K
Keittiönoita
Vieras
Jos siitä keskustelusta ottaa sen Orionin kirjoituksen pois, niin entä tuo muu keskustelu? Rupesin kyllä miettimään, että onkohan tuossa lainailtu tekstejä ihan oikein. En jaksa kahlata taaksepäin tarkistaakseni asiaaAlkuperäinen kirjoittaja Koodi:Orion edustaa jo palstailuhistorian perusteella New Agea enemmänkin, hän ei esimerkiksi usko persoonalliseen Jumalaan ollenkaan siinä mielessä kuin kristityt. Ja ... :ta en tunne, mutta hänkin vaikuttaa ehkä enemmin new age henkiseltä noin äkkiseltään, ei kristityltä kuitenkaan. Asianomaiset voivat korjata jos olen väärässä.
Mutta mun henkilökohtainen mielipiteeni edelleen on, että Raamattua pyhänä kirjanaan pitävät ovat pirstaloituneet niin moneksi ja tulkintatapoja tälle pyhälle kirjalle tuntuu löytyvän yhtä paljon kuin näitä pirstaleitakin, että oikeaa tapaa on enää vaikea hahmottaa. Toki voi lukea Raamatun itsekin - ja mä olen lukenut sen kirjan kannesta kanteen useitakin kertoja - ja tulkita niinkuin itse parhaaksi katsoo. Mutta onko oma tulkinta kuitenkaan se oikea?