Joulut aina yhtä tappelua, että missä ollaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Mies ei haluaisi millään viettää joulua minun vanhempieni luona. Muutamina jouluina teimme näin ja mies ei kuulemma tykännyt siitä. Yhtenä jouluna vuorostaan olimme miehen vanhempien luona, mutta minä taas en tykännyt siitä. Minun vanhempieni luona joulunvietto on "lapsille suunnattua"; käy pukki ja lapset laulaa ja lapset avaa lahjoja ja leikitään lahjoilla jne.. Miehen kotona joulu on enemmän aikuisten juhla; aikuiset syö ja juo... Siitä lähtien, kun lapsemme syntyi, olemmekin olleet joulun oman perheen kesken, mutta sekään ei tunnu kovin kivalta... kaipaisin kuitenkin läheisiä ympärilleni ja lapselle seuraa muista lapsista... Mies ei vaan suostu enää lähtemään meille ja minä en takuulla lähde katsomaan appiukon ryyppäämistä!! Eli vaihtoehdot on vähissä... Tuntuu, ettei ole enäöä edes yhtään joulumieltä tai jouluinen olo... ihan sama koko juhlalle.. :(

Miten jos olette aaton oman perheen kesken ja joulupv ja tapanina käytte porukoilla, päivä ja paikka, yöksi kotiin.

Parisuhde on kompromisseja. Miten hoiditte joulut ennen lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten jos olette aaton oman perheen kesken ja joulupv ja tapanina käytte porukoilla, päivä ja paikka, yöksi kotiin.

Parisuhde on kompromisseja. Miten hoiditte joulut ennen lapsia?

noin me juuri tehdäänkin...

harmittaa vaan aina kieltäytyä, kun äiti kutsuu syömään... :(

Sano äidillesi että samoin kuin aiemmin ja tulevaisuudessa, me olemme kotona aaton ja jos tilanne muuttuu, ilmoitatte. Että sulle tulee paha mieli kun aina kysytään ja vastaus on tiedossa.

miten muuten oikeasti teillä joulut meni kun olitte kahdestaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä mies muuttaa mielensä aina kun väännän muutamat kyyneleet, ei teillä sama auttaisi ;)

yhden kerran mies jo sanoi, että "mennään sinne teille, jos se on sulle niin tärkeetä" ... mutta kuitenkin sitten myöhemmin pyörsi puheensa, että häntä ei huvitakaan lähteä... tiedä nyt sitten... ja mies saattaa olla sellainen, että lähtee kyllä mukaan, mutta sitten paikan päällä osoittaa mieltään ja on tosi tympeä kaikille ja sillon viimestään on joulumieli pilalla...

Me ollaan oltu kerran äidilläni, kerran anopilla ja loput yhteiset joulut kotona. Ekan joulun tosin mies oli ilman mua äidillään, silloin en halunnut lähteä, oltiin tunnettu vasta pari viikkoa. Mutta niin, parhaimmat joulut on ollu kotijouluja. Saa itse päättää, milloin tekee ja mitä tekee. :)

Kovasti meitä tänä vuonna haluttiin äitini luo, mutta onneksi äitini ymmärtää, että kotijoulu on meille nyt paras vaihtoehto. Sanoi itsekin, että silloin, kun on ollut muualla itse joulun, on kaivannut kotiin.

Meillä mies olisi halunnut anopilleen. :o Vaikka kotijoulusta hänki nauttii.

En mäkään lähtisi anoppilaan jos siellä juotaisiin paljon(ryypätään) jouluna .
Kerro mielipitees miehelle ja olette sitten kotona ja ens vuonna kutsutte vieraat teille ja teillä mennään teidän ehdoilla ja tavoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja :
En mäkään lähtisi anoppilaan jos siellä juotaisiin paljon(ryypätään) jouluna .
Kerro mielipitees miehelle ja olette sitten kotona ja ens vuonna kutsutte vieraat teille ja teillä mennään teidän ehdoilla ja tavoilla.

peesi

Niin mikä tässä on ongelma? Jos haluatte omanlaisenne joulun, niin olette kotona ja jos haluatte, että lasten isovanhemmatkin osallistuvat jouluun, niin kutsutte heidät teille jouluksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Prkl:
Niin mikä tässä on ongelma? Jos haluatte omanlaisenne joulun, niin olette kotona ja jos haluatte, että lasten isovanhemmatkin osallistuvat jouluun, niin kutsutte heidät teille jouluksi.

Just näin, tätä olisin myös ehdottanut. Kutsukaa mukavia vieraita teille kotiin, nauttikaa yhdessä joulusta ja luokaa uusia jouluperinteitä.

Yhteistyössä