Kannattaako 38v erota kun haluaa toisen lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisen lapsen haluava äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 3,5v lapsi. Mies on perustellut ettei halua toista lasta mm. taloudellisilla seikoilla ja työelämän kiireellä. Hän ei taida tajuta että aikani lasten tekoon on loppumassa koska on itse minua 4v nuorempi.

Alkuperäinen kirjoittaja toisen lapsen haluava äiti;24131761:
Puhuminen ei auta, mies on ehdoton tässä asiassa olen jo 2v yrittänyt asiasta puhua.

Mitäs jos olisit siarastunut vakavasti lapsen syntymän jälkeen, synnytyksen jälkeiseen masennukseen? Tai että vauva-arki olisi tuntunut vaan niin pahalta ettet enää sitä haluaisi? Nyt miehesi pakottaisi eron uhalla SINUA tekemään toisen lapsen koska hän haluaa. Kuuntelematta lainkaan sinun mielipidettäsi,

Aina oletetaan että se ISÄ KYLLÄ JAKSAA sen vauva-arjen. Ei ole niin. Äiti saattaa toki hoitaa enemmät valvomiset - mutta on sen myötä kuin perseelle ammuttu karhu. Tai toisaalta isäkin valvoo siinä missä äiti - hänen on kuitenkin töihinkin vielä ennätettävä ja jaksettava. MIKÄ IHME OLETUS se on että kyllä se mies jaksaa, mitäs se vauva häntä koskettaa.

Mutta kovin kauhiasti et taida miestäsi rakastaa, ja hiemen kyseenalaistan rakkautesi lapseen koska olet kuitenkin valmis häneltä isän viemään. Vai ajattelitko jättää esikon miehellesi?

Alkuperäinen kirjoittaja toisen lapsen haluava äiti;24131823:
Meillä on 3,5v lapsi. Mies on perustellut ettei halua toista lasta mm. taloudellisilla seikoilla ja työelämän kiireellä. Hän ei taida tajuta että aikani lasten tekoon on loppumassa koska on itse minua 4v nuorempi.

Oletko nyt pikkaisen pakkomielteinen lapsen teon kanssa? Mikää, siis mikään, pakkomielle ei ole hyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja toisen lapsen haluava äiti;24131693:
Haluisin lapselleni sisaruksen ja mulla viimiset vuodet menossa tehdä lisää lapsia. Mieshän voi myöhemminkin tehdä lapsen jos ero tulisi minun on ajateltava ikääni.

Mut justhan sä olit raskaana ja teit abortin, kun teille ei ole mahdollista taloudellisesti tehdä toista lasta..

Minulla oli kyllä erittäin vaikea raskausaika jouduin olemaan pakkolevossa viikkoja ja sairaalassakin kun oli niin voimakkaita supistuksia. Rakastan miestäni ja lastamme mutta haluaisin että hänellä olisi sisarus.

noh jos molemmilla erilaiset tulevaisuuden haaveet taitaa tuo suhde jokatapauksessa jossain vaiheessa kaatua. Ap saattaa tulla katkeraksi..? eikä suhde enää toimi..jos mies vaatisi toista lasta uhkailis erolla eikä nainen halua enempää lapsia,vaikka sen masennuksen takia ni sais se mies sillon lähteä.. ehkä ap alkaa kohta jopa inhoamaan miestä koska hän on murskannu hänen(yhteisen) haaveen..

noh jos molemmilla erilaiset tulevaisuuden haaveet taitaa tuo suhde jokatapauksessa jossain vaiheessa kaatua. Ap saattaa tulla katkeraksi..? eikä suhde enää toimi..jos mies vaatisi toista lasta uhkailis erolla eikä nainen halua enempää lapsia,vaikka sen masennuksen takia ni sais se mies sillon lähteä.. ehkä ap alkaa kohta jopa inhoamaan miestä koska hän on murskannu hänen(yhteisen) haaveen..
Taas unohtui se olemassa oleva lapsi...mitäs katkeruutta hänelle voi syntyä. Ai niin, ei sillä väliä. Kuhan äiti saa mitä tahtoo ettei katkeroidu. Vaikka aikuisen luulis osaavan hieman paremmin käsittelevän halujaa ja ymmärtävän että kaikkea ei voi saada.

Ap:n täytyy muistaa ettei aina saa sitä mitä haluaa. Itse sua vuotta nuorempi ja olisin halunnut vielä kolmannen lapsen. Luovuin kuitenkin ajatuksesta kun mies ei sitä halunnut. Nyt puran energiani ja hoivaviettini lasten lisäksi koiraan.

Jessus mitä kommentteja! Hei ap, sulla on oikeus haluta toista lasta ja oikeus pyrkiä onneen ja lapsella oikeus onnellisiin vanhempiin! Ei ole automaattisesti lapsen etu että perhe pysyy koossa, ja lapseltahan ei isä erossa katoa. Mun mielestä sun pitää punnita sun parisuhteen laatua ja antia, versus se kuinka tärkeää sulle on edes mahdollisuus yrittää toista lasta. Ideaalimaailmassa (ehkä) on kaksi toisiansa rakastavaa vanhempaa jotka saavat haluamansa määrän lapsia ja ovat ikuisesti onnellisesti yhdessä, vaan kun todellisuus on useimmiten jotakin muuta ja se sallittakoon ja hyväksyttäköön.

On se kumma kun kuka tahansa saa tehdä lapsia, kunhan se on saman ihmisen kanssa. Ihan sama missä kunnossa parisuhde tai ihmiset itse ovat, kunhan perhe on koossa! Miettikää miten se vaikuttaa niihin lapsiin. En käsitä sitä että lapsen ja lasten haluaminen on normaalia ja suotavaa, mutta muuttuu heti itsekkääksi haluksi jos ihminen ei voi toteuttaa tätä nykyisessä suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän sama;24131756:
Mulla on halu toiseen lapseen, mies suostuisi, mutta on aika kehno aviomies, eikä osallistu kotitöihin lainkaan. On lisäksi aika haastava persoona. Isänä yrittää kyllä kovasti, mutta on lähinnä leikittäjän roolissa. Kovasti lastaan rakastaa, mutta ei siltikään jaksa olla läsnä.

Mietin siis olisiko oikein/järkevää erota ja yrittää näin 33-vuotiaana löytää parempi mies, vai tehdä toinen lapsi tälle nykyiselle ja kärvistellä..

Paremman miehen löytymisestähän ei valitettavasti ole takeita: tämä siis neuvona ap:lle. Jos miehesi on hyvä ja osallistuva kumppani ja isä, niin en eroaisi vaan kasvattaisin lapsen sosiaalista verkostoa muilla tavoin.

Haluaisin kolmannen lapsen ja mieskin suostuisi mutta ei ole juuri koskaan kotona vaan töissä ja minulle jää rutiineista huolehtiminen. Itse vaan pelaa tietokoneella lasten kanssa tai katsoo videoita. Ja se on sitä laatuaikaa?
Niin, mietin myös tuota paljon että ottaisiko eron ja kokeilisi mahdollisuuksiaan vielä. Itse 33v. onkohan ihan out normaaleilla miesmarkkinoilla jos 2 kouluikäistä lastakin? Lisäksi tuntuu että nykyään pitäisi olla langanlaiha ja harrastaa 6päivänä viikossa urheilua ja tavata ystäviä ja olla aktiivinen että kelpaisi. =(

Alkuperäinen kirjoittaja toisen lapsen haluava äiti;24131866:
Minulla oli kyllä erittäin vaikea raskausaika jouduin olemaan pakkolevossa viikkoja ja sairaalassakin kun oli niin voimakkaita supistuksia. Rakastan miestäni ja lastamme mutta haluaisin että hänellä olisi sisarus.

Elämä on valintoja. Parisuhteessa ei aina pysty elämään halujensa mukaan. Tärkeitä on tehdä sellaisia valintoja että niiden kanssa pystyy elämään, katkeroitumisesta ei ole hyötyä kenellekään, mutta...

Mulla kun kyllä muuten erinomainen mies ja todella hyvä isä ja on erittäin lapsirakas ja tulee muidenkin lasten kanssa hyvin toimeen siksi en luultavasti uskalla erota. Lisäksi en oikein usko löytäväni uutta miestä kun en ole laiha enkä muutenkaan kaunis.

Alkuperäinen kirjoittaja toisen lapsen haluava äiti;24131866:

Hoitakaa suhdettanne, koska se se on lapsenne henkinen koti ja onnellisuuden perusta. Tuo mitä sinä teet, ei kuulosta hoitamiselta. Mietitkö koskaan, miksi mies ei enää halua lapsia? Ehkä sinä painostat häntä, ehkä hän on muuten vain onnellinen yhden lapsen isänä, ehkä hän kokee olevansa liian väsynyt enää uuteen lapseen,... - kaikki täysin päteviä syitä olla hankkimatta lisää lapsia - perhe on kahden kauppa, johon kuuluu neuvottelu ja kompromissit. Ja mikäli miehesi tietäisi noista suunnitelmistasi, olisi hän päätöksestään varmasti entistä varmempi - niin minäkin olisin, koska en ikinä haluaisi lapsilleni tuollaista äitiä. Sori nyt suorapuheisuuteni, mutta näin.

Yhteistyössä