Jos yh:na on kerran niin kivaa ja sossusta saa aivan sikana rahaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
...niin miksi nämä haukkujat eivät jätä miehiään? Jos ovat töissä, niin lopettavat työt ja rupeavat työttömiksi. Kyllä sossusta saa niin paljon rahaa, että niillä rahoilla tehdään vaikka mitä.

Ihan vaan kysyn... :whistle: :xmas: :laugh:

Siksi, että toisilla rakkaus voittaa rahan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
...niin miksi nämä haukkujat eivät jätä miehiään? Jos ovat töissä, niin lopettavat työt ja rupeavat työttömiksi. Kyllä sossusta saa niin paljon rahaa, että niillä rahoilla tehdään vaikka mitä.

Tai siksi, että yh:n saamat tuet ei ihan oikeasti yllä lähellekään sitä rahasummaa, jonka työssäkäyvä mies tuo kotiin joka kuukausi?

Oletko noin pahvi ettet tajua ettei sieltä sossusta mitään isoja summia saada? Kyllä mullekin on rakkaus tärkeämpää kuin raha. Turha väittää päinvastaista.

:D tjoo, mutta kyllä ihmiset kauhistelee sitäkin summaa, mitä tulee lapsilisiä kolmesta lapsesta. :xmas: ja osaavat olla kateellisia siitä, että kolmannen hoitomaksu on vain parikymppiä. :D

ilmeisesti luulevat että miehen kanssa me ryvetään rahoissamme, tuleehan kolmesta lapsilisästä melkein 350e! :o :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:

Tai siksi, että yh:n saamat tuet ei ihan oikeasti yllä lähellekään sitä rahasummaa, jonka työssäkäyvä mies tuo kotiin joka kuukausi?

onkohan ap vähän yksinkertainen?

Oletko noin pahvi ettet tajua ettei sieltä sossusta mitään isoja summia saada? Kyllä mullekin on rakkaus tärkeämpää kuin raha. Turha väittää päinvastaista.

Oletko noin pahvi, ettet ymmärrä sarkasmia (pitääkö sana tulkita sinulle erikseen vai ymmärrätkö edes sen)?

Ihme provoja,asiaan perehtymättömältä Scarletilta.Yh:ia kun on moneen lähtöön.Itse pistin aikoinani ukon pihalle kun joi koko ajan,varmaan olin niin hirveä ämmä.... :laugh: Enkä ole päivääkään katunu tai ollu onneton.Olen aina tehny duunia enkä ole joutunut turvautumaan muiden apuun mutta ymmärrän ettei kaikilla ole asiat yhtä hyvin.Tuntui et oli kovin tiukilla vaikk hommia painoi koko ajan.Nyt on 2 ihmisen tulot ja elämä huomattavasti parempaa mutta olen ylpeä eletystä elämästäni.Ennekuin näitä yh asioita ja soskujuttuja on varaa kommentoida,täytyy itse kokea sama.Tsemppiä kaikille yksinhuoltajille,ootte sankareita! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo:

Mitä se "vähän" tuossa tekee?

Sossusta saa niin kamalan huonoja miehiä, etten ole sen takia viitsinyt jättää omaani. Niin ja miehellä on vielä hyvä palkkakin, niin sekin on yksi syy. Ja ai niin, mullahan on itselläkin hyvä palkka, niin en varmaan sais tukea, vaikka jättäisinkin mieheni. No hitto, ei se taida olla ollenkaan kannattava ajatus.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Mie haluaisin kuulla niitä summia, mitä te saisitte yh:na, jos heittäisitte miehenne pellolle. Aina vain sanotaan että "saisin enempi"... Kertokaahan nyt niitä summiakin sitten.

Mä laskin kerran huvikseni mitä saisin kuukaudessa:
Asumistuki aika tasan 400 euroa
Lapsilisät 300 euroa (pari egee päälle)
Elatusmaksut 260 euroa
Työttömyyskorvaus noin 600 euroa

Tuosta maksaisin ensinnäkin vuokran 600 ?, ja sähkölaskun joka on joka toinen kuukausi sen 60 ?. Eli kuukausitasolla 30 ?. Noiden jälkeen jäisi 930 euroa. Siitä maksaisin yksinäni ruoat minulle ja kahdelle lapselle, bussikortin, kännykkälaskun, nettilaskun, kuopuksen vaipat, yms pakolliset menot. Sossusta en saisi mitään, liian suuret tulot...En mä muiden miehistä tiedä, mutta kyllä mun mies tienaa kuukaudessa enemmän mitä mä yksinhuoltajana saisin :whistle: eli ei ero olisi ainakaan taloudellisesti kannattavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Mie haluaisin kuulla niitä summia, mitä te saisitte yh:na, jos heittäisitte miehenne pellolle. Aina vain sanotaan että "saisin enempi"... Kertokaahan nyt niitä summiakin sitten.

Mä laskin kerran huvikseni mitä saisin kuukaudessa:
Asumistuki aika tasan 400 euroa
Lapsilisät 300 euroa (pari egee päälle)
Elatusmaksut 260 euroa
Työttömyyskorvaus noin 600 euroa

Tuosta maksaisin ensinnäkin vuokran 600 ?, ja sähkölaskun joka on joka toinen kuukausi sen 60 ?. Eli kuukausitasolla 30 ?. Noiden jälkeen jäisi 930 euroa. Siitä maksaisin yksinäni ruoat minulle ja kahdelle lapselle, bussikortin, kännykkälaskun, nettilaskun, kuopuksen vaipat, yms pakolliset menot. Sossusta en saisi mitään, liian suuret tulot...En mä muiden miehistä tiedä, mutta kyllä mun mies tienaa kuukaudessa enemmän mitä mä yksinhuoltajana saisin :whistle: eli ei ero olisi ainakaan taloudellisesti kannattavaa.

Juuri näin, en miekään saa sossusta mitään vaikka opiskeleva yh olenkin. Enkä taaskaan saanut niiltä vastausta, jotka saisivat enemmän rahaa silloin, kun jättäisivät miehensä :/

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
ja se on kaikkein kivointa, kun nää huumeiden viihdekäyttäjät (mikä sanahirviö), tulee yleensä "paremmista perheistä"... ei köyhillä ole rahaa... :)
Oli taas vaan pakko!

No just...just joku poliisityyppi telkkarissa sanoi, että useimmat rikokset (siis ne, joissa viedään rahaa tai tavaraa) juontavat juurensa halusta saada maksettua käyttämänsä päihteet (alkoholi, huumeet, lääkkeet). Eli se tuosta sun teoriastasi.

Mun mielestä on tosi hyvä juttu että suomessa on näitä sosiaalietuuksia sitä tarvitseville. ei se elämä varmaan herkkua yksin ole vastata arjesta ja arjen menoista. jokainen meistä voi joskus olla siinä tilanteessa että tarvitsee valtiolta apua, ja hyvä jos saa sitä apua. meistä jokainen tulee näillä veromäärillä maksamaan moneen kertaan omat tukensa jos niitä joskus tulee tarvitsemaan. Ja tuntemani yh.t eivät todellakaan rahoissa kieri, joutuvat jopa sukulaisilta lainailemaan, koska ruoankin hinta on noussut aivan älyttömästi, mutta tuet ovat pysyneet ennallaan. Turha on kadehtia toisen avunsaantia.

olen seurannut liki erään ystäväni elämää viimeiset kaksikymmentä vuotta. kun osaa oikein petata, niin kyllä sossusta rahaa saa. ukko asumaan eri osoitteeseen ja itse elää yh:na. töitä tekee kun sattuu huvittamaan, ja ei näy kovin usein huvittavan, työttömyysraha juoksee. ja jos ei työt kiinnosta työvoimatoimisto ei voi laittaa karenssiin ja jos laittaa, niin sossu sitten antaa rahaa sillo ku karenssissa on. ja totta kai sitten mies elättää perhettään siihen lisäksi. tai siis avo mies.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaimo:

Mitä se "vähän" tuossa tekee?

Millähän tavalla mä olen yksinkertainen? Ketkä nyt ottavat kaiken niin tosissaan? :whistle:

Oletko noin pahvi, ettet ymmärrä sarkasmia (pitääkö sana tulkita sinulle erikseen vai ymmärrätkö edes sen)?

Ei tarvitse tulkita, ymmärrän erittäin hyvin tuon sanan. Kyllä tässä on muut helvetin tosissaan kuin mä, vedetään herneet heti nenään :whistle: :laugh:

tulkaa vaan haukkuu mut jos haluatte. mutta minä olin 3v lapsen kanssa kotona,olin yh ja sain toimeentulotukea/asumistukea(koska siitäkin huolimatta että silloinen mies ja lapsen isä jätti minut täysin yksin pienen nyytin kanssa halusin hoitaa hänet kotona niinku oli tarkoitus alunperin),huonosi meinasi rahallisesti käydä. vuokrastakin jäi asumistuen jälkeen 200e maksettavaa ja se piti ns.itse maksaa,eli kattaa se sillä rahalla mitä sai eli 136e(josta se 36 yh lisää) oli lapsilisä 124e elatustuki(juu korvaa miehen tulot) n.370 äitiyspäiväraha. sossusta maksoi reseptilääkkeet ja sähkölaskun mutta penniäkään ei käteen saanut. niin ja tosiaan se -200e tosta vuokraan. eli n.420/kk käyttörahaa mistä piti maksaa kaikki. ja nykypäivänäkun menee ruokakauppaan niin sinne menee hetkessä 40ekee eikä välttämät oo ku parin päivän ruuat =/ niin että koettakaa rikastua yksinhuoltajina,ei ainakaan meidän kunnassa onnistu

Ihan ystävällisyyden nimissä Scarlett-79, onko sulla joku trauma yksinhuoltajuudestasi, kun kokoajan sitä pitää tuoda esille ja siitä valittaa jotenkin epäsuorasti.
Eikö elämässäsi ole muita puimisen aiheitya ku ihmisten sossu, yh:t, syöpä, kesätyöt, koulu.
Ankiaksi jo alkaa käymään pikkuhiljaa.

SE ETTÄ YH:LLA ON HUONO KAIKU IHMISTEN MIELESSÄ JA KÄSITYS ETTÄ YH SAA ENEMpi rahaa johtuu siitä ,että on useita henkilöitä jotka nostavat yh etuuksia ja elävät kuitenkin parisuhteessa samalla lapsen isän kanssa - isälle on hankittu vaikka poste restante osoite mutta oikeasti asuu naisen ja lapsensa kanssa ja tulonsa ovat koko perheen. silti vaimo ottaa yh-korotuksen, asumistuen jopa ehkä toimeentulotuen. TÄMÄ käytäntö on perseestä. että etuuksia sumeilemata väärinkäytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja joko taaaaas:
Ihan ystävällisyyden nimissä Scarlett-79, onko sulla joku trauma yksinhuoltajuudestasi, kun kokoajan sitä pitää tuoda esille ja siitä valittaa jotenkin epäsuorasti.
Eikö elämässäsi ole muita puimisen aiheitya ku ihmisten sossu, yh:t, syöpä, kesätyöt, koulu.
Ankiaksi jo alkaa käymään pikkuhiljaa.

Joo ei ole mitään muuta :whistle: :laugh: :hug:

Yhteistyössä