Jatketaan sitten kamalilla joululahjoilla, lastenhoitaja/ ope / kerhotäti jne.. lasten parissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="äiti88";29348584]Enkai mä kokonaan aivastamasta oo kieltänyt, jos sanon että pöytään ei saa aivastaa. Ei oo kyllä kukaan tainnu koskaan aivastaa suoraan pöytään, tai ainakin olen ehtinyt väliin. Ja jos se vahinko joskus käy, sit se käy. Uuniin ne piparit meillä menee, te varmaan syötte raakana.[/QUOTE]

en mä sitä räkää kyllä syö edes paistettuna. :D

Lapselleni on aivan mahtava pphoitaja. Lapsellani on erityisruokavalio jota noudattaa tarkasti. Joulujuhlaan teki pojalleni erikseen maidottomia piirakoita kun tiesi ettei niitä siellä ole ja että lapsi niistä tykkää kovasti. On päästänyt omaan kotiinsa erityislastentarhanopettajan tekemään omaa työtään lapseni kanssa. Tulee jokaiseen palaveriin vaikkei ole pakko. Lapsi rakastaa hoitajaa ja puhuu hänestä todella kauniisti eli kait siellä on hyvä olla. Lisäksi pph on itse ottanut selvää lapseni erityistarpeista ja hommannut kotiinsa välineitä, vaikkei ole ollut pakko.

Miten siis muistan tätä ihanaa naista? Konvehtirasian ostin kun ei ole varaa oikein muuhun. Kirjoitin mukaan kirjeen siitä miten arvostan hänen työtään ja olen kiitollinen.

Kuulostaa oikein hyvältä tuo rasia+kirje. Tuskin hoitaja odottaakaan ihmeempiä. En minäkään voi kummosia hankkia mutta jotenkin meinaan muistaa pojan hoitajia kun ne on taas syksyn jaksaneet tuon kanssa tehä töitä ja huomioida erityistarpeet.

[QUOTE="1234";29348591]en mä sitä räkää kyllä syö edes paistettuna. :D[/QUOTE]

Joo, ole syömättä vaan. En tiedä oletko vaan inhottava ja siksi paisuttelet asioita, vai oletko oikeasti niin surkea työssäsi ettet osaa ohjeistaa lapsia perushygieniassa. Joka tapauksessa puhu vaan omasta puolestas, älä "kaikkien hoitajien" puolesta.

Mitä sitä arvostelemaan, sen kun heitätte pois sen, mikä ei miellytä. Jos lahjanantaja on antanut typerän lahjan, se on hänen häpeänsä, mutta jos hän on yrittänyt parhaansa, on se hänen kunniansa, vaikka sinä et lahjasta nyt sitten sattuisikaan pitämään.

Lahja= semmoinen mikä annetaansille toiselle ihmiselle omaksi.

Minun lahjananto- ja vastaanottoperiaatteeni ovat mutkattomat.

Joku antaa minulle lahjan, otan sen kiitollisena vastaan ja sitten kun se kerran on omani, teen sille niin kuin parhaaksi näen. Säilytän, heitän, roskiin, annan eteenpäin..

Itse antaessani teen parhaani siinä, että mietin mitä saaja arvostaisi. Sitten annan lahjan ja sitten se on sen toisen oma tehköön sillä mitä lystää. Säilyttäköön, heittäköön roskiin tai antakoon eteenpäin. Ei kuulu mulle.
Vielä vinkkejä lahjan valintaan.

-Osta varallisuutesi mukaan, jotta voit antaa pois hyvillä mielin.
-Älä odota vastalahjaa, lahjat ovat saajalleen aina ILMAISIA!! eikä niihin sisälly mitään ehtoja, vastuita tms..
-Tee taitosi mukaan, muistaen kuitenkin, että annat lahjan pois, kenenkään olohuoneen ei tarvitse olla sinun ansioluettelosi
-Anna lahja, jota toinen arvostaa.
-Älä arvostele lahjan kautta,
-...älä tuputa lahjan kautta omia elämänvalintojasi. Jos tiedät, että saaja ei arvosta käsintehtyä, älä anna käsintehtyä. Jos tiedät, että saaja ei arvosta aineettomia lahjoja. Älä anna niitä. Jos tiedät, että saajaa ei kiinnosta terveys, älä sinä huolehdi siitä lahjan muodossa.

Jos ajattelet, että lahjan saaja ei ansaitse arvostamiansa asioita tai et voi omantuntosi takia ostaa hänen arvostamiansa asioita(vaikka viinaa), jätä lahja antamatta.

-Jos lahjan valitseminen on vaikeaa tai et voi jostain syystä noudattaa toiveita, mutta haluat antaa lahjan valitse jotain neutraalia ja muista tällöinkin, että lahjansaaja voi tehdä omallensa mitä haluaa. Teit parhaasi se riittää.

Lapselleni on aivan mahtava pphoitaja. Lapsellani on erityisruokavalio jota noudattaa tarkasti. Joulujuhlaan teki pojalleni erikseen maidottomia piirakoita kun tiesi ettei niitä siellä ole ja että lapsi niistä tykkää kovasti. On päästänyt omaan kotiinsa erityislastentarhanopettajan tekemään omaa työtään lapseni kanssa. Tulee jokaiseen palaveriin vaikkei ole pakko. Lapsi rakastaa hoitajaa ja puhuu hänestä todella kauniisti eli kait siellä on hyvä olla. Lisäksi pph on itse ottanut selvää lapseni erityistarpeista ja hommannut kotiinsa välineitä, vaikkei ole ollut pakko.

Miten siis muistan tätä ihanaa naista? Konvehtirasian ostin kun ei ole varaa oikein muuhun. Kirjoitin mukaan kirjeen siitä miten arvostan hänen työtään ja olen kiitollinen.

Konvehtirasia mieltä lämmittävän kirjeen kera on paras lahja mitä hoitaja voi saada. Koettu on. :)

Ajattelen Niin että kuluva lahja on näissä tapauksissa paras. Siksi vien pojan päiväkotiin 5: lle hoitajalle pentikin kynttilä j serviettipaketin nätisti pakattuna. On nätti mutta ei kallis...toivottavasti tykkäävät ja käyttävät pois.

Apua, mä oon joka vuosi leiponut joulu"lahjat" hoitajien kahvihuoneeseen, onks se ollutkin huono idea ja leipomukset lentäneet saman tien roskiin? Ei niissä kyllä oo räkää ollut, ei raakana eikä paistettuna :D

[QUOTE="1234";29348538]pahimpia on ilman muuta ne lapsen ite leipomat jutut. ei niitä oikeesti kukaan hei syö! ei hoitajat syö myöskään niitä päiväkodissa leivottuja juttuja, kun nähdään mitä kaikkea niihin menee (räkää, sylkeä, möhnää kynsien alta ym.), niitä tarjotaan vaan lapsille tai lähetetään mieluiten suoraan koteihin.[/QUOTE]

erikoinen ajatuskuvio.. "ei niitä oikeesti kukaan hei syö!", eli on ihan ok syöttää niitä lapsille ja vanhemmille, mutta jos vanhempi sitten erehtyy samaa tarjoamaan hoitajalle, on hän ihan idiootti.

en minäkään lapselta saamaani piparkakkua useinkaan kyllä syö. iloisena silti otan vastaan ja ihastelen enempi taideteoksena kuin ruokana. kiva, että on tehnyt itse ja muistanut minua.

Tähänkin ketjuun varmaan paikallaan Viestintäviraston viralliset ohjeet lahjan vastaanottamiseen:
http://nyt.fi/a1305762197287

Ja jollekin, joka ei halua syödä koristeltua piparia, ei sitä kuulukaan syödä, vaan on enemmänkin koriste. Joulun jälkeen voit heittää sen pois.

[QUOTE="Pph";29348733]Konvehtirasia mieltä lämmittävän kirjeen kera on paras lahja mitä hoitaja voi saada. Koettu on. :)[/QUOTE]

Aika pientä olet saanut :) Toki ymmärrän, että tuo arvostuskirje on mahtava, mutta sen lisäksi me olemme antaneet ihanalla hoitajalle mm. lahjakortin, kauneushoitolaan, herkku/tuotekorin, leffalippuja, parempaa suklaata jne :)

No ei kait sillä ole väliä mutä niille lapsen leipomille pipareille tapahtuu.
Tärkeintä on lapsen ilo tehdä ja antaa tärkeälle ihmiselle lahja.
Lahjan saaja voi kiittää kauniisti ja tehdä toki lahjalleen mitä lystää myöhemmin.
Mutta en nyt ihan pk:n roskikseen heittäisi, voi tulla antajalle melko paha mieli jos näkee.

Me tehdään hoitajille suklaalusikoita. Lapsi saa auttaa tietysti!

Yhteistyössä