Joskus nuo kutsut ottaa todella päähän!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Koska en ole kyseisten sukulaisten kanssa ollut vuosikausiin tekemisissä ja sitten tulee kutsu juhliin, joihin pitää ostaa tietysti jotain tai sitten tyyliin osallistua matkalahjakorttiin tmv. Tuntuu, että lahjan perässä sitä vaan ollaan :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai sitten on kutsujien mielesta,mukava tapa tavata sukulaisia pitkästä aikaa

onhan se toki joo. Kutsuttiin rippijuhliin ja olen tosiaan nähnyt tytön vastasyntyneenä :kieh: eikä ole ollut meistä kiinni ettei olla nähty :whistle:

Ja sitten jos ei saa kutsua, niin monet loukkaantuu... :/ Yhdet tuttavani, jotka asuvat ulkomailla, loukkaantuivat, kun eivät saaneet kutsua sukulaiseni häihin, vaikka kaikki tiesi, että he eivät olisi kuitenkaan päässeet ja nämä myönsivät sen itsekin.

Kaikki juhlat nykyään tuntuu olevan vähän niin kuin "rahan keräys" hommia...ainakin yo-juhlat ja rippijuhlat..häissä en ole ollut moneen vuoteen, mut eikös ne vasta olekin.

Niin, pakko ei ole mennä, mut joskus ihan mukava mennä, välillä menee vain kohteliaisuudesta ja hyvien välien vuoksi jne. Meillä kun noita sukulaislapsia tuota yo- ja rippi-ikäistä piisaa niin rahan menokin on taattu.
Auta armias kun ne alkaa naimisiin menemään!!!!

Tuollaisiin jos minulle tulee kutsu niin esitän kohteliaat pahoittelut että valitettavasti en pääse nyt tulemaan. En jaksa ottaa stressiä tuollaisesta, kun eihän se minun elämääni mitenkään vaikuta jos joku kaukainen sukulainen siitä vetää herneen nenään.

Älkää menkö ja laittakaa pelkkä onnittelukortti menemään ? Me ei menty toisella puolella Suomea olleisiin häihin kun ei olla hääparin kanssa tekemisissä kuin kerran vuodessa.
Miksi muuten halutaan edes kutsua sellaisia joiden kanssa ei olla muuten tekemisissä ? Mä en kutsuis kuin vaan läheiset.

No meillä on ainakin suvussa sellasia ihmisiä, jotka saattaa loukkaantua jos heitä ei kutsuta joka kissanristiäisiin, vaikka ei muualla koskaan nähtäis kuin näissä sukujuhlissa. Ja jotka myös kutsuu meidät aina kaikkiin "kun tapana on" ja vaikka olis tiedosa että ei päästä tms. Siis tuntuu olevan lähinnä tapa varmuuden vuoksi ettei kukaan loukkaannu.

Pidettiin miehelle kunnon valmistujaiset. Vanhemmat ihmiset oli suvussa valitelleet kun ei koskaan pyydetä mihinkään. Me sitten kutsuttiin kaikki jotka vaan keksittiin ja kaikki tuli. Kutsuessa oli vähän sellainen olo että ajatteleekohan ihmiset että rahaa tässä ollaan kerjäämässä hikipäässä. En sitä kiellä etteikö rahalahjat lämmittäneet mieltä mutta itse tykkäsin ainakin kovasti tavata miehen sukulaisia ja esitellä heille "uutta" taloamme. Oli ilo huomata että ihmiset olivat aidosti ilahtuneet kutsusta. Mielestäni kannattaa jättää kutsut väliin jos tuntuu samalta kuin ap:stä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Koska en ole kyseisten sukulaisten kanssa ollut vuosikausiin tekemisissä ja sitten tulee kutsu juhliin, joihin pitää ostaa tietysti jotain tai sitten tyyliin osallistua matkalahjakorttiin tmv. Tuntuu, että lahjan perässä sitä vaan ollaan :headwall: :headwall:

Ei kimppalahjoihin ole pakko osallistua. Itsekin joskus kyllästyn kun työpaikalla kerätään viidettä kertaa femmaa kuukauden sisällä jonkun kesätyöntekijän synttäri- tai kihlajaislahjaan. Sanon aina etten osallistu jos en tunne tyyppiä.
Samoin kaukaisimpien sukulaisten kohdalla sanon että "mulla on jo lahja" ja sitten marssin ostamaan jonkun kivan mutta huomattavasti kimppalahjaosuutta edullisemman. Pitää olla selväjärkinen ja rohkea sanomaan ei .
Olen minäkin oppirahat maksanut ja ostanut jos jonkinlaista aaltovaasia kimpassa ja maksanut itteni nuorena opiskelijanakin kipeeksi....

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Ei kimppalahjoihin ole pakko osallistua. Itsekin joskus kyllästyn kun työpaikalla kerätään viidettä kertaa femmaa kuukauden sisällä jonkun kesätyöntekijän synttäri- tai kihlajaislahjaan. Sanon aina etten osallistu jos en tunne tyyppiä.
Samoin kaukaisimpien sukulaisten kohdalla sanon että "mulla on jo lahja" ja sitten marssin ostamaan jonkun kivan mutta huomattavasti kimppalahjaosuutta edullisemman. Pitää olla selväjärkinen ja rohkea sanomaan ei .
Olen minäkin oppirahat maksanut ja ostanut jos jonkinlaista aaltovaasia kimpassa ja maksanut itteni nuorena opiskelijanakin kipeeksi....

Yhteistyössä