Ohdikselle...aikasemmin -04 eka clomi-inssi toi plussan, joka meni kesken, sen jälkeen kun toivuin tehtiin 3 clomi-inssiä tuloksetta. Nyt uudella kierroksella ja vasta yksi on tehty kun tuli se tauko kun halusivat tutkia miehen näytteen uudelleen. Yleensä ne lupaa sen 3-4 kertaa ja jos ei onnistu niin sit tarjoavat IVF-jonoon, mutta kun meillä silloin tuo eka kerta toi sen plussan niin tiedetään siis, että sillä keinolla voidaan raskaus saada alkuun. Yksityisellä varmaan saa inssejäkin enemmän kun itse kaiken maksaa. Olen kuullut, että jotkut ovat yksityisellä käyneet 6-7 kertaakin ja sitten siirtyneet järeämpiin hoitoihin.
Meidän raja kulkee tuossa, että IVF:ään ei lähdetä, sillä sinne pitäs mennä yksityisen kautta. Täällä ei niitä edes tehdä, lähin paikka kuopio tai lappeenranta, eli ei ihan lähellä kumpikaan. Oman kaupungin sairaalassa saa kyllä seuranta ultrat ja kait munisten keräämisen, mutta kaikki muu toisaalla...menee hankalaksi ja kalliiksikin.
Sellanen puhe jäi lääkärin kanssa, että nyt ne 2-3 inssiä tehdään putkeen ja jos ei tärppää, voisin vielä käyttää clomeja muutaman kierron kun ei se mahdottomuus ole ilman inssiä raskautua...itse en vaan siihen usko enää.
Nyt just olen sitä mieltä, että huomenna en aloita clomeja, vaan mennään sitä joulua kohti ihan rauhassa vaan. Katsotaan sitten joko seuraavassa kierrossa vai vieläkö lähemmäs joulua
Mitäs muuta mun pitikään...en enää muista...huomenna vika koulupäivä, harjoittelun jälkeenhän ei enää varsinaisesti opiskella joulunalusviikko kun on, niin arvioinnit on enää sit jäljellä

))
Naamakirjaan en ole vielä syventynyt...ehkä joku päivä sitten ajan kanssa.