K
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Mamahemuli:Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:[alkoholismi on muuten valitettavasti "perinnöllistä"
Kissan viikset on. Taipumus alkoholismiin saattaa olla joillakin mittareilla tarkasteltuna perinnöllistä, mutta useimmiten selittäjänä on kylläkin vain ja ainoastaan opitut tavat ja käytös kuin geeniperimä.
Alkuperäinen kirjoittaja e-m:täällä toinen "liian kiltti" ja kaikki anteeksi antava mutta ei se vaan ole niin helppoa jättää kaikkea taaksen vain sen viinan (oluen ) takia.
Alkuperäinen kirjoittaja e-m:missä voin tehdä miehen puolesta sellaisen testin missä näkee onko alkoholisti vai ei? haluaisin näyttää miehelle sen ja tehdä ilman miehen omia vastauksia joita hän kumminkin kaunistelisi?
Alkuperäinen kirjoittaja e-m:täällä toinen "liian kiltti" ja kaikki anteeksi antava mutta ei se vaan ole niin helppoa jättää kaikkea taaksen vain sen viinan (oluen ) takia.
Alkuperäinen kirjoittaja Liian kilttikö?:Kiitoksia kaikille tän sivun puolella kirjoittaneille.. teidän kommenttinne ovat olleet paljon rakentavempia kuin ekan sivun kirjoitukset.
Ihan oikeassa olette että minusta on varmaan tullut läheisriippuvainen.. tai miten sen sit ottaa kun eipä pahemmin olla enään oltu tuon ukon kanssa saman katon alla kuin pariskunnan tulisi..
Eniten mulla hänessä ärsyttää kun ei voi menoistaan kertoa etukäteen,ja sit kun lupaa tulla niin tottakai minä kotona olen aina odottamassa koska hän niin ihana selvinpäin on.. mutta jälkeenpäin sit vituttaa kun hän ei tulekaan ja olisin voinut olla esim vanhempieni luona montakin yötä omien nuorempien sisarusteni kanssa.. olisin OMAA ELÄMÄÄ voinut elää.. mutta ei,mä tyhmä aina odotan ja odotan ukkoani
Kotona en saa yksin ollessani tehtyä mitään kun vaan odotan ja odotan,hyvä että ruoan jaksan tehdä.. nukun vaan pitkään,niin pitkään kun jaksan,katson telkkaria ja olen tietokoneella..sitä mun elämä yksin onOlen ihan täys nolla!
Nytkin vaan itkettää,ukkoa ei näy,oli viidettä päivää juomassa,ja aiko taas yöllä tullu,saa nähä!
Miten mä yksin saan omasta elämästäni kiinni,miten saan voimia siivota,laittaa ruokaa kun olen yksin.. ei minulla ole kuin perheeni,ja serkkutyttö kaverina silloin tällöin,muita kavereita ei oo,tai sellasia joihin on tullu pietettyä yhteyttä vaan 4kk välein.
Olen niin loppu
Tässä oli oikein hyvä ja paikkaansa pitävä tekstiAlkuperäinen kirjoittaja Yks vielä:Olet luultavammin jo ratkaisusi tehnyt, kun tälläisen aloituksen tänne teit. Eli itse tiedostat ongelman, ja se että et millään tekemisilläsi ja sopimuksilla sitä ratkeamaan saa.
Alkoholisimi ON SAIRAUS, ja se on hoidettavissa. Mutta ainoastaan ja sairas sitä itse haluaa. ja hoitoon sitoutuu. Läheiset eivät voi alkoholistia raitistaa, tukena raitistumisen tiellä tietenkin voivat olla. Mutta, jos alkoholisti yhä jatkaa ryyppäämistään, paras kaikkien osapuolten kannalta on irtipäästäminen. Tämän kerron kokemuksella. Ja, jos niin on, että juoppo itsekin on jo pohjalla ja haluaa raitistua, osoite on Minnesota-hoito, Lapua.
Alkuperäinen kirjoittaja Liian kilttikö?:Kiitoksia Samperi.. tuli vähän parempi mieli nyt.
Miten ja koska on olen valmis,ja milloin on oikea aika puhua ukon kanssa että tahdon erota?
Mulla tulee heti huono omatunto jos saan hänen mielensä pahoitettua,ja hänet surulliseksi.. kun tiedän että hän mua rakastaa ja ei tahtoisi erota,ja tahtoisi kasvattaa lastansa mutta kun ei vaan tajua sitä tärkeintä pointtia että siihen asiaan pitäis juominen loppua kokonaan.. tahtoisi mut,lapsen ja tahtoisi myös saada juoda.
Mitkä olis oikeat sanat,tiedän että mieheni on erittäin herkkä.. ja hän sairastaa myös masennusta.