Kannattaako ottaa windows 7 vai 8 kotikoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Meillä töissä windows 7 ja siihen saisimme myös tietoturvan kotiinkin työpaikan kautta. Sitä olen siis harkinnut myös tulevaan kotikoneeseen. Vanha on menossa vaihtoon ihan kohta.

Osaako joku sanoa, miksi windows 8 olisi jotenkin parempi? Itse en halua välttämättä mitään kosketusnäyttöläppäriä, vaan ihan perinteinen on hyvä.

Ota herranjumala se seiska, jos sen saat!
Ihan oikeesti, 8 on ihan paska, päivitin 8.1:seen koska ajattelin että ei se ainakaan huonompi voi edeltäjäänsä olla.No kyllä voi.

7 on parempi kotikoneeseen. Ja tuo on vastaus henkilöltä joka tietää noista asioista. Ei ole mun mielipide.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29355958:
Miten tämä huonous seiskaan verrattuna ilmenee?

Win 7 ei ollut sekään mun mieleen, mutta tämän kasin käytettävyys on huono. En ole mikään pro näissä asioissa, mutta mun mielestä tämä uudistus meni mäkeen kun yritettiin luoda "älypuhelinmaista" käytettävyyttä. Epäselvä, hankala käyttää ja monimutkainen opetella käyttämään tehokkaasti. Mun mielestä sellainen windowsin perusrunko on tässä kadotettu.

Ja se käynnistysnappi, miksi se oli poistettu, oi miksi?!
8.1. sain sen kehnoversion sentään takaisin, mutta tilalle sitten taas jatkuvat wlan-yhteysongelmat.

Ihan tiedoksi muillekin, se uusin päivitys aiheuttaa ennen hyvin toimineiden langattomien yhteyksien katoamista ja pätkimistä, mulla auttoi verkkokortin ajureiden päivitys, mutta katsotaan kauanko toimii.

Win 7 ei ollut sekään mun mieleen, mutta tämän kasin käytettävyys on huono. En ole mikään pro näissä asioissa, mutta mun mielestä tämä uudistus meni mäkeen kun yritettiin luoda "älypuhelinmaista" käytettävyyttä. Epäselvä, hankala käyttää ja monimutkainen opetella käyttämään tehokkaasti. Mun mielestä sellainen windowsin perusrunko on tässä kadotettu.

Ja se käynnistysnappi, miksi se oli poistettu, oi miksi?!
8.1. sain sen kehnoversion sentään takaisin, mutta tilalle sitten taas jatkuvat wlan-yhteysongelmat.

Ihan tiedoksi muillekin, se uusin päivitys aiheuttaa ennen hyvin toimineiden langattomien yhteyksien katoamista ja pätkimistä, mulla auttoi verkkokortin ajureiden päivitys, mutta katsotaan kauanko toimii.
Arvelinkin tämän johtuneen kädettömyydestä. Kasin saa myös näkymään perinteisessä työpöytäkäyttöliittymässä käynnistysvalikkoineen kaikkineen.
Ja jos joku kysyy niin minulla ei ole kasia.

mun mielestä 8 on selkeämpi käyttää. mutta tarvittaessa löytyy myös samanlainen työpöytänäkymä mikä seiskassa on. tästä meidän versiosta ei käynnistysnappula ainakaan puutu, on vain erinäköinen.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29356017:
Kaikki te jotka sanotte sitä paremmaksi tai huonommaksi kuin seiskaa niin kaipaisin edes pari perustelua.

Miksi pitäisi olla kasi? Saan tietoturvan ilmaiseksi työpaikan kautta seiskaan ja pidän sitä isona etuna, koska olen koneiden kanssa täysi tumpelo.

[QUOTE="aapee";29356054]Miksi pitäisi olla kasi? Saan tietoturvan ilmaiseksi työpaikan kautta seiskaan ja pidän sitä isona etuna, koska olen koneiden kanssa täysi tumpelo.[/QUOTE]
En sanonutkaan että pitäisi olla kasi. Ei minullakaan ole.
Halusin vain perusteluja puolesta ja/tai vastaan.

Minä kirosin Windows 8:a ensimmäiset pari päivää, kunnes opin sitä käyttämään. Jos nyt jollakin on ongelma sen sovellusnäkymän kanssa, niin ihan perus aloitussivunkin saa näkymään yhtä nappia painamalla. Itse käytän molempia. Alussa olin hukassa esim. mistä löytää ohjauspaneelin. Kasissa on kuitekin todella kätevä hakusysteemi, jonka saa näkyviin ihan vain siirtämällä hiiren oikeaan yläkulmaan. Haku on myös nopea.

Mielestäni parempi, kuin seiska. Tietty kaikkia hienouksia en saa irti, kun läppärini ei ole kosketusnäytöllinen, mutta suosittelen silti.

win8 on vielä niin keskeneräinen tuote ettei kannata hommata sitä.Paaaljon yhteensopivuusongelmia laitteiden ja pelien kanssa.
muutenkin aivan kamala käyttöliittymä.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29356108:
Win8 voi laittaa näyttämään ihan win7:lta :) Mulla on näin. Tilaamani läppärin kanssa tuli tämä 8 ja ihan ok, en ole päivittänyt 8.1 koska siinä voi tulla mukana hiiriongelmia.

niinhän tuossa mainittiin mutta se ei poista sitä tosiasiaa että win8 ei kannata edes harkita jos pelailee.Pelkkään surffailuun tietenkin riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29356064:
En sanonutkaan että pitäisi olla kasi. Ei minullakaan ole.
Halusin vain perusteluja puolesta ja/tai vastaan.

Kokeile. Käyttöliittymä on aivan onneton hiirellä ja se kosketus - aivan jotain unohtumatonta. Pyrin välttämään tämän jakelun niin pitkälle kuin mahdollista. Valitettavasti samaa paskaa on palvelinpuolellakin tarjolla.

[QUOTE="ville";29357332]Kokeile. Käyttöliittymä on aivan onneton hiirellä ja se kosketus - aivan jotain unohtumatonta. Pyrin välttämään tämän jakelun niin pitkälle kuin mahdollista. Valitettavasti samaa paskaa on palvelinpuolellakin tarjolla.[/QUOTE]
Mutta kun siitä saa aivan seiskan näköisen. Ei sitä palikka-UI:ta tarvitse käyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29357342:
Mutta kun siitä saa aivan seiskan näköisen. Ei sitä palikka-UI:ta tarvitse käyttää.

Miksi minä hommaisin käyttöjärjestelmän, joka pitäisi viritellä sen toisen näköiseksi? Kasi ei tuo mitään lisäarvoa.

[QUOTE="ville";29357382]Miksi minä hommaisin käyttöjärjestelmän, joka pitäisi viritellä sen toisen näköiseksi? Kasi ei tuo mitään lisäarvoa.[/QUOTE]
Niinpä.
Ongelman tästä joillekin tekee se että kaikkiin uusiin koneisiin tuupataan väkisin se uusin käyttis. Muistan vielä kun joskus ostin koneen niin siihen oli tietysti asennettu Vista vaikka muistiakin oli jäätävät puoli gigaa. Soitin heti hp:lle josta lähettivät xp:n asennuslevyt takuuna. Useimmat vaan suostuvat tyytymään siihen mitä on myyty.

Lähinnä tuolla kommentillani tarkoitin niitä jotka ovat joutuneet kasin pakko-ostamaan kun koneen mukana on sellainen tullut. UI:n voi vaihtaa.

Yhteistyössä