ISOmpaa pesuetta haaveilevat 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titti*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Höh, mun eilinen toinen kirjoitus ei tullutkaan tänne.. mua terrorisoidaan :(

Mitähän siinä oli..hmm.. ainakin totesin Ohdikselle, että selvä homma, muksut on tulossa sinne päin XD Ja, meillä kanssa holvi olisi ihan varmasti vuoron perään muksujen ja minun käytössä ;)

Mulla oli tuo mennyt ohi, että Tehiksellä vaihtuu ihan paikkakuntakin. Menettekö kauvaskin? Juu ja tuon tunteen minäkin tiedän ; uhmis murkku coktaili.. huh huh!!

Haidille jaksuja! Rankkaa pohdintaa ja järkyttävä tapahtuma! Sitä (mopokorttia) meilläkin poika odottaa kuin kuuta nousevaa ja minä sydän kylmänä. Nyt katselen vaan kuin pojat rässivät pihassa/pellolla nuilla tappovehkeillään :(
Kyllä sen olen oppinut, että vaikka itse ajaisi kuinka tunnollisesti ja hyvin, ikinä ei tiedä mitä mutkan takana odottaa.

Jooxille jaksuja ja pikaisia paranemisia migreeniin! Sekä poitsun kanssa!!

Tehis yöelukoiden kokoontumisajot, kyllä =) Kesäyön hiljaisuus ja rauha, tuoksut ja pienet suhinat.. sitä odotellessa =))

Ohdiksen ultrakuulumisia odotellessa.. bee deet!!!

Mun pitää päästää pikkasen paineita pihalle, prkl lääkäri stana...onkohan se ees mikään oikea lääkäri vai hankkinut tutkinnon jostain kindermunasta, hemmetti että ottaa päähän!!! Mulle tuli ihan sellanen fiilis, että ite tiiän enemmän kun mun erikoislääkärini.

Ihan ekana esitin sille pari kysymystä.

Heräilen öisin todella pahaan oksettavaan tunteeseen. Johtuuko se clomeista? Vastaus: mahdollista mutta erittäin epätodennäköistä että clomeilla tulee mitään sivuvaikutuksia.

No mites kun mulle on nyt jo useemman kerran näyttänyt raskaustesti plussaa (kerroin viime kierrosta) mut vuoto tullut, niin onko mulla kiinnittymisongelmaa? Vastaus: me ei pistetä paljoa painoarvoa noille kotitesteille. Ei saa testata ennen kun hedelmöittymisestä on 16 päivää. Verikokeita me ei aleta tässä vaiheessa vielä ottamaan ja tutkimaan noita syitä keskeytymiselle.

No entäs, onko mun mahdollista saada luget? Vastaus: ei me määrätä tähän keveimpään hoitoon mitään muita lääkityksiä, niitä tulee sitten seuraavalla asteella, eli inseminaatiossa johon teidänkin pitäs siirtyä, mielellään jo seuraavasta kierrosta.

Öööö..aijaa...mitäs jos me kokeiltas vielä pari kuukautta ilman inssiä, eikös sit jossain vaiheessa pidä pitää taukoakin clomeista? Vastaus: näin pienellä annoksella ei mitään taukoja vaadita. Tosin ne ei oo mitään vitamiineja, jota popsitaan miten sattuu, joten sitä inseminaatiota tulee nyt harkita vakavasti.

Ai...heti seuraavaan kiertoonko? Vastaus: Sehän riippuu ihan siitä miten saat siellä kotona sen neuvoteltua. Mielellään kyllä.

Sitten pöksyt pois ja tarkistukseen. Kp on 11 kuten viimekin kerralla.
Munis on taas oikealla puolella kuten viimeksikin (tää on musta niin hassua, kun yksityinen väitti et oikea tuuba on tukossa mut näemmä sieltä ne mun munasolut vaan tulee!). Koko 14mm (viimeksi 13). Limis lääkärin mukaan liian ohut, 7mm (viimeksi vain 5 ja sillon sano et ihan hyvä). Ovulaatio parin päivän päästä.

Ja sitten käytiin vielä muutama sananen jatkosta, pitäisi palata mahdollisimman pian asiaan inssin suhteen :S
Siinä unohtu kysyä että oonko mä tulossa enää seurantaankaan jos jatketaan pelkillä clomeilla.

Tästä tuli nyt romaani omasta navasta...sori :(
Olen vihainen ja pihalla enkä viitti Oliollekaan soittaa töihin ja purnata. Tekstarin sille pistin, siellä varmaan alkaa ajatusrattaat pyörimään. Saas kattoo miten käy...muakaan kun ei se inssi houkuta mutta jos se olisi aidosti ainoa mahis ni sit ois ok...nyt en tiiä et onko vai onko se lääkäri jostain syystä vaan niin inssi-myönteinen.

Hengähdän hieman ja palailen paremmilla mielin kommentoimaan teidän kuulumiset.

Hiphei, täällähän on hiljasta..mutta jatketaanpa tästä..
Aamun täysjärkytyksen jäljiltä on hieman disorientoitunut olo edelleen, ihmettelen sitä lääkäriä ja sen ehdotonta mielipidettä inssistä.

Muttamutta...niihin teitin kuulumisiin, mitkäs on Jooxin olot? Toivottavasti oot saanut kuitenkin vähän levätä :/

Haidin tyttärelle pikaisia paranemisia! Onkos mitään selkoa, miten työt jatkuu?
Kurjia uutisia teilläpäin, aina se pahalta tuntuu kun lapselle/nuorelle jotain tapahtuu, mutta että vielä tuttu...tänään oli taas jotain juttua nuorten kolaroinnista, 19v kuollut.

Jos Papu ja Tehis järkkää yöeläinten kokoontumisajot, niin mä kans! Valo kun lisääntyy niin ei toivoakaan että uni tulisi, ainakaan yöllä. Ihanaa olisikin valvoa kaikki alkukesän yöt, jos ei tarttis aamusta herätä.

Ja nyt naamakirjan puolelle pikana vilkaseen Safiirin nelkun kuvaa :}

Huomenia kaikille,
ÄssÄlle onnittelut hienoista ultra näkymistä.

Ohdis, lupaa ei vielä tullut yrityksen aloittamiseen täytyy käydä vielä tarkistuskäynnillä kun ensimmäinen ns.normaalikierto on lopuillaan, pääsen sinne jo reilun parin viikon kuluttua kun täti on tällä hetkellä kylässä..

Nyt pitäisi kipitellä kiltisti töitä kohti joten palailen asiaan!

Migreeni ja sen mukanaan tuoma huonovointisuus jatkuu ...
Levänny ? Hitto mä nukuin koko eilispäivän, sain illalla kunnon kilarit ukolle,
kun se ei tod.tajunnu kuin kipee oon ja mäkätti (mun mielestä ) ihan turhia....
Otin vielä tohon käsisärkyyn määrättyä kunnon troppia yöksi - hyvin nukutti,
vaan kammo niska,-ja päänsärkyyn heräsin taas ...
sepät takoo otsalohkossa jotain tosi isoa teosta,
toivottavasti saavat pian valmiiks että tää loppuis...
täs raportti, tuonnempana lisää.

Mä oon kyl täällä.... ei vaan jaksa kirjuutella, kammo päänsärky vieläkin.
Tyttö on tiskattu, illalla menossa tarhakaverin syntsille,
pojista toinen lähtee isälleen ja toinen jää kotiin, saan sitte puhuttua tuosta veljensä Aspergerista hälle rauhassa...
tyttö menee isin kans leffaan lauantaina, ostin nille jo liputkin valmiiks.
Saadaan sit ainakin sen hetken olla ja puhua pojan kans kaksin ;o)

Kyllä tää tästä vielä paranee, nou hätä.
Saadaan sitte keskustella kaksin näköjään täällä, Ohdis .
Muut kun ei enää ehi tänne..........vai ?

Taustalla ollaan lähes päivittäin. Flunssa kaamea, joten ei oikein jaksa innostua mistään. Ajatuskaan ei juokse, josko tämä nyt silti normaalista paljon poikkeaa. Joten en nyt edes yritä kommentoida.
Närästää niin p-sti, sekin potuttaa. Joten tälläisiä mukavia fiiliksiä täällä.

Huomenet täältäkin tai oikeastaan päivää jo! :-)

Ohdiksen lääkärireissu kyllä hyvin hyvin mielenkiintoinen. Voi pyhä perä! Uskomaton lääkäri. Ei ihme, jos vähän harmitusta ilmassa.
Jokos teillä on Olion kanssa keskusteltu ja päätetty jatkosta!

Marjulille aletaan kohta sitten puhaltelemaan plussatuulia. Tosi ihana juttu, että olet parantuntu!

Voi Joox.. Jaksuja sinne särkyihin!
Antoisia keskusteluhetkiä poitsun kanssa.

Mites Papu se työpaikkahomma meni muuten?
Tärppäskö? Toivottavasti!

En muuten muista, että olenko kauheasti tuota paikkakunnan vaihdosta edes mainostanut. Olen vähän matalaa profiilia pitänyt koko aiheesta.. :-)
Mutta pohjoiseen on suunta. Ihan sellainen reilu 40km tästä... Kotipaikkakunnalleni siis muutamme. Siellä on mun juuret ties monessako sukupolvessa. Meillä on siellä paljon sellaisia juttuja, mitä täällä ei koskaan tule olemaan. Tämä paikkakunta tuli valittua aikoinaan siksi, että oli puolivälissä meidän työpaikkoja. Onhan täällä tietysti paljon tuttuja ja ystäviä, mutta eivät ne täältä mihinkään katoa. Paljon meidän ystävät asustelevatkin vähän siellä sun täällä, joten ei se uutta ole, jos hiukan välimatkaa tulee. Lapsetkin ovat tosi hyvin sisäistäneet tämän asia ja kaikkia kivaa on kehitteillä jo uudelle kotipaikkakunnalle.. Hiukan hirvittää vain tuo kolmioon sulloutuminen aluksi. Onneksi siellä on kuitenkin maalla paikka, jossa varmaan paljon vietetään vapaa-aikaa. Siellä on paljon säilytystilojakin, joten eiköhän se siitä..
Mulla on vähän sellainen olo, että ei malttais odottaa millään. Varmaan kuitenkin kesä tässä asutaan ja sitten heinä-elokuussa muutetaan. Jos ei nyt mitään äkkikauppoja synny, kunhan myyntiin ensin saataisiin tämä..

Aurinkoista perjantaita kaikille! Niiiiin IIIIIIIIHANAN keväinen päivä <3

Tehis

Dna:n yritysliittymät on isolta osin nurin joten täällä pyöritellään peukaloita.
Ainakin puoli kahteen saakka, sitten vien isomman pojan lääkärille, näyttää ihan siltä että se pissii verta :/ toivottavasti huoli ois turha, pianhan se selviää.

Jooxilla on mukavat viikonloppusuunnitelmat, toivottavasti selviät hedarista ensin. Mitäs leffaa tyttö ja iskä menee katsomaan?
Me käytiin hiljattain koko perhe kattomassa Bolt. Olihan ihmisillä ilmeitä taas kun meidän pikkuperhe kerääntyi odotusaulaan ;}

Mipsalle pikaista paranemista!

Tehis ehti väliin :}

Ei olla päätetty, puhuttu kyllä....mutta kun en oikeen tiiä itekkään. Kun saisin oman päätöksen tehtyä niin uskosin että Olio tulee sitten perässä....heitin sille eilen kyllä jo vitsinä, että sen sijaan että pitää pupuilla joka toinen päivä, pääset helpommalla kun käyt kerran kuussa purkittamassa ;D

Kuulostaa kivalta toi kotipaikkakunnalle muutto, multa ei onnistuisi, on niin paljon hampaankolossa...eikä kyllä sukuakaan siellä :D mutta siis ollaan mekin sitä muuttoa suuntaamassa sinne missä mun sukukin on. Ja kaipa sitä kolmiossa pärjää, jos kerran on sellainen vapaa-ajan viettopaikkakin :}

Tuossa päiväruokaa syödessään Pinkkis yht`äkkiä sanoi :
" Hei, Mami ! Nyt mä tiedän, miksi lauantai on olemassa ... No tieteski siks että maailmassa olis karkkia ! Koska ilman karkkia ei ois edes karkkipäivää keksitty,
eli lauantai sitte puuttuis kokonaan meiltä...Mut HUH !!! Onnex se on olemassa ..."

Toinen Pinkkis; " Tiätsä et ystävät paitsi räppää, ne myös stopittaa,
ja TOSIystävät stopittaa ihan täysil ??!" Täskohin se hymyilee ku joku onnimanni ;oD
ja mä " Siis HÄ?" ---- " Voi, Mami, etsä kuiteskaa tajuis,
vaik selittäisinki...anna olla vaa. Onneks mun ystävät sentää tajuu...." X´D !!

Oukkei... MAmi ei vaan tajuu...

Poika viety bussille, tyttö käytetty synttäreillä, kaupassa käyty ja syöty,
pikkuhiljaa alkaa migreenin jälkimainingitkin helpottamaan ....
Nyt kylmä olut nokan alle ja soffalle röhnäämään.

Hyvää viikonloppua kaikille !
PeeÄs: Muistakaa kestitä niitä pikkunoitia hyvin sunnuntaina *=o}

Vilkutusia kaikille...tällä töitä tänään ja huomenna. Tälläkertaa tällainen 2 päivän tuuraus. Koira kipeenä...oliolle yrittänyt aamu 6 asti vääntää rautalangasta mitä pitää tehdä sen kanssa...no osaa se ainakin päivystävälle eläinlääkärille soittaa ja viedä tarvittaessa. En voi enää perua töihin lähtöä, vaikka mieli tekisi jäädä koiraa tarkkailee kotiin.

Voi kökkendaali, HAidilassa Otto kipiänä....surku.
Onneks olio on kuitekin kotona "vahtimassa" vaavia.
Ettei ihan yksinään siellä sairasta....

Tänään on meillä SE päivä, kun pitäs keskustella pojan kans velipojan Assiudesta, kääks!

Ja sunnuntaina, kun itse As-poika tulee kotiin hiukan aikaisemmin
kuin normisti, puhun hänenkin kanssaan.
Raskasta hommaa, mutta somebody`s got to do it....vaimitenseoli??

Voimahalit on tervetulleita, uneton yö takana ja migreeni taas nostaa päätään...

Ja tämä mami oottelee illan peliä. Eikä oo hankkinu vielä yhtään virpomissokolaatia ku täällä trullit hyökkää vasta viikon päästä.

Kurja tuota Jooxin migreeniä :( Ja Haidin koiruutta :(

Sunnuntai-iltaa :}

Me nyt sitten käytiin katsomassa sitä taloa ja...olihan pettymys. Puolet talosta on pidetty kylmillään joten seinistä lähtee pinnat irti..lisäksi mun homeen vainuava nenäni alkoi heti kirvellä, pian oli kurkunpääkin karhea ja ääni säröili. Se siittä sitten, uutta etsimään!

Haidin koiruudelle pikaisia paranemisia, flunssaako sille hurtalle pukkasi vai jotain muuta?

Jooxille, Tehikselle ja Safiirille heipat, toivottavasti Jooxin viikonloppu oli loppujen lopuksi kuitenkin antoisa :}

Lopuksi voin kertoa että meillä on päätetty inseminaatiosta, otti mulla kovemmalle kun Oliolla :}
Mahdollisesti jo ensi kiertoon jos kerkiää (klinikka on kiinni muistaakseni kaksi viikkoa tästä..) mutta viimeistään sitten sitä seuraavaan....pari kertaa ainakin ehditään inssiin ennen klinikan kesälomia.

Se olis taasa maanantai, onneksi on vähän lomaa.
Jooxille tsemppiä tuon migreenin kanssa, itsellä sama vaiva, onneksi nyt ei ole tullut vähään aikaan. Ja miten meni veljelle kertominen?

Jokos haidin karvainen vauva on parantunut??

Ohdis, harmi että talo oli pettymys, mutta hienoa että saitte päätöksen inseminaatiosta tehtyä ja toivottavasti pääsette heti tuumasta toimeen.

Minulla on pääsiäisen jälkeen kontrolli polilla jossa tutkitaan onko haavauma ja tulehdus parantunut, kipua ei enää ole, eikä kuumetta,joten melko luottavainen olen että paikat on toipunut/toipumassa. Tosin ajattelimme että yritystä jatketaan vasta kesällä, olio on kuitenkin myös sitä mieltä että yksi olisi vielä tervetullut!

Tehikselle onnea talokauppoihin ja paikkakunnan vaihdokseen. Kyllä sitä väliaikaisesti asuu vähän pienemmässäkin, me sauttiin remontin aikana oienessä kolmiossa ja kyllä siihen tottui,tuli hävitettyä ylimääräiset tavarat silloin.

Jahaa nyt aamukahville ,
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Sairastuvan pitoa täällä jatketaan...isompi likka kipeenä edelleen ja nyt sille iski sit viel silmätulehdus...yritän täs soittaa aikaa arvauskeskukseen ja varattua vaan piippaa...grrr. Koira edelleen kipeenä nyt se ripuloi...mikä sit johtuu mistäkin??? Jalka oli aluks kipeenä revähtänyt tai tulehtunut tai jotain sinnepäin. Kuurin sai ja se autto, mut liian aikasin päästettiin se vapaaks juoksee ja tuli takapakkia. Nyt se on joku syönyt jotain paskaa tai sit joutuu lääkkeistä tuo ripulointi kun kuuria jouduttiin jatkaa. Seuraillaan viel tää päivä ja sit sekin lekuriin...v*ttu!
NO niin vastashan se viimein, aika 9.40, eli nyt äkkii sutimaan tästä itteensä lähtökuntoon...hyvästi löhöpäivä mitä kuvittelin tänään viettäväni.

Ohdikselle kaikki sympatiat insseihin...pitäsköhän mun antaa sulle numeroni niin saat soittaa jos alkaa pelottaa, ahdistaa jne.:)

Sateista ja pimeetä maanantaiaamua meiltäpäin ...
Kuka varasti lupaavasti alkaneen kevään ???

Migreeni helpotti, otin troppicoctailia siinämäärin,
että olin aika pökkerössä, mutta eipä iskeny yhtä pahana ku torstaina...
Täytys vissiin saada kunnon migreenitroppeja.
Mula oli joskus miranax:ia ( kuukautiskipuihin!) mutta senkin
resepti on menny jo umpi.Täys uusii , kait....
Oisko Marjulilla ollut joku parempi troppi ehdottaa ?

Kiva että Marjulilla vaiva paranee, saadaan odotella sitte vaaviuutisia
sieltäpäin, ainakin jossain vaiheessa ;o)

Ohdis; hyvän päätöksen olette tehneet, eihän se niin kurjalta sitte tunnukaan,
kun sai vaan päätettyä asian ?
Jos vaan nuo clomit toimii hyvin ( niinku sulla tuntuu toimivankin =)
niin kaikkihan sujuu sitte ku rasvattu...
ellei oliolle tule vempp...eiikäkö ramppikuume just ennen h-hetkeä.

Nimim. "been there, done that "- meillä meni silloin 1. Inssikerta ohi ;
ku makoilin jo siinä pöydällä, ja piti saada oliolta saalis- niin eipä sitte saatukaan!
Perkeleen vellihousu jänisti just siinä kohin, eikä suostunu mihinkään yhteistyöhön...
Seuraavassa kuussa sitte taas koitettiin, silläkertaa paremmalla onnella.
Mutta olipas tör-keen noloo lähteä sieltä kalliilta yksityiseltä klinikalta kotiin,
kun lääkäritkin ihmetteli, et miks te maksoitte kalliit lääkkeet ja toimenpiteet,
kun ei sitte kerta kuitenkaan...?
Nii-i. Miks ja miks.

Mutta eihän tollasta muille satu, mä se AkuAnkka oon näis hommis.
Varsinkaan jos toinen osapuoli on hyvin jutussa mukana,
eikä vellihousu muutenkaan ;o)
Tsemiä siis Ohdiksen suuntaan inssihommiin !!
Ei ollu tarkoitus masentaa ollenkaan tolla jutulla, tai luoda mitään kauhukuvia...

Kökkö juttu, ettei tuo "uusi koti" sitte ollukaan hyvä :o(
Tiedän ton tunteen, kun jo suunnittelee iloisena, et mitäs kaikkee tekis sitte sinne ja tänne, ja mitä huonekaluja mihinkin laittais...ja sitte ei joko saakaan sitä kämppää tai sitten on just joku tollanen home-tapaus.
MUTTA; onneks huomasit nyt jo ( hyvä nenu!!)
ettei sitten vasta kun kamat on siellä ja lapset sairastelee !

Haidin Otolla voi hyvinkin olla tuo ripuli niistä lääkkeistä,
sehän on aika yleistä vissiin.
Toivottavasti toipuu kaikki pian, sekä tyttö että koirus !
Mitenkäs teillä muuten hommat etenee ? - Vai eteneekö ensinkään ??

Tehis on ollut ahkerana ( taas!) ja saanu talvikamatkin pois....
meikäläisellä on nyt ollu niin haipakka, että hyvä kun ehtii käyttövaatteita
lapsille pesemään, ei puhettakaan muusta sutinasta sillä saralla.
Siivousinspis puuttuu, kun on vaan täs himassa niin ei vaan jaxa....ku ei o pakko.

No juu; meidän viikonloppu sujui ihan kivasti, vaikka ilma oli kökköö.
Pojan kanssa kävin ulkona syömässä, ja sieltä mentiin metsäretkelle etsimään
koivun,- ja pajunoksia, joita saatiinkin saaliiksi kivasti.
Pojalla oli oma partiopuukko mukana, ja se oli sen mielestä niiiiiin jännää.
Sai sitte oksia poikkasta äitille.... samalla puhuttiin tuosta velipojan asiasta,
vaikka en mitään "taudin nimeä" sanonutkaan,
puhuttiin vaan yleisesti velipojan kanssa toimimisesta ja kiusaamishommista
ja auttamisesta ja muusta.
poika otti sen ihan hyvin ja asiallisesti...sanoin vielä, että jos on jotain kysyttävää tai sanottavaa, kysyy multa eikä veliltään - joka ei osaa vastata näihin kysymyksiin.

Poika ei kotona puhunut tuosta mitään, miettii varmana jonkun aikaa asiaa nyt...
Sitten iltasella tehtiin virpomisoksat ja eilen kävi Pinkkiksen kanssa virpomassa,
saalis oli mahtava !
Tosin menivät ekalle ovelle, ja poika tuli itkien kotiin sitten....
ramppikuume iski..sain psyykata puolituntia, että menivät takas,
ja sitten olivatkin pärjänneet oikein hyvin ;o)

Eilen sitten odottelin bussipysäkillä iloisena poikaa,
joka tuli todella pettyneen näköisenä ulos,
ja kysyin, kuinka iskällä oli mennyt ja mitä teitte kaksin ??
( isänsä oli mulle puhelimessa kertonut, että on suunnitellut kivaa
tekemistä pojan kanssa...ja sanoin erikseen vielä, että poika toivoi, ettei
hän vaan pelaisi Wii:tä yksin kun sinä nukut . Hän:"joo-en tietenkään, meillon varmaan kivaa") Poika kertoi olleensa vaarilla perjantai-illan ja lauantain iltapäivään asti, ja että iskän kanssa olivat käyneet jopa ostamassa munkkeja
kioskilta, tosin isän vaimo ja koira olikin mukana,
että ei edes sitä hetkeä kaksin olleet.
Kotona sitten iskä pelas Wii:tä mun kans tunnin.... sanoi poika.

Kotiin kun päästiin, niin itkuhan siltä tuli.
Sanoi olevansa niin pettynyt iskään.....( mä tietenkin vollotin kans,
mutta sisimmässäni tein raatoa koko p*ska äijästä, hemmetin vellihousu ! )
No tietysti ilta meni siinä lohdutellessa poikaa, ja sanoin tietysti, että ihana kun sai vaarin kanssa kuitenkin olla, jne,jne....
Mut kyllä on paska ukko, kun ei voi oman lapsensa kanssa aikaa viettää yhtään !
JA oikeudessa asti taisteli, että saisi nuo pikku-ukkelit itselleen ! Hei Haloo !!!!
Ihan verenpaine nousee taas kun ajatteleekin.... mutta en varmaan voi sanoa
silel itelleen mitään taaskaan, ettei nouse maailmansota, nythän on ollut rauha maassa jo varmaan 3 kuukautta.Sitä ei haluis pilata, mutta.....

Yhteistyössä