Jos pettää kerran, niin pettää toisenkin kerran?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Ei kai joku ajattele noin mustavalkoisesti? Eihän se yksi kerta tarkoita sitä, että tekee sen toisenkin kerran. Jotkut ottaa opikseen siitä pettämisestä eivätkä tee sitä toiste.

Riippuu ihmisestä. Jos eka pettämiskerralla tajuaa et teki virheen, niin tuskin on niin tyhmä et uudelleen pettää. Mutta jos jotain sai siitä pettämisestä eikä kadu, niin sit pettää varmasti uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja kjh:
kyllähän se kynnys siihen varmasti laskee ja rreilusti..

JOs on ollut moka joka katuu paljon.. siinähän vihaa itseään ja omaa käyttäytymistään. niin se kynnyshän nousee.Tuskin tekee virhettä uusiksi minkä huomasi olevan elämän kamalin moka. ei saanut mitään muuta kuin itseinhoa ja romutti kaiken

Mutta on myös niiitä jolla ei ole moraalia ja niillähän se kynnys laskee

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

JOs on ollut moka joka katuu paljon.. siinähän vihaa itseään ja omaa käyttäytymistään. niin se kynnyshän nousee.Tuskin tekee virhettä uusiksi minkä huomasi olevan elämän kamalin moka. ei saanut mitään muuta kuin itseinhoa ja romutti kaiken

Dietorellen kanssa samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:

Tai ehkä niin, että jolla ei ole moraalia, ei ole kynnystäkään...

itse tavannut ihmisiä ( ja tullut petetyksi ) jotka pettää kerran ja yllätys,yllätys toisenkin kerran..eikä se jää siiheen toiseenkaan kertaan..eli itse olen sitä mieltä,että pettää kerran ja pettää toisenkin..

No minä olen pettänyt kerran, ja se riitti. Tunnustin miehelleni, kriisit käytiin läpi ym. Mutta sen opin, etten toiste samaa virhettä tee. Eli kohdallani tuo "jos pettää kerran, pettää toisenkin" ei ainakaan päde. Sen verran huono omatunto ja paska fiilis siitä jäi, että never again!

Miä taas täysin päinvastaista mieltä. Tai riippuu tietty henkilöstä. Itse petin kerran ja seuraamukset ja paha olo sen jälkeen oli niin kamalia, että en takuulla enää tee samma järkyttävää virhettä. Ennemin vaikka sitten ilmoitan etukäteen että erotaan.

Tämänhän voisi soveltaa moniin eri virheisiin mitä ihminen tekee. Moni teistäkin on varmaan tehnyt virheitä ja olette varmaan ottaneet niistä opiksikin ettekä ole tehneet samaa virhettä uudelleen. Sama juttu pettämisen kanssa, että jotkut ottavat siitä opikseen ja se oikeasti jää siihen yhteen kertaan.

Mä tiedän sellaisia ihmisiä jotka ovat pettäneet lukuisia kertoja, mutta tiedän myös niitä jotka tehneet sen vain kerran ja ovat ottaneet siitä opikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja PalstaRotta:
Riippuu ihmisestä. Jos eka pettämiskerralla tajuaa et teki virheen, niin tuskin on niin tyhmä et uudelleen pettää. Mutta jos jotain sai siitä pettämisestä eikä kadu, niin sit pettää varmasti uudelleen.

Meillä kävi näin. Olin vieraan miehen kans lakanoiden välissä 6v sitten, oma mies sai tietää asiasta. Se sovittiin, ja tässä ollaan, edelleen yhdessä. Tavallisesti en sano ei koskaan mistää asiasta, mutta tästä voin sanoa. Kun näin sen tuskan mieheni kasvoilta, mitä olin hänelle aiheuttanu, sitä en unohda koskaan. Tajusin vasta tuon tapauksen yhteydessä, että minkälaisen kultakimpaleen olen miehestäni löytäny, ja että hänestä kannattaa pitä kiinni. Sen olenkin tehny, ja teen jatkossakin. :heart:

Anteeksi nyt, PalstaRotan kommenttii on kyllä pakko kommentoida sen verran, että minä kyllä sain pettämisestä paljonkin, sitä yötä en unohda, se oli täydellinen.

Mutta väärin, siksi en toiste.

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Anteeksi nyt, PalstaRotan kommenttii on kyllä pakko kommentoida sen verran, että minä kyllä sain pettämisestä paljonkin, sitä yötä en unohda, se oli täydellinen.

Mutta väärin, siksi en toiste.

Ihan samat sanat. Seksi oli TÄYDELLISTÄ. Enkä myöskään unohda sitä. Mutta se on omaa miestäni kohtaan niin väärin ja kun kerran olen saanu anteeksi, niin en halua enää uudestaan aiheuttaa samaa tuskaa miehelle. Ja tiedän, että se on sitten kerrasta poikki. Miksi riskeeraisin tämän, mitä minulla nyt on, ja pettäisin uudestaan? Ei, niin tyhmä en ole.

Yhteistyössä