähän kivikausi-ihmisen vikaa... ; ) Erilaisten ruokien keksiminen on vaan vähän vaikeata, meillä kyllä sellainen kirja missä kolmen viikon ruokalista mut yksikin kalakeitto oli niin monimutkainen etten kaupasta edes löytänyt sellaisia kaloja mitä siinä oli. Nettiin vaan.

Mut mulle tämä kuuri sopii, vatsa ei oikein tykkää muutenkaan viljoista, muista kuin rukiista. Valkoinen makaroni turvottaa ihan sikana, siitä on hyvä luopua kokonaan muutenkin. Normaalistikaan en paljoa hiilareita syö mut syksyllä raskausaikana muuta ei tehnytkään mieli kuin leipää!! Ehkä oli sit vajetta...

Joops, nyt taas töitä tunnin verran...

Kävinkin tuonne suljettuun kertoilemassa siitä koirarodusta:)
Kiitokset nimistä mitä olitte jo laittaneet...yksi siellä oli mikä saattaisi olla se oikea:)
Ei kait tässä auta löpistä tämän pidempään, nälkäiset lapset huutavat kohta kilpaa jos ei ala evästä pöytään löytymään.

Aikaa säästääkseni kopsasin tännekin kirjotuksen, minkä väsäsin ex-kermeihin:

Meidän Nelkku syntyy sitte ens viikon perjantaina (hui!). Hän on jo sen verran hyvän kokoinen (n. 3700g nyt) että käynnistykseen meidät komennettiin viikolla 38+0. Eikä kuulema haittais yhtään vaikka syntyis aiemminkin. Nyt alko kyllä jännittään ihan toden teolla. Jos käynnistysaikaan päästään, en varmaan saa unta silmään torstaiyönä. Ai niin, ultraaja kerkes vilauksen nähdä Nelkun jalkovälistä. Meinasi että prinsessahan se siellä köllöttää :) Pakkasin äsken sen sairaalakassin, jos vaikka tässä jossain vaiheessa tuleeki äkkilähtö. Maha meinaa nimittäin olla välillä kivulias kaiken maailman ronkkimisista ja paineluista.

Safiiri ja Nelkku 36+5

Safiiril onki koht jännät paikat :)

Tulin tännekkii hätäpäissäin kyselee....muksuje koulust tul ilmotus et siel parvorokkoa :O!!!
Joku verikoeha vissii miust otetaa,mut mietin et pidänkö muksut pois koulust vai luotanko onneen ettei sitä saada???

Huomenta!

Meidän norsupossu taas iski aamulla... Kirosin taas mun autoa joka pitäisi olla ihan hyvä ja loistava auto mutta ranskalainen kun on niin kaikkea pikkuvikaa löytyy enemmän kuin laki sallii. Koko syksyn etsimme itsellemme tila-autoa mutta emme kerinneet hankkia sitä. Nyt mies käänsi veistä haavassa ja sanoi että kun emme kerran tarvi sitä tila-autoa niin minkäs auton mä sitten haluaisin.. Kylläpä kirpas. Siis muistutus siitä mitä emme saaneetkaan eikä hänen mielestä tulevaisuudessa tule. Hö. Täytyy kyl tietty muistaa se että en ole vielä sanallakaan maininnut että haluaisin vielä yrittää, tuntuu vaan vaikealta sitä nyt sanoa kun toisen mielipide on tullut selväksi. Onpas hankalaa...

Mut nyt aamukahvi on juotu ja on alettava paiskimaan töitä.

Pikahuomen!

Saikos Papu hyödynnettyä? ;-)
Kuvia muuten odotellaan suljetulle! Siis ei siitä hyödyntämisestä, vaan ihan perheestä, itsestä jne. :-D

Vai sellasia se norsupossu tuumaili :-/
Täällä kans muuten yks ranskatar, joka kettuilee näillä keleillä, ARGH.

Meilläkin isäntä kovasti jarrukautta elelee tuon viitosen suhteen. Mutta en ole toivoani menettäny vielä lainkaan. Kyllä se siitä muuttuu!
Testailuja en muuten taida tehdä. Uskoisin, että ei ole mitään testattavaa. Tai en tiedä... Samat jomottelut jatkuu vaan. Kai ne menkat yrittää tulla.

Nyt valmistautumaan neuvolareissulle. Moiks!

Tehis

Ai niin piti vielä sanoa että TODELLAKIN on mulla menkat tulossa... Eilen illalla oli taas niin alkukantainen raivo päällä, oikeesti teki mieli huutaa ihan suoraa kurkkua että AAARGGGHHH!!! Olin jo kerinnyt unohtaa nää järjettömät Pms-oireet. Kyllä oli perhe aika sukkasillaan illalla, paitsi tietysti kuopus joka ei vaan tajua mistään mitään, naureskeli vaan mulle!!! = O Vähän respectii pliis... ; )

Huomentapäivää neitokaiset!

Hui, Safiirilla onkin jännät paikat edessä... Jotenkin se synnyttämiseen meno (siis mun mielestä) ei ehkä jännitä niin paljoa, kun tietää että se on sitten joskus. Nyt sulla on iso raksi kalenterissa, että tällön. Huh, tai no, jos ei neiti aikaisemmin päätä tulla. Hyvä että kassi on nyt pakattu =)

Vai on norsupossuepidemiaakin taas liikkeellä...pitäisiköhän pojat rokottaa sitä vastaan ennen murrosikää, ei varmaan olis pahitteeksi ;) Muuten, et Titti ole kokeillut täysjyvä tai ruismakaroonia? Ei meilläkään pahemmin käytetä perusvalkoista makaroonia. Pojat kyllä söisi makkaraa, nuudelia ja pelkkää makaroonia ympäri vuoden jos saisivat itse päättää... Ja voimia PMS;ään.. tuttua on.. Mulla auttaa todella hyvin PMS oireisiin Helokkiöljykapselit! Vielä kun muistaisi ottaa niitä edes jokatoinen aamu. Mutta suosittelen lämpöisesti!

Ja vähän parvotietoa, ei saa pelästyä!!!

Parvorokko voi aiheuttaa keskenmenoja. Infektio voi vähentää sikiön punasolutuotantoa, mikä johtaa anemiaan ja turvotuksiin lapsella. Tilanne voidaan usein hoitaa menestyksekkäästi. Jos raskaana olevalla äidillä epäillään parvorokkoa, varmistaudutaan infektiosta verikokeen avulla ja lapsen tilaa seurataan mm. ultraäänitutkimuksilla. Ralf Nyman
lastentautien erikoislääkäri

Ja toiselta sivustolta;
Jos raskaana oleva sairastuu parvorokkoon, on olemassa keskenmenon riski. Jos parvorokkoa on liikkeellä, raskaana olevien on siis oltava erityisen tarkkaavaisia. Kaksi kolmesta naisesta on jo sairastanut parvorokon lapsena. Koska parvorokkoon voi sairastua vain kerran, ei keskenmenon vaaraa useimmissa tapauksissa ole. Ongelmana on, että vain harvat tietävät varmuudella, ovatko he jo sairastaneet parvorokon. Tämä voidaan onneksi selvittää verikokeella. Ne raskaana olevat, jotka työskentelevät lasten parissa (peruskoulunopettajat, lastentarhanopettajat jne.) sekä ne, joilla on kouluikäisiä lapsia, ovat erityisen alttiita tartunnalle ja kuuluvat siis riskiryhmään.

Nyt pistän peukut pystyyn bd että vieläkö yksi olisi sen jo sairastanut, kuten voi hyvinkin olla mahdollista!! Käyt vain reippaasti siellä verikokeessa tarkistamassa sen.

Tehis, en ole (vieläkään) päässyt sinne suljetulle, eilen todellakin ravattiin etsimässä niitä samperin toppavaatteita tuolle keskimmäiselle. Urheiluliikkeestä sitten löydettiin ja kerrankin mulla kävi niin hyvä tuuri, että löydettiin tooooosi hyvä (siis halpa/kunnollinen) tarjoustanko ja niistä on ilmoitus vasta tämän päivän lehdessä! Ostin samalla tytölle ensitalveksi toppahaalarin. Että kun olen niiiin tyytyväinen tosi hyviin ostoksiini!
Joten, kotiin, syötiin, saunaan ja meidän oma norsuliini jo kuorsas kun pääsin sänkyyn( niin ja se poju nukkuu edelleen meidän huoneessa..). Ja jotenkin uskon että kun melkein pariviikkoa tuli niitä ibuprofeenia syötyä kuumeeseen, niin taisi nuo mun oireet olla pelkkää tyhjän polkaisua....
Että kun meni ihan kikikikikattamiseksi kun luin Tehiksen kuvien laitto kehoituksen =)
Juu, miettikääs, minäkin TIEDÄN että kyllä tuo meidän ukkokin vielä (ainakin) yhdelle antaa luvan tulla. Ja aijon kyllä siihen panostaa (hmmm..) ensi kierrosta lähtien, nyt tosiaan haluan nuo kuumelääkkeet ja yskänlääkkeet kehosta pois. Niin, että kyllä ne muutkin norsut saa käännettyä, toiset on vaan vähän kankeempia kääntymään (kuten meillä) ja toiset norsut arempia. =) Ei, kyllä tämä norsunkouluttaja nyt palaa töihin.

Papu, kyl mä oon jo löytänyt täysjyväspagetin ja kauramakaroni laatikossa on nam... Olis varmaan munkin syytä kokeilla sitä helokkiöljyä jos tässä nyt pitää ruveta enämpi tuota PMS:ää kärsimään, ihan näin perhesovun vuoksi.

Kyllä mäkin luulen että saan meitin norsupossun pään kääntymään, sehän meidän suhteessa on aina niitä lapsia enemmän halunnut, aivan tosi lapsirakas ihminen on. Se vaan on niin "kiero" että saattaa jopa kokeilla että mitä mä näihin sen kommentteihin sanon. Tätä viimeisintä vaaviakin se haikaili jo ennen kuin edellinen oli edes syntynyt. No mut kuitenkin odotellaan se jälkitarkastus edelleen ja mietitään sit lisää.

Helokista on kyllä muutakin hyötyä kuin "vain" nuohon pms;siin. Iho, hiukset ja vaikka mitä! Naurettavaa hei, kovasti niitä hehkutan, mutta iteltä aina unohtuu niitten napsiminen. No, joskus ensimmäisen jälkeen niihin "hurahdin", kun mun atooppinen ihottuma oli tosi pahana ja nämä sitten auttoi. Joskus myöhemmin (oliskohan ollut sitten toisen lapsen jälkeen) "löysin" ne taas ja tällä kertaa juuri noihin pms;siin.

..kaipaisikohan joku hyvää helokkiöljykapseli myyjää?

Titti, mä tiedän just mitä tarkoitat tuolla miehesi "kieroilulla"... käänteistä psykologiaa, sitä meidänkin ukkeli käyttää välillä ja vähänkös noloa.... yleensä se toimii =o

Kyl joo välillä nyppii kun ukkeli tekee kaikkea ihmeellistä ja sit selitys joskus on vaan että "mä vaan testasin.. " Just joo, joku crashtestdummieko mä oon... No mut iteppä oon valinnut tän, ei auta valittaa.. ; )

Auts, silmiä särkee, tää on joka keväinen vaiva, aamulla paistoi tunnin verran aurinko niin mä saan aina siitä migreenin. Kiva että aurinko paistaa..

Joo, ne vois hyvin peittää mun rillit... Lähdenpä kauppaan... ; ) Meillä töissä vaikuttaa perjantain läheisyys, aina naureskellaankin että jutut on taas perjantaijuttujen luokkaa... Kevätaurinko saatta vaikuttaa sen verran että jo eilen oli aika levotonta töissä, meillä kun pelkkiä äijiä täällä töissä + asiakkaina niin tietäähän sen missä alueilla jutut liikkuu. Mut nyt lounaalle NP:n kanssa!! Luxusta.

aaah... vähä luxusta tännekkin pliiis! Jouduin.. tai siis menin äsken ite verstaan puolelle, siis oikeen duunia vääntää hei daa! (Siis vitsi)
Ukkoja täälläkin on kaikki, mut ne on niin tylsiä ja fiksuja, ei niistä irtoa hauskoja juttuja, kuin joskus tosi vahingossa.. Ei se mitään, multa kyllä irtoo hauskoja juttuja!!!! (ukko parat...)

Ja täällä ei kyl ole montaakaan fiksua tyyppiä mutta hyviä juttuja kyllä piisaa!! Ja täytyy kyl itsekin myöntää että varsinkin nuorempia poikia on tullut laitettua muutaman kerran punastelemaan.. hyi mua... ; )

Aah, masu täynnä ja nyt pitäis nuita kaverin hommia ruveta tekemään, toinen kun lomailee Epygtissä luurailemassa pyramiidejä, tylsä ihminen on hän... ; )

Oivoi,täällä onkin Safiirilla tooosi jännät paikat!!Tsemppiä kovasti koitokseen.Mulla on kaksoset ja maisa käynnistetty ja ne meni oikeinkin hyvin,no-kaksosista lähti hitaasti alkuun mutta lopputulos saatiin.Sillä synnytyksen kesto olikin 8 h kun esikosta 6 h kokonaisekesto.Maisa lähti tulemaan oikein hyvin,kesto 3 h.Mutta tä meidän vitonen....7pvää käynnistetiin,reilu viikko siinä meni kaikenkaikkiaan kun olin viikonlopun kotona toipumassa ja takas sairaalaan käynnistykseen.
Eli aina se ihan niin helposti lähekään!

Mä tässä totuttelen uuteen läppäriin,sain eilen syndelahjaks..Tuntuu jotenkin toosi hassulta,tässä on Vista ja se vähän erilainen...Kaikkeen kait tottuu!!

Mitäs vielä,onkos täällä porukka laihiksella vai?Mä tykkäisin ehkä pari kiloa tiputtaa,oon samassa painossa kun aina mutta jotenkin tuntuu että ne pari kiloa tekis terää tiputettuna!
En oo koskaan laihduttanut ja sekin olis kivaa kokeilla.

Mutta nyt muualle,koittakaa tulla suljetulle,on tosi kiva nähdä minkä näköistä pesuettä kelläkin!!

Moikkis!!

Jätin juuri anomuksen päästäkseni suljetulle osastolle ;}

Tulin vain pikaiseen pyörähtämään, voisin ihan kohta karata töistä..kana kuulostaisi ihan suunnitelmalta, ei ole tullut syötyä lämpöstä evästä viikkoon :}

Hmmm. Mää en oo ollenkaan varautunu että se käynnistys ei käynnistäiskään synnytystä. Eilen lääkäri totesi, että jos eilisessä tilanteessa oltais käynnistetty, keinona ois ollu tabletti. Mutta sitä ei sitte tiietä, miten tilanne kehittyy viikossa. Sillon heti aamulla katotaan, miltä siellä näyttää. Että jospa vaikka heti puhkaistais kalvot. Eilen oli kohdunsuu pari senttiä auki ja kanavaa hiukan jäljellä. Ja Nelkku oli jo laskeutunu ja kiinnittyny niin hyvin että pää ei enää heilahdellu. Jospa se synnytys kävis sitte sutjakkaasti.

Hyvää tuulispäivää! (katteleeko kukaan nallepuhia?)

Sullahan on Safiiri homma jo melkein puoliksi hoidettu ;) Meinaan kun on noin paikat jo auki ja nelkku kiinnittynyt. Millain sulla on aikaisemmista mennyt, tai siis kestänyt tuo avautumisvaihe? Saisinko laittaa galluppia, tai siis veikkauksia ehditkö käynnistykseen asti?

Täällä tulee lunta taivaan täydeltä, kovasti nyt toivotaan ettei menisi vesikeliksi, kun saatiin muksuille talven ensimmäinen lumikasakin.
Sunnuntaina yritän päästä suljetulle, tänään pitäisi lähteä kyläilemään. Tuo kyllä kertakaikkiaan kuullostaa hauskalle, vieläkin... "sunnuntaina suljetulle"...

En tiedä kyllä mikä hormoniheilahdus, vai johtuuko tosiaan tuosta lisääntyneestä valosta, mutta siivosin eilen ihan onnesta soikeena =O ! Sellainen siivous, mikä tulee tehtyä yleensä pms;n jyllätessä.... ainoo vain että se hampaitten kiristely puuttui (mikä ei siis ole mikään paha asia!)

Titti, mulla on kerran rinteessä ollut miehen aurinkolasit kakkuloitten päällä, kun iski jonkin sortin lumisokeus.. oli kyllä huvittavan näköistä, mutten olis pystynyt laskemaan ilman :) Nyt oon saanut jo aikaiseksi hankkia aurinkolasit vahvuuksilla, oon tosi laiska piilareitten käyttäjä.

Yhteistyössä