jos tuo kakara ei lopeta tuota lyömistä,niin minä lyön sitä takaisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lyömisestä tulee meillä pelikieltoa tai muun mieluisan asian eväämistä.

Mulla on niin kovapäinen kersa ( äitiinsä tullut ) että ei auta! Oli vasta kuukauden ilman telkkaria, tietokonetta ja pleikkaria. Karkkipäivät peruttiin, leluja otettiin pois ja kaikkea mahdollista, ei käytös parantunut yhtään.

Minkä ikäinen? Jos alle kouluikäinen, kuukausi on liian pitkä rangaistusaika. Ajantaju ei pysy matkassa, ja rangaistus menettää merkityksensä.

Olen siis tänään käyttäytynyt huonosti, saan siitä heti jonkin rangaistuksen, esim. huonearesti vaikkapa puoli tuntia tai kunnes rauhottuu.
Tai ei saa katsoa lastenohjelmaa, tänään.
Mutta jos rangaistus kestää kuukauden, ei enää ymmärrys riitä.
Olen tänään ollut kiltti ja tottelevainen, silti rangaistus jatkuu.

Se menettää merkityksensä. Kilttinä olo ei tuo mitään hyvää. On ihan sama mitä on, kun ei saa katsoa telkkaria, vaan tulee vaan lisää kieltoja.

Ihan oikeasti vanhemmat. Ajatelkaa nyt sen lapsen ikää !! Rangaistus ei voi olla mikään, mikä toteutetaan kahden päivän päästä, eikä mikään, mikä jatkuu päivä toisensa jälkeen !!

5 vee ja ei sitä rangaistusta kuukautta kerrallaan annettu, päivä kerrallaan mentiin, ei toimi. Meillä ei tuo vaan toiminut, nyt yritetään muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Lyömisestä tulee meillä pelikieltoa tai muun mieluisan asian eväämistä.

Mulla on niin kovapäinen kersa ( äitiinsä tullut ) että ei auta! Oli vasta kuukauden ilman telkkaria, tietokonetta ja pleikkaria. Karkkipäivät peruttiin, leluja otettiin pois ja kaikkea mahdollista, ei käytös parantunut yhtään.

Minkä ikäinen? Jos alle kouluikäinen, kuukausi on liian pitkä rangaistusaika. Ajantaju ei pysy matkassa, ja rangaistus menettää merkityksensä.

Olen siis tänään käyttäytynyt huonosti, saan siitä heti jonkin rangaistuksen, esim. huonearesti vaikkapa puoli tuntia tai kunnes rauhottuu.
Tai ei saa katsoa lastenohjelmaa, tänään.
Mutta jos rangaistus kestää kuukauden, ei enää ymmärrys riitä.
Olen tänään ollut kiltti ja tottelevainen, silti rangaistus jatkuu.

Se menettää merkityksensä. Kilttinä olo ei tuo mitään hyvää. On ihan sama mitä on, kun ei saa katsoa telkkaria, vaan tulee vaan lisää kieltoja.

Ihan oikeasti vanhemmat. Ajatelkaa nyt sen lapsen ikää !! Rangaistus ei voi olla mikään, mikä toteutetaan kahden päivän päästä, eikä mikään, mikä jatkuu päivä toisensa jälkeen !!

On tärkeää, että rangaistuksia säästellään, muuten ne menettävät tehonsa. Eli joka päivä ei saa antaa pelikieltoa yms. Jäähy toimii lievempiin tapauksiin, mutta aina ensin nuhtelu. Johdonmukaisuus on tärkeää, eli ei turhia uhkauksia.

Pitää myös muistaa kolikon toinen puoli, eli kehut. Näitä pitää tulla päivittäin, oli lapsi vaikka minkälainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja juurikin:
NaxNax, vaxvax. Totta on, että lapsia on eri luonteisia. On niitä, joille asia menee helpommin perille kuin toisille ja on myösd niitä, jotka luonteeltaan jo muokkautuvat uhmakkaiksi, toiset leppoisiksi enkeleiksi. Toisille nyt vaan pitää olla kovemmat otteet kuin toisille.
JOS sinulla eui ole kokemusta kovaluonteisesta lapsesta, joka osoittaa suuttumustaan väkibaltaisesti ja todella vaarallisesti. Ethän puutu tähän, kun sinulla ei käytännön kokemusta ole. ;):

No se yksivuotias ei ainakaan ole tällainen lapsi. Silti sitä nippaillaan.

MINÄ PUHUN 4 VUOTIAASTA!!!!!!!!!! Kuten apkin .

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Älä turhaan sääli, sääli vaikka niitä lapsia jotka oli sen isänsä kellarissa, niin ei mene sääli väärään kohteeseen. :kieh:

Multa riittää sääliä sekä niille lapsille että muillekin :xmas:
Se, että käyttää lapseensa väkivaltaa ja oikeuttaa sen sillä että joku toinen tekee lapselleen vielä pahempaa väkivaltaa on aika huono puolustus.

Sitä vaan tarkoitin että maailmassa varmaan suurin osa lapsista elää huonompien vanhempien kanssa ja huonommissa oloissa kun meidän lapset että jos niitäkin säälit niin et varmaan öisin unta saa :whistle:
Kyllä se sinunkin sädekehä joskus putoaa :saint: :D

eli hakkaa lapsia kun muilla on asiat vielä huonommin. hohoijaa.

eikä kukaan oo puhunu täydellisyydestä et turha tota sädekehä sontaa vetää tähän asiaan.
joskun vois vaan myöntää että ehkä oma tapa ei ole oikein.

ja voin sanoa että ihminen on idiootti ja naurettava pelle joka lyömällä YKSI VUOTIASTA "OPETTAA"

Sinun kanssasi asiallisen keskustelun käyminen ei ilmeisesti onnistu. Toivottavasti et opeta lapsillesi samaa tapaa haukkua muita ihmisiä.
Ei minun tapa oikein ole, en sitä väitäkään, mutta joskus on vaan valittava se pienempi paha ja minun mielestä stressaantunut äiti joka repii hermonsa lapsensa kanssa ei varmasti ole mikään hyvä kasvattaja ja sellaista minusta ei saa. Jokainen meistä tekee virheitä kasvatuksessaan, jopa sinä. Ikävää että niistä asioista ei voi keskustella niin että toisen mielipiteisiin voisi yrittää vaikuttaa muutenkin kuin idiootiksi haukkumalla. Se nyt ei kuitenkaan kovin rakentavaa ole :whistle:

Juuri näin!

Toiset lapset nyt vaan ovat kovapäisempiä (on myös kovapäisempiä aikuisia olemassa, ihan niinkuin lapsiakin :) ). Joillekin lapsille riittää yksi kielto, joillekin 2, toiset vaativat sen 20 keiltoa. MUTTA> on niitäkin, jotak eivät usko, eivät MILLÄÄN.

On lapsia, jotka ovat isokoisia, eivätkä tiedosta että heidän lyöntinsä todella sattuu!

On niitä jääräpäitä, jotka lyövät nyrkillä suoraan naamaan, kun eivät saa tahtoaan periksi. Q-kuppi tässäkin tilanteessa vaan sössöttäisi, miten ei Matias noin ilkeästi saa tehdä, soosoo Matias.

Mutta minä sanon, että jos nyrkki vielä kerrankin osuu minuun, lyön yhtä kovaa takaisin. Johan on uhmailu loppunut. Jos lapsi lyö raskaana olevaa äitiään tahallaan, mahaan, ilkeyttään. Saa myös äiti näpsäistä lasta.

yksikään lapsi ei ole paha syntyessään.
siinä sulle pähkinä purtavax.

NaxNax, vaxvax. Totta on, että lapsia on eri luonteisia. On niitä, joille asia menee helpommin perille kuin toisille ja on myösd niitä, jotka luonteeltaan jo muokkautuvat uhmakkaiksi, toiset leppoisiksi enkeleiksi. Toisille nyt vaan pitää olla kovemmat otteet kuin toisille.
JOS sinulla eui ole kokemusta kovaluonteisesta lapsesta, joka osoittaa suuttumustaan väkibaltaisesti ja todella vaarallisesti. Ethän puutu tähän, kun sinulla ei käytännön kokemusta ole. ;):[/quote]

voi kuule. Mulla on varmasti enemmän sekä vaikeiden lasten että nuorten kasvatuksesta. Joten todella tiedän mistä puhun.
Montako sählymaalia oot saanut päällesi?
Tässäkään tilanteessa mun ei tarvinnut käyttää väkivaltaa.

on se kumma että joku osaa ja joku ei.
etkö koskaan ole miettynyt ja etsinyt tietoa mitä voisit tehdä muutakin väkivallan?

Jokaisen on hyvä välillä pysähtyä miettimään omia kasvatustapoja.
Turha syyttää "vaikeita" lapsia. On vaan osaamattomia vanhempia, joiden täytyisi osata hakea apua eikä kurittaa heikompaa.

tuu mun oven taa niin mä voin kans "opettaa" sua

Onks kaikki lapset noin kiittämättömiä, kuin tuo mun omani? Oltiin tänään illalla mäkkärissä syömässä, ja käytiin samalla kaupassa kattelemassa: luvattiin sille yksi elokuva (ei olla ostettu uusia juttuja varmaan vuoteen) ja vappunaamarinkin sitt sai. Niin silti, vaikka mä sanoin tuhat kertaa ett nää oli nt tässä sitten, vinkuu vaan lisää ja lisää: mä haluan kirjan, pyörän, uuden kypärän: ja aina mä perustelin uudelleen ja uudelleen, miten ja miksi ja niin edelleen. Niin vielä kassoillakin oli pakko.. Mä oikeasti poltan käämini ihan justiinsa. |O

Älä turhaan sääli, sääli vaikka niitä lapsia jotka oli sen isänsä kellarissa, niin ei mene sääli väärään kohteeseen. :kieh:

Multa riittää sääliä sekä niille lapsille että muillekin :xmas:
Se, että käyttää lapseensa väkivaltaa ja oikeuttaa sen sillä että joku toinen tekee lapselleen vielä pahempaa väkivaltaa on aika huono puolustus.

Sitä vaan tarkoitin että maailmassa varmaan suurin osa lapsista elää huonompien vanhempien kanssa ja huonommissa oloissa kun meidän lapset että jos niitäkin säälit niin et varmaan öisin unta saa :whistle:
Kyllä se sinunkin sädekehä joskus putoaa :saint: :D

eli hakkaa lapsia kun muilla on asiat vielä huonommin. hohoijaa.

eikä kukaan oo puhunu täydellisyydestä et turha tota sädekehä sontaa vetää tähän asiaan.
joskun vois vaan myöntää että ehkä oma tapa ei ole oikein.

ja voin sanoa että ihminen on idiootti ja naurettava pelle joka lyömällä YKSI VUOTIASTA "OPETTAA"

Sinun kanssasi asiallisen keskustelun käyminen ei ilmeisesti onnistu. Toivottavasti et opeta lapsillesi samaa tapaa haukkua muita ihmisiä.
Ei minun tapa oikein ole, en sitä väitäkään, mutta joskus on vaan valittava se pienempi paha ja minun mielestä stressaantunut äiti joka repii hermonsa lapsensa kanssa ei varmasti ole mikään hyvä kasvattaja ja sellaista minusta ei saa. Jokainen meistä tekee virheitä kasvatuksessaan, jopa sinä. Ikävää että niistä asioista ei voi keskustella niin että toisen mielipiteisiin voisi yrittää vaikuttaa muutenkin kuin idiootiksi haukkumalla. Se nyt ei kuitenkaan kovin rakentavaa ole :whistle:

ai nyt se ei olekkaan hyvä se väkivalta. Ja kyllä todella haukun ja katson alemmax niitä jotka harrastaa väkivaltaa lasta kohtaan.
Ei kuule irtoo yhtään säälipisteitä ja lapselle opetan sen että se ei ole oikein.

aivan kukaan ei ole täydellinen mutta niitä omia virheitä ja osaamattomuutta ei tarvi puolustella vaan voi etsiä tietoa ja hakea apua

voi kuule. Mulla on varmasti enemmän sekä vaikeiden lasten että nuorten kasvatuksesta. Joten todella tiedän mistä puhun.

etkö koskaan ole miettynyt ja etsinyt tietoa mitä voisit tehdä muutakin väkivallan?

Turha syyttää "vaikeita" lapsia. On vaan osaamattomia vanhempia, joiden täytyisi osata hakea apua eikä kurittaa heikompaa.

Älä sinä opeta sorsaa uimaan tai tule nassuttamaan että sinulla on enmmän kokemusta kuin minulla. MISTÄ sinä sen voit tietää? :)

Kuvittelet kai, että minä jokatoinen päivä sivaltelen lapsiani pitkin korvia, kun eivät tottele. Luulet väärin ;). MUTTA on ollut myös tilanteita, joissa on tullut nyrkistä silmään kyselemättä ja monta kertaa. On hakattu mustelmille ja potkittu jaloille niin, että soi. Lapsi ei saa käyttää väkivaltaa aikuista kohtaan . Se sattuu. Jos lapsi ei tätä muuten tajua, voi aikuinen vaikkapa näppäistä sormille ja näyttää miltä tuntuu kuin lapsi lyö, se sattuu, eikä se ole kivaa, joten ei tehdä enää niin, kumpikaan :).
Mutta jos lapsi saa kerta toisensa pieksää vanhempaansa tai sisarustaan ilman että siihen puututaan niin, että se saadaan totaalisesti loppumaan, mitä ,lapsi siitä oppii...? ;)

Mä en sössöttäisi mitään, älä laita sanoja mun suuhun.
Mä tekisin Matiakselle helvetin selväksi että mua ei lyödä. Koskaan. Kyllä yksi aikuinen aina lapsen nokkeluudessa voittaa, ja henkisessä sodankäynnissä.
Lapsi on lapsi. Hänen aivonsa eivät ole vielä kehittyneet, ei hän tajua asioita. Lapset lyö, mutta aikuisen ei pitäisi alentua samalle tasolle.
Uhkailu sinänsä on jees :whistle: kunhan uhkailee asialla jonka pystyy toteuttamaan. Se, että sanoo tempaisevansa nyrkillä päin näköä ei ole asia, jonka äiti pystyy toteuttamaan. Ainakaan ei pitäisi olla.

Sinulla ei ole kokemusta väkivaltaisesta, voimakastahtoisesta, suurikokoisesta nelivuotiaasta? JOS olisi, osaisit suhtautua myös sellaisen lapsen vanhemman asemaan. Henkihieveriin pahoinpiteleminen ja näpsäisy tai niskavilloista kiinni ottaminen ovat kaksi täysin eri asiaa.
Mutta juuri näistä pumpulissa lullatuista "järkevästi puhumalla" kasvatetuista lapsista tulee juuri niitä koulukiusaajia. Lapset, joille ei ikinä ole tosissaan laitettu hanttiin ja kerrottu miten asiat on ja kuka komentaa.

Monessa asiassa voi lapsen kanssa keskustella, mutta on myös olemassa niitä asioita, joista se aikuinen päättää ja joista se aikuinen kertoo miten käyyttäydytään. Helmillä äidin mahalle täysillä veteleminen on väärin ja jollei sitä usko pahalla, voi äiti näppäistä lasta sormille kertoen, miten paljon se mahaan hakkaaminen sattuu. =minua sattui ihan yhtä paljon kuin sinua, se ei ole kivaa.

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
nyt mä tipahdin. ei juma että on hyvä komentti.

koita nyt hyvä ihminen ottaa selvää millasista lähtökohdista kiusaajat tulee.

ai että jotku on fiksuja :laugh:

Älä sinä opeta sorsaa uimaan tai tule nassuttamaan että sinulla on enmmän kokemusta kuin minulla. MISTÄ sinä sen voit tietää? :)

Kuvittelet kai, että minä jokatoinen päivä sivaltelen lapsiani pitkin korvia, kun eivät tottele. Luulet väärin ;). MUTTA on ollut myös tilanteita, joissa on tullut nyrkistä silmään kyselemättä ja monta kertaa. On hakattu mustelmille ja potkittu jaloille niin, että soi. Lapsi ei saa käyttää väkivaltaa aikuista kohtaan . Se sattuu. Jos lapsi ei tätä muuten tajua, voi aikuinen vaikkapa näppäistä sormille ja näyttää miltä tuntuu kuin lapsi lyö, se sattuu, eikä se ole kivaa, joten ei tehdä enää niin, kumpikaan :).
Mutta jos lapsi saa kerta toisensa pieksää vanhempaansa tai sisarustaan ilman että siihen puututaan niin, että se saadaan totaalisesti loppumaan, mitä ,lapsi siitä oppii...? ;)

oho. lueppas se viesti mihin vastasin niin ei tarvi itkeä. jookosta.

oho. lueppas se viesti mihin vastasin niin ei tarvi itkeä. jookosta.

lisään vielä että jos lapsesi on noin agressiivinen niin katso peiliin. jos sinussa ei ole vikaa niin hae apua lapsellesi. ei tuo ole normaalia.

jokainen normaali ihminen tajuaa että tollanen ei ole normaalia.

ja hei, äiti lyö takas ja sit ollaan tasoissa ja lopetetaan :laugh:
hullumax tää ketju vaan menee.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja touhupeppu:
Multa tulis kyllä kunnon tupenrapinat. En tosiaan kattelis kauaa tuollasta. Ja mtään lässytystä se ei tosiaankaan olis mutta ei myöskään mustelmille pieksämistä.

Miten kukaan voi sanoa ap:n näiden kirjoitusten perusteella, että tullut äitiinsä. Ettehän te häntä tunne ja vihan vallassa kirjoitettu ne, jota on tänne kirjoittanut. Hölmöt! |O

Nimenomaan, vihan vallassa. Kuka sanoo lastaan kusipääksi? Vaikka olisi kuinka vihainen? :o

Minä olen sanonut. Silloin kun lapsi törkkäsi suoraan tahallaan kynnellä silmään, ja jouduin lähtemään päivystykseen, silloin kyllä sanoin kusipääksi ja varmaan paljon muuksikin.
Sitä kun näönmenetyksen pelko saa ihmisestä aika raadollisen puolen esiin.

Itseäni toistaen, kun joillekin ei näköjään mene ensilukemalta peille; Näistä lullatuista kakaroista, joita ei ole ikinä kielletty, eikä vanhemmat ole uskaltaneet laittaa heille hanttiin, löytyy ne vittumaisimmat ja kieroimmat kiusaajat. Että kivat sulle miss täydellinen :laugh:

No ollaanko sille lapselle annettu liikaa periksi? Mä en ainakaan hyväksy lyömistä ja tota noin 3v on suutuspäissään yrittänyt ja silloin on jäähylle lähtenyt se mikä hällä kädessä on ollut. Toki on isompi tempperasempia lapsia mut tarhasta on ainakin sanottu et neiti on aikas kovapäinen. Mut toki aikuinen ei saisi alentua lapsen tasolle vaan käyttäytyä siten että sä olet se joka säännöt antaa ja piste.

Kattos vaan, äiti Teresat koolla. Voi olette te hyviä, laahaan punaista mattoa arvon rouvien jalkojen juurelle.

etkö raukka muuta keksi vai onko noin suuri alemmuskompleksi.

kuka on puhunut äiti teresasta?
paha paha alemmuuden tunne täytyy olla jos näkee väkivallattoman äidin äiti teresana. hanki apua

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
mä olen aina sanonut pojalle että jos joku lyö niin yritä vaan lähteä karkuun.

yleensä tappelut vaan jatkuu jos toinen lyö takasin.

Jaa joskus se kiusaaminen voi kuule lopua siihen että antaa takaisinn, meinaan ku itse olin pikkunen niin serkut löi, potki ja repi tukasta mua ja mää aloin yleensä vaan poraamaan ja juoksin pakoon ja se sama touhu jatku ja jatku mut sit yks kerta ku serkku poika potkas mua mahan ala puolelle, päätin antaa takasi ja otin sitä jalasta kiinni ja revin korvasta ja raavin sen käden naarmuille , niin en muista et mua oltais enään sen jälkeen potkittu yms..( mut ois ollut hyvä jos joku aikuinen ois puuttunut näihin juttuihin mut yleensä ei...)

Meillä lapsi 2,5-vuotiaana käytti väkivaltaa-puri raivostuessaan, ja lujaa :( Mutta minä äiti sitten kerran nappasin sen oman käden hampaidensa eteen, ja puraisikin vahingossa siihen. Jäi hampaanjäljet ja kaikki. Iso itku tuli tytöltä (ja minulta sitten myöhemmin). Kun rauhoittui, selitin, kuinka ihan samalla lailla äitiin tulee puremisesta pipi. Ja se pureminen loppui siihen, kuin seinään.

Lyönyt en ole koskaan, en ikinä. Minua lyötiin lapsena, avokämmenellä "läppäistiin" naamalle, ja se ei edes käynyt niin kipeää kuin nöyryytti. Ikinä en sitä tunnetta unohda. Omaani en lyö.

Mutta rajat on lapselle mielestäni laitettava. Tytön luokalla on tällä hetkellä kaksi poikaa, ovat saaneet ikänsä mellastaa kuin pellossa (tyyliin "pojat on poikia, heh heh, katos kun veti isoveikkaa köniin") Tiedän, kun ollaan asuttu lähekkäin aina. Pieksävät nyt koulussa muita lapsia, ja olipa toinen opeakin potkaissut... Nämä muut niitä sitten luokassa varoo ja pelkää :(

Itseäni toistaen, kun joillekin ei näköjään mene ensilukemalta peille; Näistä lullatuista kakaroista, joita ei ole ikinä kielletty, eikä vanhemmat ole uskaltaneet laittaa heille hanttiin, löytyy ne vittumaisimmat ja kieroimmat kiusaajat. Että kivat sulle miss täydellinen :laugh:

ai onko sullaki noin paha alemmuuskompleksi kun näet väkivallottaman ihmisen täydellisenä.

no siihen saa apua.
kato ei täällä kukaan oo väittänyt olevan täydellinen. Voin rehellisesti sanoa että multaki puuttuu ne viat :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Vierain:
Meillä lapsi 2,5-vuotiaana käytti väkivaltaa-puri raivostuessaan, ja lujaa :( Mutta minä äiti sitten kerran nappasin sen oman käden hampaidensa eteen, ja puraisikin vahingossa siihen. Jäi hampaanjäljet ja kaikki. Iso itku tuli tytöltä (ja minulta sitten myöhemmin). Kun rauhoittui, selitin, kuinka ihan samalla lailla äitiin tulee puremisesta pipi. Ja se pureminen loppui siihen, kuin seinään.

Lyönyt en ole koskaan, en ikinä. Minua lyötiin lapsena, avokämmenellä "läppäistiin" naamalle, ja se ei edes käynyt niin kipeää kuin nöyryytti. Ikinä en sitä tunnetta unohda. Omaani en lyö.

Mutta rajat on lapselle mielestäni laitettava. Tytön luokalla on tällä hetkellä kaksi poikaa, ovat saaneet ikänsä mellastaa kuin pellossa (tyyliin "pojat on poikia, heh heh, katos kun veti isoveikkaa köniin") Tiedän, kun ollaan asuttu lähekkäin aina. Pieksävät nyt koulussa muita lapsia, ja olipa toinen opeakin potkaissut... Nämä muut niitä sitten luokassa varoo ja pelkää :(

oiskohan kotona saanu mallia....

Yhteistyössä