En tajua miks ihminen sanoo puolisoaan tampioksi, tai siis miks on sellaisen,ihmisen kanssa, kenen kanssa ei viihdy. Miten sulla ei ole enempää lomaa? Missäs lapset koko kesän?
Vastaan ap:n puolesta, että kaikilla kun ei vaan ole enempää lomaa ehtinyt kertyä. 5-8-vuotiaista lapsista osa on varmaankin päiväkodissa ja kouluikäinen/set sitten.... jossain. Kotona, sukulaisissa, missä lienee. Tarina ei kerro, onko miehelläkin vain viikko, mutta jos on, niin ikävä kyllä se loma on sitten oikeasti siinä. Meillä oli ennen ekaluokan alkua se tilanne, että miehellä ei ollut päivääkään lomaa. Ja mun loma alkoi elokuun alusta. Joten tyttö vietti kesä-heinäkuun kiltisti päiväkodissa. Ei voi mittää.
Ja mä kyllä tunnen ap:n tuskan. Kun mulla oli aikanaan vähän lomaa, paineet oli kovat. Piti keretä sinne ja tänne ja tehdä tätä ja tuota. Kun lomat piteni, paineet laski. Jos on vain viikko lomaa, mä suunnittelisin siihen yhden kunnon reissun. Se kunnon reissu voi olla viikko Malediiveilla tai päivä Särkänniemessä, ihan sama. Kunhan se on sellanen, mistä kaikki tykkää. Ja sitten katselis muuten päivä kerrallaan.
Mulla on ruhtinaalliset viisi viikkoa lomaa, ja suunnitelmia on tasan yksi. Yritän tehdä mahdollisimman vähän suunnitelmia, jotta aikaa jäisi improvisaatiolle.