joko on kesälomareissut suunniteltuina??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "annika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tajua miks ihminen sanoo puolisoaan tampioksi, tai siis miks on sellaisen,ihmisen kanssa, kenen kanssa ei viihdy. Miten sulla ei ole enempää lomaa? Missäs lapset koko kesän?

Vastaan ap:n puolesta, että kaikilla kun ei vaan ole enempää lomaa ehtinyt kertyä. 5-8-vuotiaista lapsista osa on varmaankin päiväkodissa ja kouluikäinen/set sitten.... jossain. Kotona, sukulaisissa, missä lienee. Tarina ei kerro, onko miehelläkin vain viikko, mutta jos on, niin ikävä kyllä se loma on sitten oikeasti siinä. Meillä oli ennen ekaluokan alkua se tilanne, että miehellä ei ollut päivääkään lomaa. Ja mun loma alkoi elokuun alusta. Joten tyttö vietti kesä-heinäkuun kiltisti päiväkodissa. Ei voi mittää.

Ja mä kyllä tunnen ap:n tuskan. Kun mulla oli aikanaan vähän lomaa, paineet oli kovat. Piti keretä sinne ja tänne ja tehdä tätä ja tuota. Kun lomat piteni, paineet laski. Jos on vain viikko lomaa, mä suunnittelisin siihen yhden kunnon reissun. Se kunnon reissu voi olla viikko Malediiveilla tai päivä Särkänniemessä, ihan sama. Kunhan se on sellanen, mistä kaikki tykkää. Ja sitten katselis muuten päivä kerrallaan.

Mulla on ruhtinaalliset viisi viikkoa lomaa, ja suunnitelmia on tasan yksi. Yritän tehdä mahdollisimman vähän suunnitelmia, jotta aikaa jäisi improvisaatiolle.

Alkukesästä muutaman päivän matka Sisiliaan parin parhaan ystävättäreni kanssa. Varsinainen kesäloma on heinäkuun puolesta välistä elokuun puoleenväliin. Lukkoonlyötyjä suunnitelmia ei ole, mutta eiköhän tässä ajella autolla joko itään, länteen tai pohjoiseen, uidaan ja saunotaan jne. Tavoite on olla ja elellä niin epämääräisesti, ettei koti tulvi vierailevia sukulaisia kaiken aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sopivasti lihava mäyrä;30766451:
Vastaan ap:n puolesta, että kaikilla kun ei vaan ole enempää lomaa ehtinyt kertyä. 5-8-vuotiaista lapsista osa on varmaankin päiväkodissa ja kouluikäinen/set sitten.... jossain. Kotona, sukulaisissa, missä lienee. Tarina ei kerro, onko miehelläkin vain viikko, mutta jos on, niin ikävä kyllä se loma on sitten oikeasti siinä. Meillä oli ennen ekaluokan alkua se tilanne, että miehellä ei ollut päivääkään lomaa. Ja mun loma alkoi elokuun alusta. Joten tyttö vietti kesä-heinäkuun kiltisti päiväkodissa. Ei voi mittää.

Ja mä kyllä tunnen ap:n tuskan. Kun mulla oli aikanaan vähän lomaa, paineet oli kovat. Piti keretä sinne ja tänne ja tehdä tätä ja tuota. Kun lomat piteni, paineet laski. Jos on vain viikko lomaa, mä suunnittelisin siihen yhden kunnon reissun. Se kunnon reissu voi olla viikko Malediiveilla tai päivä Särkänniemessä, ihan sama. Kunhan se on sellanen, mistä kaikki tykkää. Ja sitten katselis muuten päivä kerrallaan.

Mulla on ruhtinaalliset viisi viikkoa lomaa, ja suunnitelmia on tasan yksi. Yritän tehdä mahdollisimman vähän suunnitelmia, jotta aikaa jäisi improvisaatiolle.

Kiitos, veit sanat suusta :) eli tilanne on juuri näin. päiväkodissa, kesäkerhossa ja kesäleireillä sitten isommat. Tämä on myös yksi stressin aihe tämä kesän palapeli... mutta siis joku oikea reissu ja siten että on jotain kivaa mitä odottaa.

Suunnittelu kannattaa aloittaa siitä, mikä olisi sellaista lomailua, mistä koko perhe nauttii. Ja toiseksi tärkeintä on väljä aikataulu, ettei tarvitse tukka putkella kytätä kelloa. Ehdotuksena laivalla Viroon, pari yötä hotellissa ja paikallisia nähtävyyksiä katsomassa. Tallinnassa esim. eläintarha, Tartossa esim. tiedekeskus tai Rakveressa kylpylä ja ritarilinna, paikka sen mukaan mikä kolahtaa ja budjettiin sopii. Ruotsinristeily myös kiva ja "helppo" tapa irtautua arjesta. Päiväretket lähikaupunkeihin ja luontoon kotimaassa myös kivoja.

Omia lomia ei vielä ole suunniteltu. Mutat jos mulla olisi vain viikko lomaa, löhöäisin suurimman osan ajasta kotona tai mökillä tekemättä mitään. Siihen ehkä päiväreissu esim. huvipuistossa tai yhden yön matka kotimaassa tai vaikka risteillen Ruotsiin tai Tallinnaan.

Gotlanti ja Legoland on kokeiltu, kyllä niihin jo sen viikon saa helposti kokonaan kulumaan. Eikä se nyt niin kovin halvaksi tule. Jonkun viikon etelänloman saa varmaan samaan hintaan. Kivoja kohteita ovat kyllä. :)

no koska sen viikon on erotuttava muusta kesästä niin toivoisin että se vietettäisiin pois sieltä kotoa :) ainakin suurimmaksi osaksi, muuten se on kokkausta ja pyykinpesua niinkuin arkenakin. mökin vuokraustakin tosiaan tässä mietin mutta aika huono tilanne vaikuttaa olevan tuon viikon suhteen, ainakaan en toistaiseksi ole löytänyt mitään kivaa mökkiä vapaana.

Yhteistyössä