Jatkaako tätä liittoa vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

henne

Vieras
Mitäs mieltä olette tästä, kun mies jäi kiinni valheista jotka koskivat hänen ns. ystävää.
Jätti mm. kertomatta mulle tän ystävän olevan ex- tyttöystävä. Yks miehen kaveri sitten puhui tästä exästä kerran ja totuus paljastui mullekin. No ei siinä mitään, ei se mua muuten haitannut, mut miksei mies kertonut, kun kyselin joskus tästä naisesta. Mies ei mielestään asiasta valehdellut. Jätti vaan osan kertomatta.

Jossain vaiheessa kesää näillä kahdella oli sit jotain peliäkin keskenään, mut mies kielsi kaiken. Tokas aina mun vaan olevan älyttömän mustasukkanen ja suuttui kun yritin asiaa selvittää. Vahingossa luetun sähköpostin perusteella sitten kävi ilmi, että juttu oli kaikkea muuta kuin viatonta kuulumisten vaihtoa. Pitkän välimatkan vuoksi eivät sentään ole (kai) tavanneet.

Pikkuhiljaa mulle on paljastunut valheiden ja salailun vyyhti kun olen miestä tilille näistä tekemisistään vaatinut. Mies vähättelee asiaa ja on sitä mieltä, että on valehdellut ihan merkityksettömistä asioista, eikä niistä tarvitse välittää. Musta valhe on valhe, on sillä merkitystä tai ei. Ihan sama valehteleeko miten pienestä asiasta, epäluotettava sellainen ihminen on. Minä en vain siedä minkäänlaista epärehellisyyttä parisuhteessa.

Olenko minä nyt liian ankara miestä kohtaan? Aika tarkkaa selontekoa haluan menemisistä ja muusta. Odotan miehen myös kertovan kuka soitti tai lähetti viestin. Inhottaa itseäni olla kokoajan vahtimassa, mutta kun en luota mieheen juurikaan tällä hetkellä. Erokin on mielessä käynyt, mutta onko tämä riittävä syy luovuttaa?

Meilläkin mies käyttää menneisyydestä puhuessaan tuota, ettei kerro kaikkea, mutta ei kai minun tarvitse tietää yksityiskohtia jokaisesta kännipanosta ja thaimaan "lomaromansseista", kun ei tunnettu vielä silloin. Eikä ukko älynnut puhtoisena minua odottaa.

Vituttaa se joskus, mutta ei oma menneisyyskään sen kummempi ole, persettä sinne ja persettä tänne on jaettu molemmat.

mikään ei ole niin etovaa kuin se ettei voi luottaa kumppaniinsa. Ja nimenomaan hänen omien tekojensa takia. Kuinka elää ja rakentaa uutta suhteeseen jos luottamus on tuota luokkaa. Ei mitenkään. Ainut vaihtoehto on, että mies TODELLA tekee KAIKKENSA jotta oppisit luottamaan häneen uudestaan. HÄN on ongelman aiheuttanut ja hänen täytyy ymmärtää että hän on itse osoittanut ettei ole luottamuksen arvoinen. Olen tasan samaa mieltä kanssasi siitä, ettei ole mitään merkitystä sillä MISTÄ valehtelee, sillä mielestäni MISTÄÄN ei valehdella..

Joten et ole mun mielestäni yhtään liian ankara. Itsehän sä valitset kuinka sua kohdellaan..

Tsemppiä !!

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Meilläkin mies käyttää menneisyydestä puhuessaan tuota, ettei kerro kaikkea, mutta ei kai minun tarvitse tietää yksityiskohtia jokaisesta kännipanosta ja thaimaan "lomaromansseista", kun ei tunnettu vielä silloin. Eikä ukko älynnut puhtoisena minua odottaa.

Vituttaa se joskus, mutta ei oma menneisyyskään sen kummempi ole, persettä sinne ja persettä tänne on jaettu molemmat.

Ei tarvii kaikkea olla kertomassa, mutta jos minä kysyn, niin eikö sillon voisi kertoa totuutta?
Kyselin asiaa, kun tuon kaverin käytös miestä kohtaan oli niin erilaista kuin yleensä kavereiden.
Menneisyytensä on varmaan jokaisella, eikä niitä yksityiskohtia varmasti tarvitse toiselle levitellä.

Alkuperäinen kirjoittaja henne:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Ei tarvii kaikkea olla kertomassa, mutta jos minä kysyn, niin eikö sillon voisi kertoa totuutta?
Kyselin asiaa, kun tuon kaverin käytös miestä kohtaan oli niin erilaista kuin yleensä kavereiden.
Menneisyytensä on varmaan jokaisella, eikä niitä yksityiskohtia varmasti tarvitse toiselle levitellä.

Ei välttämättä tartte kertoo. Monikaan ei halua puhua menneestä. Ja sillähän ei loppu metreillä ole edes merkitystä

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Ei välttämättä tartte kertoo. Monikaan ei halua puhua menneestä. Ja sillähän ei loppu metreillä ole edes merkitystä

Entäs nykyisyydellä? Onko ok myös lämmitellä vanhaa suhdetta? Ja kieltää asian olemassaolo, kunnes jää kiinni ns. housut kintuissa?

Alkuperäinen kirjoittaja saman kokenut:
mikään ei ole niin etovaa kuin se ettei voi luottaa kumppaniinsa. Ja nimenomaan hänen omien tekojensa takia. Kuinka elää ja rakentaa uutta suhteeseen jos luottamus on tuota luokkaa. Ei mitenkään. Ainut vaihtoehto on, että mies TODELLA tekee KAIKKENSA jotta oppisit luottamaan häneen uudestaan. HÄN on ongelman aiheuttanut ja hänen täytyy ymmärtää että hän on itse osoittanut ettei ole luottamuksen arvoinen. Olen tasan samaa mieltä kanssasi siitä, ettei ole mitään merkitystä sillä MISTÄ valehtelee, sillä mielestäni MISTÄÄN ei valehdella..

Joten et ole mun mielestäni yhtään liian ankara. Itsehän sä valitset kuinka sua kohdellaan..

Tsemppiä !!

Kiitos.
Kyllähän tuo vakuuttelee olevansa vain ja ainoastaan meihin, perheeseensä, sitoutunut. Mutta ei kuitenkaan oikein tunnu ymmärtävän tekoaan, eikä sitä miksen luota enää. Sanoo kyllä ymmärtävänsä tehneensä väärin, mutta seuraavassa lauseessa taas jo vähättelee asiaa ja koittaa kääntää sen jotenkin oikeutetuksi. Ylä- ja alamäkeä tämä suhde tällähetkellä. haluaisin luottaa ja pitää perheen kasassa, mutta aika vaikeaa se on.

Yhteistyössä