Itkettää miehen kommentit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tätä jo jatkunu jonkin aikaa mut eilen ja tänään jo tosi pahoja.

Eilen käytiin saunassa ja siellä jo mainitti ohi mennen et tuo mun maha alkaa olla liian iso. Et pitäs tehä sille jotain.
Saunan jälkeen katottiin jotain ohjelmaa missä näky Mikko Kivinen (sillä siis melkoinen kaksoisleuka) ja mies siinä et tuo on ihan saman näköinen kuin minä oon.
On meillä kuitenkin peilikin et ei kuitenkaan lähelläkään samaa vaikka reilusti ylipainoinen oonki. Oon ollu jo yli 5v samankokoinen.
Ja sit ihmettelee miks mua ei seksi kiinnosta..

Äsken kävi kotona kahvilla. Ei oo ensimmäinen kerta kun alkaa paasaamaan et kohta ei oo rahaa ostaa enää mitään et nyt pitää alkaa säästämään. Eikä voi ostaa enää ylimääräistä.
Ihan hyvä mut ollaan jo tässä kesälomasta asti kituutettu kyllä ihan olemattomalla budjetilla. Esim yhtään vaatetta en oo kellekkään ostanu. Ja ruoastakin yritetty säästää mahd paljon. Välillä kyl sitte vähän lipsahtanu mut kuitenkin.

Valittaa kun valot palaa talossa. Tehtiin remontti ja laitettiin halogeenit keittiöön ja olohuoneeseen. Molemmissa viel yhdet kattolamputkin. Niin nyt sitte kamala valitus jos nuo halogeenit päällä kun vie niin paljon sähköä. Tää nyt yks esim. Ja joo ei pala enää halogeenit meillä.
Oon vaan sellanen et en osaa olla hämärässä varsinkin jos pitää jotain tehdä tarvin kunnon valaistuksen. Ja kuten esim tänään tosi harmaa päivä niin en herää jos ei lävää kunnolla valoja päälle. Mut kait pitää tuostakin opetella pois.

Pyykin pesu on seuraava valitus. Meillä ensinnäkin kahdeksan hengen perhe ja pyykkimäärä on jotain älytöntä.
Ite teen yleensä niin et pari päivää viikossa pesen pyykkiä aamusta iltaan. Mikä tarkottaa sitä sit et kuivaan kuivauskaapissa ja rummussa koko päivän pyykkiä. Ja mies valittaa et menee sähköä
. Nyt sitte tehny niin et laitan paidat hengariin suihkuverhon tangosta roikkumaan ja housut tuonne kuivauskaappiin mitä en laita päälle. Mutta tuo sit sen verran hidasta et tahtoo pyykkiä kertyä.

Ja kuulemma ensimmäinen mistä voidaan säästää on myydä toinen auto pois. Meillä kaks autoa joista toinen firman ja se miehellä autoetuna käytössä. Toinen on oma ja saatiin keväällä maksettua.

Ongelmana vaan se että asutaan 10 km:n päässä kaikesta. Ja kuitenkin kun 6 lasta niitä pakollisiakin menoja on suht paljon. Mies tarvii töissä välillä tuota omaakin autoa. Ja työajat on mitä sattuu eli ei onnistu et veisin aamulla ja hakisin iltapäivällä. Vaan minä joudun sit perumaan menoni jos mies sattuu tarvimaan autoa tai ei pääse tuomaan sitä mulle.

Esim tämä viikko on menojen suhteen tälläinen

Ma lapsen hammaslääkäri
Ti toisen lapsen hammaslääkäri
lapsen kerho illalla
To vanhempain vartti koululla
kolmen lapsen kerho illalla
Pe lapsen kerho aamupäivällä
kahden lapsen kerho iltapäivällä
kolmen lapsen harrastus illalla

Ja mies ei kuskaa ikinä. Tai ihan poikkeustapauksissa. Tiedän et autosta on kuluja mutta minusta ne kohtuullisia kun saatiin autolaina maksettua. Ja jos pitää jossain kauempana käydä käyn miehen autolla.

Tätä vois jatkaa loputtomiin mut kait tää tällä kertaa riittää.
Kyyneleet vaan valuu kun kirjoitan.

no hö. äl rupea piiaksi miehelles. jätät sen vaatteet pesemättä tai laittamatta kuivamaan kun kerran kuivuria ei saa käyttää. san että piti prioisoida että saa lapsille edes kuivaa vaatetta päälle.

voisko sillä olla joku rahaongelma mistä se ei kerro, esim irtisanomisuhka, peliongelma, osakesijoituksia joilla ei mee hyvin tms?

ehdota sille että meet töihin?

En oikein osaa auttaa mutta voimia sulle! Onko mahdollista kysyä apua seurakunnan tai kunnan puolelta? Keskusteluapua? Ootko kysynyt ja jutellut miehesi kanssa ja kertonut miten pahalta tuntuu?

Ei se aina oo tällästa mut tuntuu et nyt täs parin vuoden sisällä saanu aina sillon tällön noita "kohtauksia" millon ei mikään oo hyvin. Kait suurin syy se et on tosi tyytymätön omaan työhön. Mut minkä minä sille voin.

Nytkin jäin itkemään kun yks lähti ovet paukkuen töihin kun mulle ei voi raha asioista puhua.
Mies ei oikeasti osallistu niin paljon arkeen että tietäis vaate tai ruokahuollosta yhtään mitään.

Mua hirvittää talven tulo. Useammalta puuttuu takki ja kengät. Selitä sit miehelle et vaikka ostan vanhimmalle joka vuosi uudet niin niistä ei oo kaikille lopuille vaatteeksi. Kun saattaa tuo vanhin hajottaa jo omassa käytössä talven aikana. Varsinkin kengät.

[QUOTE="annika";24758862]no hö. äl rupea piiaksi miehelles. jätät sen vaatteet pesemättä tai laittamatta kuivamaan kun kerran kuivuria ei saa käyttää. san että piti prioisoida että saa lapsille edes kuivaa vaatetta päälle.

voisko sillä olla joku rahaongelma mistä se ei kerro, esim irtisanomisuhka, peliongelma, osakesijoituksia joilla ei mee hyvin tms?

ehdota sille että meet töihin?[/QUOTE]

Mun reaktio jus päinvastoin. Et yritän sit tehä entistä enemmän miehen mielen mukaan.
Tiedän meidän raha asiat et ei oo yllätyksiä. On yrittäjä joten ei potkuista pelkoa. Ja yrityskin pyörii plussan puolella. Tekee vaan pitkiä päiviä ja on stressaantunu.

kuka nyt haluaisi olla 6 lapsen yksinhuoltaja?

Ap: minusta turhaan kannat syyllisyyttä ainakaan pyykkien kuivatuksesta koneessa. Vaatteen kuivatus huoneilmassa syö myös lämpöenergiaa.. Ehkä hieman vähemmän kuin koneella, mutta kyllä nyt asumismukavuus täytyy ottaa huomioon. Miehesi on aivan järjetön tuollaisesta huomautellessaan! Käske miehesi ripustamaan pyykki kuivamaan hengareille jos kerta ei saa koneellisesti kuivattaa!

Onko teillä piha-aluetta? Voisiko osan pyykeistä ripustaa pihalle kuivumaan naruille.. Siis sellaisten osalta millä ei ole kiire kuivua?

Toinen auto on teillä oltava käytössä. Mihin muuten käytätte nyt sen rahan mikä aikaisemmin meni autolaina lyhentämiseen? Jos olette pärjänneet pitkään ilman sitä osuutta niin voisiko saman summan nyt laittaa säästöön? Tiedän, että noin montaa lasta on hankala saada minnekään hoitoon kerralla viikonlopuksi, mutta kannattaisiko yrittää? Menisitte parisuhde kurssille kahdestaan tai vain jonnekin lepäämään.

Jos miehesi haluaa sinun hoikentuvan, niin eikö silloin pitäisi antaa sinulle siihen mahdollisuus? Otat pari iltaa viikossa "vapaata" tunnin kaksi ja lähdet liikkumaan. Lenkille tms. yksin.

Ei tuo mies tajua kuin pahasti oikeasti sanoo. Ja kyllä tuo osaa anteeksi pyytää mutta muuttaako se loppupeleissä tätä tilannetta miksikään?

En tiedä en minä osaa apua mistään hakea. Ja kun ei edes olla mitään köyhyysrajalla eläviä. Tulot n 3000 e netto. Lainoihin menee reilu 1000 e. Ja silti ei riitä rahat elämiseen.. Ruokalasku on sen 800 e/kk

Kyllä vaimon lihomisesta pitää voida puhua. Ei se ole parisuhteen hoitamista, ettei pidä huolta itsestään. Miksi sinä et ole töissä? Ja miksi ihmeessä te olette hankkineet noin monta lasta, jos rahatilanteenne ei sitä kestä?

Mietippä vaihtoehtoa miten sun ja lasten elämä paranis ihan keskenään elellessä. Laita plussat ja miinukset riviin. Luulen että sun oma jaksaminen kevenis kummasti ilman moista miekkosta.

teillä on ollut kahden keskistä aikaa?Voi oikeesti olla että miestä kiukuttaa ihan tuo jatkuva arki ja töissä puurtaminen kun raha ei näy missään.Jos pitäisitte ihan palaverin missä laskisitte teidän menot ja tulot..että mistä tingitään ja mistä ei?onko ketään sukulaista joka auttaisi vaate/kenkä ostoksissa..meillä toivotaan just noita isompia juttuja synttäri/joululahjoiksi.Meillä on vain 4lasta ja nettotulot tuon 3000e,asumiseen menee 1000e.Ja miettisin tuota töihinkin menoa..mutta ei sekään niin yksinkertaista ole,itse oon niin pienipalkkainen että jos meen töihin meidän tulot menee just sen verta yli että maksetaan täydet hoitomaksut ja kuussa jäis n.50e enemän käteen ei järkeä.Ja 4lapsen kanssa on noita menoja niin paljon että oon aika työllistetty kotona.
Tuota autoa miettisin..pärjäätte yhdellä,jos mies sitoutuu siihen että myös kuskaa lapsia ja sinä saat auton kun tarvis.
Ehdottomasti keskustelun paikka..puhut tuosta lihavaksi haukkumisesta,raha-asiat selviksi..mitä tulee ja mihin menee..ja kysy voisiko mies sitoutua siihen että pääset esim.kuntosalille ja kiinteytymään=)

[QUOTE="vieras";24758951]kuka nyt haluaisi olla 6 lapsen yksinhuoltaja?

Ap: minusta turhaan kannat syyllisyyttä ainakaan pyykkien kuivatuksesta koneessa. Vaatteen kuivatus huoneilmassa syö myös lämpöenergiaa.. Ehkä hieman vähemmän kuin koneella, mutta kyllä nyt asumismukavuus täytyy ottaa huomioon. Miehesi on aivan järjetön tuollaisesta huomautellessaan! Käske miehesi ripustamaan pyykki kuivamaan hengareille jos kerta ei saa koneellisesti kuivattaa!

Onko teillä piha-aluetta? Voisiko osan pyykeistä ripustaa pihalle kuivumaan naruille.. Siis sellaisten osalta millä ei ole kiire kuivua?

Toinen auto on teillä oltava käytössä. Mihin muuten käytätte nyt sen rahan mikä aikaisemmin meni autolaina lyhentämiseen? Jos olette pärjänneet pitkään ilman sitä osuutta niin voisiko saman summan nyt laittaa säästöön? Tiedän, että noin montaa lasta on hankala saada minnekään hoitoon kerralla viikonlopuksi, mutta kannattaisiko yrittää? Menisitte parisuhde kurssille kahdestaan tai vain jonnekin lepäämään.

Jos miehesi haluaa sinun hoikentuvan, niin eikö silloin pitäisi antaa sinulle siihen mahdollisuus? Otat pari iltaa viikossa "vapaata" tunnin kaksi ja lähdet liikkumaan. Lenkille tms. yksin.[/QUOTE]

Talo lämmitetään takalla vaikka sähkölämmityskin olemassa (menee päälle sitten kun pakkasta se -30) . Eli kait tuo säästää kun ilman koneita kuivaa. Kesän kuivasin tuossa terassilla mut ei oo katosta siinä niin ei sateella pysty kuivaamaan. Ja muutenkin ilman kosteus näin syksyllä sellanen et hitaasti kuivuu.

En minä oikeasti tiedä mihin nuo rahat menee. Tuntuu et pihistetään ja säästetään joka asiasta ja silti ei riitä mihinkään. Pitäs varmaan ottaa nyt pari kk taas ja kattoa mikä on sitä ylimääräistä.

Käytiin pari viikkoa sitten viikonloppu reissussa ja oli tosi ihanaa. Mut oltiin ja nautittiin vaan eikä kyllä mistään kotiasioista juuri puhuttu.

Miehen työ siis sellasta et ikinä ei tiedä millon lähtee ja tulee. Eli mitään jumppaa tms ei voi ees aatella. Uimisesta oon haaveillu mut täältä 20 km lähimpään uimahalliin ja tuntuu kohtuuttomalle jättää noita lapsia ees kerran viikossa säännöllisesti päineen kahdeksi kolmeksi tunniksi.
Vanhempain illat ym pakolliset onnistuu kyllä noinkin.

Pakko kait tässä yrittää repiä ittensä lenkille ees muutaman kerran viikossa. Enemmän mulla kyllä pitäs syömisiin puuttua. Tiedän että syön tunnepohjalta. Jos itkettää tai suututtaa niin pitää saada mätätä jotain hyvää. Sama jos on iloinen jostain.

Tuo ulkonäöstä huomauttelu vetää ihan sanattomaksi mutta tuohon säästäväisyyteen pari näkökulmaa:

-Sähkön säästäminen aiheuttaa kilpailevan lämmityksen tarvetta ja ei siksi välttämättä juuri säästä rahaa. Jos tätä faktaa sais sinne ukon ajukoppaan menemään?

-osta lapsille vaatteet kirppikseltä, monesti löytyy aivan helmiä lasten vaatteita pilkkahintaan

[QUOTE="Joku";24759078]teillä on ollut kahden keskistä aikaa?Voi oikeesti olla että miestä kiukuttaa ihan tuo jatkuva arki ja töissä puurtaminen kun raha ei näy missään.Jos pitäisitte ihan palaverin missä laskisitte teidän menot ja tulot..että mistä tingitään ja mistä ei?onko ketään sukulaista joka auttaisi vaate/kenkä ostoksissa..meillä toivotaan just noita isompia juttuja synttäri/joululahjoiksi.Meillä on vain 4lasta ja nettotulot tuon 3000e,asumiseen menee 1000e.Ja miettisin tuota töihinkin menoa..mutta ei sekään niin yksinkertaista ole,itse oon niin pienipalkkainen että jos meen töihin meidän tulot menee just sen verta yli että maksetaan täydet hoitomaksut ja kuussa jäis n.50e enemän käteen ei järkeä.Ja 4lapsen kanssa on noita menoja niin paljon että oon aika työllistetty kotona.
Tuota autoa miettisin..pärjäätte yhdellä,jos mies sitoutuu siihen että myös kuskaa lapsia ja sinä saat auton kun tarvis.
Ehdottomasti keskustelun paikka..puhut tuosta lihavaksi haukkumisesta,raha-asiat selviksi..mitä tulee ja mihin menee..ja kysy voisiko mies sitoutua siihen että pääset esim.kuntosalille ja kiinteytymään=)[/QUOTE]

Mies on investoinu omiin harrastuksiin nyt aika paljon. Osti veneen (mitä maksetaan vieläkin) ja päälle kalastusvälineet. Jotain oli ennestäänkin ja joku järki noiden ostamisessa ollu mut silti. Ja sitte et nytkin on syysloma vapaata niin menee puolet siitä kalaan kaverinsa kanssa.
Ja minä saan keksiä lapsille sit ohjelmaa - ilman rahaa.. Loppuviikosta oli sit menossa isompien lasten kans kalaan.

Mutta joo aion taas laskea nuo tulot ja menot. Ongelma vaan siinä et kummallakin eri käsitykset mikä on pakollista.

Ei onnistu tuo yks auto. Miehellä menee jo viikossa hermot kun pitää ottaa mun ja lastenkin menot huomioon. Sama tuon säännöllisen liikunnan kanssa. Työt menee edelle.
Mut on mulla mahdollisuus lähteä lenkille joka päivä. Lapset pärjää sen puoli tuntia tunnin itekseenkin.. Et ainoa vaihtoehto minkä voi käytännössä toteuttaa.

Kyllä nyt taitaisi olla jonkinlaisen parisuhdeterapian tms. paikka? Voisitte molemmat puhua tunnoistanne ja toiveistanne... Minkäikäiset lapset teillä? Ei nimittäin se yh-elämäkään ihan helppoa olisi pienten lasten kanssa. Mutta jossakin kohtaa sun täytyy miettiä myös omaa oloasi ja jaksamistasi!

[QUOTE="a p";24759213]Mies on investoinu omiin harrastuksiin nyt aika paljon. Osti veneen (mitä maksetaan vieläkin) ja päälle kalastusvälineet. Jotain oli ennestäänkin ja joku järki noiden ostamisessa ollu mut silti. Ja sitte et nytkin on syysloma vapaata niin menee puolet siitä kalaan kaverinsa kanssa.
Ja minä saan keksiä lapsille sit ohjelmaa - ilman rahaa.. Loppuviikosta oli sit menossa isompien lasten kans kalaan.

Mutta joo aion taas laskea nuo tulot ja menot. Ongelma vaan siinä et kummallakin eri käsitykset mikä on pakollista.

Ei onnistu tuo yks auto. Miehellä menee jo viikossa hermot kun pitää ottaa mun ja lastenkin menot huomioon. Sama tuon säännöllisen liikunnan kanssa. Työt menee edelle.
Mut on mulla mahdollisuus lähteä lenkille joka päivä. Lapset pärjää sen puoli tuntia tunnin itekseenkin.. Et ainoa vaihtoehto minkä voi käytännössä toteuttaa.[/QUOTE]

Kyllä puhuisin vakavasti miehen kanssa siitä, että miten katsoo oikeudekseen ostaa veneen ja sitten ei saisi kuivaria käyttää?? Nyt sun täytyy ilmaista sille miehellesi että et enää suostu vain miellyttämään! Onhan sulla ja lapsillakin oikeus edes niihin talvivaatteisiin! Jos ei tilanne muuttuisi, alkaisin laskemaan mahdollisuuksiani selvitä yksin lasten kanssa. Muistuta miestäsi elareista, eli ei ihan halvalla pääsisi silloinkaan...

Tuo ulkonäöstä huomauttelu vetää ihan sanattomaksi mutta tuohon säästäväisyyteen pari näkökulmaa:

-Sähkön säästäminen aiheuttaa kilpailevan lämmityksen tarvetta ja ei siksi välttämättä juuri säästä rahaa. Jos tätä faktaa sais sinne ukon ajukoppaan menemään?

-osta lapsille vaatteet kirppikseltä, monesti löytyy aivan helmiä lasten vaatteita pilkkahintaan

Ei meillä lämmitetetä sähköllä vaan puilla. Vaikka ei kait nekään ihan ilmasia ole mut silti.
Kirpputorilta ostan kyllä kaiken mahdollisen mut kuten sanoin asutaan pienellä paikkakunnalla ja naapurikunnatkin pieniä niin valikoimaa ei aina kovin kattavasti. Isompaan kaupunkiin jo sit matkaa sen verran et harvemmin tulee lähdettyä. Vaikka kyllä pitäs säännöllisemmin käydä siellä kirppareilla.
Kaupasta ostan sit kun on ihan pakko.
Ja oikeasti en tiedä ketään muuta joka ostaa näin vähän kaupasta vaatteita. Ja en muista millon oisin netistä tilannu jotain.

Tiedät sä nyt kaiken tulopuolesta? Auton pidät ehdottomasti. Hölmöä ostaa vene ja sitten ruikuttaa kun pitää olla kaksi autoa (jotka välttämättömiä kulkemiseen) Kuulostaa siltä että miehellä on todellakin nyt jostain stressiä enemmän kun riittävästi ja kun se läikkyy yli. Puretaan paha mieli sinuun.

[QUOTE="mä";24759215]Kyllä nyt taitaisi olla jonkinlaisen parisuhdeterapian tms. paikka? Voisitte molemmat puhua tunnoistanne ja toiveistanne... Minkäikäiset lapset teillä? Ei nimittäin se yh-elämäkään ihan helppoa olisi pienten lasten kanssa. Mutta jossakin kohtaa sun täytyy miettiä myös omaa oloasi ja jaksamistasi![/QUOTE]

Yksin kait minä noiden kans oon nytkin et ei se ole ongelma. On meillä paljon hyvääkin tässä suhteessa mitä ei vaan oo tässä tullu esille.
Mun vaan pitäs keksiä mitä haluan tältä elämältä. Jotenki vaan eläny niin toisten toiveiden mukaan et ei osaa enää itelleen mitään haaveilla tai toivoa. Eikä edes tiedä mikä se unelma vois olla.

Yhteistyössä