joko on kesälomareissut suunniteltuina??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"annika"

Vieras
tai haaveiltuina?
mulla on alkanut tulla jonkinsortin paine kesälomaa (tasan yksi viikko!!!) kohtaan, vähän rahaa, vähän aikaa ja silti pitäisi tehdä jotain kivaa ja ikimuistoista että sen erottaisi arjesta...tietääkö joku tunteen?
lapset 5-8.

eilen illalla taas otin asian puheeksi miehen kanssa, ja tämä tampio oli ihan että "häh, pitääkö silloin tehdä jotain erityistä" eli mitäpä te muut ootte suunnitelleet tai onko vinkkejä mitä kivaa voisi tuon viikon aikan keksiä.

Missäpäin te asutte? Pieniä retkiä voi tehdä metsään ja rannalle, eväät mukaan. Ehkä sit joku pikku reissu esim risteily vosi irrota halvalla keskellä viikkoa.

noita pienempiä juttuja tehdään toki muutenkin eli käydään uimassa/ kalassa/ retkellä jne. asutaan eteläsuomessa. itse olen saanut pään sekaisin miettimällä kolmårdenia, legolandiaa, saarenmaan/viron kiertämistä, visbyn reissua.

[QUOTE="annika";30765396]tai haaveiltuina?
mulla on alkanut tulla jonkinsortin paine kesälomaa (tasan yksi viikko!!!) kohtaan, vähän rahaa, vähän aikaa ja silti pitäisi tehdä jotain kivaa ja ikimuistoista että sen erottaisi arjesta...tietääkö joku tunteen?
lapset 5-8.

eilen illalla taas otin asian puheeksi miehen kanssa, ja tämä tampio oli ihan että "häh, pitääkö silloin tehdä jotain erityistä" eli mitäpä te muut ootte suunnitelleet tai onko vinkkejä mitä kivaa voisi tuon viikon aikan keksiä.[/QUOTE]

En tiedä tunnetta. Mun mielestä mukavin tapa viettää kesäloma on olla tekemättä yhtään ainuttakaan suunnitelmaa. Johonkin voi lähteä jos sille tuntuu, mutta voi myös jättää lähtemättä. Lomalla aikataulutus ja "pakkotehdäjotainhienoa" on vain taakka. Suurimpia nautintoja elämässä on se, kun saa vaan olla.

Jos on vähän rahaa, niin sitten ei lähdetä reissuun. Niin yksinkertaista. Ei aina voi saada kaikkea mitä haluaa. Kun olin opiskeleva yh niin kyllä mun ja lapsen lomamatkat olivat haaveilua vain. Yleensä oli sitäpaitsi töissä koko kesän eli ei ollut edes aikaa lähteä mihinkään. No kerran kävimme risteilyllä.

Nyt on enemmän varaa ja lähdemme viikoksi Barcelonaan.

Ei olla vielä suunniteltu. Odotellaan tarkempaa tietoa millolin meidän asuntoon tulee yksi isompi remontti, silloin on parempi olla paikalla, kun pitää siirrellä huonekaluja yms. Voi olla, ettei se edes kesälle osu, vaan voi mennä syksyynkin.

Ei taida tulla muita kesälomareissuja kuin naapurikaupungissa Suomen tivolikäynti ja sitten paljon uimareissuja eri rantoihin. Isompi remontti tulossa, jonka vuoksi joustoluottoa otettu ja tarkoitus maksaa se nopeasti pois, sillä uusia remontteja vielä tulossa.

Menkää laivalle. Risteilyt saa lähes ilmaiseksi ja kiva kokemus.

Mitä sulle tarkoittaa "lähes ilmaiseksi"? Kesäkuukaudet ovat korkeasesonkiaikaa ja silloin ei kyllä kummoisia alennuksia saa. Itselläni on Siljan Club One gold-kortti ja senkin kanssa kesän risteilylle tuli hintaa noin 350 €. Perhehytti maksoi 60 € kun käytti varaukseen pisteitä ja ruuat tuohon päälle. Viking Linen kortilla samaan aikaan tehty risteily olisi tullut 500 €.

Katotaan sitte kesällä mitä tehdään, huvipuistoja ja rantailuja ny ainaki. Tampereella pitää käydä faijaa moikkaamas. Ehkä joku kylpyläviikonloppu jos sattuu huvittamaan.

Lasten toiveesta ryhdyn viikoksi karavaanariksi, eli meillä on auto viikon vuokralla ja käydään vähän idässä ja etelässä, lasten paikkoja kuten visulahti ja puuhamaa.

Muuten suunitelmat tehdään vasta kesällä, mutta varattiin Kalajoelta mökki viikoksi. Olipahan ainut vapaa viikko niissä mökeissä enää minkä sain, suurimmassa osassa oli jo varauskälenteri täynnä. huhhei. Eli juuri siksi ajoissa olin liikenteessä, että saadaan tarpeeksi iso mökki ja läheltä rantaa.

Haaveissa myös lähteä joko Yyterin taikka Oulun leirintäalueelle telttailemaan :)

Meillä perinteinen karavaanireissu. Vielä on auki aikarajat mutta suunta on pohjoiseen ja takasin tullaan sitten kun on pakko. Useinmiten 4-5vkon reissuja nuo. Aikarajoissa ollaan hyvin rennosti ja liikoja suunnittelemattakaan. Kolutaan lappia. Retkeillään ja öllötellään.

En tajua miks ihminen sanoo puolisoaan tampioksi, tai siis miks on sellaisen,ihmisen kanssa, kenen kanssa ei viihdy. Miten sulla ei ole enempää lomaa? Missäs lapset koko kesän?

Meillä perinteinen karavaanireissu. Vielä on auki aikarajat mutta suunta on pohjoiseen ja takasin tullaan sitten kun on pakko. Useinmiten 4-5vkon reissuja nuo. Aikarajoissa ollaan hyvin rennosti ja liikoja suunnittelemattakaan. Kolutaan lappia. Retkeillään ja öllötellään.

Huh....kovia jätkiä ootte! Me karavaanailtiin viime kesänä 4-5 VRK ja meinattiin tulla hulluuks !!! Ei siis lainkaan meidän juttu! Lapset kyllä tykkäs joo, mut mä en oikeestaan keksi ällöttävämpää kun jotkut limaset leirintäalueiden suihkut tai asuntoauton vessa....hrrrr...kylmänväreet tulee! Telttailu ehkä vois olla kammottavampaa!
( ja me sentään käytettiin ns. "Hyviä" leirintäalueita)

Jonkun sortin risteily ois ens kesälle suunnitteilla ja syksymmällä mieluisin etelän lämpöön...se tosin voi jäädä haaveeksi ...

Kesäkuun olen vielä töissä, jonka jälkeen otan loparit ja suunta kohti Espanjaa jossa on varattu kolmeksi viikoksi kämppä kaveriporukalla. Itse en lähde kyseiseltä reissulta lentäen, vaan suunta on Europpaan reilaamaan, päätepiste Unkarissa johon jään viikoksi Sziget -festareille.

19.8. matka jatkuu Indonesiaan, jossa reppureissaan vähän siihen malliin miltä itsestä hyvältä tuntuu, ei ole vielä tarkempia suunnitelmia. Kuitenkin Indonesiasta viimeistään lokakuussa Australiaan, joka onkin tämänkertaisen reissun päätepiste. Lomaa on marraskuun alkuun asti, jolloin aloitan työt Ausseissa.

Muutama on suunniteltuna. Nuorin saa synttärilahjaksi matkan Tallinnaan kesäkuussa ja esikoisen kanssa lähdetään jälleen Kazimierziin ja ainakin yksi pidempi pyöräreissu tehdään niin, että ajetaan niin pitkälle kuin jaksetaan, mennään hotelliin ja seuraavana päivänä ajetaan kotiin. Varmasti on Turun matka joka sisältää myös suvun tiluksilla makoilua sekä Merikarvialle.

No sen verran on suunniteltu että Suomen rajojen sisäpuolella edelleenkin pyöritään..Mietitään viel mitä kaupunkeja on näkemättä, ja vähän et missä olis lapsillekin jotain jännää :) Helsinkiin ei olla lähetty, ei tänäkään vuonna.

Ei niin mitään suunnitelmia.

Tässä on tullut kokemuksien myötä selväksi, että kauheen kovasti ei kannata lähteä meidän suunnittelemaan mitään, koskapa varmasti sitten menevät ihan sudeksi. Siispä semmosella "annahan olla, mietitäänpäs.."- menolla luultavasti lähdetään tulevaa kesää viettämään, ex tempore ideat ovat ne, mitkä kantavat pitkälle :)

Hyvin, hyvin löyhästi tosin olen esikoisemme kanssa puhuneet mahdollisesta kaupunkilomareissusta tyyliin laatuaikaa äidin kanssa :D...mutta katellaanpa rauhassa, sitä tiedä miten tuon esiteinisen mieli onnistuu vielä muuttumaan :D

4 viikon lomasta 3 viikkoa mökillä, sieltä voi retkeillä tarvittaessa lähikaupungeissa. Syyskuussa viikoksi etelä-eurooppaan. Arkena hoidetaan korkeasaari ym kuviot

Yhteistyössä