Jätänkö ukon vai katonko vielä? (alkoholisti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liian kilttikö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tinttamooses7:
SOVITTIIN ETTÄ MIES JUO JOKA TOINEN VIIKONLOPPU 2 PÄIVÄÄ!!! :headwall:
No tietty jos joku tykkää sellaisesta elämästä |O
Haloo,järki käteen tässäkin asiassa...

niin, sen sijaan että joka kolmas päivä ja 4päivän putkia

Alkuperäinen kirjoittaja Liian kilttikö?:
Mikä Minnesota-hoito? En ole kuullutkaan koskaan aikaisemmin? Onko muualla paikkakunnalla vastaavaa hoitoa?
Olemme pohjoiselta puoliskolta

Muhun sattuu nyt niin paljon,itkettää aivan hulluna

Minnesota-hoito.fi.

Miksi sallit moisen...
Mitä eroa sillä on juoko hän 2 päivää joka toinen viikonloppu,tulos on jokatapauksessa se että ennemmin tai myöhemmin se ajautuu tuohon samaan tilaan....

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu123:

En halua sanoa.. ettei mua ihmiset tunnista.. jos täällä sellaisia on.
Ainoastaan harmaana olen tästä pystynyt keskustelemaan.. kirjautuneena kirjoittaessani en koskaan ole asiasta puhunut..

Kiitoksia Samperi.. tuli vähän parempi mieli nyt.

Miten ja koska on olen valmis,ja milloin on oikea aika puhua ukon kanssa että tahdon erota?
Mulla tulee heti huono omatunto jos saan hänen mielensä pahoitettua,ja hänet surulliseksi.. kun tiedän että hän mua rakastaa ja ei tahtoisi erota,ja tahtoisi kasvattaa lastansa mutta kun ei vaan tajua sitä tärkeintä pointtia että siihen asiaan pitäis juominen loppua kokonaan.. tahtoisi mut,lapsen ja tahtoisi myös saada juoda.

Mitkä olis oikeat sanat,tiedän että mieheni on erittäin herkkä.. ja hän sairastaa myös masennusta.

Ainakaan krapulapäivänä ei kannata, eikä seuraavana-jos ukollas on tapana katua tekojaan
Miä ainakin sain lupaukset kuusta taivaalta ja kukkia yms.
Joskus oon kuullu sanonnan, että alkoholistin rakkaus ei ole oikeaa rakkautta..Ehkä tuo sanonta pitää paikkansa
Mies ei näe samaa kuin sinä, se ei nyt näe, miten paljon se juominen sinuu satuttaa.Ja kun aina on saanut anteeksi, uskaltaa ottaa ja lähteä-ja luottaa siihen, että saa anteeksi
Mulla oli myös herkkä ja masentunut mies
Sekin vaan vaikutti aika paljon, kun ryyppyreissuillaan ei sitten niitä lääkkeitä edes syönyt, eli eihän niistä mitään apua ollut

Kerrot vaan sen, mille sinusta tuntuu
Sano, että se raja on oikeasti nyt tullut vastaan

Joo, sitä vaan haluaa yrittää ja luottaa toiseen
Uskoo, että alkoholistia voi muuttaa ja rauhoittaa

Meilläkin oli sovittu, että kerran viikossa, noh siitähän ei tietenkään mitään tullut :headwall:

Kiitoksia Samperi.. tuli vähän parempi mieli nyt.

Miten ja koska on olen valmis,ja milloin on oikea aika puhua ukon kanssa että tahdon erota?
Mulla tulee heti huono omatunto jos saan hänen mielensä pahoitettua,ja hänet surulliseksi.. kun tiedän että hän mua rakastaa ja ei tahtoisi erota,ja tahtoisi kasvattaa lastansa mutta kun ei vaan tajua sitä tärkeintä pointtia että siihen asiaan pitäis juominen loppua kokonaan.. tahtoisi mut,lapsen ja tahtoisi myös saada juoda.

Mitkä olis oikeat sanat,tiedän että mieheni on erittäin herkkä.. ja hän sairastaa myös masennusta.

Rakas ap, älä missään nimessä ota huonoa omaatuntoa siitä että jos pahoitat hänen mielensä lähtemiselläsi. Kuinka monta kertaa hän on ollut pahoillaan siitä että joudut elämään pahalla mielellä suurimman osan elämääsi, hänen juomisensa vuoksi?? Tiedän kokemuksesta että tää on nyt jälkeenpäin helppo sanoa, mutta älä kanna rakas ystävä syyllisyyttä mukanasi, vaikka hän kuinka sun niskaasi koittaisi kaikkea vierittääkkin kun lähdet! Ole rohkea, jaksat kyllä!! voin antaa vaikka mailiosoitteeni tms jos edes täälä puhuminen auttaisi sua hetken eteenpäin. Älä luovuta, rakasta itseäsi!!!
Ihan varmasti rakkaudentunteita voi olla vielä pitkään sulla itselläsikin, mutta älä uhraa itseäsi miehesi ongelmien vuoksi! Kyseessä on sairaus jota potilas itse ei ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

Joo, sitä vaan haluaa yrittää ja luottaa toiseen
Uskoo, että alkoholistia voi muuttaa ja rauhoittaa

Meilläkin oli sovittu, että kerran viikossa, noh siitähän ei tietenkään mitään tullut :headwall:

:/

Miksi sallit moisen...
Mitä eroa sillä on juoko hän 2 päivää joka toinen viikonloppu,tulos on jokatapauksessa se että ennemmin tai myöhemmin se ajautuu tuohon samaan tilaan....

En tiiä.. en vaan ole tahtonut erota hänestä,ja olen ajatellut että hän pysyisi tuossa kahden viikon välein sovitussa,se on siis mun minimi mihin suostun että kuinka usein saa juoda jos tahtoo..
Mielellään toivon täysin raitista miestä,kun vielä itsekin olen sellainen...
Nykyaikana ihmisiä mitä tunnen niin on heille normaalia joka viikonloppu kännätä baareissa..

En vain osaa pitää puoliani,aina olen kiltti ja suostun muiden toiveisiin vaikka itse olisin ollut eri mieltä..

Vaikka et itseäsi arvosta niin arvosta edes omaa lastasi äläkä anna hänen kasvaa ympäristössä, jossa hänelle tulee vaikkapa huono itsetunto isän turhien lupauksien ja kännikatoamisten takia. Ite en vois ikinä sopia mieheni kanssa että hän saa mennä omille menoilleen joka toinen viikonloppu, oli sitten kyse alkoholin käytöstä tai mistä tahansa muusta, koska vastuu lapsesta on yhtä lailla hänen ja vauva kaipaa molempia vanhempiaan (jos ne ovat alusta asti mukana). Raskausaika on vauvan tuloon valmentautumista molemmille, ja isän ois hyvä oppia rajoittamaan menojaan jo nyt tai ainakin henkisesti valmistautua siihen että kavereiden kanssa ryypiskely jää kun täytyy kanniskella ehkä koliikkia itkevää vauvaa ja joka tapauksessa mennä ajoissa nukkumaan että jaksaa sitten leikittää päivisin vauvaa.

Miksi sallit moisen...

En tiiä.. en vaan ole tahtonut erota hänestä,ja olen ajatellut että hän pysyisi tuossa kahden viikon välein sovitussa,se on siis mun minimi mihin suostun että kuinka usein saa juoda jos tahtoo..
Mielellään toivon täysin raitista miestä,kun vielä itsekin olen sellainen...
Nykyaikana ihmisiä mitä tunnen niin on heille normaalia joka viikonloppu kännätä baareissa..

En vain osaa pitää puoliani,aina olen kiltti ja suostun muiden toiveisiin vaikka itse olisin ollut eri mieltä..

Sit sun ei auta muu kuin lopettaa suostuminen ja nostaa itseäs hieman ylemmäs.
Alkoholistin ei parane ottaa ryyppyäkään,se on nähty ja parantua siitä tosiaan voi,mutta sitä pitää miehesi itse haluta

:hug:

Kiitoksia kaikille.. samperin neuvoa noudattaen en ainakaan rapulapäivänä hälle kerro tai toisenakaan päivänä koska ukko on silloin tosi maassa juomisensa takia..

Ehkä mä voin tämän ketjun hälle näyttää,jos hänen silmänsä aukeaisivat enemmän.. tietäisi ainakin kaikki tunteet ja ajatukset mitä mun päässä liikkunut.. jos itse keskustelutilanne ei tuota hyvää tulosta.

Vielä kerran kiitoksia kun jaksatte aikaanne käyttää mulle kirjoitteluun..

Kiitoksia kaikille.. samperin neuvoa noudattaen en ainakaan rapulapäivänä hälle kerro tai toisenakaan päivänä koska ukko on silloin tosi maassa juomisensa takia..

Ehkä mä voin tämän ketjun hälle näyttää,jos hänen silmänsä aukeaisivat enemmän.. tietäisi ainakin kaikki tunteet ja ajatukset mitä mun päässä liikkunut.. jos itse keskustelutilanne ei tuota hyvää tulosta.

Vielä kerran kiitoksia kun jaksatte aikaanne käyttää mulle kirjoitteluun..

Ei tartte todellakaan kiitellä. Miä en sillon ollut raskaana, mutta muuten tuo kaikki kuulostaa niin ikävän tutulta
(esim antabusten kanssa juominen...)
Voiskin olla ihan hyvä idea näyttää hälle tää ja pistää lukemaan, koska siä oot tähän osannut ainakin tosi elävästi ja tunteikkaasti kirjottaa, mille siusta oikeasti tuntuu!

Luin noita kertomuksia ja siis miehelleni on todettu krooninen alkoholismi,juonut reipas 10vuotta.. käynyt useamman vuoden a-klinikalla, syö masennuslääkkeitä, diapameja kans syönyt monta vuotta, truxalia tai jotai vastaavaa ahistukseen ja rapulaan, ja nyt on saanut unen laatuun vaikuttavia lääkkeitä, jotain nukahtamislääkkeitä tai vastaavia.. siis a-klinikalla ne kirjoittaa hälle oikeasti mitä vaan tahtoo,ja valittelee.
Musta on hienoa että on tuollainen paikka kuin Minnesota-hoitokeskus.
Ja ei varmaan miehenikään sitä tajua että nuo lääkkeetkin vaikuttavat myös hänen juomiseensa,koska niistäkin tulee pöhnäolo,yms.. siis että nekin on hyvä lopettaa kokonaan!
Huh.huh.. mutta nyt nukkumaan

Ei varmaan, ja kaikki sen tietää. Mutta on niiiiiiiin tärkeetä ne kultaiset kehykset. Eli että kaikki luulee että hyvin menee, ei kehdata sanoa että päin helvettiä menee vaan on helppo vaan moralisoida muita, kun ei itse pystytä omaan perhehelvettiin vaikuttamaan. Säälittävää!

Oi voi...
Mitenhän tässä oikeen ees kommentois.
Mulla on neljä lasta ja juova mies (ja kyllä, sanon sen ihan mustana). Ennen se rajottui viikonloppuihin, joskus jopa joka toiseen. Kunnes alkoi lipsumaan sitten joka iltaiseen "tissutteluun".
Itse piti välillä kontrollia sen juomisen kanssa, piti siis jopa 3 viikonkin taukoja, kunnes ratkes taas.

Se on kuluttavaa mulle ja se on kuluttavaa lapsille.
Eikä siitä tosiaankaan ole helppo lähteä.

Sulla on tilanne sen verran parempi,että sulla on se lapsi vielä siellä mahassa, joka ei nää mitä sen ympärillä tapahtuu.
Jos sä ootat siihen kun lapsi syntyy, niin sitte sä ootat siihen kun se täyttää 1kk ja siihen kun se on puolivuotias jne.... usko pois. :( Siinä ei oikeesti enää rahkeet riitä.

Kyllä mä sinuna pakkaisin tossa tilanteessa kuteeni ja kamani ja muuttaisin pois. En varmaan just siinä tilanteessa kertois miehelle mitään.... Siis ennenku on muuttanu pois.
Siinä kun se mies sen ryyppyputken päälle tulee tyhjään kotiin, jossa odottaa kirje, missä oot kertonu,että sulle riitti. Niin se voi olla ehkä herättävin "kokemus".
Toki ne asiat pitää selvittää vielä puhumalla, mutta tällä tavalla sä et pääse ite enää siitä asiasta luistamaan.

Tsemppiä! Kyllä maailmassa on parempiakin miehiä sulle =)
Ja jos ei olekaan niin mikä siinä on yksin ollessakaan =) Kyllä SÄ pärjäät!!

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
no kun lapsen saat oot ihan älyttömän väsynyt etkä sitten ainakaan jaksa kattoa jotain jatkuvasti kännissä olevaa, joten mä suosittelisin ukon nostoa ulos ja JOS tilanne on toinen 4kk päästä sitten miettis uudelleen.
t: yhen juopon ulos heittänyt

:attn: peesaan..mulla ollu sama tilanne ja pakkasin kimpsut ja kampsut ja lähdin..ja en ole katunut päivääkään..

Alkuperäinen kirjoittaja AA:
Alkoholistin tyttärenä ja itsekin (raitistuneena) alkoholistina sanoisin että lähde ja pelasta itsesi ja lapsesi!

Alkoholistin tyttärenä sanoisin, että minä toivoin ja rukoilin vielä murrosikäisenäkin, että äitini olisi lähtenyt. Ja isäni ei ollut edes väkivaltainen, vaan ihan työssä käyvä juoppo "vain". Itse olin pitkään absolutisti ja yliherkkä olen humalaisille vieläkin. Mieheni ei juurikaan juo, sen varmistin heti alkuun. Painajaista juomisesta ja sen seuraamuksista näin viimeksi viime yönä. Yhtäkään juhlaa en voi viettää miettimättä pilaako alkoholisti-isäni juhlan. Nuoruuteni pilasi. Ja äitini elämän.

mulle tulee lähinnä mieleen että ei miehes oikeesti rakasta sua, jos rakastaisi haluaisi hän sun parasta!! sie kannat teidän lasta ja kärsit siitä aiheutuvat vaivat, kyllä siinä rakastava mies toimisi toisin. sinä olet varmasti rakastettava ja ansaiset paremman miehen. tiedän sun tunteesi mun ex ei juoppo ollut mutta rahapeliriippuvainen ja silloin raskausaika oli jotain ihan hirveää, aina uskoin selitykset ja anteekspyynnöt ja lupaukset ja AINA ne petettiin se oli jotain niin kuluttavaa että ei ole tosikaan. mutta kun mies oli niin ihana (mukamas), onneksi se jätti minut mä en ois sitä pystynyt tekee. ja näin jälkikäteen ajateltuna pirun hyvä että lähti. se suhde vaan satutti.

ja mitä tulee siihen että löytääkö sitä miestä kun on lapsi, kyllä minä ainakin löysin ihanan miehen rinnalleni :heart: voimia sulle ansaittette lapsen kanssa hyvän miehen, tasapainoisen elämän.

Yhteistyössä