juoduin yöllä soittelee synnärille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mä uskon, että jos lääkäri kirjoittaa saikkua sulle ja laittaa lappuun että sun pitäisi pysyä vuodelevossa, välttää nostelua yms, niin mies saa olla kotona, koska pakkohan sen on auttaa pojan hoidossa.

Elkää oikeesti antako väärää tietoa. Kun se ei ole uskon asia. Ei miehellä ole oikeutta olla kotona jos vaimo sairaana. Vain jos lapsi sairaana eikä muuta hoitajaa ole kotona.

On oikeus, jos muita hoitajia lapsilla ei ole

Niin jos ei muita hoitajia lapsilla ole. Mutta jos äiti on kotona vaikka sairaanakin se katsotaan, että äiti hoitaa. Palkatonta toki voi ottaa, mutta siihen ei sitten tartte edes sitä lääkärin lappua.

Niin ja tosiaan, itsellä on omakohtainen kokemus tästä vajaa 2 vuoden takaa kun olin raskaana, enkä pystynyt hoitamaan esikoista. Sain lääkäriltä sairaslomalapun omallla nimellä, mutta työnantaja ei sitä hyväksynyt, eikä lain mukaan tarvikkaan hyväksyä (selvittelin asiaa pitkään ja hartaasti) ja mies joutui ottamaan palkatonta.

mutta siihen missä selitetään mikä on niin tulee yleensä se diagnoosi ja selite että mies hoitaa lapsia meillä esim jorvin keikalla oli kaikki jorvin leimat ynnä muut, ja nytkin kun menen leikkaukseen niin kysyin jo saanko miehelle todistuksen, niin saan, palkatontahan se ikävä kyllä on, mutta leikkaus on pakko tehdä

No niin.. mehän jappastaan tässä samaa asiaa... :) Eli JOO jos ei ole muuta hoitajaa. Ja btw jos sä olet sairaalassa EIKÄ OLE MUUTA HOITAJAA niin totta kai miehellä on oikeus olla kotona hoitamassa lapsia sen 3 päivää PALKALLISENA. Mutta jos sä olet kotona VAIKKAKIN SAIRAANA niin miehellä ei ole oikeus olla pois töistä PALKALLISENA vaan pitää ottaa PALKATONTA jos haluaa kotona olla.

Alkuperäinen kirjoittaja tietoa tässä!:
jos pyydät sen lääkärin todistuksen LAPSELLE eli siis mies jää hoitamaan lasta kotiin silloin sen saa.

Mutta jos lapsi ei ole sairas niin ei lääkäri voi sitä kirjoittaa lapsen nimelle. Ja edelleenkin jos äiti on kotona, ei työssäkäyvä mies saa jäädä saikulle vaikka lapsen nimellä sairaslomalappu olisikin.

Mä uskon, että jos lääkäri kirjoittaa saikkua sulle ja laittaa lappuun että sun pitäisi pysyä vuodelevossa, välttää nostelua yms, niin mies saa olla kotona, koska pakkohan sen on auttaa pojan hoidossa.

Elkää oikeesti antako väärää tietoa. Kun se ei ole uskon asia. Ei miehellä ole oikeutta olla kotona jos vaimo sairaana. Vain jos lapsi sairaana eikä muuta hoitajaa ole kotona.

Kyllä se riippuu ihan pomosta. Mun mies ainakin sai olla kotona lasta hoitamassa (palkallinen vapaa) kun mä sairastin ja olin vuodelevossa, mies vei vaan lääkärintodistuksen töihin.

Voihan se olla, että joillakin työpaikoilla on erilainen systeemi. Mutta lain mukaan työnantajan EI OLE PAKKO hyväksyä. Eri asia jos joku työnantaja HALUAA ANTAA tuollaisen mahdollisuuden työntekijöille PALKALLISENA.

ei olekkaan se on totta, mut sitten pitää miettiä mikä ihme vaivaa yhteiskuntaa, vedetään äidit vaan piippuun, varsinkin jos ei ole tukiverkostoa, kyllä omasta mielestäni työnantajien pitäisi mennä itseensä ja vähäsen miettiä, se mikä on firman paras on tyytyväiset työntekijät, ja tämmönen tilanne voi rasittaa myös sitä isää joka töitä tekee. Murehtii sitä miten se äiti siellä kotona jaksaa lasten kanssa.

Kyllä se riippuu ihan pomosta. Mun mies ainakin sai olla kotona lasta hoitamassa (palkallinen vapaa) kun mä sairastin ja olin vuodelevossa, mies vei vaan lääkärintodistuksen töihin.

Voihan se olla, että joillakin työpaikoilla on erilainen systeemi. Mutta lain mukaan työnantajan EI OLE PAKKO hyväksyä. Eri asia jos joku työnantaja HALUAA ANTAA tuollaisen mahdollisuuden työntekijöille PALKALLISENA.

ei olekkaan se on totta, mut sitten pitää miettiä mikä ihme vaivaa yhteiskuntaa, vedetään äidit vaan piippuun, varsinkin jos ei ole tukiverkostoa, kyllä omasta mielestäni työnantajien pitäisi mennä itseensä ja vähäsen miettiä, se mikä on firman paras on tyytyväiset työntekijät, ja tämmönen tilanne voi rasittaa myös sitä isää joka töitä tekee. Murehtii sitä miten se äiti siellä kotona jaksaa lasten kanssa.

Tätä saa kyllä ihmetellä. Mä olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Kyllä se niin on, että jos äiti ja lapsi/lapset kotona sairaana ja ainoa mahdollinen hoitaja olis se mies niin ei... äitin vaan pitää repiä ittensä viimäseen asti ja sairaana hoittaa hoitaa sairaita. Sitten ihmetellään, että miksi kotona olevat äidit voi henkisesti ja fyysisesti pahoin.

Tätä saa kyllä ihmetellä. Mä olen sun kanssa ihan samaa mieltä. Kyllä se niin on, että jos äiti ja lapsi/lapset kotona sairaana ja ainoa mahdollinen hoitaja olis se mies niin ei... äitin vaan pitää repiä ittensä viimäseen asti ja sairaana hoittaa hoitaa sairaita. Sitten ihmetellään, että miksi kotona olevat äidit voi henkisesti ja fyysisesti pahoin.

niin totta!!!
:attn:

Alkuperäinen kirjoittaja tietoa tässä!:
jos pyydät sen lääkärin todistuksen LAPSELLE eli siis mies jää hoitamaan lasta kotiin silloin sen saa.

en suosittele valehtelemaan. ikävä juttu jos siitä kiinni jää ja jatkossa luottamus menee sitten. ja tuskin lääkärikään haluaa valehdella
Ihan rehellisesti vaan palkatonta vapaata pyytämään

Onko lasta mahdollista saada hoitoon päiviksi kun mies töissä? Pystyisit todella ottamaan rennosti eikä vauva syntyisi liian aikaisin. Pystyisit olemaan vuodelevossa kun mies töissä ja lapsikin olisi hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Onko lasta mahdollista saada hoitoon päiviksi kun mies töissä? Pystyisit todella ottamaan rennosti eikä vauva syntyisi liian aikaisin. Pystyisit olemaan vuodelevossa kun mies töissä ja lapsikin olisi hoidossa.

nyt ollaan sunnuntaina lähössä viikoksi mökille mun äitin ja siskon tytön 12v kanssa (mies tulee vasta torstaina) siskon tyttö varmasti juoksee mieluusti pojan perässä ja äiti auttaa kanssa että saan hiukan levättyä =)

jos vaimo on sairas ja kykenemätön hoitamaan lasta, niin mies saa todistuksen, tosin palkkaa siltä ajalta ei tule. Mulle tulee sairaala reissu nyt 6kk sisällä, mut leikataan, mies saa todistuksen siitä että minä olen sairaalassa ja hän hoitaa lapsia kotona, meillä on 3 lasta vakkarina asuu kotona. Olin vauvan kanssa jorvissa, sain todistuksen miehelle että vaimo on sairaalassa vauvan kanssa ja mies hoitaa muita kotona, kyllä se on kelvannu työnantajalle, myös se todistus joka kirjoittettiin kun virtsatietulehdus oli levinnu munuaisiin ja oli 40 asteen kuume...

Puoliso saa olla palkallisena kotona vain jos mies/vaimo on sairaalahoidossa. Jos se sairas on kotona, pitäisi kyetä hoitamaan myös lapset =(

Meillä oli sama tilanne kun olin raskaana ja mies SAA 4päivää olla perhesyihin vedoten palkallisella vapaalla!! Loput palkatonta. Vasta oli juttua jossain lehdessäkin tästä että ihmiset ei tiedä tästä mahdollisuudesta eikä siksi osaa käyttää sitä ja tietenkään ei sitä työnantajakaan kerro...

Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Pääsit kuitenkin kotiin? Antoivatko mitään supistuksen esto lääkettä mukaan?
Itse jouduin supistelujen takia noilla viikoilla sairaalaan sisään.....

pääsin ainakin toistaiseksi kun ei ollut niin kipeitä enään kun yöllä silloin.. mutta helposti käski mennä takas.. tänään ollut suht hyvä päivä mut heti kun jotain vähänki nostaa esim poika ollut oikea ''sylivauva'' tänään niin ottaa kipeää... mut lämmin auttaa pikkasen

Yhteistyössä