Jatkuvat riidat raha-asioista :( Mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Toinen pikkunen tulossa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kihloissa ollaan tosin miehen puolelta luulen että kosi vain siksi että ties mun sitä haluavan, seki satuttaa... Olis jättäny kosimatta :(
Tarvitseeko tuota noin negatiivisesti ajatella. Sehän on rakastamisen merkki toinen toimii siten kuin arvelee toisen tahtovan, vaikka itselle asialla ei olisi suurtakaan merkitystä. Muistan kun esikoisemme oli noin 2-vuotias ja mies tuli kotiin. Hän kertoi, että ajaessaan hän oli miettinyt, että voisimme tehdä toisen lapsen. Ei sen takia, että hän olisi sitä erityisesti halunnut, vaan koska hän arveli minun haluavan vielä toisen lapsen. Mielestäni se tämä oli rakkauden osoitus, koska hän teki asian minun vuokseni eikä siksi että hän sitä halusi. Sama on tuossa kihloihin menossa. Kihlaus itsessään voi olla miehelle täysin merkityksetön asia, mutta hän halusi tehdä sen, koska tiesi asian olevan sinulle tärkeä.

[QUOTE="vieras";23686700]Tarvitseeko tuota noin negatiivisesti ajatella. Sehän on rakastamisen merkki toinen toimii siten kuin arvelee toisen tahtovan, vaikka itselle asialla ei olisi suurtakaan merkitystä. Muistan kun esikoisemme oli noin 2-vuotias ja mies tuli kotiin. Hän kertoi, että ajaessaan hän oli miettinyt, että voisimme tehdä toisen lapsen. Ei sen takia, että hän olisi sitä erityisesti halunnut, vaan koska hän arveli minun haluavan vielä toisen lapsen. Mielestäni se tämä oli rakkauden osoitus, koska hän teki asian minun vuokseni eikä siksi että hän sitä halusi. Sama on tuossa kihloihin menossa. Kihlaus itsessään voi olla miehelle täysin merkityksetön asia, mutta hän halusi tehdä sen, koska tiesi asian olevan sinulle tärkeä.[/QUOTE]

Alkaa tuntua että onko tässä enää rakkautta... Jos toinen ei olisi edes kihloja halunnut niin mitä seki kertoo

[QUOTE="vieras";23686700]Tarvitseeko tuota noin negatiivisesti ajatella. Sehän on rakastamisen merkki toinen toimii siten kuin arvelee toisen tahtovan, vaikka itselle asialla ei olisi suurtakaan merkitystä. Muistan kun esikoisemme oli noin 2-vuotias ja mies tuli kotiin. Hän kertoi, että ajaessaan hän oli miettinyt, että voisimme tehdä toisen lapsen. Ei sen takia, että hän olisi sitä erityisesti halunnut, vaan koska hän arveli minun haluavan vielä toisen lapsen. Mielestäni se tämä oli rakkauden osoitus, koska hän teki asian minun vuokseni eikä siksi että hän sitä halusi. Sama on tuossa kihloihin menossa. Kihlaus itsessään voi olla miehelle täysin merkityksetön asia, mutta hän halusi tehdä sen, koska tiesi asian olevan sinulle tärkeä.[/QUOTE]

Minä en kyllä kihloihin menis tai tekis toista lasta jos toinen ei sitä haluais... Ihmettelen itse tuota teidän tilannetta

sun mielestä on hyväksyttävää että muu perhe kärsii siitä että mies menee törsäämään 700e ittensä tatuoimiseen... Nekö on hyväksyttäviä omia menoja ku muutenki ollaan perse auki... Painu sinä vittuun! Ihan ku mulla ei muutenki olis vaikeeta ilman että sinä tulet tänne tuota persläpeä puolustamaan...

No näinpä. :) Sinulla on oikeus määritellä, mikä on teidän perheessänne se ainoa ongelma: se, että miehesi on persläpi. Jos joku on muuta mieltä, niin se saa painua v****un.

Meinaatko, että jostain löytyy terapeutti, joka suostuu "korjaamaan" "miehesi ongelman" noista lähtökohdista?

Ymmärrän, että sulla on pinna kireällä ja paha mieli. Mutta siltikin aikuisena ihmisenä pitäisi toimia aikuisen tavoin.

Minä en kyllä kihloihin menis tai tekis toista lasta jos toinen ei sitä haluais... Ihmettelen itse tuota teidän tilannetta
Nyt en ymmärrä mikset ymmärrä. Mies voi olla täysin tyytyväinen olipa kihloissa tai ei tai miehelle voi olla ok olipa lapsia yksi tai kaksi. Jos tietää toisen haluavan kihloihin tai tietää toisen haluavan toisen lapsen, niin eikö silloin voi miettiä kokonaisuutta ja toimia niin, että molemmat ovat onnellisia eikä pitää kiinni jääräpäisesti vain omista ajatuksistaan ajatellen "En varmasti tule toista lasta, en ala tekemään mitään tuon toisen mieleksi. Jos minä en olen asioista jotain mieltä, niin meillä ollaan sitä mieltä eikä asia muuksi muutu."

Tietenkään kenenkään ei pidä alkaa tekemään lapsia tai mennä kihloihin vain siksi, että toinen sitä haluaa. Siitä en ole tässä sanomassa. Jos ehdottomasti on toista lasta vastaan, niin tietenkään sitä ei pidä hankkia, vaikka kuinka rakastaisi toista.

saanko sorkkia tähän keskusteluun..

Täällä vähän sama tilanne. toinen lapsi syntymässä n. kuukauden päästä ja kaikki ihan persiillään. Tosin mies ei saa mitään aikaiseksi ja toisaan tuhlaa rahoja minkä ehtii. Lupasi jo puoli vuotta sitten että ostaa sitä ja tätä (vauvalle, siis tarvittavia juttuja) mutta eipä näy. itseensä on laittanut usemman tonnin. ja tänään kun mainitsin että tuo huone on kesken (hänen tavaroitaan pitäisi viedä pois että saan vauvan tavaroita sinne) niin kauhea mesominen että "osta sitten mulle sitä ja tätä että saan ne tavarat sinne". ja suoraan sanottuna en ala hänelle ostamaan mitään viimesistä rahoistani jos samalla ite tuhlaa muualle minkä kerkee.

Olen oikeasti miettinyt että pakkaan kimpusin ja kampsuni ja lähden lipettiin. olen vaan niin väsynyt tähän etten jaksa.

Yhteistyössä