Jätänkö ukon vai katonko vielä? (alkoholisti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liian kilttikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liian kilttikö?

Vieras
Pitäskö mulla jättää mun ukko?
Hän on alkoholisti ja lapsi tulossa.. sovittiin TO että juo joka toinen viikonloppu ja pitää siitä kiinni,että saatais meän suhteeseen vähän luottamusta (siis hänen puoleltaan ) koska nykypäivinä se ryyppääminen on ollut sitä että juo 4päivää, on 3päivää selvänä josta 2rapulassa nukkuu,taas 4päivää juomassa.. TO keskusteltiin syvällisesti ja pitkään,yhdessä sovittiin että juo joka toinen viikonloppu 2päivää,kun hän ei halua kokonaan lopettaa ja yks päivä ei riitä kuulema,kun paljon kavereita hällä.
No,hän lähti TO juomaan ihan mun "luvan" kans, sanoi juovansa joko yhden tai kaks päivää,koska ei ole paljon rahaa,no tuli PE ja hän soitti ja sanoi tänään tulevansa ja moneen kertaan vakuutteli että tulen tänään, koitti LA,mitään ei kuulu,illalla 17aikaan soittaa että no mie tulen tänään, koitti SU,illalla 18aikaan soittaa kun laitan vihaisen tx hälle,sanoi ettei jaksa ryypätä enään,tulee kun löytää pyöränsä tai kävelee sitten kotiin.. noh,kello on yöllä 00.00 ja soitan hälle,siellä istui kaverinsa luona ja joi muutamaa kaljaa (oli kuitenkin laskuissa seonnut ) ja sanoi että ei tämä ole ryyppäämistä,ja löysin muuten pyörän,joo lähen tulemaan kotiin,no nyt on MA,14.00 tuli viesti että tulen kotiin taksilla kun olen velat maksanut(rahapäivä siis tänään ) Vastasin viestillä hälle että selvinpäin on sitten tultava että sen hän on mulle velkaa,kun olen saanut taas monta päivää kestää valehtelua ja turhia lupauksia..
Ja siis,yleensä kun hän on lähtenyt juomaan,niin ihan yllättäen, ja joka kerralla niitä turhia lupauksia ja valehtelua!
Yölläkin puhuttiin puhelimessa ja riideltiin,hän sanoi että kannattaako mulla tulla kotiin kun sä vaan vittuilet mulle ja en jaksa sitä kuunnella.. kysyin et minkäköhän takia vittuilen ja olen pahalla päällä?? Johtuiskohan sen käytöksestä..

Ja siis,lapsen syntymään on 4kk.. olen ajatellut että katsoisin ton 4kk että muuttuuko tilanne mihinkään,nimittäin silloin kun lapsi on syntynyt niin en tällasta kattele.

Hän käy A-klinikalla mutta kun hällä ei ole halua lopettaa kokonaan juomista,antabusta ei saa käyttää koska juonut silti niiden käytön aikana.. nyt hän on sairaslomalla..

no kun lapsen saat oot ihan älyttömän väsynyt etkä sitten ainakaan jaksa kattoa jotain jatkuvasti kännissä olevaa, joten mä suosittelisin ukon nostoa ulos ja JOS tilanne on toinen 4kk päästä sitten miettis uudelleen.
t: yhen juopon ulos heittänyt

Minä olisin lähtenyt jo ennen kuin vauvaa edes tulossa.

Ette te tuosta tilanteesta sopimalla mihinkään pääse. Halun vähentämiseen/raitistumiseen täytyy tulla vain ja ainoastaan miehestäsi. Sinun halusi ja toiveesi eivät asiaan mitenkään liity.

Alkuperäinen kirjoittaja alkoholistin lapsi:
Minä olisin lähtenyt jo ennen kuin vauvaa edes tulossa.

Ette te tuosta tilanteesta sopimalla mihinkään pääse. Halun vähentämiseen/raitistumiseen täytyy tulla vain ja ainoastaan miehestäsi. Sinun halusi ja toiveesi eivät asiaan mitenkään liity.

Yhdyn tähän puhujaan.
Kokemuksesta voin myös kertoa, että pahenee vain....

Tosiaan voisi olla helpompi lähteä nyt ennen lapsen syntymää. Sitten olet todella väsyny etkä jaksa mitään ylimääräistä. Voihan sitä sitten kattoo uudestaan mikä on tilanne ku lapsi on syntynyt ja mies toivottavasti raitistunut. Voittehan te tavata jne mutta älkää asuko saman katon alla yhteisessä taloudessa. Et voi kuitenkaan itse juurikaan vaikuttaa miehen juomiseen, sen halun on lähdettävä miehestä itsestään. Voimia!

Siis kun hän juo,niin ei koskaan kotona,hän on aina jossain muualla juomassa,että siinä määrin saan olla silloinkin yksin lapseni kanssa kotona ja ihmetellä että tuleeko isi huomenna vai ens viikolla.
Ja siis tosiaan,meillä on muutenkin ongelmia ollut,mullahan on halut raskauden myötä lisääntynyt,mutta miehelläni niitä ei ole ollenkaan.. eli meillä oli tässä vasta 5viikon paussi seksistä..
Hellyydenosoitukset mitä meillä ollut niin mun aloitteesta.. hän ei mua itse tule suutelemaan tai halaamaan,jos suutun niin hän ei lohduta mua vaikka siitä olen hälle sanonut.. tietää että kaipaan vaan halausta ja lepyn nopeaa.
Ei ole auttanut mua kotitöissäkään..
Okei tää kuulostaa ehkä toivottomalta jo..
Mutta siis mä en tahtois luovuttaa.. tukisin häntä tuossa alkoholismin hoidossa,(en juo itsekään muutenkaan ) lopetin viime vuonna..
Mutta en tiedä miten häneen saisi sitä motivaatiota lopettaa.. mikään asia ei näytä vaikuttavan häneen,siihen että silmät aukeais..
Hän on varastellut,ollut putkassa,lisäksi sairastaa masennusta..

Silloin kun hän on selvinpäin niin on kyllä useasti huomaavainen ja todellakin kiltti ja ihana johon olen rakastunut.. sellaisenako hän pysyisikin mutta on sitten aivan päinvastainen ja pirullinen kun on kännissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
no sanotaanko että alkkikselle ei anneta joka toisia viikonloppuja, ne ei sellasia kestä.

Kyllä mä sen tiedän.. mutta kun ei halua lopettaa kokonaan,niin voisi itse yrittää kontrolloida juomistaan,eikä antaa viinan viedä häntä.

Ja kyllä. Tiedän että minä en vio päättää hänen puolestaan ja todellakin tiedän että sen on lähdettävä hänestä itsestään.
Mutta olen hälle sanonut että kun/jos hän päättäisi lopettaa ja löytää motivaation niin olen hänen tukenaan.. (läheisistä olen hälle ainoa joka selvinpäin yms. ) kaikki hänen kaverinsa ja sukulaisensa ovat enemmän tai vähemmän alkoholisteja

sinuna en katsoisi tuota lapsen kanssa. se on lapselle niin rankkaa kun perheessä joku juo. parempi että oletten muualla ja saa tavata isäänsä kun on selvä. myöhemmin voit hänelle selittää miksi ratkaisun teit.

Alkuperäinen kirjoittaja Liian kilttikö?:
no sanotaanko että alkkikselle ei anneta joka toisia viikonloppuja, ne ei sellasia kestä.

Kyllä mä sen tiedän.. mutta kun ei halua lopettaa kokonaan,niin voisi itse yrittää kontrolloida juomistaan,eikä antaa viinan viedä häntä.

Ja kyllä. Tiedän että minä en vio päättää hänen puolestaan ja todellakin tiedän että sen on lähdettävä hänestä itsestään.
Mutta olen hälle sanonut että kun/jos hän päättäisi lopettaa ja löytää motivaation niin olen hänen tukenaan.. (läheisistä olen hälle ainoa joka selvinpäin yms. ) kaikki hänen kaverinsa ja sukulaisensa ovat enemmän tai vähemmän alkoholisteja

alkoholismi on muuten valitettavasti "perinnöllistä"

no paljon muuta et voi tehdäkään, kun tarjota tukeasi. Muuta eri osoitteeseen, ja kerro miehelle selvästi, että olet kyllä tukena jos haluaa joskus parantua. Mutta siihen asti ei ole suhdetta. Jotkin hoitolaitokset ovat hyviä.....

Miten olet ylipäätään halunnut lapsen moisen miehen kanssa? Pahoin epäilen, ettei se tuosta äkkiä muutu ja sitä ei kannata kuvitella, että lapsi muuttaisi miehen. korkeintaan pahempaan suuntaan, ainakin vauva-aikana.

Sinuna muuttaisin omaan asuntoon äkkiä. Ei tuollaista menoa voi olla taloudessa, jossa pieni vauva.

alkoholismi on muuten valitettavasti "perinnöllistä"

Vaikka olisikin perinnöllistä niin riippuu ihan kotikasvatuksestakin yms. miten vaikuttaa lapsen tulevaisuudessa.. voi olla että hän ei tahdo juoda ollenkaan.. mutta siis jos samaistuu juomaporukkoihin joissa normaalia juoda niin varmasti suuri riski sairastua hälläkin..

Alkoholisti ei pysty kontrolloimaan juomistaan. Se on joko kokonaan ilman tai ei mitään. Sinä et siihen voi millään tavalla vaikuttaa. Viina vie miestä, ja noista määristä pääteleen aivan liikaa. Et ole ensimmäinen nainen joka selittää kuinka ihana se on selvinpäin jne. Mitä iloa siitä on kun suurimman osan ajasta äijä on kännissä tai krapulassa?

Miten ajattelit asioiden menevän sitten kun lapsi syntyy? Kuinka takaat lapselle tasapainoisen ja turvallisen kasvuympäristön tollasissa olosuhteissa?

Oletko ihan varma, että haluat sitoa itsesi ja lapsesi tuollaiseen perheeseen??

Kyllä sun miehes pitää ihan itse itsensä pelastaa. Et voi uhrata itseäsi.

Mä en jaksa niota kommenteja että miks hankit lapsia tollasen ukon kans.. plää plää.. elämä vaan nyt on sillä mallilla että se lapsi on tulossa.

Olen itselleni tehnyt selväksi,ja miehelleni myös että JOS muutosta ei ole tapahtunut siihen mennessä kun lapsen tulo on kohdallaan niin en sitä enään katsele.. sanon sille moikka ja häippäsen.. olen hälle sanonut että en tahdo silloin mitään ylimääräistä ressiä.

Eli JOS nyt ei 4kk aikana muutu tilanne mikskään niin en lapsen syntymän jälkeen ole tämän ukon kans yhdessä,enkä saman katon alla,mulla on vanhemmat hyvin lähellä mua auttamassa ja pärjään yksinkin.. mutta siis tahtoisin miehelleni antaa mahdollisuuden olla isä ja kasvattaa lastaan jos hän tahtoo hallita omaa juomistaan niin ettei vaikuta meän suhteeseen tai lopettaa kokonaan.

Moni on sanonut jo, ja mä sanon vielä, että lähde ennen lapsen syntymää. Sen jälkeen et todennäköisesti jaksa ajatella mitään muuttamisia, asunnon hakuja jne. Isä voi olla isä lapsellenne vaikka ette yhdessä asuisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Moni on sanonut jo, ja mä sanon vielä, että lähde ennen lapsen syntymää. Sen jälkeen et todennäköisesti jaksa ajatella mitään muuttamisia, asunnon hakuja jne. Isä voi olla isä lapsellenne vaikka ette yhdessä asuisikaan.

Siis niinhän mä olen puhunutkin!!!!

Mulla toisaalta se asia ärsyttää kun en tahdo elää yksin,olen sellainen joka kaipaa miestä rinnalleen.. toiset ovat vannoutuneita sinkkuja mutta minä olen parisuhde-eläjä.. mutta siis tottakai tiedän että jos mieheni ei muutu niin ei hän edes kykyne olemaan sitämitä mieheltä tahdon..
Miten joku raskaana oleva nainen/vastasyntyneen äiti voi löytää itselleen kumppanin?
Kyllähän tuolla ukolla on sit helppo uus akka löytää,mutta siis toki ois kiva itsekin mies löytää!!
(no meni vähän ehkä liiallisuuksiin )

Mä suosittelen kanssa muuttoa ennen lapsen syntymää. Ei meillä ainakaan miehen juominen vähentynyt taisi vain lisääntyä :(
Kun kirjoitit ettei mies juo kotona (eli et näe) mut kyllähän sä mietit missä hän on ja koska tulee kotiin. Tuo stresssaa aika lailla. Väitän et yksin asuessa et asiaa niin paljon miettisi. Ja miehellehän voit sanoa et saa tulla koska vain SELVÄNÄ katsomaan lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et tod. oo itekkään kypsä äidiksi!

Ai abortti pitäis tehdä ja viikkoja melkeen 25??
Haloo itelles,taidat itse olla joku saakelin pentu kun tuollaista kehtaat edes ehdottaa.

Ja todellakin olen kypsä äidiksi, en juo, en polta, olen ollut töissä päiväkodilla ja muutenkin ikäni lapsia hoitanut kun nuoria sisaruksia minulla on.
Ajattelin vain että kaikille on annettava mahdollisuus, olen siis näköjään liian kiltti kun ajattelen tuolla tavalla.

En ole sellainen että tahdon heti hylätä ihmisen jos sattuu pieni vastoinkäyminen.. toisin kuin sinä varmaan??

[alkoholismi on muuten valitettavasti "perinnöllistä"

Kissan viikset on. Taipumus alkoholismiin saattaa olla joillakin mittareilla tarkasteltuna perinnöllistä, mutta useimmiten selittäjänä on kylläkin vain ja ainoastaan opitut tavat ja käytös kuin geeniperimä.

Ikävä kyllä tuo taipumus pitää vaan sisällään selkärangattoman ihmisen. Tämmöinen ihminen keksii loputtomasti selityksiä miksi kaikki muut paitsi hän itse on vaikuttamassa juomiseen. Näille ihmisille on lähes mahdotonta mennä peilin eteen ja todeta, että jeppe juo vaan siksi, ettei osaa kantaa vastuuta - normaalisti yhtään mistään.

Ole järkevä ja muuta nyt vielä kun jaksat tai pistät miehen ULOS!!!!!!
Tiedän kokemuksesta,että kun vauva on syntynyt tilanne vain huononee!!!!!!!!! Silloin olet vaan itse NIIN väsy ettet jaksa muuttaa tai laittaa ukkoa ulos.
Se se vasta onkin kamlaa kun on pieni vauva ja krapulainen ukko nukkuu pitkin päivää ja yöt luuhaa menossa. NYT toimeksi,pärjäät paremmin vauvan kans kahdestaan ja saat paremmin apua ystäviltäkin kun ei ole se juoppo siinä notkumassa.

Niin kai se sitten vaan on... joulut ja kaikki tulossa.. ei nyt jaksais ennen sitä miettiä tollasta.
On täällä monet kerrat itketty yksikseen ja miettinyt miten joku voi olla noin ilkeä minulle vaikka itse kokoajan olen epäitsekäs.. no siis,kun yks perheenjäsenestäni soittaa minulle niin hänkin on aina vaatimassa minulta lapsenlikkahommia.. koskaan ei muusta syystä soita..
Tuntuu että mua vaan käytetään hyväksi,olen kaikille kilti mutta missä se kiitos tännepäin viipyy ja koska joku ois mulle oikeasti kiltti??

Yhteistyössä