Jos näet ihmisen kaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jätkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28301259:
Totta Mooses, se on luomunautaa. :D Opin muuten erään tuikitärkeän tiedon jostakin: riistaliha EI ole luomua.:popcorn:

mä oon AINA ollu eläinten syntymää jo seuraamassa, sen jälkeen kasvattanut ne ihan itse jne aina pitää tietää mitä syö.

lapsetkin asuu kaikki 3 samassa huoneessa kun tuo yksi makkari muutettiin just kasvihuoneeksi.

• Tykkää
Reactions: Jätkä
Miksei riistaliha ole luomua? Eikö se hirvi siellä syö ihan ehtaa mettän pusikkoa? :)

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28301274:
mä naureskelin töissä kun tuli riistakäristyslihoja, jotka on tarhattua saksanhirveä..mitä riistaa se ny si on? vai jahdataanko niitä siellä tarhassa? :xmas:

:laugh:
En mä tiennytkään että saksanhirveä on tarhattuna. :O

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28301274:
mä naureskelin töissä kun tuli riistakäristyslihoja, jotka on tarhattua saksanhirveä..mitä riistaa se ny si on? vai jahdataanko niitä siellä tarhassa? :xmas:

Maanlaajuinen tarhajahtipäivä joka huipentuu teurastukseen.:popcorn:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;28301284:
EU:n direktiivien mukaan riistaeläimen lihan ei ole valvottua luomua, koska eihän mistään voi olla varma, että onko se hirvi vetäissyt esim paketillisen Saarioisen pinaattilettuja just ennen kohtaamistaan haulien kanssa.:rolleyes:

Aivan, se riski on olemassa ja hyvä että se asia otetaan vakavasti huomioon, :laugh:

• Tykkää
Koska se ei syö luomutuotettua, valvottua rehua, vaan ihan mitä sattuu ympäristösaastunutta ja tuholaismyrkytettyä pusikkoa. Ellei satu olemaan ympäristötiedostava hipsterhirvi.

tästä tuli mieleen et jos luomutilalle menee lehmiä katsomaan ja syöttää niille vaikka niitä pinaattilettuja, ni joutuuko se kasvattaja sit myymään ne ei luomuna?

*saivartelu on Ihquu*

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28301303:
tästä tuli mieleen et jos luomutilalle menee lehmiä katsomaan ja syöttää niille vaikka niitä pinaattilettuja, ni joutuuko se kasvattaja sit myymään ne ei luomuna?

*saivartelu on Ihquu*

En usko, että kertaluontoinen erehdys aiheuttaa muuta kuin satakerran väänteitä. Emt, katso tuolta: Luomu - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

En usko, että kertaluontoinen erehdys aiheuttaa muuta kuin satakerran väänteitä. Emt, katso tuolta: Luomu - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

hö, mä jo aloin suunnittelemaan EiEKO-terroristijärjestöä jonka toiminta perustuisi kirjeiden (nimettömien) lähettelyyn luomutiloille: tiedätkö mitä lehmäsi söi eilen? muhahah. tai: Arvaa mitä heittelin pelloillesi viime yönä? muhahah..

:ashamed: pitäisköhän mennä nukkumaan? :ashamed:

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28301337:
hö, mä jo aloin suunnittelemaan EiEKO-terroristijärjestöä jonka toiminta perustuisi kirjeiden (nimettömien) lähettelyyn luomutiloille: tiedätkö mitä lehmäsi söi eilen? muhahah. tai: Arvaa mitä heittelin pelloillesi viime yönä? muhahah..

:ashamed: pitäisköhän mennä nukkumaan? :ashamed:

Eihä siinä tarvitsisi kuin kerätä nippu voikukkia aidan vierestä ja syöttää lemmuille, ei menisi EiEKOn budjetti pinaattilättyihin. :D

• Tykkää
Reactions: keppälerttu
Mä kyllä rehellisesti ajattelisin, että 'ei helvetti mikä uusavuton urvelo, eikö se osaa kasvattaa ruokaansa itse?!?'. Tosin en voi näin ajatella, koska mitä mä kaupassa tekisin :xmas:...

Tää itsetunto on kyllä ihana kysymys. Toitotetaan, että me suomalaiset ollaan sitten kamalan juntteja kun aina vaan mietitään, että mitä ne muutkin meistä nyt oikein ajattelee. Ja sitten pohditaan joukolla, että mitä ajattelet kun näet jonkun ostavan salaattia...

• Tykkää
On ihan jännä joskus ajatella että mitähän muut asiakkaat miettivät joskus mun ostoksista siinä hihnalla.
Ostin tässä viikolla roiskeläppäpitsoja, limskaa, sipsejä, karkkia jne, ja syynä oli lapsen synttärit. Eikä nuo limsa, sipsit tai karkit ollut ainut tarjottava vaan vain pieni osa niistä, kun väänsin vieraille sen seitsemän sorttia (täytekakun, lohikakun ym. suolaista tarjottavaa paljon jne.) , ja pizzat oli synttäripäivän hätävararuoka omille muksuille kun mun aika meni leipomiseen.
Mutta olisi joku voinut tehdä kunnon analyysin että on tuossakin muija jonka ruokavalio on ihan pielessä.

On ihan jännä joskus ajatella että mitähän muut asiakkaat miettivät joskus mun ostoksista siinä hihnalla.
Ostin tässä viikolla roiskeläppäpitsoja, limskaa, sipsejä, karkkia jne, ja syynä oli lapsen synttärit. Eikä nuo limsa, sipsit tai karkit ollut ainut tarjottava vaan vain pieni osa niistä, kun väänsin vieraille sen seitsemän sorttia (täytekakun, lohikakun ym. suolaista tarjottavaa paljon jne.) , ja pizzat oli synttäripäivän hätävararuoka omille muksuille kun mun aika meni leipomiseen.
Mutta olisi joku voinut tehdä kunnon analyysin että on tuossakin muija jonka ruokavalio on ihan pielessä.

Jep :D mulla oli lähes samat ajatukset, kun käväsin kaupassa ostamassa herkut viikonlopulle. Tosin autossa odotti 5 kassia ihan oikeeta ruokaa jotka olin just ostanut isosta kaupasta. :D

• Tykkää
Reactions: Echo

En siis ole ainoa jonka tekee mieli vetää huppua päähän kassalla kun pitää mennä herkkuja maksamaan :D

Yhteistyössä