Joulukuu 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
toivotonta... ei se lapsi anna pienintäkään merkkiä että haluisi tulla ulos! potkasis edes sen limatulpan sieltä niin olis jotain uutta.mutta kun ei niin ei. :)
mä jo toivon että vois yllättää miehen pienellä nyytillä ku se tulee huomenna reissusta mutta tuskinpa.. vaikka eihän sitä koskaan tiedä jos pääsis yöllä lähtee sairaalalle päin.. tuskin kuitenkaan.
oon muuten miettiny että muuttuuko lapsen liikkuminen jotenkin kun kivuliaat ns.h-hetken supistukset tulevat? vai potkiiko vauva supistusten välillä ihan kuten siihenkin asti?
täällä ainakin ollaan hereillä ja möyryämässä melkeen 24/7.

no,kärsivällisyyttä kai vaan tarvitaan... jaksamisia!
rv38+0

Kiitos onnitteluista :) Viimeyönä tuli viikko poijan syntymästä.Ukkeli voi hyvin ja syö kovasti. Synnytys mulla alko yhtä äkkiä, nauroin vielä tutuille jotka kyselivät pitkin perjantai päivää että eikö se pikkunen ala jo tulla, kun perjantaina oli LA. No illalla sit vedet meni ihan yllättäen ja sen jälkeen alko supistelut. Ensin ihan vähän supisti ja matkalla sairaalaan kovenivat. Synnytys salissa olin jo 3 cm auki ja menin suihkuun helpottamaan oloani ;) sieltä tullessa oisin halunnu puudutusta mutta oli paikat jo 7 cm auki joten epiduraalia ei voitu enää laittaa.Ilokaasua vaan ja sitten saikin jo ruveta ponnistamaan. Ponnistusvaihe kestikin tunnin ja alko voimat hiipua.lääkäri tuli ja leikkas välilihan ja avitti pojan imukupilla maailmaan. viis tuntia synnytys kesti, että pikaselleen meni ensimmäiseks synnytykseks... kätilökin ihmetteli ;) Ihana hetki oli kun pikkunen putkahti maailmaan ja sain sen paidan alle köllimään.... voi sitä ihmettä :) Oon ollu koko viikon ihan tuon pienen ukkelin ""lumoissa"".. Hyvin ollaan pärjätty:) Kiva kun täällä muillakin alkanu jo vauvoja tulemaan.Mulla poika synty siis rv 40+1. Oli muuten loppuajasta , viimesinä päivinä ihan semmonen ""menkkamainen"" olo alamahassa... synnytystä enteili... Minäpäs lähden tästä pikkusen nyyttini viekkuun. Pitää käydä välillä lukemassa onko pikkusia tullu lisää maailmaan!=) Ja onnea kaikille vauvan saaneille ja hyvää odotusta vielä odottaville !

Anteeksi etukäteen tällainen pyyntö, mutta voisiko teistä joku nostaa teidän ketjun jossa puhutaan surullisesta tapahtumasta? Minä en löydä sitä ja haluaisin lukea kyseisen jutun.

Onpa meillä täällä vaisu viikonloppu...josko kaikki on synnyttämässä? Siis muut kuin minä...

Mä olen niin kovasti odottanut, että syntyis etuajassa, mutta kun mitään ei ole tapahtunut, niin olen ""luopunut toivosta"". Nyt jo maalailen, että yli mennään niin että heilahtaa...
Täytyy jäädä tänne katselemaan, josko muut poksahtelisivat :)

moro moro!
nyt on sitte aikalailla tasan kaks viikkoa laskettuun aikaan...ei ihan niinkään paljoa.:)
supistuksia ei kuulu eikä näy:( mutta nyt on kaks päivää ollu maha saman tuntuinen kuin menkat alkais.josko se enteilis jotain!?tuntuu aivan niinku sieltä tulis kauhee tulva kohta...just niinku menkkojenkin kanssa.
päivät menee vain kävellesken ympyrää kotona ja pelaten tietokoneella pelejä...mökkihöperyys ei ole kaukana!
kaippa sitä sitten myöhemmin muistelee kaiholla näitä päiviä kun ei mitään tarvinut tehdä. pitäisi vain ottaa lomailun kannalta..mikä on minulle erittäin harvinaista yrittäjänä.
minä lähden nyt ottamaan kunnon löylyt....:) ja sit ehdottelemaan ukko-kullalle jotain mukavaa....
jospa sitä tulis vaikka lähtö ens yönä!?:)

1.12. Piia, toinen, TAYS
1.12. Lumienkeli82, Loppi, ensimmäinen, Hlinnan KS
*5.12 tyttö 3630g 50cm
2.12. Janna, ensimmäinen, TAYS
2.12. Helmi, 30,ensimmäinen, EKKS
*20.11 poika, 2740g, 49 cm
2.12. Pulla, 26, ensimmäinen, TAYS
2.12. Beebi, 18, ensimmäinen, Hlinnan KS
2.12. Hessu, ensimmäinen, PKKS
*3.12.poika, 3050kg, 46,5 cm*
4.12. Minja, 31, Helsinki, ensimmäinen, NKL
4.12. Terhi, ensimmäinen, NKL
7.12. Taru, 24, toinen, Seinäjoen sairaala
*24.11 tyttö, 2790g, 49,5cm
8.12. Juuli, 31, Lpr, ensimmäinen, EKKS
8.12. Libero, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
8.12. Toivonkipinä, 30, JKL seutu, ensimmäinen, K-S KS
8.12. Happy, 30, Nokia, Toinen, Vammala?
10.12. ella, 29, Tampere, ensimmäinen, Tays
10.12. Hanna, 24, Oulu, toinen, OYS
11.12. Hansu, 32, ensimmäinen, PKKS
11.12. Kirsi, 26, Helsinki, ensimmäinen, KOS haikaranpesä
11.12. äiti'79, ?, kolmas, TYKS
12.12. Siru, 28, Kuusamo, Kolmas,Kmo tk/OYS
13.12 minni
*3.12 tyttö
13.12. Satu 25, Tampere, ensimmäinen, TAYS
*6.12 tyttö, 3835g/50cm
14.12. Emilia, 32, Pk-seutu, ensimmäinen, KOS Haikaranpesä
15.12. Verona 32, Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
17.12. AnniinaA, 34, Espoo, kolmas, Jorvi
19.12. NiiskuPiisku, 27 , Turun seutu, ensimmäinen, TYKS
19.12. SannaA 29, Kirkkonummi, ensimmäinen, Tammisaari
20.12. Hellu 42, PK-seutu, ensimmäinen, KOS, haikaranpesä
22.12. Minna, 24, Vantaa, ensimmäinen, NKL
*05.12 tyttö
22.12. Kipale, 28, Tampere, ensimmäinen, Tays
22.12. Jenni, 30, Turku, ensimmäinen, TYKS
23.12. Milla, 23, raahe, ensimmäinen
24.12. Cecilia, 31, Espoo, toinen, Jorvi
24.12 Mariella, 22, Hlinna, ensimmäinen, Hlinnan KS
25.12. Katikka, 24, Tampere, ensimmäinen, TAYS
26.12. Kukka, 27, Oulu, ensimmäinen, OYS
28.12. Ompula, 31, Hki, ensimmäinen, NKL
28.12. Johanna, 23, Vantaa, ensimmäinen, Kätilöopisto
29.12. Anska, 23, Turku, ensimmäinen, TYKS
31.12. Ada, 22, Vantaa, ensimmäinen, NKL
31.12. Riinu, 33, kolmas, Keski-Eurooppa

Milla, auttoiko löylyt yms,,,? ;o) Joko oot lähteny synnyttämään? Mulla nimittäin lähti synnytys käynnistymään kun otin kunnon löylyt...:) ja kaverilla on lähteny kaks synnytystä silleen käyntiin että on löylytelly kunnolla ...

Heips vaan täältäkin suunnalta! Ajattelin tulla kertoilemaan vähän ""väliaikatietoja"" kun on taas tuosta edellisestä kerrasta jo aikaa...

Eli yhdessä koossa ollaan vielä; ei ole ollut edes mitään ""siihen suuntaan"" antavia suppareita eikä mitään vielä! Normaalia vatsan kovettumista kävellessä kylläkin, mutta menevät aina nopeasti ohi... Tosin tänään lekuri tuumasi että ""Voipihan se olla että syntyis jo ensi viikolla!!! Tosin vaikea ennustaa...."" APUA! Iski panniikki! Nyt jo?? Mä olin niin asennoitunut et tää kaveri tulee vasta ensi vuonna!!! Noh, niinkuin sanottu, eihän sitä tosiaan tiedä. Vaikka näyttäiski siltä et voi alkaa tulemaan piankin, niin yliaikaiseksi menokaan ei ole mahdotonta. Kaikki oli muuten ok, painoa tullut yhteensä 10kg ( ei paha, mielestäni ) ja näytteet puhtaat. MUTTA. Verenpaine sen kun kohoaa. Nyt on ollu pari viimeistä kertaa sen verran koholla jo (alapaine 99!!!), et lekuri laitto lähetteen KOS:iin. Loppuviikosta pitäis sit tulla kutsu tarkempiin tutkimuksiin. Pikkasenhan tuo säikäytti (varsinkin Minnan tapauksen tietäneenä), mutta onneksi ei ole mitään päänsärkyä, turvotusta tai protskua virtsassa. Mutta onhan se hyvä että tutkitaan ja otetaan vakavasti. Saa nähdä ottavatko loppuajaksi tarkkailuun vai saanko levätä ihan kotosalla... Mutta loppuviikosta ollaan sit viisaampia! Tiedä vaik ens kerralla tulisin kertoilemaan kuulumisia jo nyytti kainalossa....

Tällaista täällä, onneksi kaveri on sen verran vilkas tapaus ettei ainakaan sen puolesta tarvitse olla huolissaan etteikö liikkuisi. Viime yökin meni niin ja näin kun vesseli venytteli siihen malliin että oli meikäläisen kylkiluut koetuksella! Auts! ;-)

Paljon jaksuja ja hyviä vointeja kaikille vielä vuoroansa odottaville ja ONNITTELUT jo vauvansa saaneille!!! :-))

Johanna 37+5

heippa!
no ei mitään ole tapahtunu!!!mikään ei vissiin auta:(
tänään uus yritys.:)saisihan tyttö tulla jo kokonsakkin puolesta.painaa tällä hetkellä n 3500g.
ja eikun saunan lämmitykseen....
moikka moi!

heippatirallaa!

hiljasta on tosiaan meidän ketjussa.
mulla alko eilen supistella saunan jälkeen melko ahkerasti, pari-kolme tuntia ihan säännöllisesti mutta sitten ne loppua lässähti :)
semmonen jomotus on kyllä mahalla ollut myös mulla nyt pari päivää putkeen, tarkottaako se tosiaan jotain?
kaupantätikin jo sanoi, että tuo ei kyllä kauaa enää tuolla pysy...saapa nähä, minkälainen jääräpää... :)

kun vaan sais tämän helvetillisen yskän loppumaan. ootteko te muut onnistunu pysymään terveinä?
kaikki mahdolliset kotikonstit oon kyllä läpikäyny, nytkin vetelen jotain hunaja-valkosipuli-juomaa....

katikka
38+1

No eipä ole.. Nyt päivän yli lasketun ajan.. tuttua meikäläiselle..mutta ei jaksaisi enää,kun paikkoja särkee. Huomenna tosin on aika synnärille.. toivottavasti saan jäädä jo pusertamaan!!??

Koitetaanhan jaksella!! =)

Yhtä odottelua tämä näemmä on....kivuttomia supistuksia on silloin tällöin...ja välillä kanssa painaa tuone alavatsaan, mutta muuten ei tapahdu mitään.
Sen verran on tuskainen olo, että rupean jo ärsyttämään itseäni. Mitään ei jaksaisi tehdä kun liikkeelle lähtö on kivuliasta ja sitten ei kuitenkaan jaksaisi olla tekemättä mitään. No tälle viikolle olenkin sitten ""järjestänyt"" kaikenlaista ohjelmaa...kummitätien tapaamisia, toisten tätien kanssa jouluostelua ja muutaman kokouksen...

Viime viikon vielä odottelin laitokselle lähtöä, mutta jos kerran mitään ei tapahdu, niin tehdään sitten jotain muuta!

Viikkohan tässä olisi vielä laskettuun aikaan, mutta ei nyt oikein innosta enään odotella.

Olisi vähän enempi äksöniä kun saisi vauvan kotiin ;)

Enpäs ole minäkään aikoihin tänne kirjoitellut, kun ajatukset alkaa olla niin synkkiä... Alkaa tämä olotila suorastaan v...ttamaan. Nyt on sitten rv 40+5, eikä vauvaa kuulu (näkyy kylläkin!). Eilen sain taas neuvolasta passituksen äitiyspolille vauvan hitaan sykkeen vuoksi, mutta onneksi kaikki oli vauvalla kunnossa. Kuitenkaan ei vielä käynnistetty, vaikka olisin siihen ollut enemmän kuin valmis. Kohdunsuu oli sormelle auki eli jotain sentään on tapahtunut. Esikoisesta kun ei ollut sitäkään. No, perjantaina menen seuraavan kerran polille ja lääkäri lupaili, että sitten käynnistetään, ellei ennen sitä ymmärrä tulla. Painoarvio oli yllättävän pieni, vain 3 kg! Toisaalta, hyvä niin. Jospa se synnytys olisi sitten vähän helpompi. Lääkäri teki aika rajun sisätutkimuksen ja sanoi, että usein se saa synnytyksen käynnistymään. Mutta meikäläiselläpä ei ole tullut supistuksen supistusta! Tuntuu, että nekin vähät supistukset, mitä on tullut jo rv 17:sta lähtien, on kadonneet...

Blaah... ei auta kuin odotella! Kai se meikäläisenkin jostain pitää kärsiä raskaudessa... Tulen helposti raskaaksi ja raskaus menee ongelmitta. Meikäläisen ongelmana vaan sitten on se, ettei se vauva tahdo tulla pois sieltä mahasta! Elikkäs täällä kohtalotoveri äiti'79:lle. Käynnistykseen mennään!

Hyviä vointeja kaikille ja tietysti onnea jo teille kaikille, joitka vauvan ovat saaneet mahan toiselle puolelle!!!!

Samaa ajattelin minäkin, että kaikki on varmaan synnyttämässä!

Pari yötä sitten heräsin kipeään supistukseen, joka aika pian sitten loppui. Menkkamaista jomotusta. Toinen tuli pienen ajan päästä, mutta oli paljon pikkuruisempi. Eipä ole asia edennyt sen jälkeen, mutta rv onkin vasta 37+6. Lisäksi alapäässä on ollut uutta koverrusta -olisiko laskeutunut lisää?

Muuten on kankeaa ja kolottavaa kuten jo vähän aikaa on ollut. Se niistä suunnitelluista reippaista kävelyistä äitiyslomalla!

Vauva tuntuu olevan tänään hiljainen, oli eilenkin. Liikkeitä tulee kyllä vähintään se 10/h, mutta jotenkin vaimeempaa. No, päiviä on ennenkin ollut erilaisia. Täytyy seurailla tilannetta.

Iltaa.

Keuhkoputken tulehdus ja antibioottikuuri. Ja joku lihas taisi revähtää yskiessä eilen illalla. Nukkuminen ja lepääminen = suuri vitsi. Huhhuu...toivottavasti tehoaa antibiootit pian eikä ala synnytys ennen sitä!
Eli nyt toivonkin vähän lisäaikaa... :)

Pitäkää huolta itsestänne ja koettakaa jaksella!

No kylläpä se nyt katikka:lle taudin lykkäs...vissiin onkin jotain liikenteessä?
Täytyypi toivoa, että pysyisi terveen...olisi inhottava punnertaa ""räkä poskella"" tai kuumeessa.

Hyviä vointeja kaikille ja katikkalle pikaista paranemista!

Täällä rv 37+3, mut lupailivat et voisivat pikkuhiljaa alkaa käynnistelemään -- mun toiveesta siis lähinnä. Yks vinkki vaan, älkää sit hirveesti ponnistako ponnistusvaiheessa, vaan hengitelkää vauva ulos, niin ei tule repeämiä. Muutenkin kannattaa ottaa iisisti synnytys, jos vaan pystyy -- turvallisempaa itselle ja vauvalle!!

Hui!

Neuvolassa tänään meinasi täti, että vauva saattaisi tulla jo aika pian! Meinasi, että tavataankohan enää joulun jälkeen... Vauva on laskeutunut asemiinsa (tosin pääsi vielä irtikin) ja sf-mitta oli siihen sopien laskenut 3cm. Liikkeiden vähenemisenkin sanoi liittyvän lähestyvään synnytykseen. Sain ohjeeksi laskea liikkeet päivittäin kertaalleen.

Phuh, olen niin valmentautunut synnyttämään vasta ensi vuonna! Tulee kiire: vauvan sänky on vielä petaamatta, lämmin myssy ostamatta, pari joululahjaakin puuttuu, pullaakin ajattelin ehtiä leipoa pakkaseen, niin olisi tarjottavaa sitten vieraille, kun tulevat katsomaan vauvaa.

Noh, ei pidä hötkyillä liikaa. Voihan se vielä kestääkin... Nyt siis rv 38 tasan.

Huomasin, että Vauvan hoito -puolella on jo palsta odottelemassa ! : )
Hyviä viimeisiä odotuksia!

Siis, meille syntyi kolmas tyttö 7.12. (38+4). Hän painoi 3300 g ja oli 49 cm pitkä. Kerron lisää kunhan saan univelan jonkinlaiseen tasapainoon. Nyt en ehdi etsiä, mihin kohtaan päivittäisin tietoni, mutta palataan asiaan myöhemmin. Onnea synnyttäneille ja tsemppiä odottajille!

Onnea AnniinaA!! Olet päässyt onnellisten puolelle! ;)
En oo vissiin kertaakaan ketjuumme kirjottanu mitään, aktiivisesti kylläkin seurannu.
Alkaa pännimään tämä odotus! sais jo tapahtua ""jotain""!
Kaks viikkoo sit kävin synnytystapa-arviossa, kohdun kaula lyhentyny kahteen senttiin ja sormelle auki. Lääkäri lupas lapsen syntyväks kahen viikon sisään eikä oo siis vieläkään tapahtunu mitään! Aika iso kaveri tulossa. Kävin rv34 ultrassa ja ipana oli 2700g, arvioitiin synytväx yli 4kg painavana.
Joka hetki yritän kuulostella, että joko olis synnytykseen viittaavii tuntemuksia, mut ei. Oon käyny kävelemäs, siivoon jatkuvasti ja saunon aina ku voin(=1krt/vko), mut ei mitään! Eilen huomasin, että rinta vuosi maitoa, se oli uutta. Tähän asti valunu sellasta kirkasta nestettä. Jokohan se olis merkki??? Tietääkö kukaan?
No, eipäs tässä taas tän enenpää.. Kuulemisiin! :)

Onnea jo pienokaisen saaneille. Täällä yksi kateellinen vielä ison mahan kanssa ähkii :) Alan tosiaan olla valmista kauraa, mutta tuntuu vatsa-asukkaalla olevan liian mukavat oltavat kun ei meinaa tulla. Isokin tuo meidän jättiläinen jo on kun veikkaavat nyt 4kg ja sitten kun ne mun lanteet on kapeet (kuvattu) ja muutenkin vähän kiikun kaakun että mahtuuko, niin alkaa tässä ihan pelottaan. Aijon ens viikolla puhua käynnistyksestä jos sitä ennen ei mitään tapahdu.

Tänään ajattelin myös kokeilla tuota siivoomista ja pesen saunan, joten ehkä sitten jotain.... tai sitten ei. Kävelyllä olen jo käynyt ainut että seksiä ei voi harrastaa kun tuo mies on töissä ;)

Toivotaan kaikille nyt poksahdusta ennen joulua, paitsi Katikka voisi parantua ensin :)

No niin ja heippa kaikille!!! :)

Tänään kotiuttivat synnäriltä.. vuorokauden yritettiin käynnistystä ( pillerit suun kautta),mutta mitään..ei sitten kerrassaan mitään tapahtunut. Lääkäri sanoi että kotiin takaisin hakemaan vauhtia. Pettymys oli suuri ja itku herkässä,mutta lapsen hyvinvointi ennen kaikkea!! Jos se nyt tulis kuitenkin itsestään.. (just)

Kiitos vain kohtalotovereille,joilla myös menee yli..en olekkaan ainoa!!

Pakko on vielä jaksaa....
rkv.40+3

Täällä minäkin edelleen keikun yhtenä kappaleena. Maanantainen sisätutkimus ei saanut aikaiseksi YHTÄÄN supistusta ja pettymys oli melkoinen. Minä kun olen kuullut ja lääkärikin vakuutteli, että sillä kohdunsuun manipuloinnilla olisi samat vaikutukset kuin näillä hormonaalisilla käynnistysaineilla. Mutta ei niin ei!

Tänä aamuna irtosi limatulppa, mutta yhtään ei supistele. Eli todennäköisesti perjantaihin saakka saan odottaa. Jos se sitten silloinkaan käynnistyy, vaikka lupailtiin käynnistystä. Eikä yhtään lohduta, ettei yksikään lapsi ole mahaan jäänyt!

Tsemppiä kaikille!!! Ja toivottavasti teillä muilla on vähän paremmat hermot kuin minulla!!!

Happy rv 40+6