ISOmpaa pesuetta haaveilevat 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joox3 kirjautumati
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Skerpele, ittu ja kaikki muutkin sivistys sanat...meillä levisi eilen pesukone...GRRRRR!!! Miks helvetissä just nyt kun harjoittelu vuorotöineen alkoi, missä välissä pesen pyykkiä kun pesutupa on aina varattu...mur!!! Nykyiset koneet ei kestä mitään, kone on vasta 3v vanha ja jo kerran ollut korjattavana ja lukuisia kertoja reistaillut. Uuteen ei just nyt heti ole varaa kun se koiran haku on ihan kohta...ei sitä pesukoneen vuoks aleta perumaan kun yli vuosi on sitäkin metsästetty.
En tiedä kannattaako korjauttaa konetta kun pari sataa tekee remppa kuitenkin. Ilmeisesti ohjelmanvalitsin on sökönä ohjelma junnaa paikallaan, ei poista vettä, eikä linkoa.

Siis ole pois täältä hetki niin heti sataa plussia lisää:))) hienoa naiset, kerrassaan mahtavaa. Moni on täällä sanonut, että kun ei miehiä meinaa saada millään kaadettua...mutta sontaahan ne akat täällä jauhaa...pakko täällä on jonun olla saanut kun plussiakin tulee:)))
Meillä ei kyllä ole tuota ongelmaa...olio on "temmi" tanassa joka ilta...minä kyllä katselisin mielelläni telsuu, etes joskus...mut sehän on syntiä olion mielestä:) Ensin pitää ns. käydä olio "nukuttamassa" ja katsella telsuu vasta sitten jos enää pysyy silmät auki...eli nukkua itsekin kun tukki kaikkine liemineen kun ei jaksa enää suihkuun kammeta. Aamuisin sit täytyy yrittää kompastumatta raahautua suihkuun...hankala se on kävellä kun kintut on liimautunu yhteen.

Mulla alkoikin pehmeesti tää harjoittelu kun heti huominen ja ylihuominen on vapaata. Ihan hyvä vaan niin saa purkaa pääkopan tän päiväsestä myllytyksestä...tietoo tuli niin että livettää...jos edes puolet saisin jotenkin talletettua päänuppiin niin olisin tyytyväinen. Ekan kerran minut vastaanotettiin todella loistavasti...siis perehdytyksen suhteen. Se oli kyllä perusteellinen, vaikka pomo sanoikin käyvänsä läpi vain perusasiat. Tuli heti turvallinenolo ja mielelläni menen seuraavaan vuoroonkin. Joissakin paikoissa ensitapaaminen on ollut vähän niin ja näin...eka päivän jälkeen ajatus, et pitääkö tuonne mennä vielä moneks viikoks:)
Katsotaan nyt kuinka alkaa hommat sujumaan, oman ohjaajan kanssa ei montaa yhteistä vuoroa parina ekana viikkona...se on ainoa miinus mitä mieleen tuli.

Jaahas jos ruokaa laittas tulemaan ja kävis koittamassa onnee tuolla pyykkituvassa, jos sinne huomenna pääsisi. Meneehän ne vapaapäivät siellä juosten...Grrr...kello kädessä täytyy kytätä koska kone pystähtyy...voi vitalis.

Ässälle onnea ja paljon tarrasukkia ja liimoja ja kaikkea muuta !!
Haidille meillä on sellainen kauhukuva tuo pyykkikoneen hajoaminen jota ei toivo kohdalle!
Nauroin noita olioiden vehkeen kaivelu kuvauksia sohvalla telsun ääressä, erittäin tuttu näky meilläkin silloin kun olio sattuu kotona olemaan.
Meilläkin tuo olio kyllä vonkaa päivittäin ,mutta on ollut vähän hiljasempaa makkarissa kun nuo haavat aristaa ja tätiki kylästelee yhä edelleen!

Tuota piti vielä kommentoida että Titillä oli ihana masu tuossa kuvassa!
Nyt heräsi loputkin lapset täytyy varmaan alkaa laittaan jotain aamupalaa heille!

Voi hemmetti Haidin pesukonetta... taitaa olla maanantai kappale, kun noin 'nuori' kone ja reistaillukki jo. Meillä on kans joskus parikin konetta tilttas, jäi vielä märkä pyykki sisälle. Pesutuvat ei oo kyllä ikinä ollu munkaan feivörittejä... siellä ei koskaan suju asiat niinku pitäs ja aina joku valittaa jostain. Tsemppiä vaan pesutuparalliin Haidi.

Hyvältä muuten kuullosti sun alotus harjottelupaikassa, on kyllä ohjaajia moneen junaan... Se homma ei ole kyllä mikään helppo! Meillä töissä kun on saanu vakanssin niin heti pitää ottaa opiskelijoita, mä olin kerenny oleen alle vuoden töissä kun mulle tuli ensimmäinen opiskelija, en olis mielelläni ottanu kyllä. Ittekkin vasta joten kuten aloin olla 'jyvällä' asioista. Sitä kuitenkin haluis antaa sille opiskelijalle antoisan harjoittelun.

Taita olla rodunomainen vika toi ittensä kouriminen sohvalla... xD

Kiitos vaan kaikille onnitteluista, ja mörönpaskoista ym. liimoista. On tosi epätodellinen olo! Oireita kun ei oo nimekskään niin jalat on tukevasti maassa. Päivä kerrallaan täs on mentävä. Salaa olen kuitenkin niiiiiiin onnellinen ja iloinen =O) Nelskun LA on kiekon mukaan 14.6. mullahan on kierrot vähän heitelly että ultrassa se sitten selviää se lopullinen la. Mä oon kaikista käyny varhaisultrassa yksityisellä gynelläni, mennään taaskin =)

syyspäivää kaikille ÄssÄ

Töissä taas!

Kyllä tuo ÄssÄn ylempi testi on jo ihan selvä, puhumattakaan alemmasta! Vaude, onnea vielä varmistuksesta! Paljonko teidän nuorimmille nyt sitten tulee ikäeroa?

Haidi, ei muuta kun maahantuojalle valitusta jos vasta kolme vuotta vanha kone on raato - ehdottomasti pitää saada jotain korvausta! Kyllä pesukoneen on kestettävä kauemmin suurperheenkin käytössä. Hehkeet kuvailut aamun olotiloista btw... ;-P Muutenkin kuulostaa siltä, että teidän olionne ovat sangen ihastuneita omiin vehkeisiinsä, kun eivät pysty pitämään näppejään erossa niistä. Sormeilisivatpa puolisojaan yhtä hellästi ja ahkerasti... ;-D

Omasta navasta voin kertoa, että vatsakivut hellittivät aika hyvin levolla, vaikka pari kertaa kouraisikin illalla lasten kanssa touhuillessa. Tänäänkin on epämääräistä ikävää oloa ja harjoitussupistuksia. Oon varsinainen kehäraakki. Eilen tuli mieleen, että josko edelleen reagoin Retafer-rautavalmisteeseen vatsallani - joskus muinoisena 1900-luvulla oli sama ongelma, mutta kuvittelin vatsani karaistuneen siitä. Eli kohtukivuista ja vessakiireestä ei pysty sanomaan, kumpi on muna ja kumpi kana. Kokeilen jättää raudan pariksi päiväksi. Kiitos muuten Joox sappikivivinkistä, pistän korvan taakse.

Kirsikkako kyseli, kävinkö jo rakenneultrassa. Juu, perjantaina, ja kaikki oli hyvin. Sukupuolta ei lähdetä erikseen selvittämään, eikä siihen voi luottaakaan (kuopus arvioitiin rv 35 väärin tytöksi). Kummallekin löytyy vaatteet ja varusteet. Sinänsä ei haittaa jos sukupuoli selviää ohimennen ultratessa. Huomaan puhuvani ruotsiksi vauvasta sanalla "han" eli poikana, mutta ei mulla varsinaista poikaoloa ole. :-)

AaVee aika lailla puolessavälissä (virallisesti vasta ensi viikolla)

Huomenet...olipas uni makeeta, juuri äsken heräsin. Illalla sanoin lapsille, että aamulla äippä nukkuu älkää metelöikö. Herätin kuopuksen ja juoksin takas sänkyyn, että ei ehdi unet karista:)
Täytys vähän vilkasta peiliin, tarttua hiusharjaan jne. ja lähteä piipahtamaan kaupassa. Juu ja käydä tsekkaamassa mikä on tilanne siellä pyykkituvassa, pääseekö sinne tänään vai ei? Olio lupas tänään purkaa konetta, kun oli sitä mieltä, että siellä on joku tukko...alkuun piti sellaista ääntä, että esim. joku ruuvi tms sellainen olis voinu olion haalareiden taskuun unohtua ja pudota koneeseen...ei kai nyt kenekään oli laita pesuun vaatteita taskujaan tarkistamatta...eihän:))) Eilen se pesi juuri päivällä saamansa henkilökortin...no onneks se oli muovia:)) kone siis toimii jos istuu vieressä ja vahtii koska pitäs veden tyhjetä ja avaa nukkasihdinluukun et vesi pääsee ulos. Siellä se olio eilen illalla istui pesuhuoneessa koneen edessä ja mitäs muuta kun niitä vehkeitään raapien:))))) välillä kurartui tyhjentämään vettä koneesta. Sanoinkin sille, että meikäläisellä ei oo aikaa eikä halua tuota hommaa tehdä...olio siis pesee pyykit niin kauan ennen kun kone toimii tai saadaan uusi. Välillä voin käydä pyykkituvassa:)
Jaahas jos nyt yrittäs päästä sinne kauppaan ja palais sit linjoille höpisemään.

Ässä: ONNEA, ONNEA, ONNEA. Vau, ihan vetää sanattomaksi! Mahtavia uutisia. En eilen ehtinyt enää koneelle ja kyllä monta kertaa kävi mielessä, että mitenhän Ässän varmistustesti.

Haidi: heh, vai kintut liimaantuneena aamulla yäks. Meillä mies taitaa vähän stressata töitä yms., joten ei ihan noin aktiivinen ole. Lomalla onkin eri tahti. Mutta nyt ei oikein itseä vois vähempää kiinnostaa. Mulle on ihan täysi mysteeri naiset, jotka raskausaikana on aina haluamassa. Ois sekin kiva kokea;-)
Niin ja toimintaa oli tässä onnistuneessa kierrossa vain kolmena päivänä, joten Kirsikka hyvät mahdollisuudet on sielläkin!

Päksähti heti tässä lukiessa mieleen vielä toinen vinkki AaVee:lle.
Elikäs se paljon mainostamani KRÄUTERBLUT-SAFT.
Ota mieluummin sitä kuin retaferia, ei tuu massuvaivoja.
Mulla on sillä pysyny hemppa hyvänä ja turhat väsyt poissa.
Testaa ainakin, ei siitä haittaa ole ;o) ... TÄH ?? ? ?? ....puoliväli jo ??!
Huimaa tää ajan kuluminen XD !!

Musta ois ihanaa päästä pyykkitupaan ( = joo-o, hullumikähullu!=)
Mutta eipä ole meidän taloyhtiössä noita luxus-juttuja ollenkaan.HÖ.
Olen aina nauttinut kun saan olla puolipäivää pesutuvassa ihan itekseen,
koneen pyöriessä nauttinut hyvästä kirjasta, tms....soitellut kavereille,
silloin on hyvää aikaa siihenkin.

Kun pojat oli pieniä -ehkä vuoden ikäiset -me oltiin aina yhdessä
pyykkituvassa ja pojat sai olla sellasen pyörillä kulkevan kopan kyydissä
jossa märät pyykit vietiin kuivaushuoneeseen...että niillä oli kivaa !!
Myöhemmin pistin isänsä vahtimaan niitä siksi aikaa,
kun olin pyykillä ja tosiaan nautin kun sain olla ihan rauhassa ja nauttia
vaikkapa just juoruilusta puhelimessa kavereiden kans....
muuten siihen ei ole ikinä aikaa, kun ipanoilla on heti jotain SUPERtärkeetä asiaa,
jos luurin otat käteen.

Mutta kökkö juttu siis muuten tuo Haidin koneen hajoaminen;
Mäkin ottaisin yhteyttä maahantuojaan tai ainakin koneen
myyneeseen liikkeeseen asian tiimoilta.

Sain muuten viimeksi synttärilahjaksi osittain äidiltä+mieheltään+
osittain oliolta pyykkikoneen.
Iso, edestä täytettävä LG, sellanen 7 kg:n kone.
Helvetin hyvä värkki, vaik aika kallis olikin.
Saa kestää kyllä seuraaviin pyöreisiin asti ! Ja jos ei kestä,
ni on piru irti !!
Edellinen pieni ja halpa kone kesti 7 vuotta, ja ihan hyvä ehjä kone oli,
mutta lian pieni meidän talouteen...kone pyöri 5-6 kertaa päivässä joskus.
Myin sen eteenpäin 15 eurolla jollekin onnelliselle,
sai siis uuden elämän opiskelijatytön kotona tuokin, eipä tarvinnu pois heittää ;o)

Jokos ÄssÄ kertoi oliolleen uutiset ??!
Kuinkas hän otti ne ? ( jos siis jo kerroit...)

Mitenkäs Titti meni se perheneuvolakäynti ?
Onko korvat täynnä karjuntaa vai meniks helpommalla ?
Laita vaik suljetulle juttua, jos täällä et viitti ruotia...
tai siis eihän tietenkään sun pakko mitenkään o kertoa,
mä olen vaan niin utelo kun itellä on noita samoja kokemuksia....

Mitäs muille kuuluupi ?

Meillä siivousurakka Pinkkiksen kans, torstaina ois ne poikien synttärijuhlat
ja puolet kamoista vielä hankkimati...eilen ei oltu ulkona ollenkaan,
kun Pinkkis valitti kurkkukipua.

Nyt moip!

Huomenta!! Neuvolassa jo käyty tänä aamuna ja kaikki taasen loistavasti!! Painoa tullut neljässä viikossa 300 grammaa, jihuu!! Ei musta sittenkään taida tulla satakiloinen.. ; ) Ei vaan, mulla kaikissa raskauksissa aiemminkin lopussa melkein loppuu kokonaan painonnousu mutta alussa sitä aina tuleekin sit sen verran että kokonaisuus pysyy ihan mukavissa lukemissa. Vaaveli oli jotenkin poikittain vielä, tai siis vinottain että ei ihan täysin raivotarjonnassa. Kyllä se tuntuu kuperkeikkoja siihen malliin vetävän että ei ole paikoilleen vielä asettunut. Sykkeet meinasi hidastua selällään ollessa mutta terkka sanoi että hienosti vauva itse korjasi sitä sykettä vaikka mun kroppa sitä haittasi. Siis että kohtu painaa jo niitä verisuonia siellä mutta vauva osaa itse silloin kohottaa sykettä. Tuota en ole aiemmin kuullutkaan... Mutta tarvii siis yrittää välttää sitä selällään oloa. Seuraava neuvola neljän viikon päästä, onkohan tämä niitä moniodottajan iloja kun niin pitkä väli vieläkin... Hö.

Eilinen perheneuvola oli tosiaan niin tuskaa kun odotinkin. Kyllä se ex on niin kiero ja kaksinaamainen paska ettei mitään väliä!!! Lateli siellä jotain viisi vuotta vanhoja juttuja mitä oli ehkä tapahtunut sen mielestä. Ja maalaili jo tulevaisuutta kun me sit joskus ollaan yhdessä mummo ja pappa!!! Se tosiaan kuvittelee että sit me mennään takas yhteen samoin kuin sen vanhemmat meni kun kuulivat yhteisestä lapsenlapsesta. Ennemmin vaikka hyppään jokeen!!! Tsiisus että taas masentaa koko tyyppi... Illalla oikeesti itku pääsi kun taas tuli niin selväksi että mä en tule ikinä pääsemään siitä eroon, se ei jätä mua koskaan rauhaan!!!

Pojalla ei ole enää tänään kuumetta mutta oikein kauniit näpyt suun ympärillä... Eli pelkkä suutauti toistaiseksi, ei siis suu- ja sorkkatauti.. ; ) Toivottavasti pysyvät vain tuossa iholla ettei tulisi suun sisään. Ihan pirteästi leikkii tuossa ja tarhasta sanoivatkin että yksi kuumeeton päivä vaan pitää olla sit voi viedä taas hoitoon. Eli huomenna pääsee taas töihin. Kävin mä kyllä eilen hakemassa vähän noita töitä kotiin ettei ihan katastrofi pääse iskemään...

Tässäpä tämän päivän kuulumiset, omaa napaa taisi taas tulla ihan riittävästi, sorry siitä... Huiskutukset kaikille tasapuolisesti!!!

Yhteistyössä