jos tuo kakara ei lopeta tuota lyömistä,niin minä lyön sitä takaisin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirun äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
täällä taas täydelliset vanhemmat antavat neuvojaan! Ettekö ymmärrä, että joskus voi hermot mennä totaalisesti. Jos puhe, jäähypenkki, lelujen pois otto ym. ei tehoa nappase tukasta kiinni!

antaisitko siis tälläisen neuvon päiväkotiinkin?

Varmasti antaisin jos meidän lapset siellä löisivät tai alkaisivat riehumaan ja satuttamaan muita! Ihan varmasti antaisin.

Ja kouluun myös kun nykypäivän lässynlässyn kasvatuksella tulee niin pahatapaisia kakaroita |O

Alkuperäinen kirjoittaja pirun äiti:
ihan oikeesti. olen raskaana ja tuo kusipää kävi lyömässä täysin aiheetta isoilla kovilla puuhelmillä suoraan mahaa, sattu ja jäi punaiset jäljet sit se vitun idiootti vielä haukkuu mua! no kyllä haukuin takaisin, vittu vituttaa kun toi ei perkele mitään opi! mä en kestä olla mikään helvetin nyrkkeilysäkki! mulle riittää! jos ei lopu tää niin saa kyllä oikeesti lapsi lähteä sumaan johonkin muualle. mä olen niin vitun täynnä kun kakara ei opi edes sitä että EI saa lyödä! ei oo paljon vaadittu että yks asia menis jakeluun! mä oon nyt niin niin ärtynyt ja vihanen että ei oo tosikaan. millä helvetin oikeudella tuo ketään lyö?

2vuotta sillä on ollut käytössä jäähynurkka,aina on pitänyt anteeksi pyytää. kukaan meidän perheessä ei käytä väkivaltaa. jokaikinen tavara millä tuo on lyönyt on lähtenyt varastoon joksikin aikaan. aina saanut paljon huomiota ja hellyyttä ja rakkautt. aina selitetty asiat että miksi ei saa jotain tehdä ja miltä se tuntuu. mutta mikään ei riitä eikä tehoa! joten ensi kerralla ku se tulee mua lyömään läpsäisen takasin jos perkele se sitten tajuais että ei ole kivaa kun lyödään!

vittu jos se nyt aiheutti tällä vaaraa pikkusisareleen niin sai tasan olla vika kerta! :kieh:

En jaksa lukea tätä ketjua....

Hermoja ja voimia sulle. Välillä tosiaan on rankkaa. Kyllä se taas ajan kanssa tasaantuu.
Vauva on masussasi kyllä aika turvassa, että en usko että hänellä on hätää.
Saisitko pikku termiitin hoitoon välillä, niin saisit levätä.

Ai niin, noikin tunteet on hyvä purkaa ja täällä palstalla se ei satuta ketään. Joku kuohahtaa, mutta niin joka aiheesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
täällä taas täydelliset vanhemmat antavat neuvojaan! Ettekö ymmärrä, että joskus voi hermot mennä totaalisesti. Jos puhe, jäähypenkki, lelujen pois otto ym. ei tehoa nappase tukasta kiinni!

Varmasti antaisin jos meidän lapset siellä löisivät tai alkaisivat riehumaan ja satuttamaan muita! Ihan varmasti antaisin.

Ja kouluun myös kun nykypäivän lässynlässyn kasvatuksella tulee niin pahatapaisia kakaroita |O

niin missähän ne lapset sen kasvatuksen saa :whistle:
onko taas näitä äitejä jotka odottaa että muut kasvattaa..

opetatteko lapsillennekin että jos joku lyö niin ei muuta kuin lyöt takasin?

ja tekö opetatte, että jos joku lyö niin käännä toinenkin poski. Minä en halua, että lapsestani tulee mikään nyrkkeilysäkki. Varmasti opetan, että jos pakoon ei pääse ja joku alkaa muksimaan niin lyö takaisin!

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:

Väkivallalla vastaaminenko väkivaltaan auttaa? Kaiken lisäksi laitonta.

lässyti lässyn lää...

No mikä ratkaisu tuo tukasta vetäminen on? Onko esim. miehelläsi lupa kiskoa sinua tukasta, jollet muuten usko häntä?

ehkä minä en käyttäydykään niin että tarvitsisi kiskoa tukasta...olisiko siinä ero?

käyttäydyt siinä vaiheessa kun revit tukasta. HALOO...
välähtikö?

voi että olet nokkela.

samaa ei voi sanoa susta..

Itseasissa noudatan itse sitä neuvoa myös; selkään ei tarvitse keneltäkään ottaa.
ITSE ei saa riitaa aloittaa tai mennä mäiskimään, mutta jos joku lyö ensin, saa sivaltaa takaisin.
Itseään saa puolustaa. Kääntäkää te toinenkin poski, mie en käännä
:) .

¤näpertää sateenvarjoaan¤

ja tekö opetatte, että jos joku lyö niin käännä toinenkin poski. Minä en halua, että lapsestani tulee mikään nyrkkeilysäkki. Varmasti opetan, että jos pakoon ei pääse ja joku alkaa muksimaan niin lyö takaisin!

Ristiriidassa siihen minusta tuo, että sitten sinulla on muka oikeus tukistaa lasta.

minä oikeasti olisin kunnon karttakeppi kasvatuksen kannalla. Silloin opettaja oli auktoriteetti jota oikeasti kunnioitettiin nutturoineen kaikkineen. Ei varmasti huoriteltu!

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:

Itseasissa noudatan itse sitä neuvoa myös; selkään ei tarvitse keneltäkään ottaa.
ITSE ei saa riitaa aloittaa tai mennä mäiskimään, mutta jos joku lyö ensin, saa sivaltaa takaisin.

Mahunko saman sontsan alle? Näin =)

totta kai pitää itseään puolustaa. Ei nyt jauheta sontaa ja itsestään selvyyksiä. Nyt ei kyllä olutkaan kyse itsepuolustuksesta.

totta kai pitää itseään puolustaa. Ei nyt jauheta sontaa ja itsestään selvyyksiä. Nyt ei kyllä olutkaan kyse itsepuolustuksesta.

Ja itseään voi kyllä puolustaa muutenkin kuin lyömällä.

minä oikeasti olisin kunnon karttakeppi kasvatuksen kannalla. Silloin opettaja oli auktoriteetti jota oikeasti kunnioitettiin nutturoineen kaikkineen. Ei varmasti huoriteltu!

mistä luulet että ne opit on lähtösin?
Ja kunnioituksen siis oikeen kunnioituksen nimenomaan saa muulla kun karttakepillä.
suosittelen tutustumaan esin esy luokkiin tai vastaaviin.
Varmaan löytyy huonoja mutta löytyy niitä jotkaosaa.

eli jotkut osaa jotkut ei.

nän se menee

Eli susta on myös ok, että lapsi lyö SUA kun kuritat fyysisesti? Vai onko sulla erityisoikeus lyödä/tukistaa ja vaan muille pistetään hanttiin?

Mä en aio opettaa että väkivalta on paras ratkaisu, mutta itseään pitää puolustaa jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Väkivaltaan ei automaattisesti vastata väkivallalla.

Ei ollutkaan, mutta minä vastasin omaltaosaltani lumihiutaleen kysymykseen

mä olen aina sanonut pojalle että jos joku lyö niin yritä vaan lähteä karkuun.

yleensä tappelut vaan jatkuu jos toinen lyö takasin.

Jos opetusmielessä ajattelee niin se sille toiselle varmaan paras opetus olisi kun pystyisi lyömään kahta lujempaa takaisin. Eihän mikään väkivalta oikein ole, mutta tiedänpä tapauksen jossa isä hakkasi tytärtään aina kun tämä teini-iässä teki jotain pahaa ja saipa sitten maistaa omaa lääkettään kun hänen omat poikansa pieksivät isänsä kerran kunnolla. Ihan oikein minun mielestä, oppi kerrasta :whistle:

mä olen aina sanonut pojalle että jos joku lyö niin yritä vaan lähteä karkuun.

yleensä tappelut vaan jatkuu jos toinen lyö takasin.

Jujutsua harrastin niin aina siis AINA ensimmäinen neuvo on että tilaneesta pois taikarkuun. JOs ei ole mahdollista niin sitten puolustaudu.

näin väkivaltaisia tilanteita on harvoin ja voiko tosiaan äidit sanoa että lapsen kasvatus on verrattavissa tällaiseen tilanteeseen.

jos on niin äkkiä ammattiapua!

No totta hemmetissä. Voi yrittää keskustella ensin rakantavasti tai hipsiä hemmettiin tilanteesta, mutta kun sua on lyöty, saat ja sinulla on oikeus puolustaa itseäsi. JOS et ehdi kirmaamaan karkuun tai keskustelemaan henkeviä. Mie en jäisi potkittavaksi, vaan puolustautuisin minkä kykenisin.

Nykyään keskustelu fyysisestä rankaisemisesta on oikeasti mennyt ihan naurettavuuksiin. Se että jos säännöllisesti joutuu omaa lastaan aina fyysisesti kurittamaan, on omaa hengenköyhyyttä mutta tukevasti seison sen mielipiteen takana että joskus lapsi voi tarvita fyysistäkin kuritusta. Aikuisen tehtävänä on harkita se tilanne ja käytettävä voima. Mä uskon että lapsia on jossain määrin kasvatettava samalla mentaliteetilla kuin koiraemo kouluttaa omaa jälkikasvuaan. Rajojen sisällä saa temmeltää ja rajoja koitella, koittelusta tulee ärähdys. Mutta jos raja ylitetään murahtamisesta huolimatta, emo lyö kulmahampaalla poikasta hiukan. Lihasmuisti on äärettömän tehokas.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Nykyään keskustelu fyysisestä rankaisemisesta on oikeasti mennyt ihan naurettavuuksiin. Se että jos säännöllisesti joutuu omaa lastaan aina fyysisesti kurittamaan, on omaa hengenköyhyyttä mutta tukevasti seison sen mielipiteen takana että joskus lapsi voi tarvita fyysistäkin kuritusta. Aikuisen tehtävänä on harkita se tilanne ja käytettävä voima. Mä uskon että lapsia on jossain määrin kasvatettava samalla mentaliteetilla kuin koiraemo kouluttaa omaa jälkikasvuaan. Rajojen sisällä saa temmeltää ja rajoja koitella, koittelusta tulee ärähdys. Mutta jos raja ylitetään murahtamisesta huolimatta, emo lyö kulmahampaalla poikasta hiukan. Lihasmuisti on äärettömän tehokas.

aivan! taidan lopettaa keskustelun tähän.

Lyömällä ei lapsen kanssa pääse mihinkään, se on selvä. Mutta on hankala heilutella verbaalisia lahjojaan raivosta hysteerisen 5-vuotiaan edessä, se ei siinä oikein auta. Tai sitten minä en vaan osaa.

mua vaan niin kauhistuttaa että joku löisi omaa lastaan tai vetäisi tukasta tai jotain muuta....on varmaan jäänyt traumoja lapsuudesta kun vierestä sai katsella kun isäni löi usein veljeäni....useinkin paloi pinna niin paljon että otti kunnolla kiinni tukasta tai läimäytti kovaa..jos on aivan raivon vallassa niin harvoin pystyy hiljaa tukistamaan tai lyömään

No totta hemmetissä. Voi yrittää keskustella ensin rakantavasti tai hipsiä hemmettiin tilanteesta, mutta kun sua on lyöty, saat ja sinulla on oikeus puolustaa itseäsi. JOS et ehdi kirmaamaan karkuun tai keskustelemaan henkeviä. Mie en jäisi potkittavaksi, vaan puolustautuisin minkä kykenisin.

Ja puolustuskyvytöntä lastako pitäisi sitten saada kurittaa?

Yhteistyössä