joojoo,aikuinen ihminen, pitäs tietää jne..mutta kysyn silti!!

Molly Weasley

Aktiivinen jäsen
11.04.2007
3 830
0
36
:| kuinkahan todennäköistä se on että raskautuu, jos simpat sujahtaa sisuksiin, kun synnytyksestä "vasta" reilu kolme viikkoa? :/ :ashamed: joojoo, kumit on keksitty, mutta ku..mutta ku.. :ashamed: :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Molly Weasley:
:| kuinkahan todennäköistä se on että raskautuu, jos simpat sujahtaa sisuksiin, kun synnytyksestä "vasta" reilu kolme viikkoa? :/ :ashamed: joojoo, kumit on keksitty, mutta ku..mutta ku.. :ashamed: :ashamed:

No kyllä tosi pieni mahdollisuus tulla raskaaksi, varsinkin jos imetät...

Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:

No kyllä tosi pieni mahdollisuus tulla raskaaksi, varsinkin jos imetät...

joo, imetänhä mie..

Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja åehgï:
Imetätkö?

Siis periaatteessa jos imetät, ni tuskin tuut raskaaks, mut mut... jälkiehkäisy?

Imetys ei ole ehkäisykeino

No ei todellakaan. Meillä vielä imetettiin kun kakkonen ilmoitti tulostansa. :D

Juu, tiedän et imetys ei oo ehkäisykeino, mut peraaatteessa jos imettää, ja vauva tosiaan alle 1kk, ni aika pieni mahis et tulis raskaaks... mut mut... voihan sitä tulla, vaik imettää.....

Ei oo imetys ehkäisy kyllä mut on erittäin epätodennäköistä että tuossa vaiheessa tulee raskaaksi ja vielä imettäessä.

Melko monella imetys estää raskautumisen vaikka haluais jo uudelleen raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Alkuperäinen kirjoittaja åehgï:
Imetätkö?

Siis periaatteessa jos imetät, ni tuskin tuut raskaaks, mut mut... jälkiehkäisy?

Imetys ei ole ehkäisykeino

No eipä ole niin.
Musta onkin kummallista että neuvolassa todettiin synnytyksen jälkeen että "no jos et heti kolmatta halua perään niin voidaanhan me miettiä jotain minipillereitä. Sähän kyllä imetät että ei sulla mitään hätää ole mut jos haluat niin voin mä reseptin kirjottaa" :o

Olin kyllä aika äimistynyt. Ne varmaan unohti, että mähän imetin sitä meidän ekaa sillon kun toinen sai alkunsa (2kk ekan synnytyksen jälkeen). Että tosiaan aika pätevä ehkäisykeino :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä ymmärrä, että kenellä on noin kiire synnytyksen jälkeen harrastamaan seksiä...? Tulehdusriskikin on aika valtaisa.

no toiset tykkää seksistä! ja mikäs siinä, jos siltä tuntuu :whistle: ei oo sulta pois!

Eikä se oo sulta pois jos mä ihmettelen asiaa, sä saat jonkun tulehduksen tai tulet raskaaksi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en kyllä ymmärrä, että kenellä on noin kiire synnytyksen jälkeen harrastamaan seksiä...? Tulehdusriskikin on aika valtaisa.

Mulla esim paikat täysin siinä kunnossa ku ei olis synnyttänykkään...
Jälkivuotoki kesti ehkä 2vko...

Gyne ja lääkäri ei kieltäny

heh, kyllä sitä seksiä saapi harrastaa vaikka heti synnytyksen jälkeen jos siltä tuntuu. Toki kondomi vähentää tulehdusriskiä, mutta oletikin, jos olet pitkään jo ollut saman kumppanin kanssa ja kumpikin terveitä, teillä on jo melko samanlainen bakteerikanta alapäissänne. Että ei se riski tulehduksille ole kamalan suuri, jos synnytys mennyt ok. Toki suosittelen kondomin käyttöä, ettei edes se minimaalinen tulehdusriski muutu todelliseksi vaivaksi. Ja raskaaksi voi tulla, vaikka imettääkin ja melko pian synnytyksen jälkeen. Tunnen naisen, jolla ensimmäisen ja toisen lapsen ikäero 10kk... =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuskin raskaana:
Ei oo imetys ehkäisy kyllä mut on erittäin epätodennäköistä että tuossa vaiheessa tulee raskaaksi ja vielä imettäessä.

Melko monella imetys estää raskautumisen vaikka haluais jo uudelleen raskaaksi.

Juurikin näin, ilman ehkäisyä mentiin mutta mitään ei kuulunut (lapsi jo 1.3 v) oli tavallaan "pakko" lopettaa imetys että sai menkat tulemaan ja sitten parin kk päästä jo onneksi myös elämä masussa alkoi...Meinaan kyllä vetää vähän samaan tyyliin tänkin ipanan kanssa, jos niin ihme kävis että raskautuisin niin tulkoon sitten niin sitkeä tapaus... (mun kroppa selvästikin vaatii palautumista, ennen kun napsahtaa, mutta osa nyt sikiään ihan jo äijän katseesta...)

Yhteistyössä