Jatketaan sitten kamalilla joululahjoilla, lastenhoitaja/ ope / kerhotäti jne.. lasten parissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joulua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, lasten kuvat on siita erikoisia, etta ei niille ole kayttotarkoitusta. En laita hoitolasteni kuvia esille olkkarissa. Johan niita olisi kirjahyllyllinen kertynyt.

Mutta eikö niitä lasten kuvia voisi olla kiva katsella joskus 40 vuoden päästä: ai niin Maija-Petteri, olikin niin suloinen...ai niin Jucca-Palmu, siinä vasta ärsyttävä kersa.

Mä olen kyllä ihan aidosti onnellinen ja kiitollinen kaikista lahjoista, mitä lapset tai heidän vanhempansa haluavat antaa. Mun mielestäni on todella ihana kokea, että vanhempien mielestä hoito on ollut hyvää ja lapset ovat tykänneet. Välillä tosin nolottaa, jos joku tuo lahjan vain ja ainoastaan minulle (meidän Pk-ryhmässä on kuusi aikuista). Mukavaltahan se tuntuu, mutta vähän kiusalliselta. Laitan kyllä aina koriste-esineet esille, vaikka en "krääsästä" pidäkään niin lasten antamilla on valtavasti tunnearvoa.

Kiitos siis lapsille ja vanhemmille kaikista antamistanne lahjoista, joiden eteen olette nähneet aikaa, vaivaa ja rahaa <3

"Meidän Cucca Jannica teki tädille tämmöisen koristellun piparin ihan omin kätösin"
Muuten ihan kiva mutta se hellantelttu on kuolaava räkänokka...ja minä arvostan hyvää hygieniaa.

[QUOTE="Täti";29347329]Mutta eikö niitä lasten kuvia voisi olla kiva katsella joskus 40 vuoden päästä: ai niin Maija-Petteri, olikin niin suloinen...ai niin Jucca-Palmu, siinä vasta ärsyttävä kersa.[/QUOTE]

Voisi ollakin. Olen vaan huono sailomaan yhtaan mitaan edes henkilokohtaisia juttuja. Saatika sitten valokuvia muiden lapsista. En oikein osaa kuvitella, etta nama kuvat pysyvat matkassani 40 vuotta. Tai edes nelja.

Mutta siis. Ylipaataan en ole tainnut koskaan mitaan hirveaa saada lahjaksi. Viikon palkka kateisena (hoitaja yksityiskodissa) tai lahjakortti jonnekin on aika vakio. Ja jotain pienta lasten tekemaa/valitsemaa.

[QUOTE="mii";29347370]"Meidän Cucca Jannica teki tädille tämmöisen koristellun piparin ihan omin kätösin"
Muuten ihan kiva mutta se hellantelttu on kuolaava räkänokka...ja minä arvostan hyvää hygieniaa.[/QUOTE]
No sitten pk/koulu työpaikkana onkin oiva valinta :D

• Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
Koriste-esineet, ellei niissä ole mukana jotain hauskaa juttua. Kuten, että lapsi on kaupassa sanonut koriste-esinepossun näyttävän ihan hoitotädiltä ja se olisi siksi ostettu. Tai jos on oikeasti hieno ja sellainen, joka sopii sisustukseen. Eli ei mikään muovitonttu. Esim. klipsillä kiinnitettävästä koristelinnusta pidin.

Jos lapsi ja perhe on mukava, ei sen lahjankaan ole niin väliä. Kaikki muistaminen tuntuu mukavalta, vaikka olisi omituisempaakin. Mutta se vaivaannuttaa, kun oikein vittumaiselta perheeltä (vanhemmat joka asiasta urputtajia) tai sellaiselta lapselta, jota nyt ei paljon välittäisi vapaa-aikanaan muistella, tulee jotain lahjoja. Joskus on lentänyt lahjukset suoraan päiväkodin pihalla roskikseen, kun en ole viitsinyt edes kotiini kantaa.

Kerran tuli konvehtirasia vanhemmilta koko ryhmän aikuisille..ja kah oli päiväys mennyt jo umpeen :D Ihmeteltiin kun oli niin valkeita suklaita ja syykin selvisi kun katsottiin päiväystä!

Hautakynttila oli aika erikoinen.. Kai sen oli tarkoitus olla ulkokynttila, mutta kylla se oli hautakynttila. On ihana saada jotain pienta edes. Vaikka lapsen askartelema joulukortti saati kiitokset hoidosta. Olemme lasten kanssa kuitenkin 8 h/pv (lapset pk:ssa jopa 10h/pv). Riippuu asuinalueesta paljon miten kiitoksia satelee. Talla hetkella niita ei satele. Palkkaahan me siit saamme, mutta koen olevani aika suuressa osassa lasten elamaa talla hetkella. Kylla niita vieraampiakin ihmisia jouluna muistetaan!

Lapselleni on aivan mahtava pphoitaja. Lapsellani on erityisruokavalio jota noudattaa tarkasti. Joulujuhlaan teki pojalleni erikseen maidottomia piirakoita kun tiesi ettei niitä siellä ole ja että lapsi niistä tykkää kovasti. On päästänyt omaan kotiinsa erityislastentarhanopettajan tekemään omaa työtään lapseni kanssa. Tulee jokaiseen palaveriin vaikkei ole pakko. Lapsi rakastaa hoitajaa ja puhuu hänestä todella kauniisti eli kait siellä on hyvä olla. Lisäksi pph on itse ottanut selvää lapseni erityistarpeista ja hommannut kotiinsa välineitä, vaikkei ole ollut pakko.

Miten siis muistan tätä ihanaa naista? Konvehtirasian ostin kun ei ole varaa oikein muuhun. Kirjoitin mukaan kirjeen siitä miten arvostan hänen työtään ja olen kiitollinen.

Viimeksi muokattu:
Askartelin lapsen kanssa joulukortin jokaiselle kuudelle hoitajalle, ja korttiin kiinnitin nätillä nauhalla piparimuotin. Enempääm ei ole varaa, koska henkilökuntaa on kuitenkin noin monta.
Aiemmin olen tehnyt pienet sellofaanipussukat, missä on ollut muutama tuikkukynttilä. Halpaa ja vaatimatonta, mutta jospa ei noloa kuitenkaan...jotenkin olen halunnut edes pienesti muistaa.

pahimpia on ilman muuta ne lapsen ite leipomat jutut. ei niitä oikeesti kukaan hei syö! ei hoitajat syö myöskään niitä päiväkodissa leivottuja juttuja, kun nähdään mitä kaikkea niihin menee (räkää, sylkeä, möhnää kynsien alta ym.), niitä tarjotaan vaan lapsille tai lähetetään mieluiten suoraan koteihin.

kuvitelkaas mielessänne semmone oikein epäsiisti homssuinen rasvatukkanen äiti, jolla vaatteet koirankarvoissa ja haisee hielle/pesemättömälle/huonoille hampaille. sitten tää tyyppi tois teille ite leipomansa kakun lahjaksi. söisittekö?

Opena minusta ei ole ollenkaan tarpeellista saada muistamisia. Hyvän joulun toivotus riittää.En ole saanut mitään kamalaa, kaikki lahjat on annettu jonkinlaisella ajatuksella. Lahja tietysti lämmittää sydäntä, mutta sen ei tosiaan tarvitse olla mitään suurta. Käyttötavara jää helposti käyttämättä, jollei juuri satu olemaan tarpeen. Yhdet kauniisti sellofaaniin pakatut juomalasit on tainneet pakkauksessaan odottaa jo viisi vuotta.

Kerran olen saanut sen klassisen omenankin. :) Olin silloin raskaana ja vain sijaistamassa yhden illan aikuisryhmän opea. Tauolla eräs opiskelija tuli antamaan omenan.

En oo saanu mitää kamalaa. Sitä tyypillistä suklaata, kynttilää, leivinliinan...Syötyä ja käytettyä kyllä tulee. Leipomuksenkin sain ja sitä syödään kovaa vauhtia nyt. Ja kyllä meillä hoitajatkin syö lasten kanssa leivottuja. Nyt viimeisimmäks pipareita. Ei niitä leipureita oteta niin montaa kerrallaan etteikö ehtis vahtia ja käsiä pesettää kunnolla. Harmi jos jossain on ni huono hygienia että leipomukset höystyy kaikenlaisella.

• Tykkää
Reactions: rockyroad
[QUOTE="1234";29348538]pahimpia on ilman muuta ne lapsen ite leipomat jutut. ei niitä oikeesti kukaan hei syö! ei hoitajat syö myöskään niitä päiväkodissa leivottuja juttuja, kun nähdään mitä kaikkea niihin menee (räkää, sylkeä, möhnää kynsien alta ym.), niitä tarjotaan vaan lapsille tai lähetetään mieluiten suoraan koteihin.[/QUOTE]

Kyllä mä syön. Mua ei pikku räkäpalloset haittaa. :D Uunissa ne kuitenkin on käyneet.

Niin ja siis jos leivotaan lasten kanssa, kyllä me huolehditaan hygieniasta. Sekä kotona että kerhossa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="1234";29348538] ei hoitajat syö myöskään niitä päiväkodissa leivottuja juttuja, kun nähdään mitä kaikkea niihin menee (räkää, sylkeä, möhnää kynsien alta ym.), niitä tarjotaan vaan lapsille tai lähetetään mieluiten suoraan koteihin.[/QUOTE]

No jos sä olet huono työssäsi, niin älä kuvittele että me muut ollaan! Syön hyvällä halulla myös pipareita jotka ollaan tehty lasten kanssa yhdessä. Minä kun osaan opettaa lapsille että kädet pestään hyvin ennen leipomista, käsiä ei pistetä suuhun tai nenään kesken leipomisen ja pöytään ei aivasteta. Ja valvon heitä myös enkä vaan esim. juoruile työkaverin kanssa.... ;)

[QUOTE="1234";29348545]kuvitelkaas mielessänne semmone oikein epäsiisti homssuinen rasvatukkanen äiti, jolla vaatteet koirankarvoissa ja haisee hielle/pesemättömälle/huonoille hampaille. sitten tää tyyppi tois teille ite leipomansa kakun lahjaksi. söisittekö?[/QUOTE]

En varmaan...ei ne lapsetkaan tollasia oo jotka hoidossa leipoo.

[QUOTE="äiti88";29348566]No jos sä olet huono työssäsi, niin älä kuvittele että me muut ollaan! Syön hyvällä halulla myös pipareita jotka ollaan tehty lasten kanssa yhdessä. Minä kun osaan opettaa lapsille että kädet pestään hyvin ennen leipomista, käsiä ei pistetä suuhun tai nenään kesken leipomisen ja pöytään ei aivasteta. Ja valvon heitä myös enkä vaan esim. juoruile työkaverin kanssa.... ;)[/QUOTE]

siehän se oot oikee vuoden työntekijä! :flower: miten estät lasta aivastamasta kesken leipomisen? =)

Ja en odota/oleta saavani lahjoja hoitajana. Tottakai se mieltä lämmittää jos joku perhe haluaa muistaa lahjalla. Sekin riittää että toivotellaan joulut ja kiiitellään kuluneesta syksystä.

[QUOTE="1234";29348577]siehän se oot oikee vuoden työntekijä! :flower: miten estät lasta aivastamasta kesken leipomisen? =)[/QUOTE]

Enkai mä kokonaan aivastamasta oo kieltänyt, jos sanon että pöytään ei saa aivastaa. Ei oo kyllä kukaan tainnu koskaan aivastaa suoraan pöytään, tai ainakin olen ehtinyt väliin. Ja jos se vahinko joskus käy, sit se käy. Uuniin ne piparit meillä menee, te varmaan syötte raakana.

Yhteistyössä