ISOmpaa pesuetta haaveilevat 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyyhkis ...
Mun piti tänään tehdä meille "toimistonurkkaus" makkariin,
mutta jumituinkin katsomaan vanhoja valokuvia joita siellä lojuu laatikollinen ...
Ihania masu ,- ja vauvakuvia :ò)
... enkä siis ole saanut mitään viisasta tehtyä tänään.Phöh.
Täällä sataa ja on harRrrmaata. Murrrr!

Täällä Siperiassa paistaa aurinko :-)
Voi että, mä odotan kunnon kevättä. Ihan hirvittävä polte, että tulis jo!!!
Musta tulee alkukesänä aina sellainen yöeläin.. Meinaan nyt aloittaa sen juoksemisen ja lisäksi meinaan ruveta tekemään muuttoa pikku hiljaa jo heti tossa alkukesästä. Ihanaa, muut nukkuu ja minä touhuilen; pakkaan ja roudaan tavaraa.
Se on niin parasta aikaa vuodessa <3 Touko-kesäkuu, njam!

Voi, Joox siellä nostalgisoinut. Sniif.
Pistän tästä vähän auringonsäteitä sinne päin...

Järkky tuo venäläispoika :-(
Siis miten kammottavien juttujen kohteina on pienet viattomat ihmiset!!!

Toivottavasti Papu siellä puhelin on jo pirissyt. Jatketaan peukutuksia!

Meinasko Joox, että autotallin rakentaminen on romanttista vai mistä päättelit, että täällä ois romanttista ollut? :-)
Kyllä tän naisihmisen hyvä tuuli rakentuu nykyisin pääasiassa siitä, miten lapset ovat olleet.. Tietty muut asiat sitten kruunaa sitä, mutta kyllä toi ylämäkialamäki on paljon muksuista kiinni.

Maanantain jatkoa kaikille!
Ai niin, ja vielä Ohdikselle munispeukut :-)

Lahopää minä.. Siis nyt en millään muista, että laitoinko Marjulille vai oliko vain mielessä..
Aivan kertakaikkisen huippu juttu, jos siellä on parantuminen tuolla mallilla. Ja ihanaa, jos vielä vauvahaaveitakin saat jatkaa <3

Huomenia

Myös minulta on kait jäänyt kokonaan kommentoimatta Marjulin tilanne. Mutta hyviä oli uutiset, kaikenkaikkiaan. Mitenkä pian teillä sitten sai haaveiluista siirtyä yrityksen puolelle?

Tuo eilinen uutinen sai mut pohtimaan sijaisperheeksi ryhtymistä taasen hieman astetta vakavemmin...tätä ajatustahan meillä on pyöritelty jo jonnin aikaa. Eilen illalla puhuttiin ja kumpikin pitäisi sitä mahdollisena jo lähivuosien aikana.
Meillähän on sellainen tilanne, että ollaan huomeniltana menossa katsomaan taloa jossa olisi tilaakin ruhtinaalliset 390 neliötä. Talo on siellä lähistöllä missä meidän tonttikin..joten kävisi paremmin kuin hyvin.

Tehis, taitaa kevät siirtyä hieman :/ tai en tiedä miten hyvältä tilanne siperian puolella jo näyttää, mutta täällä on tullut lunta kaksi päivää taas....huooooh.

Jokos Jooxi tänään meinaa saada kotikonttorin tehtyä?

Tänään meen hampilääkäriin - toivottavasti viimosta kertaa -
ja sitten kiertelemään kylän kauppoja,
poikien keittämän (*=o}!) hyvän aamukaffen jälkeen on niin reipas olo.
Illalla selätän olion - se kun ei eilen millään jaksanu, uni tuli...
Ehkä sitten huomenna käyn konttuurin kimppuun....tai ehkä ylihuomenna...tai ensviikolla...ehtiihän ton ;o)

Toi sijaisperhe kuulostaa niin hyvältä, Ohdis !
Ja toi talo - wauuuuuu !( kukasielläsiivoo...?)
Me harkittiin myös sijaisperheeksi ryhtymistä,
mutta sitten tuntui, että juu, omissa on ihan riittämiin.....ja tää penninvenytys on aikas tuskallista ilman ylimääräisiä suitakin..
Toisaalta, on hyvinkin mahdollista, että joskus joudutaan ottamaan nuo
siskon tytöt meille, jos heillä ei elämänmeno tosta muutu :o/
Eli sieltä sitten tulis meille 2 tytsää jos niin käyp.

Noo, mut se näistä... Hyvää tätä päivää, vaikka harmaalta näyttää vieläkin.

Pikaiset huomenet!

Täällä Siperiassa on lumet jo alkaneet sulaa, kun on tullut jonkin verran ihan aitoa vettä ja plussan puolella menty nyt muutama päivä :-)
Toivossa on hyvä elää...

Sijaisperheeksi minäkin olin joskus haaveillut. Mun haaveet ovat karisseet tässä matkan varrella, kun olen seurannut hyvän ystävän työtä sillä saralla... Heille on sattunut harvinaisen haasteellinen perhe. Lapsi tuli jo alle vuoden vanhana, mutta paljon oli saatu jo pahaa aikaan :-( Tämän enempää en tällä palstalla voi tätä asiaa pyöritellä, mutta todella rankkaa touhua...
Nostan kaikkia mahdollisia huushollista löytyviä hattuja niille, jotka sitä työtä tekevät!
Huostaanotettujen lasten kanssa olen tehnyt töitä kyllä muuten. Perhetukikeskuksen (entinen lastenkoti) työntekijät ovat olleet yhteistyökumppaneita myös erittäin haasteellisissa tapauksissa. Ihana juttu oli yhden tytön kohdalla se, että hän otti minut (eli oman open) niin läheiseksi, että tuli minun "vastaanotolle" koulupsykologin sijaan. Huh, rankka oli hänenkin elämänsä siihen 13 ikävuoteen mennessä :-(
Tuohon sijaisperhetyöhönhän liittyy aika rankka koulutuskin, ennen kuin siihen ryhdytään. Siinä varmasti jo puntaroidaan se, että kykeneekö siihen hommaan todella. Eli harkinta-aikaa kyllä on ihan hyvin, eikä niin, että lapsi pläjähtää kotiin ja sitten katsotaan, jaksetaanko...
Todella upea juttu Ohdis, jos tuohon hommaan ryhdytte!

Aurinkoista tiistaita! Tämä väki lähtee kohta ulkoilutreffeille...

Tehis

Se nyt on vielä niin suunnitelma-asteella kun olla voi mutta varmasti yksi vaihtoehto.

Joox, siitä maksetaan ihan oikeaa rahaa kyllä, laskin eilen että korvaus on noin tonnin kuussa per lapsi. Rahan perässähän ei tossa työssä juosta, kyllä se on jotain ihan muuta..mutta siis ainakin meillä mahdollistaisi mun kotiin jäämisen jos vaikka kaksi lasta meille sijoitettaisi. Sisarusten sijoituspaikoista on kuulema kovasti pulaa, onneksi moni lapsi kuitenkin pääsee lähisukulaisen luo.

Jotenkin koen olevani sellaisessa tienhaarassa, että pitää pohtia todenteolla mitä sitä elämällään aikoo tehdä. Olen ehdottomasti kunnianhimoinen uraihminen, mutta toisaalta olen aina ollut sitä mieltä että elämällä pitäisi olla jokin parempi tarkoitus kun työ. Lapsena/teininä vierailin usein yhdessä sijaisperheessä johon ystäväni oli sijoitettu muutaman vuoden ajan. Musta se oli jo silloin kunnioitettava työ.
Koen myös että oma tausta tukisi tätä valintaa....

Noh, ne on tollasia pohdintoja ja aika näyttää. Kun nyt ekana päästäs kattoon sitä taloa, kauheesti jänskättää :D
Käytiin me pihassa viikonloppuna mut huomeniltana sit välittäjän kanssa. Ja kaipa sen talon siivoisi ne jotka siivoo nykyisenkin :}
Meillä menee työnjako kutakuinkin niin, että lapset vastaa omista huoneistaan imurointeineen päivineen, Olio muun huushollin imuroimisesta ja tuulettamisesta ja mulle jää yleinen siisteys ja lasten auttaminen. Pyykit on tyttären palkkatyö ja tiskit vanhemman pojan palkkatyö. Nuorimmainen saa pari euroa kuussa ihan pelkkää söpöysrahaa ;}

Aurinko muuten koittaa paistaa täälläkin, lumisade lakkasi ja pilvipeite alkaa repeilemään.

Mieletön keli. Oltiin 2,5h ulkoilemassa :-) Ihanaa, kevät taitaa sittenkin tulla!

Aika usein varmaan just omat taustat ohjaavat tuohon sijaisperhetyöhön.. Tämä ystäväni on myös yksi heistä. Rankka lapsuus ja nuoruus takana. Olisi ihan huostaanotto ollut kyllä aiheellista.

Huh, melkoiset neliöt kyllä Ohdiksen haavetalossa!
Tämä sakki se muuttaa seuraavaksi 180 neliöstä kolmioon ;-) Tosin väliaikainen ratkaisu, mutta luultavasti vähintään vuodeksi. Paljon olisi siis tavaraa myynnissä...
Ihan ensteks tosta lähtis Gracon turvakaukalo -05, telakkamalli, Brio Kombit -07 (yhdistelmävaunut) sekä hoitopöytä (Iskun Möhkö, valkoinen vm-96, siisti). Noi vaunut ja kaukalo (kolaroimaton!) on tosi siistejä.
Oliko kellään tarvetta ;-)
Vähän ollaan meinattu tohon toukokuulle jotain pihakirppistä, kun tavaraa on meinaan hirveät määrät. Aika rankalla kädellä tässä pois laitetaan. Astioita hirveät määrät. Sitten kaikenmaailman Toikan lasilintua paketissa ym.

Tehis

terkkuja np ultrasta! Kaikki kuopuksella ok yksiössään =O) Sieltä se 69 millinen kaveri vilkutteli käsi ojossa äiskälle ja iskälle! Koko oli muutaman päivän edellä mitä la on menkoista laskettuna, muttei muutettu. Näiltä mittaillaan nykysin jo reisiluukin... oli kokonaiset 1cm xD

Isoille siskoille kerrottiin heti, kun tultiin. ihasteltiin kuopuksen kuvaa =O)

Ny tarvii mennä puuron keittoon, ÄrrÄ vaikuttaa jo ihan rättipoikkiväsyneeltä.

Heips kaikille, palajan linjoille paremmalla aikaa ÄssÄ +kuopus 12+4

Hienoa, hienoa !
ÄssÄlässä siis kaikki hyvin ;o) !
Mitens ne isosiskot otti asian ?? <-- varmaan on superiloisia.

Missä Haidi luurailee ? Ehtisitkös tänään kirjailemaan kuulumisiakin ?

Meillä paistaa Arska niin komiasti että !
Pakkasenpoikanenkin on, -5 tällähetkellä, joten tää muija lähtee kävelylenkille
tänään...joskos vaikka piristyis , loppuis tää talvihorros/kevätkooma vihdoin....
Mä olen edelleen ihan sikatukossa, mutta yskä helpottaa jo,
joten uskaltaudun lenkille, ainakin pikkuselle sellaiselle.

Nyt lähettämään lapsosia koulutielle, moips !

Hienoa, hienoa !

tänään...joskos vaikka piristyis , loppuis tää talvihorros/kevätkooma vihdoin....

Hienoa, hienoa !

Joo-oh.... Jos oikein triplana laittaa, ni varmaan menee perille ??!
Eiikäkö tää kone taas tökkii, erroria huutaa ja sitte laittaa kuiteskii viestit tänne...hä?

Jassoo, tais ne avaruuskamut siepata mun viestini kokonaan :( Ei näy mun aamuista kirjoitusta täällä ollenkaan, höh!

No, ensiksi ÄssÄlle onnittelut ultrakuulumisista!!

Jaaa.. tota... Ohdis, aattelin kanssa ensin, että huh tuota neliömäärää, kuka sen siivoaa. Mulla menee koko elämä kun yritän tätä 275 neliöö pitää jonkin sortin järjestyksessä.. Mutta oon kyllä ihan kade teidän siivoussysteemeistä! Sopisko että lähetän meitin mukelot teille siivouskoulutukseen?? Jooohaan, pliiiiss??

Tehis, täällon kanssa yksi onnellinen kesäyöelukka XD On se vaan niin ihanaa aikaa..

Jepau !
Mä paan meidän mukelot jonoon kans,
siivousoppia tarvittais... nää on vaan niin S*tnan kovapäisiä,
että saatat löytää pian itses suljetulta osastolta oikeesti, Ohdis ...sori ;o) !

No sillä lailla....kaikki kun meille penskansa pistää niin ei noi neliöt vielä ees riitä :D

Ei meilläkään aina ihan siistiä ole, tai alakerta kyl pysyy kuosissaan mutta yläkerran lastenhuoneet on vähän väliä ihan räjähtäneet. Mutta ne siivotaan pari kertaa viikossa kuntoon.
Nyt kun tyttö on kunnostautunut entistä enemmän ja haluaa auttaa mua ruoanlaitossakin, niin kuukausirahan lisäksi ostimme sille stereot palkkioksi. Uskoisin että motivaatiota löytyy sit jatkossakin :}

Mä olen ihan täpinöissäni siitä talosta....siinä talon kyljessä on entinen pankkisali. Tähän tulisi penskoille oma iso tila löhösohvineen ja peleineen. Siellä on panssaroitu pankkiholvikin (hyvä pistää teineiltä punaviinit piiloon) ja alakerrassa edustussauna :D
Sitten se talo ite on kolmessa kerroksessa, jokaisessa noin 100 neliötä. Ylhäälle tulisi lasten huoneita, keskelle keittiö-olohuone ja meidän makkari ja alas lasten huoneita ja työhuone.
Näin mä oon sen kaavaillut, viime yön unessani sovin jo pankkilainat ja kaikki ;)

Ikävä vaan, että tämän päivän käynti siellä peruuntui :( välittäjä ei onnistunut saamaan avaimia, menemme vasta sunnuntaina. Teki mieli jo parkaista että eihän se voi tehdä mulle näin! :D

Meillä sinne holviin joutuis varmaan kakarat ... tai vaihtoehtoisesti Äippä !
Ukko sulkis mut varmana ihan mieluusti sinne....
siiheks kunnes kaikille tulis nälkä.Luulisin ;o)

Niih, tossa sen tyttöjen ihanuuden huomaa ! Kyllä niistä vaan ihanasti apua saa,
toisin ku pojista... tai ei meillä ainakaan tuo kovapäisempi auta, ei sitte missään eikä ketään jos ei oo ihanihan pakko.
JA sittenki vaan käskyttämällä isolla äänellä.... mut sen Mami osaa meillä.
Vinottaa vaan ku aina joutuu käskyttään, ei te omasta aloitteesta mitään - varsinkaan, jos se auttaa jotankin muita, niin ehei!
Tuo As-poika tekee ihan mielellään kyllä asioita ja on avuliaampi tapaus.
Olio jopa naapurin pihasta lumet luonu, paljastui tässä ohimennen kun juttelin naapurinmuijan kans...

Asiasta kukkaruukkuun ; mites Ohdiksella kypsyttely ?
Kuka on kypsyny parhaiten, munis, ukko vai Ohdis ?
Onko toivoa vielä täs kierrossa ....vaimitenseoli ?

Meillä pojat tekisi kotihommia siinä missä tyttökin mutta ovat vielä sellaisia huithapeleita, että työt on aina vähän "sinne päin" tai unohtuu kun toinen tulee ja haastaa leikkimään tms......kyllähän ne viime viikolla tappeli siitäkin että kuka saa tyhjentää tiskikoneen :D

Menen huomenaamuna ultraukseen, mulla ei oo hajuakaan onko siellä mitään. Mulla ei oo mitään oireilua paitsi että pupuillessa vähän aristaa ja oon parina yönä herännyt siihen että oksettaa ja pahasti. Se voi kyllä olla ihan vatsapöpöä. Mutta huomenna tosiaan tiedän enempi...

Mites se Haidi? Yöpaidassa meinaa kuulema haahuilla tänään koko päivän, joutasikohan tännekin :}

Täällä se haahuilija on ja edelleen yöpaidassa. Tiukka 3 viikkoa takana töineen jne.
En tiedä sattuiko viimeviikolla kenenkään teidän silmiin iltalehdesta, iltasanomista jne. Savonlinnassa sattunut kolari...siinä vammauttui pahasti 17v serkkuni/kummityttöni poikaystävä, joka ei sitten selvinnytkään vaan kuoli seuraavana päivänä kolarista. Sitä täällä ollaan käsitelty kun se tuntui vaikuttavan meidän nuoreen mieheen, vaikka ei sitä myöntänytkään. Raakaa on tämä elo välillä...rattijuopot ja muut rähmäkäpälät selvii aina ja sit viattomat menee. Tämäkin poika kaverinsa kyydissä...kaveri ajoi kovaa ylinopeutta ja auto lähti käsistä, suoraan toisen auton keulaan. Tietää poika ajaneensa kovaa lopun ikäänsä kun saa syytteet kuolemantuottamuksesta jne. ei varmaan hymyilytä.
Kyllä sitä saa sydän kylmänä aina odottaa jälkikasvua kotiin kun tietää, että kavereiden kyydissä istutaan ja kohtahan ne nuo omatkin kortin saavat. Poika ajokortin ja tyttö mopokortin.
Tänään vietellään kotipäivää isomman likan kanssa. Se kuumeessa makaa kurkku kipeenä jne. Kait tästä pitää pukeutua senverran, et kaupassa käy kun olio on pidemmässä matkassa töissä tänään, ei autoo ole käytössä.
Luin kyl kaikki ketjun jutut, mut jätän kommentoimatta, koska en muista puoliakaan.
Elossa siis ollaan, vaikka hiljaiseloa onkin vietetty töiden vuoksi.

Terkut lenkiltä !
Aurinkoista on, mutta pirun kylmä tuuli !
Kuuntelin hyvää musiikkia, hain nipun pajunoksia ( kissat niissä on jo =) ja fiilistelin itekseen... ei näkyny ristin sielua mun lenkillä....ihan hyvä vaan.
Nyt hyppään suihkuun, ennenku ukot kotiutuu...
toisella meni taas koulussa hermo, joku kriisi iski ja sitä setvitiin sen kans luurissa puoli tuntia, taas...huooooooooohhhh...
Tää on niiiiiiiiiiiiin tätä.

Huomenet
Ajoissa tänään...pakko herääminen...piti lähteä kaupunkiin asioille, mutta kääntyykin lääkärireissuksi. Likka valvo korvansa kanssa aamuyön, aikahan se on varattava jos on tulehtunut, et kuurin saa. Palaillaan myöhemmin juttuun.

Huomenet ruotuun ...
Haidi onkin jo vihmeränä sianpieremän aikoihin kirjotellu kurjia kuulumisia...
Toivottavasti saatte kunnon tropit moiseen !
Meikä heräsi taas kammo migreeniin, jonka oireet tuli kyl jo illalla,
mutta mulla ei oo siihen lääkettä nyt, eikä rahaa hakeakaan,
joten kärsin nyt vaan sitte... Tänään tytsä kotona mun kans,
ja selvittelen vielä eilistä toisen pojan koulujutskaa...
Lainkaan ei siis lepoa, Äh!

Parempaa päivää teille muille ;o)

Huomenet!

Haidilla olikin siellä ikäviä uutisia. Jaksamisia sinne vaikeiden asioiden käsittelyyn!
Ja paranemisia potilaalle!

ÄssÄllä oli ihanat ultrakuulumiset :-)
Mun on jotenkin kauheen vaikee nyt sisäistää, että ÄssÄlle ja Safiirille on todellakin tulossa jo seuraavat. Toinen kierros tässä haaveiluketjussa :-) Ihana juttu. Ajatelkaas, meidän ketju tosiaan on jo niin kypsässä iässä, että toista kierrosta vedellään.
Ja tämä nynnerö plumpsautti itsensä pois siitä yrityksestä..
Kyllä mä noita pikkutaaperoita voisinkin ottaa vaikka kuusi kerrallaan, mutta murkkuja, kiitos ei! Enkä varsinkaan sitä yhdistelmää, että on kaikkia; murkkua, esimurkkua, uhmista ja vauvaa.. Nyt on jo hiukan kevyempää, kun sitä vauvaa ei ole. Saa joskus oikeita irtiottoja. Ei ihan 24/7 sentään. En tarkoita, ettenkö jaksaisi sitä vauva-aikaa. Ei siinä ole koskaan ollut jaksamisongelmia, mutta kun tuo a-sarja vie koko ajan enemmän voimia, niin yhdistelmälle nyt nou tänks.
Ja kyllähän meidän vauvahankkeelle päätös tuli oikeastaan sillä pääasiassa, että meidän elämä menee ihan uusiksi, kun vaihdetaan paikkakuntaa. Siinä on vaan aika paljon kaikkea tässä elämänvaiheessa, kun on eri ikäistä mukeloa ja itsekin pitäis vaihtaa työpaikkaa ym ym. Vaatii aika paljon energiaa äipältä, eikä sitä kyllä välttämättä ole raskaana tai pienen vauvan kanssa.
Täytyy silti myöntää, että joku sisälläni edelleen sitä viidettä pikku persoonaa perheeseemme kaipaa. Se ei vaan nyt mitenkään ole mahdollista.

Sen verran jo muuttoasioitakin konkreettiselle tasolle, että varailin eilen pahvilaatikoita yhdestä liikkeestä :-)

Jooxille kestämistä säryn kanssa ja jaksamisia selvittelyihin.
Voi kurjuus, jos ei edes lääkettä ole!

Papu, pitäiskös meidän järkätä yöeläinten kokoontumisajot? ;-)

Jaahas, sapuskaa tässä laitan jo valmiiksi. Jos tästä jaksais vaikka ulos lähteä.. Hiukan tekis mieli jäädä touhuilemaan sisälle, mutta mutta, muksut tarvii ainakin ulkoilmaa.

Mukavaa torstain jatkoa kaikille!

Tehis

Yhteistyössä