Itsemurhasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän ajatuksesi täysin. Ja ihan muille tiedoksi, siinä vaiheessa kun on henkisesti ihan loppu, niin siinä ei paljon enää mieti sitä, että kuinka paljon tässä aiheuttaisi murhetta lapsilleen ja muille, jos päivänsä päättäisi! Itsekkäitä ovat lapset ja perhe, kun kerran vaativat pysymään hengissä, ettei niille tulisi niin paha mieli! Viis siitä kuinka yksi kärsii, kunhan muut ei vain kärsi!

Hävetkää vähän omia itsekkäitä puheita!

YKSIN TÄNNE OLLAAN SYNNYTTY JA YKSIN TÄÄLTÄ LÄHDETÄÄN!

Itsemurha on itsekäs teko, mutta on hyvä olla terveesti itsekäs. Ap:n suhteen en näe itsemurhaa hyvänä ratkaisuna. Hänellä on lapsia joiden elämää hän vaikeuttaisi itsemurhalla ja monesti juuri ne lapset ovat asia jotka pitävät pinnalla vaikeiden asioiden yli.

Hän ei ole myöskään vaaraksi kenellekäään muulle, jolloin itsemurha voisi olla jopa hyvä teko. Breivik olisi voinut tappaa itsensä ennen joukkomurhaa ja sitten on myös nämä vanhemmat, jotka tappavat lapsensa ennen kuin yrittävät itsemurhaa. Nämä lapsensa tappajat näkevät että he tuhoavat lapsensa elämän niin totaalisesti itsemurhalla ja he näkevät maailman niin pahana paikkana, että katsovat vapauttavansa lapsensa. Siinä he tekevät väärin.

Pyydän kestämään lasten takia, elämällä auttaisit heitä.

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
Ap - masentunut äiti voi olla monasti lapselleen parempi äiti kuin "normaali". Sä oikeasti olet joutunut ja joudut miettimään elämän peruspilareita ja mistä ne on rakentuneet. Tiedät omassa nahassasi mikä voi rikkoa ihmismielen, sinä tiedät. Moni "normaali" äiti hakee kirjastosta kasvatusopuksen ja lähtee siltä pohjalta lastaan maailmaan kasvattamaan. Sekunttiakaan ei ajatella itse tai edes uskalleta ajatella. Ollaan vaan "happy-happy". Ei siinä, ei sekään tee huonoa äidistä. Mutta ei tee masennuskaan.

Sinulla on jo isot lapset. Kerro heille pahasta olosta - kerro miksi äiti vetäytyy välillä. Opeta heille että paha olo ei olet heidän syytään - ole avoin. Silloin olet paras mahdollinen äiti. Et ole supernainen, etkä jumalolento (jotkun naiset nostava itsesensä sille jalustalle äitiydessä). Sinä olet inhimillinen äiti.

Olen itse samassa suossa rypenyt - ja varmaan vielä joskus ryven, en usko että masennus koskaan täysin poistuu. Mun apu jaksaa on se että illalla mieitin että toivottavasti en aamulla herää. Ja kun herään, aamu usein onkin parempi kuin luulin. Ihan vaan päivä kerrallaan - ei tulevaisuutta. Tulevaisuus ahdistaa - totta hitossa kun pahana hetkenä miettii että tätäkö se loppu elämä on. Mutta kun ei mieti. Kuhan huomiseen, ei sen pitempään.

[QUOTE="vieras";25321041]Sanon ihan suoraan että jessus sä olet paska ihminen. Oletko niin tunnekylmä vanhempi että sinua ei paskaakaan kiinnosta omien (?) lapsiesi tunteet ja elämä? Joo, kyllä minäkin olen selviytynyt mutta helvetilliset vauriot se on jättänyt. Tee vielä niin että hirtät vaikka itsesi lapsiesi eteen niin siinäpä sitten selviytyvät.[/QUOTE]

Kyllä hän tällä hetkellä on, hänhän on sanonut sen jo useita kertoja. Masennus on jo päässyt niin pitkälle, ettei hänellä ole enää tunteita ollenkaan, ei iloa, mutta ei suruakaan, ja kokemuksesta voin kertoa että masentuneelta on turha odottaa mitään empatiaa tai sympatiaa, se on sen taudin kuva. Tajuatko itse että tuollainen herjaaminen ja haukkuminen ei ainakaan auta tuohon ap:n olotilaan.

Mä luulen että mä itse olen yksi harvoja jotka ymmärtää ap:n kannan. Mä olin itsekin hyvin lähellä luovuttamista aikanaan. Mulla tosin oli ns. syy siihen masennukseen, mutta esim. mun masennukseni myös uusiutui synnytyksen jälkeen, jolloin mulla oli jo elämässä kaikki hyvin, ja olin ollut synnytykseen asti hyvinkin onnellinen. Masennus ei tosiaan tarvitse syytä miksi se johonkin ihmiseen iskee, se voi iskeä kyntensä kehen vain, missä elämäntilanteessa tai sosiaaliluokassa tahansa. Ja kun se pääsee tarpeeksi pitkälle, sitä tosiaankin vaan jumittaa omissa ajatuksissaan apaattisena eteensä toljottaen.

Mäkin pelkäsin masennuksen uusiuduttua että pilaan lapseni heti alkuunsa kun olin niin apaattinen. Hoidin kyllä vauvan, ruokin ja pidin puhtaana, mutta seuraa en hänelle ensimmäiseen 2kk jaksanut kovin paljoa pitää. Välillä syytän siitä ajasta itseäni vieläkin, mutta ei sille minkään mahda, onneksi jälkimmäisellä kerralla sain ajoissa apua. Ensimmäinen mun masennus kävikin ilmi ja saatiin hoitoon vasta kun exäni oli raahannut mut sairaalaan lääkeyliannostuksen takia. Onneksi selvisin, vaikka exäni takia itsaria yritinkin, sillä muuten en olis tässä elosssa, onnellisena uuden miehen ja lapsen, ja täydellisen kodin kanssa. Ja ennen kuin kukaan ehtii moralisoimaan, koitin tappaa itseni koska mun exä oli todella hullu ja väkivaltainen, koin lopulta olevani niin umpikujassa etten löytänyt muuta ulospääsyä. Siinä tilanteessa en tosiaan aatellut että pitää pysyä hengissä vanhempien ja sisarusten kanssa, ei mun mielestä heillä ollut oikeutta vaatia mua jäämään kärsimään hullusta exästäni vaan sen takia että heille tulis muuten paha mieli.

Hei ap! Luettuasi kertomustasi se oli kuin minun suusta. Lähes joka ilta toivon etten aamulla heräisi kun en jaksa. Millään ei ole mitään väliä, kuin robotti mennään päivästä toiseen ilman tunteita. Kukaan ei edes huomaisi ettei minua enää ole- paitsi ettei lapsi ilmaantuisi pvkotiin. Kukaan ei ole tarjonnut auttavaa kättä vaikka ääneen mietin koskahan seuraava juna tulee.....Toivon sinulle kaikkea hyvää oikeasti. Itse olen apua joskus aikoinaan hakenut mutta mitään en saanut joten toivottavasti jaksan vielä jonkin aikaa lapsista huolehtia. Surullista että jopa sosiaalityöntekijät sanoivat minun olevan loppu ja jaksamisen rajoilla mutta apua en saa koska kaupungilla rahat loppu. ( rahaa en odota enkä halua vaan vaikka joskus jonkun katsomaan lapsia tai auttamaan siivoamisessa) Miksi me ei saada mitään? Onko millään mitään järkeä kahlata päivästä toiseen?

Ymmärrän ajatuksesi täysin. Ja ihan muille tiedoksi, siinä vaiheessa kun on henkisesti ihan loppu, niin siinä ei paljon enää mieti sitä, että kuinka paljon tässä aiheuttaisi murhetta lapsilleen ja muille, jos päivänsä päättäisi! Itsekkäitä ovat lapset ja perhe, kun kerran vaativat pysymään hengissä, ettei niille tulisi niin paha mieli! Viis siitä kuinka yksi kärsii, kunhan muut ei vain kärsi!

Hävetkää vähän omia itsekkäitä puheita!

YKSIN TÄNNE OLLAAN SYNNYTTY JA YKSIN TÄÄLTÄ LÄHDETÄÄN!

En todellakaan häpeä. Minä olen käynyt niin pohjalla kuin vaan voi käydä, olen ollut sen jälkeenkin useaan kertaan psykiatrisella osastolla hoidossa mutta perheellisen ihmisen VELVOLLISUUS ON hakea apua itselleen ja perheelleen. Vain ap on tässä itsekäs. Herranen aika, totta helvetissä ÄIDIN pitää hakea apua itselleen ettei lapset kärsi ja totta kai on ajateltava lapsia ettei tapa itseään. Miten sinä voit olla niin kuvottava että syytät LAPSIA itsekkyydestä kun haluavat äitinsä pitää?? Minä tiedän sen tunteen kun kuvittelee että lapsille olisi parempi olla ilman äitiä mutta siinä kohtaa on hakeuduttava vaikka sairaalahoitoon. Aapeella menee hyvin kun käy töissä jne ja haluaa tappaa itsensä kun elämä on tylsää. Voi jessus sentään..Ap kärsii itsekkyydestä, ei muusta. Ei halua olla lastensa kanssa mutta ei anna heitä poiskaan. Itsekäs kuvotus joka ajattelee VAIN itseään, ei muita. Jos hänellä olisi lapsia niin tappakoot itsensä vaikka heti, ei ketään kiinnosta mutta hänellä on lapsia ja hänellä on velvollisuus hakea apua.

Alkuperäinen kirjoittaja plöh;25321977:
Kyllä hän tällä hetkellä on, hänhän on sanonut sen jo useita kertoja. Masennus on jo päässyt niin pitkälle, ettei hänellä ole enää tunteita ollenkaan, ei iloa, mutta ei suruakaan, ja kokemuksesta voin kertoa että masentuneelta on turha odottaa mitään empatiaa tai sympatiaa, se on sen taudin kuva. Tajuatko itse että tuollainen herjaaminen ja haukkuminen ei ainakaan auta tuohon ap:n olotilaan.

Toivon totisesti että herjauksen myötä ap joko hakeutuu sairaalaan tai muuttaa pois, jolloin säästää lapsiaan. Ei niin voi tehdä että on äiti kun sattuu huvittamaan. Ei jaksa edes kuunnella lapsiaan mutta poiskaan ei lähde. Ja tuumaa vaan että se on sitten lasten murhe kun äiti tappaa itsensä. Kuvottavaa. Olen ollut viittä vaille tappaa itseni ja tiedän tunteen siitä kun lapsille olisi muka parempi olla ilman äitiä. Mutta minä hain apua. Olen hakeutunut usein sairaalahoitoon tai minut on sinne viety. Ap sen sijaan käy töissä, istuu kaksplussalla ja vaikuttaa (huom. vaikuttaa) juuri sellaiselta "masentuneelta" joita huvittaa kivat asiat mutta sitten taas "masentaa" kun pitäisi tehdä jotain ei-kivaa, kuten olla lasten kanssa.

Musta itsekkäämpää on olettaa että joku elää vain toisia varten. Se että on lapsia, tosin on erittäin iso mutta.

Täälläkin haukutaan jatkuvasti omia äitejä, isiä, sisaruksia ja ystäviä. Moni jää kaipaamaan vasta kun kuollut. Aika tekopyhää.

[QUOTE="vieras";25321983]En todellakaan häpeä. Minä olen käynyt niin pohjalla kuin vaan voi käydä, olen ollut sen jälkeenkin useaan kertaan psykiatrisella osastolla hoidossa mutta perheellisen ihmisen VELVOLLISUUS ON hakea apua itselleen ja perheelleen. Vain ap on tässä itsekäs. Herranen aika, totta helvetissä ÄIDIN pitää hakea apua itselleen ettei lapset kärsi ja totta kai on ajateltava lapsia ettei tapa itseään. Miten sinä voit olla niin kuvottava että syytät LAPSIA itsekkyydestä kun haluavat äitinsä pitää?? Minä tiedän sen tunteen kun kuvittelee että lapsille olisi parempi olla ilman äitiä mutta siinä kohtaa on hakeuduttava vaikka sairaalahoitoon. Aapeella menee hyvin kun käy töissä jne ja haluaa tappaa itsensä kun elämä on tylsää. Voi jessus sentään..Ap kärsii itsekkyydestä, ei muusta. Ei halua olla lastensa kanssa mutta ei anna heitä poiskaan. Itsekäs kuvotus joka ajattelee VAIN itseään, ei muita. Jos hänellä olisi lapsia niin tappakoot itsensä vaikka heti, ei ketään kiinnosta mutta hänellä on lapsia ja hänellä on velvollisuus hakea apua.[/QUOTE]

Helpottiko?

Onko sinusta ihmisellä oikeus päättää omasta elämästään, haluaako täällä maan päällä vaellella? Yleinen käsitys tuntuu olevan se että itsemurha on itsekästä ja että ihmisen täytyy elää jotta läheisille ei tule paha mieli.

No, siis itse harkitsen päivieni päättämistä tosissani. En vain jaksa elää. Ei siinä sen kummempaa syytä.

Mielestäni ihmisellä on itsellään oikeus päättää elämästään ja kuolemastaan. Veljeni teki itsemurhan, ja itselläni on usein ollut itsemurhaan liittyviä ajatuksia ja suunnitelmia. Veljeni ei kuitenkaan onnistunut ensimmäisellä, toisella, kolmannella... -kaan kerralla ja siitä oppineena en uskalla edes yrittää. Olen nähnyt, miten totaalisesti elämä menee pilalle sen jälkeen, kun yritys epäonnistuu.

Ymmärrän kuitenkin sen ajatuskulun, jossa ei enää näe muuta ratkaisua ja helpotusta kuin itsemurhan. En osaa auttaa sinua. Toivon sinulle paljon jaksamista ja voimia. Toivottavasti löydät oman tiesi ulos pahasta olostasi ja väsymyksestäsi ilman itsemurhaa.

Minun mielipiteeni kysymykseesi: Mielestäni ihmisellä ei ole oikeutta päättää omaa elämäänsä. Jokainen elämämämme päivä on meille lahja. Se on arvokas sellaisenaan. Opettaa meille jotain mitä tarvitsemme tulevaisuudessa. Lisäksi ajattelen myös että vanhemmat ovat vastuusssa lapsistaan eivät vaan itsestään, ja ajattelen että vanhemman itsemurha on erityisen tuhoisa. Vaikka näennäisesti moni ihminen näyttääkin selvinneen vanhemman itsemurhasta, mutta usein se vaikuttaa vielä useita sukupolvia. Oma isopappani teki itsemurhan ja miten laajat vaikutukset sillä onkaan ollut pelkästään perhepiirissä.

Ap - masentunut äiti voi olla monasti lapselleen parempi äiti kuin "normaali". Sä oikeasti olet joutunut ja joudut miettimään elämän peruspilareita ja mistä ne on rakentuneet. Tiedät omassa nahassasi mikä voi rikkoa ihmismielen, sinä tiedät. Moni "normaali" äiti hakee kirjastosta kasvatusopuksen ja lähtee siltä pohjalta lastaan maailmaan kasvattamaan. Sekunttiakaan ei ajatella itse tai edes uskalleta ajatella. Ollaan vaan "happy-happy". Ei siinä, ei sekään tee huonoa äidistä. Mutta ei tee masennuskaan.

Sinulla on jo isot lapset. Kerro heille pahasta olosta - kerro miksi äiti vetäytyy välillä. Opeta heille että paha olo ei olet heidän syytään - ole avoin. Silloin olet paras mahdollinen äiti. Et ole supernainen, etkä jumalolento (jotkun naiset nostava itsesensä sille jalustalle äitiydessä). Sinä olet inhimillinen äiti.

Olen itse samassa suossa rypenyt - ja varmaan vielä joskus ryven, en usko että masennus koskaan täysin poistuu. Mun apu jaksaa on se että illalla mieitin että toivottavasti en aamulla herää. Ja kun herään, aamu usein onkin parempi kuin luulin. Ihan vaan päivä kerrallaan - ei tulevaisuutta. Tulevaisuus ahdistaa - totta hitossa kun pahana hetkenä miettii että tätäkö se loppu elämä on. Mutta kun ei mieti. Kuhan huomiseen, ei sen pitempään.

:flower:

Hieno kirjoitus. Olen samoilla linjoilla kanssasi.

[QUOTE="vieras";25322013]Toivon totisesti että herjauksen myötä ap joko hakeutuu sairaalaan tai muuttaa pois, jolloin säästää lapsiaan. Ei niin voi tehdä että on äiti kun sattuu huvittamaan. Ei jaksa edes kuunnella lapsiaan mutta poiskaan ei lähde. Ja tuumaa vaan että se on sitten lasten murhe kun äiti tappaa itsensä. Kuvottavaa. Olen ollut viittä vaille tappaa itseni ja tiedän tunteen siitä kun lapsille olisi muka parempi olla ilman äitiä. Mutta minä hain apua. Olen hakeutunut usein sairaalahoitoon tai minut on sinne viety. Ap sen sijaan käy töissä, istuu kaksplussalla ja vaikuttaa (huom. vaikuttaa) juuri sellaiselta "masentuneelta" joita huvittaa kivat asiat mutta sitten taas "masentaa" kun pitäisi tehdä jotain ei-kivaa, kuten olla lasten kanssa.[/QUOTE]

Masennusta on erilaista, jokaisella masentuneella on oma kokemus asiasta. Ap kertoi olleensa hoidossa, lääkkeet ja terapiat. Ei kukaan ole tappamassa itseään siksi että on vähän tylsää taikka omien lasten seura ei kiinnosta. Ap:ta ei kiinnosta se niiden lasten seura masennuksen vuoksi. Se on oire sairaudesta, ei syy.

[QUOTE="vieras";25322013]Toivon totisesti että herjauksen myötä ap joko hakeutuu sairaalaan tai muuttaa pois, jolloin säästää lapsiaan. Ei niin voi tehdä että on äiti kun sattuu huvittamaan. Ei jaksa edes kuunnella lapsiaan mutta poiskaan ei lähde. Ja tuumaa vaan että se on sitten lasten murhe kun äiti tappaa itsensä. Kuvottavaa. Olen ollut viittä vaille tappaa itseni ja tiedän tunteen siitä kun lapsille olisi muka parempi olla ilman äitiä. Mutta minä hain apua. Olen hakeutunut usein sairaalahoitoon tai minut on sinne viety. Ap sen sijaan käy töissä, istuu kaksplussalla ja vaikuttaa (huom. vaikuttaa) juuri sellaiselta "masentuneelta" joita huvittaa kivat asiat mutta sitten taas "masentaa" kun pitäisi tehdä jotain ei-kivaa, kuten olla lasten kanssa.[/QUOTE]

Tämä on niin sairaan itsekästä ja omahyväistä tekstiä, että voin pahoin. Sairaala ei ole mikään ihmeitä tekevä paikka. Siellä menettää lopullisesti oman minuutensa ja oikeutensa päättää omasta elämästään.

Jokainen löytää oman tapansa selvitä. Joillekin se on hakeutua muiden hoidettavaksi ja vetää lääkkeitä elimistö turvoksiin. Joillekin toisille se voi olla luonnonrauhan hakemista, töiden tekemistä, kaksplussan lukemista tai hakeutumista vapaaehtoistyöntekijäksi. Toisen tapa selvitä elämästä hengissä ei ole yhtään huonompi kuin oma tapasi.

Aloittaja: Tuon lainauksen kirjoittanut ihminen on sairas ihminen. Älä anna hänenlaistensa sanojen vaikuttaa omaan hyvinvointiisi ja päätöksiisi.

[QUOTE="vieras";25322053]Ei. Käy niin pirusti sääliksi ap:n lapsia :( Ja miestä.[/QUOTE]

Mutta tiedätkö, hyvällä saa enemmän kuin pahalla, eikä ap:n haukkuminen auta hänen perhettään. Päin vastoin, sellainen saattaa vain ajaa toisen vielä lähemmäksi sitä huonointa mahdollista päätöstä.

Jos yrittää ja haluaa auttaa, niin silloin pitää itse pystyä olemaan vahva eikä antaa vihan kuljettaa kynää.

Tämä on niin sairaan itsekästä ja omahyväistä tekstiä, että voin pahoin. Sairaala ei ole mikään ihmeitä tekevä paikka. Siellä menettää lopullisesti oman minuutensa ja oikeutensa päättää omasta elämästään.

Jokainen löytää oman tapansa selvitä. Joillekin se on hakeutua muiden hoidettavaksi ja vetää lääkkeitä elimistö turvoksiin. Joillekin toisille se voi olla luonnonrauhan hakemista, töiden tekemistä, kaksplussan lukemista tai hakeutumista vapaaehtoistyöntekijäksi. Toisen tapa selvitä elämästä hengissä ei ole yhtään huonompi kuin oma tapasi.

Aloittaja: Tuon lainauksen kirjoittanut ihminen on sairas ihminen. Älä anna hänenlaistensa sanojen vaikuttaa omaan hyvinvointiisi ja päätöksiisi.

Sinustako on sairaan itsekästä ja omahyväistä ajatella ap:n LAPSIA? Onko sinun vanhempasi tappaneet itsensä? Ai ei ole. Pidä sitten turpasi kiinni. Siinä vaiheessa kun te olette muksunne tehneet te olette menettäneet oikeutenne elää niin kuin teille on parhaaksi. Teidän on ajateltava lapsia vaikka se kuinka paljon vituttaisi. Kun on tappamassa itseään niin ainakin sairaalasta saa akuutin avun siihen tilanteeseen. Ei kaksplussalta. Todellakin mun tapani selvitä ja auttaa perhettä ja lapsia on parempi kuin ap:n tapa istua kaksplussalla pohtimassa itsensä tappamista.

Mä vielä kerran painotan mikä minua auttaa. Se on lause: Kunhan huomiseen, kunhan huomisen vielä katson. Sitten en enää. Ja huomisista on tullut mulle vuosia - ja vuosien kautta on tullut parantuminen. Jos ei täydellinen niin ainakin olen löytänyt keino taistella. Mun kun ei tartte jaksaa kuin vaan huominen.

Miksi? Pitäisikö nyt sääliä sinunkin miestä ja lapsia?

Ööh...miksi ihmeessä säälisit? Minä en ole tappamassa lapsiani, viihdyn mainiosti lapsieni kanssa ja heillä on hyvä olla tässä perheessä koska olen hakenut apua itselleni toistuvasti ja ottanut sen vastaan. Parisuhde on vain vahvistunut tässä myrskyssä <3 Aapeen lapsille olisi parasta että äiti alkaisi kuntouttaa itseään ( ai niin mutta ei kiinnosta) tai sitten ap muuttaisi pois ja mies "ottaisi" normaalin emännän ja lapset tapaisi äitiään vain silloin tällöin. Mutta eihän se aapeelle sovi koska vaikka ei lapset kiinnosta niin irti ei heistä päästä vaikka äidin itsemurha olisikin heidän ongelmansa ja ihan sama aapeelle. Vittu mikä tyyppi.

[QUOTE="vieras";25322148]Sinustako on sairaan itsekästä ja omahyväistä ajatella ap:n LAPSIA? Onko sinun vanhempasi tappaneet itsensä? Ai ei ole. Pidä sitten turpasi kiinni. Siinä vaiheessa kun te olette muksunne tehneet te olette menettäneet oikeutenne elää niin kuin teille on parhaaksi. Teidän on ajateltava lapsia vaikka se kuinka paljon vituttaisi. Kun on tappamassa itseään niin ainakin sairaalasta saa akuutin avun siihen tilanteeseen. Ei kaksplussalta. Todellakin mun tapani selvitä ja auttaa perhettä ja lapsia on parempi kuin ap:n tapa istua kaksplussalla pohtimassa itsensä tappamista.[/QUOTE]

Tiedäthän että alaa opiskelleet ammattiauttajat eivät koskaan puhuisi tuolla tavalla. Tuo ei ole mitään muuta kuin sinun omien tuntedesi purkamista, eikä siis auta ketään. Vaikka ei se auttaminen tainnutkaan olla tarkoituksesi?

Mutta tiedätkö, hyvällä saa enemmän kuin pahalla, eikä ap:n haukkuminen auta hänen perhettään. Päin vastoin, sellainen saattaa vain ajaa toisen vielä lähemmäksi sitä huonointa mahdollista päätöstä.

Jos yrittää ja haluaa auttaa, niin silloin pitää itse pystyä olemaan vahva eikä antaa vihan kuljettaa kynää.

Saattaapa auttaakin. Lapset kärsii AINA jollain tavalla vanhempien mielenterveysongelmista. Päätä silittelemällä nämä asiat ei muutu. Mä en voi edes käsittää kuinka kusipäisiä ihmisiä voi olla kun silittelevät vaan ap:n päätä, viis lapsista.

[QUOTE="vieras";25322148]Sinustako on sairaan itsekästä ja omahyväistä ajatella ap:n LAPSIA? Onko sinun vanhempasi tappaneet itsensä? Ai ei ole. Pidä sitten turpasi kiinni. Siinä vaiheessa kun te olette muksunne tehneet te olette menettäneet oikeutenne elää niin kuin teille on parhaaksi. Teidän on ajateltava lapsia vaikka se kuinka paljon vituttaisi. Kun on tappamassa itseään niin ainakin sairaalasta saa akuutin avun siihen tilanteeseen. Ei kaksplussalta. Todellakin mun tapani selvitä ja auttaa perhettä ja lapsia on parempi kuin ap:n tapa istua kaksplussalla pohtimassa itsensä tappamista.[/QUOTE]

Mun vanhemmat on monta kertaa yrittäneet itsemurhaa - molemmat...Ja sanon sulle. PISTÄ suu nyt suppuun. Jos empatiakyky on tuota luokaan mä lukkiutuisin neljän seinän sisään for good. Mä kun pystyn tuntemaan ymmärrystä omia vanhempianikin kohtaa - joskaan en heidän kuolemaa toivo.

Lapsia ei auta kaikkensa uhraavat vanhemmat. Vanhemmat saa pohtia vaikeitakin asioita, vanhemmat saa haavoittua, vanhemmat saa menettään toiminta kyvyn. Menetkö sä älypää vittuilemaan syöpää sairastavalle että kyllä sun nyt tarttee vaan jaksaa paskavaipat vaihtaa kun olet lapset maailmaan tehnyt? Ei masentunut halua masennusta sen enempää kuin syöpää sairastava syöpää. Hyväksytkö eutanasian? Jos ihminen on niin syövän riutelema että ei enää koe muuta kuin suurta kipua??

Tiedäthän että alaa opiskelleet ammattiauttajat eivät koskaan puhuisi tuolla tavalla. Tuo ei ole mitään muuta kuin sinun omien tuntedesi purkamista, eikä siis auta ketään. Vaikka ei se auttaminen tainnutkaan olla tarkoituksesi?

Eivät tietenkään puhu, herranen aika. Ei ne sano ääneen vaikka ajattelisivatkin. Mutta mitä se liittyy tähän? En minä ole ammattiauttaja vaan sanon niin kuin asiat ovat. Päätä silittelemällä ne ei muutu. Aivan liian harvoin ajatellaan lapsia. Niiden annetaan kärsiä pipipäiden huostassa, kunhan nyt vaan ei pipipäille tule paha mieli. Tarkoitus oli avata aapeen silmät siitä mitä itsemurha tekee lapsille mutta paskat sitä kiinnosta yhtään. Silti ei anna lapsille tilaa. Niin itsekästä, niin itsekästä..

Minulla on huonoimpina hetkinä auttanut tämä laulu, http://www.youtube.com/watch?v=qS30HndzLcA&feature=related (J-P Leppäluoto: Joululaulu). Mieleeni tulee aina tuntemani nuoren tytön kasvot, joka menetti äitinsä onnettomuudessa. En kestä ajatusta siitä, että tyttäreni tuntisivat sitä samaa epäuskoista kauhua kuin mitä tämä tyttö tunsi saadessaan kuulla asiasta. En saa siitä ajatuksesta mitään kirkkaampaa kruunua vaan se vaan auttaa jaksamaan samalla tavalla kuin jäädä pimeässä pakkasillassa keskelle korpea auton hajotessa ja kun tietää, että ainoa tapa päästä pois on vaan lähteä kävelemään askel kerrallaan kotia kohti.

Yhteistyössä