itpsi sai sitten synttärilahjaksi "hieman isohkoja" vaat*t+e

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kun käyttöön vaan samantien! Mulla oli aiemmin hoitolapsi, jolla pituutta alle metri, ja vaatteet kokoa 92 ja 98 mahtuivat ihan hyvin. Sitten kauden vaihtuessa oli lapsi saanut isompia vaatteita, ja kerran tuli sitten tutkittua kokolappujakin kun näyttivät niin tolkuttoman isoilta. Legginsit kokoa 116-122, paidat 122-128... Siinä piti vähän rullailla niitä lahkeita ja hihoja... Vaatteet oli mun silmiin kyllä ihan uusia, ja niitä oli useita, eli oli tainnut vanhemmat ostaa hiukan kasvuvaraa lapselle. :/

Ja oikeesti, ymmärrän ap:n ärsytyksen. Muakin kyllä hiukan ärsytti ainainen hihojen kääntely ja miettiminen, miten ne lahkeet saisi mahtumaan saappaan sisään, kun ne oli käännetty muutamaan kertaan...

[QUOTE="että";28344803]Turhaa valitusta.
Itse toivon aina että sukulaiset/kummit ostaisivat niitä isompi kokoisia vaatteita,eikä juuri nyt sopivia. Kerkiää käyttämään,eikä jää käyttämättä.[/QUOTE]

Näin minäkin olen ajatellut. Ja jos ei ole ihan varma koosta/ ei löydy juuri sitä OIKEAA kokoa, niin tietysti ostetaan se isompi vaihtoehto. Kuitenkin on todennäköistä että lapsi kasvaa siihen vaatteeseen. Toisin kuin pieneen vaatteeseen.

Vähän näin lahjanantajana v*tuttaa että äidit tosiaan jaksaa valittaa ihan kaikesta. Hemmetti AINA se ostettu lahja on sellasta "tjaah, ajatus oli kai tärkein..."-luokkaa. Kai sitä pikkuhiljaa voi harkita lahjanostojen lopettamista kun nykyaikana porukka vain jaksaa olla niin pirun nirsoja ja valittaa jopa lahjoista. Myykööt sitte kirpparilla, kai se raha kuitenkin kiinnostaa?

Huh, tuo oli vähän purkausta, ei ap:lle yksin tarkoitettu :D

Anoppi taas ostaa aina liian pieniä vaatteita kun se ei ymmärrä että lapset kasvaa. Tuo siis esim 104cm jos oon pyytäny 116cm. Kauhistelee vaan että oli niin ison näköisiä vaatteita kaupassa ettei niitä voinu ostaa.

Meillä meni lähinnä toisinpäin. Anoppi on mm. 6-vuotiaalle ostanut joululahjaksi kokoa 74 cm. Itse sain joskus sukkia kokoa 45, jalkani 39 ja muuta pientä. Suorastaan jo illan viihdenumero avata anopin lahja... :whistle: Mieluummin kuitenkin vaikka vähän liiankin isoja kuin sellaisia, jotka saa suoraan laittaa kiertoon.

[QUOTE="mimmi";28344903]Anoppi taas ostaa aina liian pieniä vaatteita kun se ei ymmärrä että lapset kasvaa. Tuo siis esim 104cm jos oon pyytäny 116cm. Kauhistelee vaan että oli niin ison näköisiä vaatteita kaupassa ettei niitä voinu ostaa.[/QUOTE]

Meillä vähän samaa vikaa...

[QUOTE="vieras";28344855]Meillä poika 2 vuotiaana mummilta 110cm fleece asun. Odotti kaapissa muutaman vuoden :)[/QUOTE]

No meidän 2v2kk on jo käytössä osa 110cm vaatteista joten meillä ei olis tarvinut kauan kaapissa seisottaa noita XD

Ollaan lahjaksi saatu noita vähän isompia... No ei 3 kuukauden ikäsellle nyt haittaa et on valmiiksi ostettuna 80 senttisiä vaatteita. Antajat oli, että kyllähän tuo lapsi tuosta kasvaa. Juu, kasvaahan se. ;) Toinen mitä en ymmärrä on tuo pehmolelujen kantaminen. Joka lahja on pehmolelu. Oon jo laittan uudet lelut suoraan syrjään odottamaan, että saa lapsi sitten joskus ku leluja "vaihdetaan". Oon sanonu, että ei pehmoja kiitos, mutta...

Yhteistyössä