Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä on tässä maailmassa niitäkin lapsia, jotka eivät opi kuin sen lihasmuistin kautta. Kaikki nämä "hirveitä äitejä jotka pahoinpitelevät pieniä kullannuppujaan" -äidit eivät ilmeisesti kyseisen kaltaisia lapsia tunne. Vaikka olen itsekin sitä mieltä, että lasten lyöminen on todella hirveää, tiedän valitettavasti, että on tilanteita, jolloin tehokkainta, ja ainoa toimiva konsti on huitaista/läimäistä/mitäikinä takaisin. Ap:n tilanne kuulostaa juuri sellaiselta...
Keijo Tahkokalliokin, tämä lastenpsykologi/-iatri (kumpi lie) kerran sanoi, että joutui tilanteeseen, jossa pojalleen totesi aikuismaisen tyynesti, että jos sinä jatkat tuota käytöstä, niin minä nippasen. Eikä se ollut raivopäissään toteutettu valtataistelu, vaan looginen seuraus huonosta käytöksestä. Hänen ei tarvinnut nipata kuin kerran tai kaksi ja kuukausia jatkunut huono toimintamalli loppui siihen.
Juuri näin!
Toiset lapset nyt vaan ovat kovapäisempiä (on myös kovapäisempiä aikuisia olemassa, ihan niinkuin lapsiakin

). Joillekin lapsille riittää yksi kielto, joillekin 2, toiset vaativat sen 20 keiltoa. MUTTA> on niitäkin, jotak eivät usko, eivät MILLÄÄN.
On lapsia, jotka ovat isokoisia, eivätkä tiedosta että heidän lyöntinsä todella sattuu!
On niitä jääräpäitä, jotka lyövät nyrkillä suoraan naamaan, kun eivät saa tahtoaan periksi. Q-kuppi tässäkin tilanteessa vaan sössöttäisi, miten ei Matias noin ilkeästi saa tehdä, soosoo Matias.
Mutta minä sanon, että jos nyrkki vielä kerrankin osuu minuun, lyön yhtä kovaa takaisin. Johan on uhmailu loppunut. Jos lapsi lyö raskaana olevaa äitiään tahallaan, mahaan, ilkeyttään. Saa myös äiti näpsäistä lasta.