Mies muuttuu koko ajan hirveämmäksi, enkä tiedä mitä tehdä. Kaikki mitä sanon, ihan mistä asiasta tahansa, kääntyy mua vastaan. Erehdyin sanomaan että mies voisi viedä käyttämänsä astiat tiskialtaaseen, ettei mun tarvitsisi keräillä niitä. Vastauksena tuli haukkumiset siitä kuinka olen tyhmä ja laiska ja kuinka hän keräilee mun sotkuja jatkuvasti. Mies ei hoida lapsia yhtään, jos ei satu huvittamaan joten en voi mennä kotoa minnekään ilman lapsia. Joka päivä saan kuulla olevani eäryttävä, tyhmä, laiska, lihava ja ruma.
Mulla ei ole rahaa koska mies käyttää koko palkkansa omiin menoihinsa, kaikki rahat mitä mulle tulee, menevät lapsen lääkkeisiin ja lasten ruokiin. Mies syyllistää siitäkin, olen tuhlannut rahaa ja siksi mulla ei sitä ole eikä anna mulle yhtään rahaa. Olen kotiäitinä joten saan muutaman satasen kuukaudessa, mies päälle pari tonnia. Silti mun on ostettava mun rahoilla kaikki lasten tarvikkeet ja vaatteet.
Koko ajan joudun olemaan tuntosarvet koholla siitä millä tuulella mies on, hyvällä tuulella ollessaan voin kysyä että mitä ruokaa me syötäsiiin, huonona päivänä taas siihenkin saa huudot ja vastaus on "mitsä v*tusta mä sen voi tietää". Mun syyni on jos lapset huutavat, ja mies huutaa siitä mulle koska en saa "niitä #&%?$!* kakaroita" hiljaiseksi. Mies myös lukee kaikki mun sähköpostit, katsoo tietokoneen sivuhistorian, joskus tutkii kännykänkin. Jos vaihdan tunnukset, mies vaatii saada tietää ne uudet salasanat. Kaikki sähköpostit mitä mulle tulee, menevät lähes poikkeuksetta miehen silmien edestä, lukee niitä salaa välillä kun luulee etten mä tiedä. Haukkuu mua jatkuvasti huonoksi äidiksi, koska en ollut lapsen kanssa yötä sairaalassa kun lapsi leikattiin, vaikka sairaalaan ei edes kai olisi saanut jäädä. Haukkuu mut siitä että en ole siivonnut kunnolla. Haukkuu siitä että meinaa myöhästyä töistä vaikka on ihan itse ollut suihkussa tunnin, silti se on mun syytä.
Mulla ei ole enää ystäviä, koska kukaa nei halua tulle meille kun mies on kotona. Koska mies istuu silloinkin kuuntelemassa koko ajan vieressä mitä puhun kavereideni kanssa. Kun kirjoitan nettipalstoille, mie käy mun olan yli kurkkimassa mitä kirjoitan, nyt se lähti treeneihin joten mulla on pari tuntia vapaa-aikaa, ja tätäkin varten piti luoda varjonnikki koska mies tietää lähes jokaisen mun nimimerkin eri palstoilta. Mun yhden sähköpostiosoitteen postitkin on käännetty miehen sähköpostiin, sen mies teki multa lupaa kysymättä. Joskus mies on mun nimissä messengerissäkin ollut ku nen ole ollut kotona.
Sen lisäksi mies kirjoittaa musta halveeraavia viestejä ainakin suomi24 sivuille ja muillekin keskustelusivuille, sellaisia viestejä että mut niistä tunnistaa jos mut tuntee, kerran mut oli tunnistanut anoppi joka soitti mulle ja kertoi viestistä. tai en tiedä onko se mun mies, mutta en ymmärrä enää kuka muu se voisi olla. Viesteissä on aina sama tyyli, ja niiden sävy on todella ilkeä. Mä olen tehnyt uudet sähköpostiosoitteet mutta en osaa kääntää mitään msn-yhteisöjä tai muita uusiin ososittesiin ja jos se ntekisin niin mies huomaisi sen varmasti ja #&%?$!* pääsisi valloilleen. Olen miettinyt lähtemistä jo yli vuoden, mutta en uskalla. Mies ei ole koskaan ollut fyysisesti väkivaltainen jos ei tavaroitten seinilleheittämistä lasketa, mutta mitä tapahtuu jos mä kerron lähteväni?
Enkä uskalla jättää lapsia miehelle viikonlopuiksi kuitenkaan ja virallisesti mies on unelmaisä. Kovin moni ei edes usko, millaista mun elämä tuon miehen kanssa on, koska ulospäin se on unelmaisä ja puoliso. Muutamaihminen on kyllä nähnyt miehen oikeaa luonnettakin, mutta tuskin se estää miestä saamsata lapsia itselleen. Enkä mä tiedä enää mitä teen, ahdistaa ihan hirveästi ja pelottaa jo valmiiksi se, millä tuulella mies on tullessaan harkoista. Pitäisi jättää se mutta kun en uskalla enkä osaa. Neuvolassakaan en voi sanoa mitään, koska mies tulee aina mukaan sinnekin. Joten kiitos jos edes sinä jaksoit tämän lukea.