Tapauskohtaista johon ikä ei liity. Oletteko te molemmat valmiita saamaan lapsen ja kantamaan vastuun?
Miehen sperman laatu heikkenee 45v jälkeen. Sorry en nyt jaksa etsiä lääkärisivuja mistä löytyis tämä tieto virallisesti eikä vaan mun suusta...
Mutta miehelläsi ei ole ennestään lapsia ja varmaan hän haluaa jälkikasvua, ja vaikka keski-ikäisillä äideillä on kohonnut riski saada kehitysvammainen lapsi, niin ei kaikki keski-ikäiset äidit saa automaattisesti keh.vam. lasta, niin eipä sitten välttämättä miehesikään saa erityislasta.
Miehesi voi olla vastuuntuntoinen ja todella haltioitunut päästessään vihdoinkin isäksi tai sitten tulee tosiaan shokki kun pitää omasta ajasta ja mukavuuksista tinkiä. mun mieheni oli 41 ja minä 23 kun yhteinen lapsemme syntyi.hänellä oli lapsia ennestään. Mutta mieheni ei ollut yhtään innokas hoitamaan vauvaa... Hän olisi ollut jo viettää keski-ikäisen leppoisia päiviä eikä kokea uudestaan taas vauva-aikaa elämässään.Lapsi oli täysin vain minun hoidettava ja myös taloudellisesti elätettävä. Mut tää on ihan tapauskohtaista... Keskustele ihmeessä miehesi kanssa vauvahaaveista...... Ja keski-ikäisestä siipasta saat ihan toisenlaista turvaa kuin pojankoltiaisista jotka ajattelevat lähinnä alapäällään. Mä en edelleenkään kestä ikäisiäni, niiltä vaan puuttuu se kypsyys ja kokemus. Ja olen nyt jo sentään varttia vaille 30v. Mut tää menee jo OT....