JOS olisit teini-iässä ja sun vanhemmat olisi eronneita ja äidillä ollut uusi mies..

Mun vanhemmat eros kun olin 14. "Hyvin" otin isäpuolen vastaan, on mulle lähes yhtä läheinen kun biologinen isäni. Mutta en voi kieltää etteikö olis ollu sillon aika rankkaa :)

Mua ahdisteli 17 vuotiaana eräs lähipiiriin kuuluva ukko joka oli tuolloin 38 vuotias naimisissa samanikäisen naisen kanssa ja lapsettomia. Vähän ahdistava ajatus, että se on nykyään jonkun naisen kanssa kihloissa jolla 3 teiniikäistä tytärtä. Toivottavasti tämä perhe ei sauno "isäpuolen" kanssa.

Periaatteessa ehkä joo. Jos välit on hyvät tai edes normaalit niin ei siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla.
Itse asiassa en ihan ymmärrä miksi kaikki on niin sitä vastaan. Mitä pahaa siinä on?

*iuh*

Mun mutsilla kyllä vaihtuikin ne miehet ihan koko ajan, joten kehenkään ei ees tutustunut oikeen, viikonloppu aamusin vaan näkyi uusia naamoja. Ehkä se saa pelkän ajatuksenkin tuntumaan niin ällöttävältä.

olen saanu isäpuolen teini-iässä (vähän ennenkin oikeestaan) eikä kyllä koskaan kukaan ajatellu että käytäis yhessä saunassa ja todella hyvissä väleissä ollaan oltu, siitä ei kyse. minusta ihan normaalia ettei tuossa tilanteessa käydä.. kun tosiaan ei kaikki käy enää isänsäkään kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Periaatteessa ehkä joo. Jos välit on hyvät tai edes normaalit niin ei siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla.
Itse asiassa en ihan ymmärrä miksi kaikki on niin sitä vastaan. Mitä pahaa siinä on?

No ehkäpä siinä on se intimiteetti, ihmisellä kun on monellakin meistä sellainen. Se tarkoittaa, että kaikki eivät ole valmiina alastomuuteen kenen tahansa nähden ja haluavat pitää sen puolen omana yksityisenä asianaan,ei näytellä alastonta itseään ihan kenelle tahansa. Kutta eihän toki kaililla ole intiimi-käsitystä, on heitä jotka suvereenisti menevät kenen tahansa eteen.

Ja sekin, että tietyt ihmiset ovat liian läheisiä, että heidän edessään voisi olla alasti. Sama asia sekin, että menisikö joku veljensä tai appensa vastaanotolle jos veli tai appi olisi gynekologi ja niin edelleen. Että se yksityisyyden ja intimiteetin raja on ihmisillä olemassa ja toiset kokee tuollaisen vähän turhan läheiseksi tiettyjen ihmisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

No ehkäpä siinä on se intimiteetti, ihmisellä kun on monellakin meistä sellainen. Se tarkoittaa, että kaikki eivät ole valmiina alastomuuteen kenen tahansa nähden ja haluavat pitää sen puolen omana yksityisenä asianaan,ei näytellä alastonta itseään ihan kenelle tahansa. Kutta eihän toki kaililla ole intiimi-käsitystä, on heitä jotka suvereenisti menevät kenen tahansa eteen.

Ja sekin, että tietyt ihmiset ovat liian läheisiä, että heidän edessään voisi olla alasti. Sama asia sekin, että menisikö joku veljensä tai appensa vastaanotolle jos veli tai appi olisi gynekologi ja niin edelleen. Että se yksityisyyden ja intimiteetin raja on ihmisillä olemassa ja toiset kokee tuollaisen vähän turhan läheiseksi tiettyjen ihmisten kanssa.

Aivan, totta puhut! :)

Olen ollut tuossa elämäntilanteessa että olin teini-iässä , ja äidillä oli uus mies. Mutta olen käynyt yksin saunassa 11vuotiaasti lähtien. Ja toiseski vihasin äitini uutta miestä mutta silti jouduin sitä sietämään kunnes muutin pois kotoa 19vuotiaana.

Yhteistyössä