Mummi alkoholisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Lapseni mummi on alkoholisti. Hänellä on taas putki päällä ja olen sanonut että sillin kun hän juo niin hänelle en anna kahdestaan lastani. Hän kuitenkin piinaa minua koko ajan kysymällä että miksi en hänelle lasta anna ja kuinka kauhea äiti olen....

Ei kai kukaan anna lastaan ihmiselle , jos tuntee että lapsi voisi olla vaarassa jos tämä alkaisi juomaan!!!! ????

vai oonko mä niiku OIKEESTI tosi tyhmä ku mietin näin???

:hug:
Voimia sulle. Alkoholisti hallitsee syyllistämisen ja etsii heikkoa kohtaasi taidokkaasti ja kun sen löytää, iskee siihen!
Ihan oikean ratkaisun olet tehnyt ja olethan myös selkeästi kertonut hänelle syyt rajojen asetteluun, jotta hän tietää (vaikka se ei hänen käytökseenä hirveästi vaikuttaisi, se voi vaikuttaa alitajunnassa asenteisiin) että kyse on nimenomaan siitä, että mielestäsi päihtynyt ei ole turvallinen lapsenhoitaja ja sukulaisuus ei muuta tuota asiaa tuumaakaan.

Kyllä nämä läheisriippuvuudet ovat hankalia.

Olet vastuuton äiti, josta pitää tehdä ls-ilmoitus, jos annat lapsesi tuurijuopolle putken ollessa käynnissä. Itse en luultavasti antaisi yökylään ollenkaan moiselle mummolle, jolla on vaara alkaa sieneksi jos syytä ilmenee.

Lapsen mummi ei osaa ajatella järkevästi eikä siis näe siinä mitään ongelmaa, että lapsi olisi hänellä vaikka korkki on auki. Koska alkoholistin mielestä hän pystyy toimimaan ihan yhtä hyvin humalassa kuin selvänäkin eikä myöskään näe sitä, miten alkoholi häntä ja hänen käytöstään muuttaa. Hänen mielestään hän on ihan yhtä hyvä mummi oli sitten selvä tai ei, eikä sen vuoksi voi käsittää mikset anna lasta hänelle.

Vika ei ole sinussa vaan hänessä. Mutta valitettavasti mahdollisuutesi muuttaa häntä ovat aika heikot :(. Alkoholistia kun ei voi auttaa ellei hän itse ymmärrä tarvitsevansa apua.

Vika ei ole sinussa vaan hänessä. Mutta valitettavasti mahdollisuutesi muuttaa häntä ovat aika heikot :(. Alkoholistia kun ei voi auttaa ellei hän itse ymmärrä tarvitsevansa apua.
Mutta sen ymmärryksen syntymiseen voi kyllä ympäristö vaikuttaa paljonkin, sillä että ei hissuttele, vaan sanoo esim. aina suoraan, miksi lapset ei tule kylään jne...Eli kun asettaa rajansa niin, että ystyy ne myös pitämään, eikä anna alkoholistille sellaista viestiä, että kun se vähän kaivaa, se saa tahtonsa läpi kuitenkin ja tekee selväksi mistä rajat johtuu: juomisesta, ei rakkauden puutteesta, se halu voi syntyä helpommin kuin silloin jos alkoholistia silitellään päähän, ymmäretään ja paapotaan.

Mutta sen ymmärryksen syntymiseen voi kyllä ympäristö vaikuttaa paljonkin, sillä että ei hissuttele, vaan sanoo esim. aina suoraan, miksi lapset ei tule kylään jne...Eli kun asettaa rajansa niin, että ystyy ne myös pitämään, eikä anna alkoholistille sellaista viestiä, että kun se vähän kaivaa, se saa tahtonsa läpi kuitenkin ja tekee selväksi mistä rajat johtuu: juomisesta, ei rakkauden puutteesta, se halu voi syntyä helpommin kuin silloin jos alkoholistia silitellään päähän, ymmäretään ja paapotaan.

Puhut asiaa :).

kiitos. Näin olenkin nyt tehnyt! sanonut selkeesti että kun juot niin lasta et saa!!!!! ja yleensä silloin en edes vastaa hänen viesteihinsä vaikka mitä syyytöksiä sieltä tulee...eilen juuri uhkaili soittaan sossuun kuinka huono äiti olen kun vien lapseltani tärkeät henkilöt elämästään!!! No siinähän sitten soittelee...

mut joo..tää on kauheeta kyllä ja just toi manipulointi, syyllistäminen , ja uhkailu...:( ikäväää

NÄIN ON! itseaiheutettu sairaus!!!!

Yhteistyössä