JOULUKUU 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusin ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meri: siinä meidän hotellin altaas on automaatti puhdistus,niin senkin takia myös ajattelin sen olevan turvallista. Ja ruoka kypsyy paistamallakin! =) omat lapset edellisestä liitosta (8v ja 6v) ovat matkalla mukana,ja sen takia tulee meren rannalla oltua,kauniita kiviä ja ehkä simpukoita keräten. Mä ajattelin sit vain lueskella ja kölliä aurinkovarjon alla! Mies saa puljata rantameressä lasten kanssa!! Ja kiitos hyvän matkan toivotuksista,kerään hulluna positiivista energiaa fobiani suojaks....taas vaikka mitä mieles kun kone on ilmas...meneeköhän lentokone fobia koskaan ohi? Hei muuten! Asiasta viidenteen! Ultrakuvan oikees yläreunas on cm mitta,onko se vauvan pituus? Np ultrassa,kaksi vk sitten se oli 7,5 ja tänään 15cm!!! Eihän vauva voi noin nopeesti kasvaa!!!vai? Mittaako ultra pituuden automaattisesti,kun en ainakaan huomannut et lääkäri olis sitä mittaamalla mitannut.....hmm....vahtasin kyllä tarkasti kuvaruutua enkä näppäimistöä....

Moikka!

Mulla kanssa oli np-ultra tänään, huihui kun oli jännää..! Mutta NIIN ihanaa ja helpottavaa nähdä pieni siellä ja kuulla, että kaikki on hyvin. 160 oli syke ja 71mm pituus. Mulla tehtiin se sisäkautta, mutta koitettiin myös vatsan päältä kun vauva ei halunnut näyttää sivuprofiiliaan meille. Poseerasi vaan ja vilkutteli vaikka hoitaja yritti painella mahaa ja saada sitä kääntymään.. Eipä paljoa kiinnostanut. :) Kyllä se sisäkautta näkyi paljon selvemmin ja lähempänä.

Tuosta kuvassa lukevasta senttimäärästä en tiiä... Mulla lukee siinä 12,0cm ja nuoli, mutta mukanatulleessa paperissa lukee, että pääperämitta on 71mm (vastaa 13+2, mutta ei lähdetty LA:a muuttamaan).

Huomenna lähdetään viikonloppulomalle ja yo-juhliin Itä-Suomeen, toivottavasti on hyvät ilmat! Sellaista täällä. :)

Tervetuloa minua uudemmat mukaan ja Nennalle hyvää matkaa! Tuo meillekin lämpöä sieltä!

punatulkku ja pikkuinen 12+6

Täällä mä roikun taas. ;)
Tämä alkaa kuulostaa sille että roikun näillä palstoilla ihan liikaa, mutta Nennalle sen verran että, jostain luin että noissa ultrien mittauksissakin saattaa olla virheitä. Edelleenkäänhän mä en tiedä oikeasti mitään, mutta ainahan on sanottu että näillä viikoilla sikiön kehitys on hurjita. Ois oikeasti hauska tietää voiko kasvu olla kahdessa viikossa noin mahdotonta. ;)

Pistäsinköhän näitä kysymyksiä paperille ja kysyisin ihan kaikki siltä neuvolan tädiltä maanantaina? *nauraa* :)
Sen jälkeen ei varmaan huolis mua sinne enää koko loppuraskaudessa. :)

Mä oon oikeasti vähän ""kateellinen"" teille alkukuisille, noista ultrista sun muista. Itse kun ei jaksais taas odottaa millään. Lauantaina sentään päästään täälläkin viikoissa jo ""uudelle kymmenelle"".

Punatultkulle tervetuloa tänne Itä-Suomeen.
Lukuisista huonoista ennustuksista huolimatta säät ei ole kuitenkaan olleet ihan mahdottomia (= vettä ei ole tullut koko aikaa kaatamalla ja aurinkokin on sentään näyttäytynyt). Toivottavasti aurinko jaksaa paistaa tällä viikonloppunakin. :)

Tarkistin kaverilta joka on hoitsu nuo mitat,ja se sanoi että kyllä se on vauvan pituusmitta! Kasvu on nyt kovaa ja nopeaa,seuraavaksi alkaa kehittymään keuhkot ynm muut sisäelimet elinkelpoiseksi. Meri,kyllä sinäkin vielä pääset hehkuttamaan ultrilla,oota vaan! =)

Päivitetty lista:

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Minzi 26v.-2.-LA 5.12. TAYS
Hannele 30v- 1. - LA 6.12, LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
punatulkku 25v - 1. - LA 8.12. - TYKS
mo ikä? -2.-LA 8.12.-Hyvinkää
Lydia 34v - 2. - LA 9.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Hansu 31 v- 1. - LA 17.12. - Kättäri
Tuulimamma 35v - 2. - LA 18.12. - LKS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 24.12.(?)
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12
Meri 31v. - 1. - LA 30.12./31.12.
Mariia 36v. – 1. – LA 31.12. - LKS/Tukholma
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Moi! Tervetuloa kaikki uudet! Meitähän alkaa olla kohta jokaiselle päivälle ja montakin =)Päivitin mo:n listalle mutta ikä en tiennyt laittaa, päivitellään lisää sitten kun se on tiedossa. Nyt täytyis jo mennä nukkumaan, aamulla pitää ilmeisesti raahautua kilpirauhaskokeisiin ennen kymmentä. Mulla on vajaatoiminta ja tosiaan raskauden aikana olen tarkemmassa seurannassa. Pissakoekin pitäis antaa mutta saattaa hyvinkin olla että aamupissa tulee jo kotona, ei oikein kykene pidättelemään montaa tuntia kun aamuisin ja herätessä muulloinkin on heti päästävä vessaan. Täytyy pyytää ne kupit mukaan ja viedä näyte toisella kertaa.

Onko muut joutuneet neuvolassa joka kerta antamaan pissanäytteen jossa seurattais valkuaista yms? Minä en ole ja eräs ystäväni muualla taas on ja minusta tuo olis kyllä hyvä seurata, eikös sillä samalla tarkkailla raskausmyrkytyksenkin kehittymistä(jos siis sellainen tulisi)?? Kertokaa kokeneemmat...Tuulimamma,miten sulla on tehty? Missä neuvolassa olet? Itse käyn keskustassa, M.M on terkkari/kätilö jonka luona vierailen.

Kauniita unia!
-Hannele rv13+1-

Iloisia uutisia teille kaikille täältä Lapista ! Olen nyt täällä käymässä ja kävin aamulla yksityisellä ultrassa. Sydän sykki iloisesti ja viikkoja kasassa 10+1. Olin niin shokissa kun olin jännittänyt tätä ultraa niin kauan etten etes älynny kysyä laskettua aikaa.

Ensi viikolla mulla on sitten Tukholmassa neuvola-aika ja kaitpa sitten osaan jo jotain kyselläkin. Nyt menin ihan mykäksi onnesta kun vaan tuijottelin kuvaa. On tämä ihmeellistä ! Hansu jos tarttet infoa Tukholman neuvoloista tms. niin mulla on jo tammikuulta kokemusta kun silloin kerkisin vähan neuvolasysteemiin tutustua ennen keskenmenoa.

Kyllä elämä on ihanaa !!!!

Kiitos Hannele päivityksestä! Ikä (30v.) tosiaan unohtui mainita.

Onko se ihan yleistä, ettei edes näin aikaisessa vaiheessa raskautta suositella ulkomailla meressä uimista? Ollaan viikon päästä lähdössä lomailemaan Espanjaan ja nyt iski huoli, ettenkö tosiaan pääse uimaan. Viime kesänä kun esikoista odottelin viimeisiä kuukausia, sanoi lääkäri, että uida voi vielä järvivedessä täällä Suomessa. Avautumista kun ei vielä ollut tapahtunut. Toki se on ihan eriasia.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Miten tuo lista päivitetään/muutetaan? Mun la on 8.12.,siis väärin tuolla listalla,kun itse katsoin sen kiekosta väärin:)

Mulle suositeltiin ekan raskauden loppuvaiheessa uimista(järvessä),kun mulla oli turvotusta ja uiminen on hyvä diureetti(nesteenpoistaja). Mutta voihan se tietty olla eri asia merivesi ja alkuvaihe(?) raskaudessa. Itse olisin kyllä mennyt vaikka mereen,en olis moista tajunnut edes kysyä,saako sinne mennä.

Hannele: Multa on joka kerralla otettu pissanäyte, mutta th sanoi, ettei se nyt maailmaa kaada, jos ei ihan aina onnistu. Etenkään näin alkuraskaudessa, mutta myöhemmin sitten olisi hyvä saada näyte jokaisella kerralla.

Moi kaikki tulevat ja olevat äipät!
Ensimmäinen baaba perheeseen tulossa ja vähän jännittää. Mahtuuko siis joulukuisten mammojen keskustelurinkiin?

Hanna K. 12+4

Hanna k. Tervetuloa joukkoon. Aina mahtuu meidän porukkaan! Mistäpäin kirjoittele? Missä synnärrillä sitten ""repeilet""? Olipa kyselyt...noh tulipa kysyttyä! =) terv nenna ja masukki 13+6

No Hei Nenna!
Suuri hetkeni on Lohjan sairaalassa. Oletetusti siis 11. joulukuuta, mikäli la ei muutu. Sitä on veivattu edes takaisin kolmen viikon säteellä. Heinäkuussa varmistuu sitten toivottavasti tarkempi ajankohta.
Entäs sinä?

Päivitetty lista:

LeeLoo 33v - 1. - LA 1.12.
Santr@ 29v - 1. - LA 1.12.
Nenna - 3. LA 1.12./26.11.
Tirlittan 29v - 2. - LA 2.12.
Sanna 32v - 3. - LA 5.12.
Suluho 32 - 3. - LA 5.12.
Minzi 26v.-2.-LA 5.12. TAYS
Hannele 30v- 1. - LA 6.12, LKS
Anna 37v - 1.- LA 8.12.
*fanny* 21v - 1. - LA 8.12.
punatulkku 25v - 1. - LA 8.12. - TYKS
mo 30v-2.-LA 8.12.-Hyvinkää
Lydia 34v - 2. - LA 8.12.
Viivi-82 24v? - 1.? - LA 10.12.
Kira 29v. - 1. - LA 10.12.
Heinä 29v. 1. LA 10.12
Hanna K ikä?-1.-LA 11.12, Lohja
Hannamari 23v - 1. - LA 12.12.
Taina 25 v - 2. LA 12.12.
Leppis LA 15.12.
Alisa – 2.- LA 15.12., Seinäjoki
Jane 28 v. - 1. - LA 16.12.
Tarja 26v. - 3. - LA 16.12.
Kati 25v - 2. - LA 17.12.
manta-28v-1- LA 17.12- TAYS
Hansu 31 v- 1. - LA 17.12. - Kättäri
Tuulimamma 35v - 2. - LA 18.12. - LKS
Leea LA 19.12.
Orvokki 25v. – 2. – LA 21.12.
Vera 22v - 1. - LA ?
Ilo 30v - 2. - 18.12 (??) - HUS
Inna 27v - 2. - LA 30.12. - SatKS
Sanna O. 37v. – 2. – LA 24.12.(?)
Niisku 22 v. -1. -LA 25.12
Meri 31v. - 1. - LA 30.12./31.12.
Mariia 36v. – 1. – LA 31.12. - LKS/Tukholma
Lellu 26v. - 1. - LA 31.12. TYKS
mimmi 34v. – 1. – LA 31.12.

Kaikkiaan 38 nimeä listalla jos oikein laskin =)
Päivitin taas uusien tietoja, Hanna K:n ikä jäi puuttumaan, mo:n iän lisäsin ja Lydian lasketunajan korjasin.Toivottavasti menivät oikein.
Listan saa päivitettyä kun sen ""maalaa"" listan ja sitten kopioi, sen jälkeen vain normaalisti kirjoitellaan uusi viesti ja siihen pystyy ""liitä"" toiminnolla tuomaan sen kopioidun listan. Siinä voi sitten tehdä tarvittavat muutokset..Olikos sekavaa?? ;-)

Nennalle sen verran että jäin kyllä epäilemään tuota kasvua, että kahdessa viikossa n7cm?? Kun neuvolan kirjasen mukaan muistaakseni viikoilla 18-20(noin)sikiö olisi 15cm pituinen. Että kahdeksan viikon kasvu olis hurahtanut kahdessa viikossa, kuulostaa tosiaan hurjalta.....Tiedä sitten ja onko sillä niin väliäkään kunhan kaikki on hyvin.

-Hannele rv13+3-

Hanna k. Mulla la on laskujen mukaan 1.12 ja kiertolaskurilla 25.11. Rakenneultra antanee oikean päivän. Np ultras sikiö oli se 5 päivää isompi,mutta kun ero on vielä alle viikon niin ei vaihdettu la aikaa. Todella hurjaa kasvta kahdessa viikossa,niin mustakin! Mutta kahdesta eri ultrakuvas huomas suuren eron: np ultrassa kohdussa oli vielä tilaa reilusti yli puolet, nyt tarkistus ultrassa vauva täytti koko kohdun. Tai sitten olen sen viikon edellä,eli tänään olis jo tasan 15vk,eikä 14. Mulle ihan sama kunhan kaikki menee loppuun asti hyvin. =) tosin jos tätä tahtia kasvaa,minkä kokonen onkaan kun syntyy? *nauraa* nojoo.,ainiin hanna,mä repeilen seinäjoella,taisin unohtaa sen tuolla mainita... Kiva on saada uutta porukkaa listaa,ja kylläpä meitä jo onkin! Tänään on tyttären päättäjäiset,ja ensi syksynä sitten jo toiselle luokalle. Niin ja poikakin menee jo eskariin! Lapsissa näkee kuinka nopeesti aika meneekään..... ......Mä ja masukki 14vk.

Huomenta,
juu, innoissani taisin unohtaa mainita iän, jota on 27 vuotta. Ja tosiaan ensimmäinen tulee, vauva jota koskaan ei lääkäreiden mukaan pitänyt tulla. Eli onnellinen vahinko =)
Sitten haluaisin tiedustella onko teillä jollain kokemuksia (tai muuten tietoa)uuden perheenjäsenen ja koiran kohtaamisesta. Kyseessä ei ole mikään pieni sylikoira, vaan aikoinaan vahdiksi hankittu iso koira. Koira on perusluonteeltaan erittäin lapsiystävällinen ja leimaantunut perheensä jäseniin, mutta tällä on pentuiältä muutama huono kokemus lapsista, ja siksi se pelkää kaikkia 6-10-vuotiaita. Ainakin tuttavien ihan pieniin vauvoihin koira on suhtautunut nätisti, koska nämä eivät yritä ottaa siihen mitään kontaktia. On oletettavaa, että koira kärsii mustasukkaisuudesta , un se ei olekaan enää huomion keskipiste kahden aikuisen taloudessa?

Koira on 2,5-vuotias ja kuuluu ajavien koiren ryhmään. Eli kyseessä ei ole mikään taistelukoira tms. rotu.
Lähinnä minua kiinnostaa se, kuinka uusi perheenjäsen olisi parasta koiralle esitellä, jotta mustasukkaisuudelta ja sen mahdollisislta ""sivuvaikutuksilta"" vältyttäisiin.

Kiitos taas Hannele listan päivityksestä ja tervetuloa mukaan Hanna K!
Siskolla on kaksi amstaffia ja kun vauvan kanssa kotiuduttiin sairaalasta he toimivat jotakuinkin näin: Lapsen isä jäi vauvan kanssa autoon odottamaan, että sisko sai rauhassa tervehtiä koirat. Sitten tuotiin vauva kantokopassa sisään ja koirat sai nuuhkia ihan kunnolla ja taisi vauva saada aika monta nuolaisua kasvoilleen, mutta eipä tuo siitä osannut olla moksiskaan. Eipä niitä koiriakaan vauva kovin kauan kiinnostanut ja aika nopeasti lähtivät omia hommia jatkamaan. Sen jälkeen ovat antaneet vauvan olla ihan rauhassa, mutta suojelevia kyllä ovat. Pienistä vauvoista tämä oli ensimmäinen johon tutustuivat ja oikein hyvin on kaikki sujunut.

Toki nämä ovat kovin yksilöllisiä juttuja ja teillä voi toimia paremmin joku muu ratkaisu. Mutta jotenkin on vaikea uskoa, etteivät hyväksyisi uutta pientä perheenjäsentä. Älä huoli, kaikki menee varmasti ihan hienosti!

Heippa kaikki!

Onko teillä muilla jo hirveän iso maha ? Mulla nyt on jo muutenkin makkaroita, mutta ei auttanut eilen äidin 60-vuotis synttäreillä peittely kun suurin osa arvasi mikä on tilanne. Eli nyt sitten tietää koko suku ja muutama muukin.

Nyt menossa 10+3 ja vielä näitä kriittisiä aikoja toista viikkoa. Toivottavasti kaikki menee hyvin...

Eilen sitten olin porukalle kuskina ja tietenkin sain sitten ylinopeus sakot kun meni keskittymiskyky muitten antaessa ohjeita ja tilapäisesti kaasujalka painaisi liian kovaa. 115 euroa sitten napsahti, ja oli sitten viimeinen kerta kun lähden juoppoja kuskaamaan. Juhlivat sitten saunoen aamu viiteen saakka ja nyt niillä ei etes ole kunno krapulaa vaan mulla kauhea päänsärky, epistä.

Tässä on ollut juttua nyt koirista, mutta onko jollain tietoa siitä että kannataisko raskaana ollessa pysytellä kaukana kissoista ? Jostain muistelen lukeneeni jotain sellaista.

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille !

Moikka! Olen ollut muutaman päivän erossa koneesta ja täällähän oli vilkkaasti keskusteltu. Tervetuloa mukaan uusille, hyvin mahtuu vielä joukkoon!!!

Mariia kyseli masun kasvusta...mulla on tällä viikolla tullut pieni masu joka kyllä sen verran pullottaa että jos haluaa tiukassa paidassa sitä esitellä niin varmasti kaikki huomaa mistä on kyse. Olin vähän yllättynyt että se nyt jo pullahti, mutta kohtu oli lääkärissä kasvanut paljon joten ehkä se on normaalia. Toki siinä on paljon turvotustakin ja ihan ylimääräistä rasvaakin mukana. Ystäväni on raskaana viikolla 18 ja hänellä on jo tosi iso masu! Ihanaa että kohta se näkyy kunnolla!!!

Tänä viikonloppuna oli sitten pakko kertoa muutamille kavereille, koska meillä oli tuparit enkä voinut juoda. Olisin halunnut odottaa vielä pari viikkoa, mutta eipä toi nyt kauheasti haittaa. Yksi kertoi jo arvanneensakin asian!

Mua on kans mietityttänyt että voiko kesällä uida luonnonvesissä ihan normaalisti? Neuvolasta sanottiin että mitään estettä ei ole, joten kai sitä sitten voi.

Onkos teillä muilla vielä pahoinvointia? Mulla on loppunut lähes kokonaan, mutta päätä särkee ja väsyttää. Mutta kuitenkin jo semmonen vähän parempi olo kuin ihan alussa.

Mutta eipä muuta tällä kertaa.

T: Lellu rv 10+0

Heissan!

Täällä tosiaan käy kuhina =) Eikö vieläkään ketään kuka olis täältä Kuopiosta päin..?

Vatsan kasvusta: mulle on tullut ihan tosi iso vatsa jotenkin aika yhtäkkiä, mutta se on kun olis lätkästy tuohon navan alapuolelle ylimääräinen makkararengas; höllyy ja löllyy siis. ""Normaalisti"" olen aika hoikka mutta nyt on tullut sitten kunnon löllykkä =) Liekö turvotusta vai mitä, ei kai läskikään ihan yhden äkin kasva..?

Kaikki ketä väsyttää vielä törkeän lujaa, ilmoittautukaa ihan henkiseksi tueksi; minä voisin vieläkin kevyesti nukkua varmaan viikon putkeen. Lenkilläkin on niin väsynyt ja heikko olo että tuntuu ettei jaksa edes hiljakseen kävellä. Hb ei huiman korkealla ollut, että johtuu osaksi varmaan siitäkin.... Mutta onko muita...?

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!

Orvokki rv 11 ja rapiat päälle

Huomenia!
Minäkin olen ollut muutaman päivän pois koneelta ja huh... täällähän on tosiaan käynyt melkoinen kuhina...uusia odottajia ja vilkasta keskustelua...kivaa!

Tää päivä menee kotosalla, kun tytteli oli viikonlopun välillä korkeassakin kuumeessa ja rohisee aikaslailla... Huomenna on sitten LKS:ssa käynti ja np-ultra. - Hannelelle tiedoksi, että neuvolani on 300 km päässä Rovaniemeltä... heh! Pitkät on matkat näillä selkosilla. Normaali ultralaitteet löytyvät kyllä meidänkin kylältä, mutta np-ultra ja seerumiseula tehdään Rovaniemellä...ja tietysti synnytys jos vain sinne asti kerkeän... Esikoisen kanssa meni jo tiukoille, sillä ehdin olla synnärillä vain 0,5 tuntia, kun tyttö tupsahti maailmaan... Hieman siis jännittää mitä tuleman pitää!

Hannele kyseli myös virtsanäytteistä... Meillä näyte annetaan joka kerta ilman eri pyyntöjä. Välttämättä neuvolan tätsy ei sitä edes tapaamisen aikana tutki, mutta ilmoittelee kyllä sitten perään, jos siitä jotain on löytynyt.
Yleisesti ottaen äitiysneuvolan tutkimuksiin kuuluu täällä joka kerta hemoglobiini, virtsa, verenpaine, punnitus, sydänäänet. Sitten on erikseen ne lääkärineuvolat ja ultrat tarpeen ja tilanteen mukaan.

Uusille toivottelen tervetuloa ja kaikille onnellista odotusta!
Palailen listoille huomisen reissun jälkeen!

-Tuulimamma-

Orvokille paljon myötätuntosympatiaa tuon väsymyksen suhteen. Ilmoittaudun henkiseksi tueksi. ;)

En ole kyllä ollut mikään ""duracell-pupu"" ennenkään, mutta nyt väsymys yllättää usein ja nopeasti. Ja paljon saa laittaa sitten yleisen laiskuuden piikkiin. ;)
Tänään kyllä yllätin itseni heräämällä jo puoli kuudelta enkä unta saanut ennenkuin olin käynyt syömässä ja lukemassa aamun lehden kolmesti läpi (eipä moista ihmettä näe työaamuina!). Tilanne tulikin jo tasattua pienillä päikkäreillä. ;)

Tänään oli se kauan odotettu ensimmäinen neuvola. ;)
Mitään ihan uutta ja mullistavaa siellä ei tullut, ainoastaan tietoa jatkosta ja noista tutkimuksita sun muista.
Mutta kaikkein ihaninta oli että neuvolan tädin epäilyistä huolimatta pikkuisen sydänäänet saatiin kuulumaan. :)
Iskän ilme olisi melkein ollut kuvaamisen arvoinen, noin muikeaa hymyä sen naamalla harvoin näkee. ;)
Seuraavaksi sitten ultraa odottelemaan.

Joku kyseli luonnonvesissä uimisesta. En hoksannut itsekään tuota kysyä, mutta hyvällä omallatunnolla kävin viikonloppuna talviturkkini heittämässä.
Täytynee luottaa siihen että se menee siihen ""sallittua oman voinnin rajoissa""-kategoriaan. ;)

Heippa!

Joo kamala väsy vaivaa täälläkin. Olen kovasti odotellut, että koska se loppuisi. Toivottavasti jo pian!! Myös pahahoinvointi on riesana, mutta se on onneksi selvästi jo parempaan päin.

Ensi viikolla olisi eka lääkärikäynti.
Raskausviikkoja kasassa nyt 13+0 eli huomenna alkaa jo rv14. Kyllä tää aika vaan menee nopeeta.

Me ollaan muuten kerrottu suurimalle osalle sukulaisista jo vauva uutiset ja osa on kertonuyt jo arvanneensa. Maha on kyllä kovasti jo pömpöllään ja kaikki housut kiristää, mutta vielä en aio siirtyä mammavaatteisiin.

Heips!

Myös minä en ole hetkeen käynyt täällä, ja oli kyllä kertynyt luettavaa..!

Mahakyselyihin: Mun maha on, ainakin heti jos jotain syö, sen verran iso, ettei oikeen voi piilotella.. Silti ei kovin moni oo uskaltanut kysellä, mutta ne varmaan ei vaan uskalla vielä. ;)

Pahoinvointikyselyihin: Mä olin tässä jopa viikon oksentamatta, vaikka huono olo oli kyllä päivittäinen vieras. Nyt eilen kuitenkin lensi laatta kahteen kertaan, että ei oo täällä ainakaan helpottanut vieläkään.

Väsymys on mulla helpottanut vähän, mutta sen sijaan tulee välillä sellanen heikko olo ja tuntuu, että taju lähtee. Se on paha esim. töissä, kun ei vaan voi mennä vaakatasoon lepäämään. Hemoglobiini oli ainakin vielä muutama viikko sitten 124, että ei pitäisi olla syytä huoleen. Yleensä se, että syö vähän auttaa.

Meillä täällä kanssa otetaan pissanäyte joka neuvolakäynnillä. Joita mulla on siis ollut vasta yksi. :)

Tää on kyl aika jännää aikaa, kun maha alkaa näkyä ja uskaltaa jo kertoakin vauvasta. :)

Lämpimiä ilmoja odotellen,

punatulkku

Yhteistyössä