K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eipä kelvannut minun ekalle taksille kortti, lisäksi vaikutti et veloitti ylihintaa matkasta lentokentältä vanhaan kaupunkiin, 90 eur meinaan. Kun taas paluumatkan taksi vain 30 eur ja kortti kelpasi normaalisti.
Kauhee. Meillä maksoi 45 euroa taksi, kun tilattiin se hotellin kautta mennen tullen. Ilmeisesti sekin siis jonkinverran ylihintainen, mutta niin paljon halvempi kuin Lontoossa (110 puntaa), että what the heck. Ja siis mennessä päästiin sähkö Cupraan ja palatessa upouuteen E-sarjan sähkömersuun. Oli oikeasti hieno kaara se jälkimmäinen. Pehmeä kyyti kuin kissalla ois ajellut. Ja mukava nuori kuski, sama molemmilla kerroilla, jota jututin, kun luulin, että se ois paikallinen ja sloveeni. No, paikallinen oli kyllä, mutta kuulemma Bosniasta kotoisin. Mutta oli kiva sitten jutella myös takaisin päin kun oltiin tulomatkalta jo "tuttuja" : D
 
Toinen virheeni oli ehkä inasti kuitenkin hotellivalinta, vaikka huone ihan hieno olikin, mutta kolmen tähden hotellissa ei palveluita niin paljon kuin oisin halunnut, plus aika syrjäinen sijainti sairaalan vieressä. Onneksi hälytyksiä ei yöllä kumminkaan ollut, mut jonkin verran se ärsytti päivällä. Ehkä se kuitenkin oli niin et ihan tapahtumapaikan läheisyydessä niitä hotelleja ei ollut, mutta paremmalla sijainnilla kuitenkin mitä oon katsonut.
Me oltiin The Hotel Ljubljanassa. Voin suositella. Kun olin varannut huoneet vuosi sitten ne olivat 150€ per yö, 1 tai 2 hengeltä. Eli hinta ei noussut kahdelta. Huoneet olivat joelle päin, hotellissa on myös huoneita linnalle päin, mutta niitä en missään tapauksessa halunnut ja jotenkin näyttikin, että osassa niitä ei ole maisemia lainkaan. Ehkä niissä ylimmissä jo sitten näkyisi linnalle ja oli osassa terassikin, joka ois tietysti ollut ihana, mutta silleen suht turha kuitenkin, kun tuolla piti lähes vältellä ulkonaoloa.
Mutta linna on niin siellä ylhäällä, että lähinnä siinä ois ikkunasta näkynyt vastapäisen talon seinä. Ja katu hotellin takana oli ihana mutta kapea, joten se seinä ois ollut lähellä. Alemmissa kerroksissa jos siinä kohtaa on huoneita niin ovat varmaan suht surkealla näkymällä. Hotellissa on myös mitä se kutsuu ikkunattomiksi huoneiksi. Juu ei kiitos, kun tuonne asti menee.
 
Sen verran kiinnosti, että ihan tarkistin. Slovenian BKT on ihan samalla tasolla Suomen kanssa. Ei todellakaan mikään kehitysmaa. Taloudellisesti vaurain Balkanilla.
Meidän jokilaivamatkan opas sanoi, että Jugoslavian aikaan Slovenian alue tuotti Jugoslavian BKT:stä 60%. Kansaa oli siitä vain 7%. Että silleen! Mutta kyllähän se ahkeruus esim. Joksuistakin näkyy.
 
Tänään vihdoin kävin kakalla. Edelleenkään ei kaikki tullut ulos, mutta vähän sentään. Söin sitten ruisleipää eilen ja puuroa iltapalaksi. Ehkä se sai suolen toimimaan. Mietin voiko marjoja ja hedelmiä syödä. Olen aina pitänyt niistä. Mutta en halua enää vastaavaa ummetusta.
 
Tänään vihdoin kävin kakalla. Edelleenkään ei kaikki tullut ulos, mutta vähän sentään. Söin sitten ruisleipää eilen ja puuroa iltapalaksi. Ehkä se sai suolen toimimaan. Mietin voiko marjoja ja hedelmiä syödä. Olen aina pitänyt niistä. Mutta en halua enää vastaavaa ummetusta.
Hyvä sinä. Kyllä voi syödä. Ei vaikuta suolen toimintaan. Kannattaa myös ottaa luumut ruokavalioon. Tsemppiä vessahetkiin.
 
En yhtään ihmettele, jos B ja K riitelee Karimista. Komee, pitkä, taitava, luova, hauska, mutta silti salaperäisen kiehtova. Kumpikin on siis menettänyt sydämensä Karimille.
Word. Toi salaperäisyys on kyl se juttu. Sitä auraa ei voikaan tekemällä tehdä. Pelkkä aurinkolasien taaksekaan piiloutuminen ei oo taikasana, muutoin kaikki Rayban jaripetterit oisi kiehtovia, mut ku ei öo.
 
Mä varasin meille hotellin tämän asunnon sijainnin mukaan.
Tää on itselle ikävä kyllä vähän kallis, mutta toi sijainti ja näkymä noista pariovista ulos ihastutti henkeäsalpaavasti. Nyt saatiin sitten larpata samalla elämää tuolla siinä hotellissa 😊
Sitä vaan ihmettelin, että siellä näytti tavallaan asuvan joku, vaikka se näyttää kuvissa ihan tyhjältä ja näyttäisi olevan edelleen myynnissä (ollut siis jo yli vuoden).
 
No siis minulla kelle vastasit tää palsta toimi vain mobiilidatalla roaming päällä (vpn ei käy/käynyt juu myöskään) muille sivuille pääsi kyllä hotlan wifilläkin.
Mulla oli aluksi tosiaan dataroamingkin pois päältä, eikä puhelin toiminut ollenkaan. Sitten kun sain sen päälle niin siihen jäi vain jotain ihme vikoja, vaikka sammutinkin sen parikin kertaa ja useiksi minuuteiksi. No, ei se oikeastaan haitannut, etten voinut pilata moodia vilkaisemalla tänne :D
 
Tääkin on hyvä esimerkki ihmisestä, joka tänne kirjoittaa silkkaa BS:ää faktana. Keikka loppui paljon ennen paikallista aikaa 23.45. Eli ei kestänyt mitään kolmea tuntia, eikä mun nähdäkseni tuolta tallenteelta puutu sekuntiakaan keikasta pl. Ccc ja se Deviton oma kappale.
Ois kyllä mukava tuntea Jeren vanhemmat, niin vois kysäistä, että mistä syystä Ccc ei ole mukana tallenteella.
 

Yhteistyössä